BeneluxSpoor.net forum

Overige spoorzaken => Grootspoor => Topic gestart door: nscargo op 03 January 2013, 19:43:24

Titel: Het zit de NS niet mee
Bericht door: nscargo op 03 January 2013, 19:43:24
Na de brand in een VIRM bij Abcoude heeft de NS opnieuw pech.
Afgelopen nacht bij Nedtrain in Onnen ging het mis.
Een machinist had een wissel verkeerd gezet ( de machinisten moeten zelf handmatig de wissels goed zetten )
Daarom moest hij een stukje terug.
Normaal gesproken loopt de machinst dan naar de andere cabine en rijd dat stukje terug.
Deze machinist had daar blijkbaar geen zin in en bleef in zijn cabine en reed met de trein achteruit.
Overigens is dit streng veboden, je hebt totaal geen zicht wat er achter de trein gebeurt.
Het ging dus goed mis, hij reed een stuk achteruit, botste op een daar geparkeerd treinstel, wat op zijn beurt weer op een ander treinstel botste.
Gelukkig geen gewonden, maar wel veel schade, bij de eerste en derde trein was de koppeling aan 1 kant afgebroken of zwaar ontzet, bij het tweede treinstel waren aan beide zijden de koppelingen zwaar beschadigd.
Titel: Re:Het zit de NS niet mee
Bericht door: MarklinKoen op 03 January 2013, 19:46:51
Faal... Is het al bekend om welke treinen het gaat?
Titel: Re:Het zit de NS niet mee
Bericht door: manuelspot op 03 January 2013, 19:49:21
whahahahaha. Eigenlijk niet om te lachen ik weet het. Maar NS begint dit jaar inderdaad weer lekker.
Niet echt een handige set.
Titel: Re:Het zit de NS niet mee
Bericht door: Ronald Halma op 03 January 2013, 19:55:13


Uiteindelijk best wel een blunder die de machinist niet in dank afgenomen zal worden.
Titel: Re:Het zit de NS niet mee
Bericht door: Eelco Storm op 03 January 2013, 19:55:39
Achteruit inparkeren met een trein.  ;D
Titel: Re:Het zit de NS niet mee
Bericht door: Maarten.T op 03 January 2013, 19:55:54
Ach dat zorgt weer voor werk. Dat is tegenwoordig ook belangrijk. Is bij elkaar denk ik zo'n ander halve dag werk ;-). Mits alle onderdelen er zijn.
Titel: Re:Het zit de NS niet mee
Bericht door: Mitchell op 03 January 2013, 19:56:57


Citaat
Deze machinist had daar blijkbaar geen zin in en bleef in zijn cabine en reed met de trein achteruit.
Overigens is dit streng veboden, je hebt totaal geen zicht wat er achter de trein gebeurt.
Titel: Re:Het zit de NS niet mee
Bericht door: reMARKable op 03 January 2013, 19:58:03
Boem is ho!  ;D
Titel: Re:Het zit de NS niet mee
Bericht door: tinus op 03 January 2013, 19:58:45
Nee, te laat!! ;D

Tinus.
Titel: Re:Het zit de NS niet mee
Bericht door: Eelco Storm op 03 January 2013, 20:02:39
Binnenkort kamervragen. Waar blijven de parkeersensoren voor treinen...  ;D
Titel: Re:Het zit de NS niet mee
Bericht door: manuelspot op 03 January 2013, 20:03:04
Nou ja achteruit rijden mag. Tot max 2 meter. Alles daarboven gaan er weer speciale regels in werking. Maar goed, ik denk dat er wel een onderzoek komt en dat aan de hand daarvan de gevolgen voor de machinist in kwestie bepaald zal gaan worden.
Ik wens hem in iedergeval sterkte ermee.
Titel: Re:Het zit de NS niet mee
Bericht door: Emiel_nl op 03 January 2013, 20:08:21
Het zit iets anders qua regelgeving:
- achteruitrijden is niet toegestaan bij treinstellen en trekduw-stammen
- twee meter terugzetten na splitsen geldt niet als achteruitrijden.

