BeneluxSpoor.net forum
Overige spoorzaken => Grootspoor => Topic gestart door: Bart Mestrom op 29 July 2012, 17:00:15
-
Ik lees zojuist op Somda dat er een V250 gaat ingezet worden na de storing vanmiddag.
Asd v 17:10 Fyra 1056 naar Rtd
Rtd v 18:08 Fyra 1051 naar Asd
Ik zou zeggen DEUVM!!
-
Stedahult is er al op af gegaan, staat op de film en hij is onderweg naar huis.
even uploaden en dan volgt er uiteraard een berichtje ;)
-
Hierbij vers van de rails!
http://www.youtube.com/watch?v=aJ50j3EbYFU&list=UUG1cVtOovKE0W7kfmRqTrhA&index=1&feature=plcp (http://www.youtube.com/watch?v=aJ50j3EbYFU&list=UUG1cVtOovKE0W7kfmRqTrhA&index=1&feature=plcp)
Ivm de wind en zon kon ik het stel niet anders filmen dan van achter.
-
Mooi filmpje!
Vanaf wanneer worden deze in de dienst ingezet?
Als nu blijkt dat het al zomaar tussendoor mogelijk is...
gr. Viktor
-
Mooi maar wel verkeerd Design:)
-
Das de schuld van Roco, die hebben de tekening op zijn kop gehouden... ;D
-
Owja, en ik zag ook een lelijk randje, en er zat een kier tussen de
bak en de bodemplaat. En die nummerschilden kunnen helemaal niet in tp 6.
En ik miste twee handrailen naast de zesde deur van voren aan bakboordzijde.
-
Hierbij wat, niet al te gewldige foto's (https://www.facebook.com/#!/photo.php?fbid=398399616889583&set=a.311760712220141.75458.100001586440737&type=1&theater) en een tweetal filmpjes. Wel het bewijs dat de eerste publieke trein met een V250 ECHT heeft gereden.
Minpuntje was dat ze na al die jaren dat ze dit hadden kunnen plannen het zo geregeld hadden dat je net met tegenlicht stond in Rotterdam ::)
-
Ik neem aan dat de reizigers geld toe hebben gekregen? 8)
mvg,
Gert
-
Vond niet dat het echt snel ging, in Zweden komt de X2000 met 160 km/u door het station.
Das lekker filmen met een hand op je statief ;). In Berkel moest ik ook andersom gaan staan.
Zon en wind waren ook hier de boosdoener. Maar ach, gelukkig hebben we materiaal..
-
Nee.. hij gaat nu geen 250 rijden denk ik ::)
Vind je filmpje goed gelukt :P Maar nog niks bekend verder dus?
gr. Viktor
-
Je-wel, kijk hier (http://www.treinreiziger.nl/actueel/fyra_v250_rijdt_voor_het_eerst_met_reizigers-144526) en hier (http://www.treinreiziger.nl/actueel/vanaf_september_extra_verbinding_fyra_met_nieuwe_v250-144487)
(als die site correct is natuurlijk)
Degene die een twitteraccount hebben kunnen blijkbaar op de hoogte gesteld worden wanneer hij weer ingezet wordt, via twitter-account @NSHispeed.
Ook wel leuk: adviesaanvraag (http://www.treinreiziger.nl/userfiles/image/artikel/pdf/FyraV250advies.pdf)
-
Interessant document Jerom. Wat was die 'pleistertrein' die erin genoemd wordt? Een soort doekje voor het bloeden voor een eerder uit de dienstregeling geschrapte trein?
mvg,
Gert
-
Bedankt Jeroen,
Nu is me weer een hoop duidelijk.
Die 'pleistertrein' werd met DDZ gereden toch? gaat die dan weer ergens anders rijden? :P
gr. Viktor
-
Hoi Gait 8),
het is Jeroen.
(jij gebruikt de verkeerde naam, ik gebruik jouw naam in dialect (http://nds-nl.wikipedia.org/wiki/Nedersaksische_veurnamen#Veluwe) :-X
de 'pleistertrein' is: Met de komst van de extra Fyra verdwijnt er een reguliere trein tussen Amsterdam en Rotterdam. De zogenoemde "pleistertrein", een éénmaal per uur rijdende Intercity Amsterdam Centraal - Schiphol - Den Haag HS - Rotterdam Centraal, werd ingevoerd toen in december bleek de V250 nog niet toegelaten was voor de reizigersdienst
(zie ook hier (http://www.treinreiziger.nl/actueel/vanaf_september_extra_verbinding_fyra_met_nieuwe_v250-144487))
-
Vond niet dat het echt snel ging, in Zweden komt de X2000 met 160 km/u door het station.
