Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Vreemd probleem door jerrytrein
Vandaag om 12:47:12
N-Wagen; Brawa, ESU of Piko door wob
Vandaag om 12:41:02
Aachenau West door Wim Vink
Vandaag om 12:41:01
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door wob
Vandaag om 12:37:12
Bauarbeiten im gange door Wim Vink
Vandaag om 12:22:25
LS Models CIWL LX slaapwagens door sncf231e
Vandaag om 12:19:06
Her-(her-)beginnen door BartvD
Vandaag om 12:02:57
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Montanbahn
Vandaag om 11:43:25
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 11:27:42
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door VAM65
Vandaag om 11:09:35
Update: baan in de tropen door Hans Grasmaijer
Vandaag om 10:58:31
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Ronald Schreuder
Vandaag om 10:46:10
Acherntal 2.0 H0 TP III/IV door wob
Vandaag om 10:45:55
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 10:45:55
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R) door Vislijn
Vandaag om 10:35:31
Wat was jullie allereerste loc? door AdLoc
Vandaag om 10:28:24
booster vraag door Dirk
Vandaag om 10:28:12
Modelbaan Beltheim. door Bertje B
Vandaag om 10:10:38
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 09:52:39
MoBaBro.de door Marco1044
Vandaag om 08:20:47
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door ruudns
Vandaag om 07:47:45
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door dennie
Vandaag om 00:25:50
Wat te doen met oude catalogi door Hasenwald
05 August 2025, 23:42:19
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
05 August 2025, 23:31:12
Site DTS Modelspoor uit Ermelo doet het (bij mij) niet meer... door Martin Domburg
05 August 2025, 21:40:59
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door 1200blauw
05 August 2025, 21:40:36
Terugverende koppeling door phdirk
05 August 2025, 20:32:14
Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke door phdirk
05 August 2025, 20:24:48
De Deutsche Eisenbahn Verein (DEV): Duitslands oudste museumlijn door Sicco Dierdorp
05 August 2025, 19:58:56
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door barry1972
05 August 2025, 19:33:07
  

Auteur Topic: Het zit de NS niet mee  (gelezen 9760 keer)

Emiel_nl

  • Offline Offline
  • Berichten: 586
Re:Het zit de NS niet mee
« Reactie #45 Gepost op: 10 January 2013, 20:34:18 »
Ik weet niet beter dan dat je, ongeacht of je bij Nedtrain of bij NSR machinist bent, op basis van de CAO van NS begint in taakgroep 54. Uiteindelijk stroom je in 9 jaar door naar taakgroep 57. Daarna duurt het nog weer 9 jaar voor je een de E-trede zit. En dan speelt het nog een rol of je alleen vroege dienst doet of laat/nacht hoeveel je onregelmatigheid is. Het kan dus onderling nogal verschillen door de taakgroep waar je op een bepaald moment in zit en hoeveel onregelmatigheid je hebt. Zo kwam het vroeger nog wel eens voor dat een machinist in taakgroep 57 met het maximum aan nachtdiensten meer binnen kreeg dan een vakondersteuner in taakgroep 58. Die laatste had namelijk nauwelijks onregelmatigheid.

Verder speelt er nog mee op welke manier Nedtrain machinisten inzet. Op mijn standplaats Utrecht zijn er rangeerdiensten op Utoz en Utctw, waarbij je feitelijk uitgeleend bent aan Nedtrain.

Aan het bovenstaande weet je nu ook meteen dan ik onder de vlag van NSR wel eens legaal 140 km/h rijd.
Groetjes,
Emiel

- D.ennis.

  • Nieuwe gebruiker
  • Offline Offline
  • Berichten: 4
Re:Het zit de NS niet mee
« Reactie #46 Gepost op: 10 January 2013, 20:43:41 »
Nouja ik weet dat ze in Onnen dit draaien.
2 vroeg 7:00 tot 15:30
2 laat 15:30 tot 23:00
2 Nacht 23:00 tot 7:00

Nu je zo over UT hebt neem ik ook aan dat je stpl ook ut is?

Gerke

  • Mcn NSR
  • Offline Offline
  • Berichten: 2307
  • NS 4503!
    • Modelspoorvereniging Midden Limburg
Re:Het zit de NS niet mee
« Reactie #47 Gepost op: 10 January 2013, 21:01:11 »
Toevallig zeg, twee man die hetzelfde vertellen. Diensten heeft niets met salarisschaal te maken. Ook niet waar de mcn werkt: Onnen, Maastricht, doet er niet toe. Alles een beetje duidelijk nu, D.ennis???
Met groet,

Ger.

funtrucker

  • Offline Offline
  • Berichten: 56
Re:Het zit de NS niet mee
« Reactie #48 Gepost op: 10 January 2013, 21:09:51 »
Klopt als een zwerende vinger want ik heb in Zl ook 57. ;D

Hans Gvz

  • Offline Offline
  • Berichten: 651
Re:Het zit de NS niet mee
« Reactie #49 Gepost op: 10 January 2013, 21:17:48 »
Werkdruk ook een beetje hetzelfde?  :'(

Gr Hans

funtrucker

  • Offline Offline
  • Berichten: 56
Re:Het zit de NS niet mee
« Reactie #50 Gepost op: 10 January 2013, 21:40:37 »
Werkdruk? Wat is dat? ;D
Ik denk als ik zo zit te lezen dat de jongens van ob Onnen het drukker hebben.