Als bediening nog maar vanuit één cabine mogelijk is, dan moet er een geduwde rangeerbeweging plaatsvinden. Dan ben je in elk geval met twee personen. Eentje die bediend en een die aan de andere zijde begeleidt.
Groetjes,
Emiel
Titel: Re:Het zit de NS niet mee
Bericht door: Gert1 op 03 January 2013, 20:18:24
De vraag is waarom hij zo ver achteruit is gereden.
Als hij zoveel ruimte werkelijk nodig had, dan had hij deze treinbeweging nooit kunnen maken.
Juist omdat hij in de 'verkeerde' cabine ging zitten kon hij toch prima zien dat hij maar een paar meter nodig had (naar ik aanneem). Dus waarom dan de hele boel zo'n eind achteruit gezet?

mvg,
Gert
Titel: Re:Het zit de NS niet mee
Bericht door: nscargo op 03 January 2013, 21:32:46
Het was 's nachts, dus zicht niet geweldig.
Machinist zet wissel verkeerd, of staat al verkeerd, maar hij ziet het niet.
Hij rijd spoor op en komt er dan achter dat hij verkeerd zit.
Een ICM viertje is ongeveer 100 meter lang, voordat hij stil staat is hij dus al met het hele stel de wissel voorbij.
Dus 100 meter terug, plus de lengte van de wissel zelf.
Als het voorliggende wissel dan uitkomt op een spoor waar de twee treinen stonden geparkeerd, en die heeft hij op de heenweg open gereden dan gaat het treinstel op de terugweg dat spoor op.
Als dat dan ook nog eens niet al te zachtzinnig gaat( hij raakt de eerste trein zo hard dat die op zijn beurt een andere trein raakt) en je blijft in de verkeerde cabine zitten, tja dan kan je zoiets krijgen.
Wat er nu met de machinist gaat gebeuren dat weet ik niet, maar 2013 begint voor hem niet goed.
En nee, het is niet om te lachen, hij heeft het zeker niet met opzet gedaan.
Maar het gaat zoooo vaak goed dat het nu ook wel kon, maar dit keer dus niet.
Titel: Re:Het zit de NS niet mee
Bericht door: johnny-VIRM op 03 January 2013, 21:54:13
ik snap niet hoe dit verhaal op dit forum komt, er gebeuren wel eens vaker dingen, maar dan houd je dat voor je, en hoe het ook is hij heeft gewoon geblundert, er zijn gewoon regels en daar moet je je zelf aan houden en dan smoesjes van slecht weer en dergelijke kom nou, in zo'n rangeer gebied moet je gewoon weten wat je doet en anders moet je gewoon stoppen, ik meen het want vanaf januarie zijn dat soort regels juist aangescherpt......
Titel: Re:Het zit de NS niet mee
Bericht door: Bert van Gelder op 03 January 2013, 22:23:23
Ik heb een onbedoeld onhandig bericht verwijderd (over ontslag), evenals de reacties op dat bericht. Dan is dit draadje een beetje vriendelijker... (y)

Bij vragen, stuur maar een Pb..