Volgens Somda reed de V250 met 230 terwijl de Fyra nu nog met 160 km/u rijdt op de HSL, dus wat is snel?
Die 'pleistertrein' werd met DDZ gereden toch?
Nee, dat was 'gewoon' ICM. DDZ rijdt in een andere treinserie (A'dam - Den Haag, treinserie 26 00 dacht ik).
-
Ja klopt..
Bedenk nu net dat die naar Den-Haag rijdt en niet naar Rotterdam.. ::)
-
Omdat verwacht werd dat de V250 al in december zou rijden zijn alle reguliere IC's Amsterdam-Schiphol-Rotterdam via Haarlem gaan rijden in de nieuwe dienstregeling. Omdat de V250 dus nog niet ging moest er een tijdelijke extra trein (de pleistertrein) Amsterdam-Schiphol-Rotterdam rijden (1/u) die samen met de IC Brussel een halfuursdienst rijdt.
-
Volgens Somda reed de V250 met 230 terwijl de Fyra nu nog met 160 km/u rijdt op de HSL, dus wat is snel?
Als je mijn filmpje gezien hebt, dan zul je zien dat bij Berkel geen 160 gereden werd!
18 minuten voor zijn passage kwam de Fyra met loc met dezelfde snelheid voorbij.
Of hoe dat type ook genoemd mag worden. Die 230 km/u zal hij vast wel ergens rijden,
maar niet waar ik stond. Dat zal wel verderop gehaald worden.
-
Ondergetekende behoorde tot de gelukkigen met de juiste connecties.
En ik zat dus heen en terug in deze trein en we hebben op de heenweg naar Rotterdam een groot deel van de rit 250 km/h gereden. Verder wil ik hier nog vermelden dat dit treinstel buitengewoon lekker rijdt en we Amsterdam C- Rotterdam C in ongeveer 35 minuten reden. Oh ja, de Fyra muffin was erg lekker.
Groet Peter.
-
ja, laten we t een kans geven, misschien is het ding van binnen wel helemaal geweldig... ;D
-
Oh ja, de Fyra muffin was erg lekker.
Een soort cakeje in de vorm van een kruimeldief? :P
mvg,
Gert
-
In het hsl materieel topic op somda is te lezen dat de V250 treinstellen sinds een tijdje volledig toegelaten zijn in NL
-
Als je mijn filmpje gezien hebt, dan zul je zien dat bij Berkel geen 160 gereden werd!
Klopt, ik wou alleen aangeven dat het 'in Zweden rijdt de X2000 met 160 km/u door het station' er weinig mee te maken heeft. ;)
-
kruimeldief
<3.
-
jij gebruikt de verkeerde naam, ik gebruik jouw naam in dialect
Tja, 't is dat, of Geert. ;)
- Peter
-
Een soort cakeje in de vorm van een kruimeldief? :P
Nee, normaal model muffin met een plaatje van de Fyra erop.
Was tevens beloning voor het vrijwillig proefkonijn spelen. ;)
Groet Peter,
-
Cool. Vond 'm eerst te lelijk voor woorden maar begin eraan te wennen en... eigenlijk heeft-ie best een aardig neusje! Alleen die beschildering, dat blijft pijn doen: staat helemaal los van de vorm van het stel. Ik ga daar nog eens iets aan doen (in photoshop dan).
-
Kijk, dat vind ik nou ook. (y)
Eerst was het wel even wennen,
Maar nu je hem zo ziet rijden vind ik dat ie toch wel wat heeft.
Die kleuren vind ik niet mooi en niet heel lelijk eigenlijk.
gr. Viktor
-
Ook daar ga je wel aan wennen 8), sterker nog als je het elke dag (van héél dichtbij, en beroepsmatig tegenwoordig) ziet wordt het steeds leuker, zeker in vergelijk met de NSR-kleuren.
Over anderhalve week mag ik zelf (beroepsmatig) ervaren hoe deze treinstellen rijden ;D
-
Lijkt me best lekker, met zo'n ding scheuren! ; -)
Maar geef nou toe, grasgroen met zandgeel biesje en hondekop-snor was toch ook niet verkeerd geweest? Of à la mat '46 'zilverbuik'... Slurp... Dat die oude stellen niet meer rijden is logisch maar die kleuren zouden nu, met de 'retro' mode, een regelrechte hit zijn.