Emiel_nl

  • Offline Offline
  • Berichten: 586
Re:Het zit de NS niet mee
« Reactie #51 Gepost op: 10 January 2013, 21:46:29 »
Nu je zo over UT hebt neem ik ook aan dat je stpl ook ut is?
Klopt. Al bijna 11 jaar.
Groetjes,
Emiel

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re:Het zit de NS niet mee
« Reactie #52 Gepost op: 10 January 2013, 22:11:17 »
[...], jij beseft schijnbaar niet dat als de betreffende persoon dit leest jou nog voor smaad kan aanklagen, [...]

Dan moet er toch wel iets meer aan de hand zijn dan alleen het betreffende bericht. Dit draadje heeft de aandacht van de moderatoren, maar tot nu toe hebben we nog niets voorbij zien komen dat ingrijpen noodzakelijk maakt.

Een vriendelijk verzoek om het beschaafd en rustig te houden, want de gemoederen beginnen een beetje verhit te raken en dat is meestal niet goed.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Hans Gvz

  • Offline Offline
  • Berichten: 651
Re:Het zit de NS niet mee
« Reactie #53 Gepost op: 10 January 2013, 22:27:19 »
Als de werkdruk groter wordt, neemt ook de kans op menselijk falen toe.
Daar is niets mis mee, maar als je dan de veiligheidsnormen gaat overschrijden, ja dan is er iets mis.
Ik begrijp het wel, werkdruk, meer willen doen, maar het is ozo fout.
Ik wil niemand in een kwaad daglicht stellen, maar werkdruk, en willen dat het proces zo vlot mogelijk verloopt, dat gaat niet samen.
Helaas, we zien het hier weer, vroegûh, kon alles, weten jullie gelijk waar mijn roets liggen.
En nee niet daar,  ;D, al werk ik al wel daar meer dan 30 jaar :P.

Gr Hans

Gerke

  • Mcn NSR
  • Offline Offline
  • Berichten: 2307
  • NS 4503!
    • Modelspoorvereniging Midden Limburg
Re:Het zit de NS niet mee
« Reactie #54 Gepost op: 11 January 2013, 15:22:11 »
Tja, wat kan ik nog toevoegen? Hans heeft een punt. Steeds meer doen in dezelfde tijd... Het kan, zolang het goed gaat. Ik ken de feiten van de hier genoemde gebeurtenis niet, maar strikt genomen ga je als Mcn nat als je de regels overtreed. Zolang het goed gaat hoor je niemand, maar als niet... hang je aan de hoogste boom. Stel dat deze gebeurtenis plaats vond onder werkdruk: dan is het zuur voor deze Mcn.
Ik ben voor mezelf heel streng in dit soort dingen: ik heb maar twee handen en voeten. Als daar teveel werk voor is gaan er klussen verzuipen. Zo eenvoudig is dat. Dan zal er ook sneller gekeken worden of er dingen aangepast moeten worden. Want zolang alles stipt gebeurt hoor je niemand.... Daarom is eigen verantwoordelijkheid durven nemen een goede eigenschap van elke Mcn, VB, BB, in dienst van NSR, Nedtrain of wie dan ook. Ook als het dan een keer organisatorisch in soep loopt. Jammer dan.
Met groet,

Ger.

Emiel_nl

  • Offline Offline
  • Berichten: 586
Re:Het zit de NS niet mee
« Reactie #55 Gepost op: 11 January 2013, 22:10:09 »
In aanvulling hierop: als er weer een nieuwe dienstregeling is, of er is weer een wijzigingsblad uitgekomen, dan zitten er ook wel eens conflicten in de rangeerdiensten (looptijden te kort, te weinig tijd voor een klusje en dergelijke). Daar is maar één manier op om een verbetering er door te krijgen: gewoon de boel laten verzuipen. Anders blijft het onopgemerkt.
Groetjes,
Emiel

Nederduitsemeester

  • Offline Offline
  • Berichten: 3465
Re:Het zit de NS niet mee
« Reactie #56 Gepost op: 12 January 2013, 13:33:19 »
En zeker geen voorschriften overtreden, zoals achteruit rijden ( wat ten strengste verboden is! staat spreekwoordelijk gezegd bijna de doodstraf op). Nu zijn het alleen maar een aantal treinstellen die een poosje niet meer inzetbaar zijn. Voor hetzelfde geld had er iemand achterlangs gelopen, en had was hij/zij aangereden, met alle mogelijke gevolgen van dien. Als er echt achteruit gereden is, dat kan ik niet helemaal met zekerheid zeggen als ik de verhalen zo doorlees.
'11-22* '12-19* '13-17* & 1xER Totaal 58*

De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....

Groeten, Erwin