Gr, Bert
Titel: Re:Het zit de NS niet mee
Bericht door: tijgernootje op 03 January 2013, 22:34:13
Of het correct is dat zo'n bericht hier verschijnt laat ik in t midden.
Een tip voor ns,zet spiegels op je locs,dan kan men tenminste "op zicht" achteruit rijden zonder iets te raken  ;D  ;)
Anders wordt t tijd voor brillen van P**rl  ;)
*sorry kon m niet laten*
Titel: Re:Het zit de NS niet mee
Bericht door: JAB van Ree op 04 January 2013, 21:23:00
Pfff lekker collegiaal, zoiets hier neerplempen :( Verder 100% eens met Johnny-VIRM.
Titel: Re:Het zit de NS niet mee
Bericht door: Floris Dilz op 04 January 2013, 22:06:12
k heb toen ik nog bij railz werkte af en toe tegen heug en meug die pokketreinen moeten bedienen. Liep de boel ergens klem, dan maar een trein ergens ondergronds onzichtbaar op een verkeerd spoor stond wegens een kapotte wissel ofzo wat naar achter sturen, paste dan blijkbaar niet, hoppa, zaak op zn kant. En dan zat ik nog binnen. Die kerel moest 100 meter lopen buiten, ik vond 15 meter binnen al erg ver. En daarna dan ook zelf nog zo'n hele klotecontainertrein bij elkaar schrapen en zelf de koppelingen fixen. Moraal van het verhaal: ga liever vissen, treinen zijn stom.
Titel: Re:Het zit de NS niet mee
Bericht door: Emiel_nl op 04 January 2013, 22:44:45
Of het correct is dat zo'n bericht hier verschijnt laat ik in t midden.
Een tip voor ns,zet spiegels op je locs,dan kan men tenminste "op zicht" achteruit rijden zonder iets te raken  ;D  ;)
Anders wordt t tijd voor brillen van P**rl  ;)
*sorry kon m niet laten*

Tip: met een losse loc mag je gewoon achteruit rijden. Zit niet voor niets een hulpstuurstand links zodat je op alle vier de hoeken van de loc uit het raampje kan hangen tijdens rangeeracties. Spiegels op treinen voor het achteruitrijden is zinloos. Als ze niet smerig zijn, dan sta je wel een een boog zodat je nog steeds de achterkant van de trein niet kan zien.
Grooetjes,
Emiel
Titel: Re:Het zit de NS niet mee
Bericht door: André82 op 04 January 2013, 22:50:06
k heb toen ik nog bij railz werkte af en toe tegen heug en meug die pokketreinen moeten bedienen. Liep de boel ergens klem, dan maar een trein ergens ondergronds onzichtbaar op een verkeerd spoor stond wegens een kapotte wissel ofzo wat naar achter sturen, paste dan blijkbaar niet, hoppa, zaak op zn kant. En dan zat ik nog binnen. Die kerel moest 100 meter lopen buiten, ik vond 15 meter binnen al erg ver. En daarna dan ook zelf nog zo'n hele klotecontainertrein bij elkaar schrapen en zelf de koppelingen fixen. Moraal van het verhaal: ga liever vissen, treinen zijn stom.
Vandaar dat het meeste materieel bij Railz er zo beroerd bij rijdt!
Titel: Re:Het zit de NS niet mee
Bericht door: Floris Dilz op 04 January 2013, 22:58:32
jep, en dankzij wie reed het uberhaupt nog? juist.
Titel: Re:Het zit de NS niet mee
Bericht door: Jeronimos op 04 January 2013, 23:13:55
Tip: met een losse loc mag je gewoon achteruit rijden. Zit niet voor niets een hulpstuurstand links zodat je op alle vier de hoeken van de loc uit het raampje kan hangen tijdens rangeeracties.

Ja op een 6400, ik geef je het te doen op een 1600 of een 189.
Titel: Re:Het zit de NS niet mee
Bericht door: Emiel_nl op 05 January 2013, 03:03:13
Ja op een 6400, ik geef je het te doen op een 1600 of een 189.
Ach ja, met een 1800 achteruit rangeren te Lunetten in het donker en met regen... Met die lichtmasten kun je aan de schaduw van je loc zien of je al tegen de trein staat. Met loccen-omrij-dienst regelmatig gedaan in elk geval.
Groetjes,
Emiel
Titel: Re:Het zit de NS niet mee
Bericht door: Arjan6511 op 05 January 2013, 09:10:31
Bij de titel van dit draadje had ik al het idee dat het topic een weinig serieuze inhoud zou hebben en ja hoor:

Deze machinist had daar blijkbaar geen zin in en bleef in zijn cabine en reed met de trein achteruit.