Lukt me helaas niet goed andere kleuren erop te shoppen vanwege die ellendige diagonale banen.
-
Joh,
Die open gewerkte Gymschoen die rijdt al maanden proef op Rtcs. Jammer maar helaas, er is toch een heel klein torretje bij de ontwerper van deze trein los geschoten. In het kader van de Euro, laten ze dit gedrocht in Italie houden. Nu moeten wij er weer voor betalen ;D. Fyra, best, maar niet op deze manier.
Gr Hans
-
Vanmiddag voor het eerst met de Ansaldo Breda Fyra gereden van Schiphol naar Rotterdam: vertrek rond 13.40 en aankomst Rotterdam Centraal ongeveer 14.05. Dat is toch wel snel! En inderdaad werd de 250km/h gehaald. Niet bij Berkel, maar vanaf waar hij bijna parallel loopt met de A4 gingen de sokken erin en met 250km/h door de groene hart tunnel. Na het kruisen van de A12 ging het al snel steeds langzamer.
Van binnen wel een aardig treinstel. Het ziet er goed uit, maar het rammelt als een gek. De conducteurs (er zat een groepje van 4 bij elkaar) lieten mij zien dat er een stalen strip aan de buitenkant van het bagagerek zit, dat vrolijk onderweg rammelt. Lijkt wel een Fiat van vroeger.
Wat ernstiger is is dat er regelmatig forse klappen te horen zijn, die je in de trein ook voelt, alsof er iets op het dak valt. Ik dacht dat het in- en uitdeukende stalen beplating was, een conducteur dacht dat ook, maar een ander vertelde dat het volgens hem met kleppen in de airco op het dak te maken had. Het komt echt heel raar over. De suggestie was dat het met in- en uitrijden van de tunnels te maken had, maar buiten de tunnels gebeurde het ook.
Voorlopige conclusie wat mij betreft: fantastische reistijd en aardig uitziend interieur, met wel wat rare geluiden. Ik ben benieuwd naar de degelijkheid. Bij het uitstappen op R'dam CS nog even naar de kop staan kijken. Het blijft wennen, maar toch fijn dat er nu weer een Hondekop op de rails staat. Dan wel meer een soort Pluto (of de kop van de leraar in de clip van Pink Floyd van Another Brick in the Wall), maar toch weer iets anders dan die schuine platte koppen van al het andere materieel.
mvg,
Ivo
-
Dan heb je in de 4806 gezeten, het andere stel wat ingezet mag worden voor de reizigersdienst, de 4808, heeft die klappen niet. Daar zijn de kleppen voorzien rubberen ringen. Dit is ook niet de airco die je hoort, maar de kleppen voor de drukcabine. Die klappen boven een bepaalde snelheid dicht, ik heb er alleen niet op gelet bij welke snelheid. Morgen heb ik een praktijkdag en proefrit op dat
ding fantastische treinstel voor het geval m'n baas meeleest ;D, mocht ik de 4806 moeten rijden, zal ik er eens (proberen) opletten wanneer die kleppen klappen ;)
Mijn ervaringen zijn wel positief, als het rijdt, rijdt het wel super 8)
-
Zo, heb m'n certificering op zak 8). Dat klappen van de drukcabine gebeurt inderdaad hoofdzakelijk bij het in (dicht klappen) en uitrijden (openklappen) van tunnels. Misschien dat je dat laatste ruim na de tunnel hoort. Vandaag met de 4806 gereden, daar was het duidlijk hoorbaar, gisteren met de 4804 gereden. Die was al verbeterd, hoor je niks van die kleppen.
-
Ja.. nu kunnen we dus al helemaal niet meer met die trein... ::) ;D
-
Je zal maar voor .u. rijden met zo'n Fiatje :P :P
Ik had een andere baan gezocht!
Tinus.
-
Erwin,
Dat is nu leuk om te horen. Ervaring van iemand die er echt mee mag rijden. Ik ben maar een argeloze passagier. Ik zal in de toekomst opletten of ik in de 4806 zit of een ander treinstel. In mijn herinnering hoorde ik de klappen echt overal, maar nu is de HSL natuurlijk een lijn die doet alsof we in de bergen wonen:
Schiphol - Antwerpen.