Dit is een hele gevaarlijke uitspraak en je bevindt je op het gladste ijs wat je je maar kunt bedenken. Vraag jezelf eens af of je bovenstaande kunt herhalen waar de betreffende persoon bij is. Is je antwoord nee? Dan ook niet hier op het forum zetten.

hij heeft het zeker niet met opzet gedaan.
Maar het gaat zoooo vaak goed dat het nu ook wel kon, maar dit keer dus niet.

Nog steeds glad ijs. Je beweert dat de persoon ergens geen zin in had maar het niet met opzet deed, dus nonchalant was omdat het volgens jou zo vaak goed ging.

Besef je wel dat je iemand aan het beschuldigen bent naar aanleiding van een verhaal wat je via via hebt gehoord?

Als je je puur beperkt tot de feiten (er is een ongelukje geweest met schade) heeft dit draadje dan wel bestaansrecht?
Titel: Re:Het zit de NS niet mee
Bericht door: Sven op 05 January 2013, 09:34:24
Er kan toch gewoon een camera in de cabine? Dat kost tegenwoordig niets meer. Al wordt het met een monitor, dat aan beide kanten en dat in elke trein uiteraard wel een kostbare zaak. Maar hier in London hebben veel bussen 9 bewakingscamera's en twee monitoren (!), dus het kan dus wel.
Titel: Re:Het zit de NS niet mee
Bericht door: Bas, Dordrecht op 05 January 2013, 10:11:16
Onze BLS/DB Schenker 185/485 hebben camera's zodat we naar achteren kunnen kijken. Het geeft persoonlijk geen duidelijk beeld naar achteren en in het donker kun je het zowieso vergeten...raampje open en zelf kijken....

Groeten uit Zwitserland

Bas
Titel: Re:Het zit de NS niet mee
Bericht door: Emiel_nl op 05 January 2013, 14:48:02
Er kan toch gewoon een camera in de cabine? Dat kost tegenwoordig niets meer. Al wordt het met een monitor, dat aan beide kanten en dat in elke trein uiteraard wel een kostbare zaak. Maar hier in London hebben veel bussen 9 bewakingscamera's en twee monitoren (!), dus het kan dus wel.
Een bewakingscamera heeft een hele andere functie. Dat is niet echt vergelijkbaar. De kijk- en luisterinformatie die een machinist te verwerken heeft, zijn niet met een eenvoudige camera+microfoon te ondervangen. Zeker in onbeveiligde gebieden met pompwissels. Je moet toch echt waar kunnen nemen dat de wissels in de goede stand staan liggen en de wisseltongen aanliggen. Verder heb je ook nog wel eens te maken met slecht zicht als mist en regen (ruitenwisserbediening...). En zo vaak komen dit soort rangeeracties nou ook weer niet voor dat het de kosten voor zo'n camerasysteem zou rechtvaardigen.
Groetjes,
Emiel
Titel: Re:Het zit de NS niet mee
Bericht door: DieHollander op 06 January 2013, 10:45:23
Het is lullig als er persoonlijk gegaan word.  Maar om nou net te doen of alle spoormedewerkers brave JanHendriks zijn, tsss.  Bij dit verhaal komt plotseling herinnering aan een oud collega boven, die kwam van lijnwerkplaats Leidschendam.  Die man kon prachtige verhalen vertellen, proefritjes op de Hofpleinlijn, waarbij de machinist even een praatje ging maken met passagiers, een meerijdende storingsmonteur nam dan even de cabine waar.  Het mooiste verhaal was toch wel het omrijden van een stel mat46, je stapte in de voorste cabine in, reed tot aan het wissel, stapte uit de langzaam rijdende trein, wachtte tot het einde van de trein de wissel gepasseerd was, wissel om, dan een sprintje naar de nog steeds langzaam rijdende trein, om dan nadat je de deur probeerde te openen, erachter kwam dat je de sleutel had vergeten.
Het was een beetje te fantastisch klinkend verhaal, tot ik het jaren later kon checken.  Oh ja, dat soort dingen gebeurt, zei mijn zegsman. En blijkbaar nog steeds.  Op Kijfhoek zijn ook regelmatig ontsporingen en botsingen.  Zolang het schade is aan één vervoerder z'n spullen, blijft het allemaal onder de pet.
  