Uit de Schiphol tunnel naar boven, boven het groene hart, dan snel bij Hoogmade de tunnel in om er bij Zoetermeer weer uit te komen. Hoog bij Berkel en Roodenrijs en dan weer naar beneden, vervolgens de tunnel in bij Zestienhoven en bij Rdam centraal er weer uit. Dan snel de Willemstunnel in om er in Rdam zuid weer uit te komen. Dan in de overkapping bij Barendrecht, even lucht en vervolgens in de tunnel onder de Oude Maas. Na de Hoekse Waard snel weer de tunnel in onder de Dordtse Kil en vervolgens hoog over het Hollands Diep (veel hoger dan de brug ernaast, wat me nog altijd een raadsel is. Dan gaat het door Brabant verder redelijk zonder tunnels en in Belgie ook tot Antwerpen Centraal. Maar met name in Holland wordt toch moeite gedaan om ons te laten geloven dat we in de bergen wonen, zoveel tunnels.
mvg,
Ivo
-
Heb je met je Fiatje (Fyra) wat vertraging, heb je dan zo een Citroen (Thalys) die zit te bumperkleven omdat jij niet harder kan dan 250 Km/h. ;D ;D ;D ;D
Jos. ;)
-
Ja.. nu kunnen we dus al helemaal niet meer met die trein... ::) ;D
Hoezo? Ik hou je niet tegen de TrainManager wel als je geen kaartje en toeslag heb betaald ;D
@Ivo,
Wat jij beschrijft is allemaal in de nabijheid van tunnels, ook al lijkt het voor een reiziger niet zo.
Heb je met je Fiatje (Fyra) wat vertraging, heb je dan zo een Citroen (Thalys) die zit te bumperkleven omdat jij niet harder kan dan 250 Km/h. ;D ;D ;D ;D
Ik heb al een voorstel gedaan om de V250 te voorzien van allerlei Bond-achtige snufjes, spijkers achter laten, oliespoor op het spoor e.d. ;D ;D
-
Wat hebben platte spijkers op een spoorstaaf voor een zin?
(of wou je ze precies over ES-lassen leggen)
;D 8)
-
Gaat om het idee :P ;D
-
Heeft bij assentellers zoals op de HSL-Zuid sowieso geen nut.
-
Ik heb al een voorstel gedaan om de V250 te voorzien van allerlei Bond-achtige snufjes, spijkers achter laten, oliespoor op het spoor e.d. ;D ;D
Nu is qua achtervolgen (bumperkleven) met het hoogste level ERMTS dat haast mogelijk. In elk geval meer dan met ATB. Dat was in elk geval de filosofie van de ontwerpers om de onderling treinafstanden niet meer in blokken vast te leggen, maar afhankelijk maken van de snelheid van de volgende trein en dus beter gebruik maken van de ruimte op de rails. Dat gaat er vast heel raar uitzien.
Het meest bizarre bij ATB vond ik nog wel eens station Delft (zo'n 15 jaar geleden), waar er een trein op spoor 1 stond, met precies bij het inrijsein aan de kop van dat perron de volgende trein uit Rotterdam.
mvg,
Ivo
-
Daar heeft de ATB niets mee te maken, die controleerde alleen de toegestane snelheid, dit is de baanbeveiliging. En wat is er vreemd dat er een rijweg ingesteld kan worden tot een rood sein, dat is doodnormaal. Dat kan op de vrije baan ook als je achter je voorganger aanrijdt.
-
Ik zag hem vandaag ook voor het eerst, reed bij Breda zo'n 130km/h en werd plots behoorlijk snel door een zuurstok voorbij gereden, dat bleek de V125 te zijn, de kop deed mij aan iets van een stripfiguur denken en ik ben niet de enige:
Bij het uitstappen op R'dam CS nog even naar de kop staan kijken. Het blijft wennen, maar toch fijn dat er nu weer een Hondekop op de rails staat. Dan wel meer een soort Pluto
Pluto is het !, dus toch een nieuwe Hondekop.
Stephan.
-
V125 welke is dat nu weer ???
-
Dat is een halve ;D.
V250 bedoel ik.
-
Pluto is het !, dus toch een nieuwe Hondekop.
Pluto is echt veel te veel eer voor die kruimeldief op rails... ::)
mvg,
Gert
-
Ik heb ook wel eens vogelbekdier gehoord.
Jammer , want Ansaldo Breda maakt ook ook mooiere treinen (Met een andere ontwerper dan ,dat wel )
Gr,Peter
-
Vanaf nu noemen we hem hier gewoon Pluto. Eens kijken of de naam blijft hangen. Is in elk geval de eerste bijzondere bestickering alweer bedacht.
mvg,
Ivo
-
gehoord in de watergraafsmeer , Goofy ( mag je zelf een plaatje bij zoeken ligt soms gevoelig hier geloof ik ... ;D )
-
Dat is een halve ;D.