Titel: Re:Het zit de NS niet mee
Bericht door: Arjan6511 op 06 January 2013, 11:10:31
Volgens mij doen de posters hier helemaal niet of alle spoormedewerkers brave JanHendriks zijn, tsss.

`En blijkbaar nog steeds.  Op Kijfhoek zijn ook regelmatig ontsporingen en botsingen.  Zolang het schade is aan één vervoerder z'n spullen, blijft het allemaal onder de pet.`

En daar gaat het weer heen...
Titel: Re:Het zit de NS niet mee
Bericht door: rene w. op 06 January 2013, 11:17:55
dus eigenlijk gewoon weer terug naar vroeger en net doen of ivw niet bestaat.
Titel: Re:Het zit de NS niet mee
Bericht door: JAB van Ree op 06 January 2013, 12:15:38
Probleem is alleen dat IL&T helaas wel bestaat en vooral bestaat uit mensen die ieder incident met een boekwerk nieuwe regels willen afdekken...
Titel: Re:Het zit de NS niet mee
Bericht door: - D.ennis. op 09 January 2013, 18:38:19
Deze machinist had daar blijkbaar geen zin in en bleef in zijn cabine en reed met de trein achteruit..

Deze toon bevalt mij zelf niet helemaal, de machinisten die daar lopen moeten echt hollen om het werk klaar te krijgen.
Soms is het zelf zo druk dat ze met 2 man nog moeten hollen.. heb hier zelf ook meegelopen en ook rangeerdiensten gereden.
Wissels daar is een ellende.. achteruit rijden is geen probleem zolang maar stukkie is, zoals wij deden wij in achterste cab en mcn voor in. vind dat hier beetje minderwaardig wordt gedaan over mijn collega's.. deze mannen werken veel harden en verdienen minder dan nsr machinsten..
Titel: Re:Het zit de NS niet mee
Bericht door: Grandmaster ICM op 10 January 2013, 09:35:45
Het opzoeken van de grenzen zal echt niet alleen bij het spoor gebeuren. En met leeg materieel vind ik het dan nog een ander verhaal. En ja het gaat dan 99x wel goed. Vind wel dat zodra er reizigers of gevaarlijke goederen bij betrokken zijn veiligheid altijd het hoogste goed moet zijn en dat ook zeker is.
Titel: Re:Het zit de NS niet mee
Bericht door: rene w. op 10 January 2013, 10:48:26
KNIPKNIPKNIP deze mannen werken veel harden en verdienen minder dan nsr machinsten..