V250 bedoel ik.
hahahahaha vandaar die verschrijving (y)
-
Het is een systeem, als de reiziger aan het systeem gewend is worden ze allemaal blij. Zoiets hoorde ik op de buis van die goedlachse NS vrouw over het niet aandoen van Den Haag.
Deed mij op de een of andere manier denken aan een binnentuinverbouwing van een hele buurt ergens in een stad; een aantal bewoners vond vooral het proces interessant.
En weer liep het mij dun door de broek, maar dat heb ik dan nou eenmaal.
-
Dat is een halve ;D.
V250 bedoel ik.
Nou je het zegt, 'halve zool trein' vind ik ook wel een aardige bijnaam, want dat gekke ding heeft aan de voorkant ook wel iets van een schoen waarvan de punt en een deel van de zool zijn afgehakt...
mvg,
Gert
-
Het is een systeem, als de reiziger aan het systeem gewend is worden ze allemaal blij. Zoiets hoorde ik op de buis van die goedlachse NS vrouw over het niet aandoen van Den Haag.
Ik hoorde haar ook kwaken, veel duidelijker kon ze niet kenbaar maken dat ze de klagers niet serieus nam... ongelooflijk...
-
Geen idee waar het nu over gaat: het systeem? Bedoelen jullie dat de uurs dienst A'dam - Brussel wordt vervangen door een 2 uurs dienst en dat de flexibiliteit wordt verlaagd door reserveren verplicht te maken en een andere trein nemen niet zomaar meer kan? Dat is het wat mij betreft foute systeem van de Thalys overnemen. Net doen of het een vliegtuigsysteem is, maar dat is het nu eenmaal niet, het blijft een trein. Ik sprak duitse collega's die het traject Keulen - Brussel regelmatig nemen. Daar rijdt zowel de ICE als de Thalys en ze nemen vanwege de flexibiliteit dus altijd de ICE.
mvg,
Ivo
-
Met de ICE kun je anders ook behoorlijk inflexibele kaartjes kopen, tenminste binnen Duitsland.
- Peter (die ooit zo'n inflexibel kaartje heeft gekocht en meer van zowel Frankfurt Fernbahnhof als Düsseldorf Hbf heeft gezien dan hem lief is)
-
Qua benaming blijf ik bij kruimeldief ;D
Hoever is men nu eigenlijk met de inzet van die dingen ?
Voor zover mij bekend blijft men tot in den treure testritten rijden,of gaat dat voor 2030 nog veranderen ?
-
Tijgernootje:
Operationele (http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,45433.msg760491.html#msg760491) ervaringen van mij en later van de nederduitsemeester op de vorige pagina van dit draadje.
mvg,
Ivo
-
Kruimeldief! (y)
-
Zo, vanavond met de 4809 Pluto om 18.08 (plus onnodige vertraging, want op het verkeerde perron op Rotterdam CS) naar Schiphol. Deze maakt toch ook klappen dus niet alleen de 4806 en inderdaad alleen in de tunnels. Wel lekker met ongeveer 240km/h onderweg. Voor Hoofddorp ging die stevig in de remmen.
Deze had nauwelijk rammelende bagagerekken.
mvg,
Ivo
-
Tja, 't is eigenlijk net als Alfa Romeo: je moet altijd even afwachten of 'ie op een maandag of op een vrijdag gebouwd is.
- Peter
-
Geloof me, dat maakt niets uit. Heb ik inmiddels ervaren. Het zijn eerder net mensen, af en toe wat humeurig 's ochtends.... :-\ ;D
-
4809 Pluto
Ivo, je weet dat ik jou heel erg respecteer vanwege jouw soldeerkunsten :o :-X (y) , maar als Disneyfan heb ik toch wel erg veel bezwaar tegen jouw "Pluto" voor dat Ansaldo-Breda product ;)
Met de kreet "opengewerkte gymschoen" kan ik meer :P , de "halve zool" vind ik een belediging voor de "Halve-ZolenLijn"... :-X :-X :-X
Inderdaad, ik vind het kreng er 'niet uitzien' en dan gaat het nog niet eens om het model of de fabrikant, maar ZEER ZEKER om die belachelijke beschildering.
Daarnaast (maar dat gaat waarschijnlijk OT :-[ ) snap ik niet, waarom een goed functionerende en gewaardeerde treindienst moet worden opgeofferd aan dit debiele megalomane waandenkbeeld... :-\
Het overgrote deel van de klagers over deze "verbetering" bestaat namelijk uit mensen, die vanwege hun werk (bij de EU of een gelieerde organisatie) dankzij deze "kwaliteitssprong" plotseling NIET meer "ff gauw" naar Brussel kunnen reizen anders dan tegen exorbitante kosten... ??? :o
De diverse natonale spoorwegmaatschappijen belemmeren kennelijk nog steeds met véél succes dat 'grenzenloze Europa"...
@Peter Korsten:
Niet zo negatief over een echte Alfa: de 'dag-van-geboorte' doet er niet toe, je moet dat ding rijden in het klimaat waar hij voor bedoeld is... :D
-
Frans, zie het in de traditie van muizekop, hondekop, apekop. Dus nu ook een markante (en korte) naam voor het Ansaldo Breda product. Overigens rijd er eens in mee, de trein is best comfortabel. Hij rijdt volgens mij nu alleen tussen Rotterdam en Amsterdam en nog niet naar Brussel.
Net als anderen was de eerste indruk afzichtelijk, maar anderzijds is er tenminste een markante kop ipv de gewone platte schuine rechte ruit in veel moderne treinstellen en loks. Daar is toch echt de eenheidsworst troef. In tijdperk III was er veel meer verschil tussen Frans, Belgisch, Duits en Nederlands materieel, hoewel bij de laatste natuurlijk 3 franse loks (1100, 1300 en 2400) in dienst waren.
Ik vind Pluto kort en duidelijk en afgezien van de kleur kan ik het er wel in zien. Hondekop is al gebruikt.
Net als velen snap ik ook niets ervan dat er nu een 2 uurs dienst moet worden gereden, terwijl de normale Adam - Brussel treinen altijd goed vol zaten. Daar komt bij dat een trein een trein is en geen vliegtuig. Die flauwekul van reserveren moet er snel af, net zoals voor de Thalys en gewoon reserveren zoals dat in de ICE gebeurd en vroeger in andere internationale treinen gebruikelijk was.
mvg,
Ivo
-
:-\ Hooggeachte Heren en Dames Moderatoren, sorry als ik nu 'vervuilend bezig ben'... :-[
Beste Ivo:
Je hebt gelijk, ik ken deze dingen alleen 'van buiten', vind het er dan (zéker ook door de beschildering) niét uitzien, maar ik heb ook wel een affectie met Bella Italia: één dezer dagen mag ik ongetwijfeld weer toeslagvrij reizen met Fyra, dan zal ik eens wachten op dit treinstel en je (waarschijnlijk per pb) laten weten hoe ik het ervoer... IN een trein zitten heeft natuurlijk een groot voordeel: je ziet die (afgrijselijke) buitenkant niet. ;D (y)
Het ding is ooit als "Vogelbekdier" betiteld, een moeilijk woord, dus als we het kort-en-krachtig willen houden (en in Disney-stijl 8) ) GOOFY ? want die is voor mij meer het eponym van een stommiteit
-
zie het in de traditie van muizekop, hondekop, apekop.
Gympenkop?
Vind ik vogelbekdier nog de beste :-X
-
Reserveren flauwekul?
Ik vind het altijd een verademing in het buitenland. weet ik tenminste zeker dat ik kan zitten. Moest NSR maar gauw weer invoeren. heb ik er best een paar cent voor over in de spits.
Maar ja, dan is het geen veevervoer meer....
on topic; vogelbekdier vind ik toch de mooiste. Dat beest weet ook niet wat ie wil; zoogdier of vogel.
Net als dit ding; nèt geen HSL, zeker geen gewone trein en bijna mooi van lelijkheid.
bijna...
Hendrik Jan
-
Hij is ooit onder de naam Albatros begonnen en dat vond ik nou passend.
En verder weten we het nu wel.
Ik heb een paar collega's die met grote regelmaat in Brussel moeten zijn en die zien dat uur korter reizen toch wel zitten.
-
Reserveren: Leuk als je weken vantevoren weet wanneer je gaat reizen, maar als je opeens morgen moet reizen toch niet zo prettig. Nederland is natuurlijk een te klein pokkelandje om te reserveren. Waarom zou je Rotterdam-Amersfoort (1u reistijd) of Rotterdam-Groningen (2:40u) niet hoeven te reserveren en Rotterdam-Brussel (1:16u) wel? Als je kijkt naar hoeveel mensen er moeten staan tijdens de reis zou je eerder voor de IC Rotterdam-Amersfoort moeten laten reserveren...