Dus NS had geen probleem zoals topictitel eigenlijk aangeeft  :P
Titel: Re:Het zit de NS niet mee
Bericht door: Emiel_nl op 10 January 2013, 15:24:09
deze mannen werken veel harden en verdienen minder dan nsr machinsten..
Ik neem aan dat het dan machinisten zijn van Nedtrain. Zij werken dan onder dezelfde CAO van NS en hebben dus dezelfde loonschalen en tredes als NSR-machinisten. En als ze dan ook nog gemiddeld meer nachtdiensten doen dan NSR-machinisten, komen ze zelfs boven NSR-machinisten uit...
Groetjes,
Emiel
Titel: Re:Het zit de NS niet mee
Bericht door: nscargo op 10 January 2013, 16:19:09
Een en ander gebeurde in de nachtdienst, wij kwamen in de ochtenddienst.
ik heb nergens vermeld of beweerd dat de machinisten niet hard werken.
Wat ik heb gezegd over de machinist komt uit de mond van de machinist zelf en de monteurs die erbij waren.
Deze dingen worden besproken tijdens dienstoverdracht
Dus niets via via. en nergens op glad ijs.
Wat het te maken heeft met colegialiteit snap ik niet, zoals de titel van het topic al aangeeft ging het me alleen om het feit dat nadat de NS een VIRM kwijt raakte na een brand bij Abcoude, ze nu nog eens drie treinstellen met schade hadden, en hoe dat is gekomen.Meer niet.
We melden wel vaker dat er iets op het spoor gebeurd, soms door mensenlijk handelen, en dat melden we dan.Heeft niets te maken met iemand een duw nageven.
En waarom mogen we dan niets iets melden wat dan toevallig bij Nedtrain, Voith of weet ik waar gebeurt.
Titel: Re:Het zit de NS niet mee
Bericht door: JAB van Ree op 10 January 2013, 16:42:11
Met uitspraken als "Deze machinist had daar blijkbaar geen zin in en bleef in zijn cabine en reed met de trein achteruit." geef je iemand wel degelijk een duw... als je dat nog niet snapt kun je misschien maar beter stoppen met dit soort zaken posten  ::)
Titel: Re:Het zit de NS niet mee
Bericht door: jarag op 10 January 2013, 16:56:23
regels zijn er niet voor niets
Titel: Re:Het zit de NS niet mee
Bericht door: nscargo op 10 January 2013, 16:57:18
Feit: hij had er geen zin in ( uitspraak van hem zelf)
Feit: hij reed achteruit, met niemand in de voorste cabine. en ook geen klein stukje, maar enkele kilometers.
dus geen duw.
Maar laten we het hierbij maar laten, We hebben toch hopenlijk geen zin om een lange discussie te voeren die in ruzie ontaard, het is net weer rustig op het forum, laten we dat zo houden Jij hebt jou mening, ik de mijne.
Draadje mag van mij wel dicht
Titel: Re:Het zit de NS niet mee
Bericht door: - D.ennis. op 10 January 2013, 19:45:23
Ik neem aan dat het dan machinisten zijn van Nedtrain. Zij werken dan onder dezelfde CAO van NS en hebben dus dezelfde loonschalen en tredes als NSR-machinisten. En als ze dan ook nog gemiddeld meer nachtdiensten doen dan NSR-machinisten, komen ze zelfs boven NSR-machinisten uit...
Groetjes,
Emiel

Fout... een Mentor Machinist bij Nedtrain verdient even veel als nsr mcn.
Gewoon mcn bij Nedtrain zit een groep onder dat salaris.
NSR zitten in 54 dacht ik en nedtrain 53.
Maarja als jij zogenaamd beter weet ben ik benieuwd wat jou rol is in het spoorwereldje?
Titel: Re:Het zit de NS niet mee
Bericht door: Eelco Storm op 10 January 2013, 19:50:09
Emiel is machinist...
Titel: Re:Het zit de NS niet mee
Bericht door: Nederduitsemeester op 10 January 2013, 20:29:19
Bij NSR....
Titel: Re:Het zit de NS niet mee
Bericht door: johnny-VIRM op 10 January 2013, 20:30:46
Feit: hij had er geen zin in ( uitspraak van hem zelf)
Feit: hij reed achteruit, met niemand in de voorste cabine. en ook geen klein stukje, maar enkele kilometers.
dus geen duw.
Maar laten we het hierbij maar laten, We hebben toch hopenlijk geen zin om een lange discussie te voeren die in ruzie ontaard, het is net weer rustig op het forum, laten we dat zo houden Jij hebt jou mening, ik de mijne.
Draadje mag van mij wel dicht