De enkele reis Londen-Amsterdam gaat v.a. 50€ met de Eurostar en de oude IC Brussel naar v.a. 70€ nu met de Fyra. Dat maakt vliegen veel aantrekkelijker. Dagdag Eurostar, hallo Easyjet. :'(
Martijn
-
Het reserveren op zichzelf is niet het probleem: dat doe je met de ICE ook. Maar de striktheid van de reservering. Net als bij de Thalys mag je straks met de Fyra alleen mee met die specifieke trein die je hebt gereserveerd. Als je die mist heb je pech of als je er een eerder wilt nemen dan kan dat niet. Dat is het probleem met de Thalys en straks dus ook met de Fyra. Met het reserveringssysteem van de ICE, mag je gewoon een andere trein nemen. Alleen heb je dan geen gereserveerde zitplaats. Ideaal dus.
mvg,
Ivo
-
Nog even voor de vergelijking:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Ansaldo_Breda_V250.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Ansaldo_Breda_V250.jpg)
Ansaldo Breda (Albatros volgens de Wikipedia)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Ing03.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Ing03.jpg)
Opengewerkte gymschoen, ook wel hoofdkantoor ING
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/pixariaimagephp.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/pixariaimagephp.jpg)
Albatros
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/vogelbekdier_5.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/vogelbekdier_5.jpg)
Vogelbekdier
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Pluto_WaltDisney_aug2417.gif) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Pluto_WaltDisney_aug2417.gif)
Pluto
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Goofy_Wallpapers19.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Goofy_Wallpapers19.jpg)
Goofy
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/2Pack_GoofyPluto_Primejpg1de6eceb_f5bc_48ee_9856_08f14e85084aLarger.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/2Pack_GoofyPluto_Primejpg1de6eceb_f5bc_48ee_9856_08f14e85084aLarger.jpg)
En Pluto en Goofy samen.
Pluto dus ;) ;D
mvg,
Ivo
-
De Italiaanse afkomst is er toch wel aan af te zien:
(http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/83/Fiat_Multipla_front_20070605.jpg) (http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/83/Fiat_Multipla_front_20070605.jpg)
Bron: Wikipedia Commons
- Peter
-
Aha, nog een: de fyra multipla
mvg,
Ivo
-
Pas maar op Ivo, je hebt zo een ban te pakken!
Sent from my iPad using Tapatalk HD
-
Albatros dus. ;D
Nu heeft Hispeed het daar zelf niet meer over geloof ik. Ik denk dat ze de naam Fyra op den duur aan die stellen willen koppelen en dat zal ze in de volksmond ook wel lukken. Wat een paar treinengekken daarvan vinden boeit minder.
-
on topic; vogelbekdier vind ik toch de mooiste. Dat beest weet ook niet wat ie wil; zoogdier of vogel.
Hm, je kunt ook zeggen dat het vogelbekdier het beste van twee werelden heeft gekozen. Waarmee er dus nog hoop is voor de trein die er op lijkt... ;D
-
Is deze vergelijking misplaatst?
(http://www.airmilesshop.nl/sites/default/files/341106bc-08a9-4f32-a060-41d4c49f9762.ch_nlpdbfiles__)
Ik bedoel, draai 'm om en...
-
... alle zooi valt er uit. Rotdingen, die kruimeldieven. Stoffer en blik gaat sneller.
-
Ik bedoel, draai 'm om en...
Zo bedoel je? ;D
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Ansaldo_Breda_V250_180.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Ansaldo_Breda_V250_180.jpg)
-
Exact! ;D Lijkt sprekend toch?
-
Het amsterdamse hoofdkantoor van ING heet in de volksmond al de KRUIMELDIEF.
Ik stem voor "vogelbekdier", kruimeldief is al bezet.
Door boefjes met witte boordjes. ;D
Hendrik Jan
-
De enkele reis Londen-Amsterdam gaat v.a. 50€ met de Eurostar en de oude IC Brussel naar v.a. 70€ nu met de Fyra. Dat maakt vliegen veel aantrekkelijker. Dagdag Eurostar, hallo Easyjet. :'(
Martijn
een retourtje Dordrecht - Antwerpen centraal, nu 18,80 met benelux gaat naar 46,40 met de fyra. Wat die troll van NS Hispeed verkondigde in het Journaal dat als je van te voren boek het goedkoper wordt klopt niet. Je kan maar 4 maanden van te voren boeken en de prijs blijft het zelfde. Gelul dus >:(
-
Het amsterdamse hoofdkantoor van ING heet in de volksmond al de KRUIMELDIEF.