je word echt niet wakker he, het verhaaltje had ook genuanceerder kunnen zijn, door een foutje reed een trein op een ander en die botste weer op een ander, klaar, als je uitspraken doet of neerzet van personen dan ben jij hardstikke fout, niemand anders als de wachtdienst moet dit naar buiten brengen en dan nog in overleg met eventueel een justitueel iemand, jij beseft schijnbaar niet dat als de betreffende persoon dit leest jou nog voor smaad kan aanklagen, het is niet om je zwart te maken of zo, maar net zoals JAB een waarschuwing, pas nou toch eens op, je kan iemand zijn carriere zo naar de vernieling helpen.............
Titel: Re:Het zit de NS niet mee
Bericht door: Gerke op 10 January 2013, 20:31:28
Lekker sfeertje hier! Wat de salarisgroepen betreft: De schaal heeft te maken met de bevoegdheid. Mcn beginnen over het algemeen in sg 54 en gaan binnen een periode van ongeveer 9 jaar naar hun eindschaal 57. Dat geldt voor een Nsr mcn Volledig bevoegd. Bij Nedtrain werken over het algemeen Mcn-ten Beperkt Bevoegd. En die zitten één of twee schalen lager.
Een Nsr mcn VB die bijvoorbeeld 5 jaar rijd verdient net zo veel als een Nedtrain mcn BB, omdat de schalen gelijk opgaan. Alleen zit een Nedtrain mcn BB eerder aan zijn eindschaal. Strikt genomen zit er dus geen verschil in de beloning zoals
D.ennis dat stelt.
En voordat je me vraagt wat ik in het spoorwereldje doe: ik ben Nsr mcn.
Titel: Re:Het zit de NS niet mee
Bericht door: Emiel_nl op 10 January 2013, 20:34:18
Ik weet niet beter dan dat je, ongeacht of je bij Nedtrain of bij NSR machinist bent, op basis van de CAO van NS begint in taakgroep 54. Uiteindelijk stroom je in 9 jaar door naar taakgroep 57. Daarna duurt het nog weer 9 jaar voor je een de E-trede zit. En dan speelt het nog een rol of je alleen vroege dienst doet of laat/nacht hoeveel je onregelmatigheid is. Het kan dus onderling nogal verschillen door de taakgroep waar je op een bepaald moment in zit en hoeveel onregelmatigheid je hebt. Zo kwam het vroeger nog wel eens voor dat een machinist in taakgroep 57 met het maximum aan nachtdiensten meer binnen kreeg dan een vakondersteuner in taakgroep 58. Die laatste had namelijk nauwelijks onregelmatigheid.

Verder speelt er nog mee op welke manier Nedtrain machinisten inzet. Op mijn standplaats Utrecht zijn er rangeerdiensten op Utoz en Utctw, waarbij je feitelijk uitgeleend bent aan Nedtrain.

Aan het bovenstaande weet je nu ook meteen dan ik onder de vlag van NSR wel eens legaal 140 km/h rijd.
Groetjes,
Emiel
Titel: Re:Het zit de NS niet mee
Bericht door: - D.ennis. op 10 January 2013, 20:43:41
Nouja ik weet dat ze in Onnen dit draaien.
2 vroeg 7:00 tot 15:30
2 laat 15:30 tot 23:00
2 Nacht 23:00 tot 7:00

Nu je zo over UT hebt neem ik ook aan dat je stpl ook ut is?
Titel: Re:Het zit de NS niet mee
Bericht door: Gerke op 10 January 2013, 21:01:11
Toevallig zeg, twee man die hetzelfde vertellen. Diensten heeft niets met salarisschaal te maken. Ook niet waar de mcn werkt: Onnen, Maastricht, doet er niet toe. Alles een beetje duidelijk nu, D.ennis???
Titel: Re:Het zit de NS niet mee
Bericht door: funtrucker op 10 January 2013, 21:09:51
Klopt als een zwerende vinger want ik heb in Zl ook 57. ;D
Titel: Re:Het zit de NS niet mee
Bericht door: Hans Gvz op 10 January 2013, 21:17:48
Werkdruk ook een beetje hetzelfde?  :'(

Gr Hans
Titel: Re:Het zit de NS niet mee
Bericht door: funtrucker op 10 January 2013, 21:40:37
Werkdruk? Wat is dat? ;D
Ik denk als ik zo zit te lezen dat de jongens van ob Onnen het drukker hebben.
Titel: Re:Het zit de NS niet mee
Bericht door: Emiel_nl op 10 January 2013, 21:46:29
Nu je zo over UT hebt neem ik ook aan dat je stpl ook ut is?
Klopt. Al bijna 11 jaar.
Groetjes,
Emiel
Titel: Re:Het zit de NS niet mee
Bericht door: Peter Korsten op 10 January 2013, 22:11:17
[...], jij beseft schijnbaar niet dat als de betreffende persoon dit leest jou nog voor smaad kan aanklagen, [...]

Dan moet er toch wel iets meer aan de hand zijn dan alleen het betreffende bericht. Dit draadje heeft de aandacht van de moderatoren, maar tot nu toe hebben we nog niets voorbij zien komen dat ingrijpen noodzakelijk maakt.

Een vriendelijk verzoek om het beschaafd en rustig te houden, want de gemoederen beginnen een beetje verhit te raken en dat is meestal niet goed.

- Peter
Titel: Re:Het zit de NS niet mee
Bericht door: Hans Gvz op 10 January 2013, 22:27:19
Als de werkdruk groter wordt, neemt ook de kans op menselijk falen toe.
Daar is niets mis mee, maar als je dan de veiligheidsnormen gaat overschrijden, ja dan is er iets mis.
Ik begrijp het wel, werkdruk, meer willen doen, maar het is ozo fout.
Ik wil niemand in een kwaad daglicht stellen, maar werkdruk, en willen dat het proces zo vlot mogelijk verloopt, dat gaat niet samen.
Helaas, we zien het hier weer, vroegûh, kon alles, weten jullie gelijk waar mijn roets liggen.
En nee niet daar,  ;D, al werk ik al wel daar meer dan 30 jaar :P.

Gr Hans
Titel: Re:Het zit de NS niet mee
Bericht door: Gerke op 11 January 2013, 15:22:11
Tja, wat kan ik nog toevoegen? Hans heeft een punt. Steeds meer doen in dezelfde tijd... Het kan, zolang het goed gaat. Ik ken de feiten van de hier genoemde gebeurtenis niet, maar strikt genomen ga je als Mcn nat als je de regels overtreed. Zolang het goed gaat hoor je niemand, maar als niet... hang je aan de hoogste boom. Stel dat deze gebeurtenis plaats vond onder werkdruk: dan is het zuur voor deze Mcn.
Ik ben voor mezelf heel streng in dit soort dingen: ik heb maar twee handen en voeten. Als daar teveel werk voor is gaan er klussen verzuipen. Zo eenvoudig is dat. Dan zal er ook sneller gekeken worden of er dingen aangepast moeten worden. Want zolang alles stipt gebeurt hoor je niemand.... Daarom is eigen verantwoordelijkheid durven nemen een goede eigenschap van elke Mcn, VB, BB, in dienst van NSR, Nedtrain of wie dan ook. Ook als het dan een keer organisatorisch in soep loopt. Jammer dan.
Titel: Re:Het zit de NS niet mee
Bericht door: Emiel_nl op 11 January 2013, 22:10:09
In aanvulling hierop: als er weer een nieuwe dienstregeling is, of er is weer een wijzigingsblad uitgekomen, dan zitten er ook wel eens conflicten in de rangeerdiensten (looptijden te kort, te weinig tijd voor een klusje en dergelijke). Daar is maar één manier op om een verbetering er door te krijgen: gewoon de boel laten verzuipen. Anders blijft het onopgemerkt.
Groetjes,
Emiel
Titel: Re:Het zit de NS niet mee
Bericht door: Nederduitsemeester op 12 January 2013, 13:33:19
En zeker geen voorschriften overtreden, zoals achteruit rijden ( wat ten strengste verboden is! staat spreekwoordelijk gezegd bijna de doodstraf op). Nu zijn het alleen maar een aantal treinstellen die een poosje niet meer inzetbaar zijn. Voor hetzelfde geld had er iemand achterlangs gelopen, en had was hij/zij aangereden, met alle mogelijke gevolgen van dien. Als er echt achteruit gereden is, dat kan ik niet helemaal met zekerheid zeggen als ik de verhalen zo doorlees.