Grappige is dat ik dat gebouw dan weer ken als en de Klapschaats.
Nog leuker van bijnamen is dat die ontstaan. Wat wij hier doen is dus gerommel in de marge ;D (en dat geldt uiteraard voor al mijn 4194 posts 8))
-
een retourtje Dordrecht - Antwerpen centraal, nu 18,80
Waar haal je de dat tarief vandaan? Een enkeltje is volgens mij al €15,60.
EDIT: en voor enkele data in december kom ik, weliswaar met 1 overstap in Roosendaal en een kwartiertje extra reistijd, prijzen van €10,-- voor een enkele reis tegen...
-
Waar haal je de dat tarief vandaan? Een enkeltje is volgens mij al €15,60.
EDIT: en voor enkele data in december kom ik, weliswaar met 1 overstap in Roosendaal en een kwartiertje extra reistijd, prijzen van €10,-- voor een enkele reis tegen...
Hierbij een link. https://treintickets.nshispeed.nl/d-cobs-web/doffers.html?uid=&returnUrl=https%3A%2F%2Ftreintickets.nshispeed.nl%2Fd-cobs-web%2Fpreferences.html%3FValueChanged%3Dfalse&BEGBA=&departureDate=08-12-2012&extChangeTime=&pax2=0&bp=&pax1=1&pax4=0&bk=&pax3=0&shopId=&xtpage=&partner=NSINT&bc=&xt_pc=&ov=&departureTime=&comfortClass=2&destination=BEABC&thalysTicketless=&beneUser=&debugDOffer=&logonId=&valueChanged=&iDomesticOrigin=&rp=&returnTime=&locale=nl_NL&vu=VDU&thePassWeekend=false&returnDate=08-12-2012&xtsite=&pax=A%3AVDU&lc2=&lc1=&lc4=&lc3=&lc6=&lc5=&BECRA=&passType2=&custId=&lc9=&iDomesticDestination=&passType1=A&lc7=&lc8=&origin=NLDDT&toporef=&pid=&passType4=&returnTimeType=1&passType3=&departureTimeType=1&socusId=&showNonBookableOffers=false&idr3=&xtn2=&loyaltyCard=&idr2=&idr1=&thePassBusiness=false&cid=26364 (https://treintickets.nshispeed.nl/d-cobs-web/doffers.html?uid=&returnUrl=https%3A%2F%2Ftreintickets.nshispeed.nl%2Fd-cobs-web%2Fpreferences.html%3FValueChanged%3Dfalse&BEGBA=&departureDate=08-12-2012&extChangeTime=&pax2=0&bp=&pax1=1&pax4=0&bk=&pax3=0&shopId=&xtpage=&partner=NSINT&bc=&xt_pc=&ov=&departureTime=&comfortClass=2&destination=BEABC&thalysTicketless=&beneUser=&debugDOffer=&logonId=&valueChanged=&iDomesticOrigin=&rp=&returnTime=&locale=nl_NL&vu=VDU&thePassWeekend=false&returnDate=08-12-2012&xtsite=&pax=A%3AVDU&lc2=&lc1=&lc4=&lc3=&lc6=&lc5=&BECRA=&passType2=&custId=&lc9=&iDomesticDestination=&passType1=A&lc7=&lc8=&origin=NLDDT&toporef=&pid=&passType4=&returnTimeType=1&passType3=&departureTimeType=1&socusId=&showNonBookableOffers=false&idr3=&xtn2=&loyaltyCard=&idr2=&idr1=&thePassBusiness=false&cid=26364)
Je zal zien dat een enkeltje 9,40 kost. Bij hi speed koop je een heen en een terugreis. Bij mij is 2x 9,40 nog altijd 18,80.
-
(y)
-
Het amsterdamse hoofdkantoor van ING heet in de volksmond al de KRUIMELDIEF.
Ik stem voor "vogelbekdier", kruimeldief is al bezet.
Ha, hallo! Er zijn wel meer hondjes die Fikkie heten hoor, dus dat is geen goede reden vind ik. Heb je geen betere? ;) Voorlopig vind ik kruimeldief wel een mooie voor het stofzuigertje van Ansaldo, zeker als je ook naar de reizigersaantallen kijkt ;D