BeneluxSpoor.net forum
Overige spoorzaken => Grootspoor => Topic gestart door: Nico Hoogerwerf op 27 March 2007, 14:07:24
-
Kennen jullie deze al?
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/HISPEED.jpg)
Zat vandaag in mijn mailbox:
Geachte heer ,
Vandaag is een bijzondere dag. NS lanceert namelijk een nieuw bedrijf: NS Hispeed, de hogesnelheidsonderneming van NS.
NS Hispeed staat voor een nieuwe manier van reizen. Maar het betekent veel meer dan alleen snelheid en tijdwinst. Het gaat ook over gemak: bij het boeken van tickets en het voor- en natransport. En niet te vergeten comfort, zowel in de trein als op de stations.
De bestaande treinen Thalys, ICE International, TGV en Eurostar zullen op termijn vallen onder het nieuwe merk NS Hispeed. Zij bieden hogesnelheidsvervoer naar internationale bestemmingen, zoals Antwerpen, Brussel, Parijs, Keulen, Frankfurt en London.
Daarnaast is er een nieuwe hogesnelheidstrein in ontwikkeling. Deze trein maakt hogesnelheidsvervoer ook binnen Nederland mogelijk en zal naar verwachting vanaf eind 2007 over de nieuwe HSL-Zuid gaan rijden. Daarmee biedt NS Hispeed de snelste reistijd op sommige bestemmingen, zoals Amsterdam – Rotterdam in 35 minuten en Amsterdam - Brussel in 1 uur en 46 minuten.
Kortom: NS Hispeed is een ware mijlpaal in de Nederlandse vervoersgeschiedenis. Daarom vindt vandaag de spectaculaire lancering plaats op de AutoRAI (van 29 maart t/m 9 april 2007).
Op ons paviljoen in de parkhal van de AutoRAI is naast een conceptmodel van de nieuwe hoge snelheidstrein, van alles te zien, te horen én te beleven. Zodat u letterlijk kunt ervaren wat wij met NS Hispeed voor ogen hebben.
NS Hispeed opent nieuwe wegen. Wilt u meer weten over uw persoonlijke mogelijkheden en voordelen? Ga dan naar NSHispeed.nl
Maar u kunt natuurlijk ook bij ons langskomen op de AutoRAI. Ons standnummer is 08.012A. U bent van harte welkom!
Wilt u nu naar één van onze bestemmingen reizen, dan kunt u voor treintickets terecht op nsinternationaal.nl
Met vriendelijke groet,
NS Hispeed
(Nico)
-
TGV en Eurostar?
-
1 april op komst ? ;) ;D
-
@ Rick, zullen ze bij de SNCF leuk vinden, zo'n hostile takeover van de producten TGV en Eurostar ;D.
Overigens is het wel degelijk soms de bedoeling (en soms niet, dat hangt van de windrichting af) Eurostardiensten door te trekken van Brussel naar Amsterdam. Ik ben het overzicht echter verloren en weet niet of daarover nu op dit moment officiële plannen over zijn. Van de TGV naar Amsterdam heb ik nooit gehoord ;).
-
Als het een 1 april grap is pakken ze het wel zeer goed aan:
http://www.nshispeed.nl
mvg,
Matthijs
-
Ik denk dat de info in dat mailtje verkeerd is omschreven.
Het lijkt mij sterkt dat €* en TGV/Thalys straks onder een bedrijf van de NS vallen.
Ik denk meer dat het om een samenwerking gaat ;D
-
Staat ook op die site..... en ik las niets over Eurostar en TGV die in Nederland gaan komen :-|
Er staat wel een link, maar er staat niet dat het erbij gaat horen :P
-
Railteam is een nieuwe krachtenbundeling van verschillende joint ventures tussen internationale partners en spoorbedrijven. Samen met de Belgische, Franse, Duitse, Zwitserse en Oostenrijkse Spoorwegen en de exploitatiemaatschappijen van Eurostar en Thalys hebben we het initiatief genomen tot de oprichting van Railteam. Dankzij de goede onderlinge afstemming van de dienstverlening bieden wij gezamenlijk een uitstekend alternatief voor de auto en het vliegtuig op bestemmingen met maximaal zes uur reistijd. Zo rijdt de hogesnelheidstrein straks in slechts iets meer dan drie uur van Amsterdam naar hartje Parijs, een reis die nu nog ruim 4 uur in beslag neemt.
Bron: http://www.nshispeed.nl
En onder NS HiSpeed vallen de volgende treinen:
- Thalys
- ICE
- Nieuwe Hogesnelheidstreinen over HSL Zuid
mvg,
Matthijs
-
Was net op RTLZ te zien de HiSpeed.
Hij werd op de Autorai gepresenteerd, de kleur wordt rood met vlinders meen ik:P
RTLZ wordt tot 17.00 uur herhaald steeds, dus komt nog diverse malen voor betreffende de Hi-Speed.
Ik vind hem trouwens oerlelijk zoals op de foto en op de autorai te zien is t.o.v. de Thalys en ICE etc.
-
@Wesley: Ja, daarom vond ik het ook al zo vreemd. ;D
Die foto in dat eerste bericht, dat is toch niet dat ding dat op de HSL gaat rijden? :-X
-
Die foto in dat eerste bericht, dat is toch niet dat ding dat op de HSL gaat rijden? :-X
Die gaat wel rijden... die 1e foto....daarom vind ik hem erg lelijk! Jammer genoeg... kijk anders naar RTLZ komt ie zeker nogmaals voorbij! (tot 17.00 uur heb je de tijd)
-
Dat is dus het bewijs dat auto-ontwerpers auto's moeten ontwerpen en geen treinen. Ik dacht dat het nog wel zou meevallen maar dat is dus niet zo. De kleur is het enige dat nog wel meevalt.
-
Wat een enge trein :'( >:( :o
-
Multipla op rails ;D
(http://www.autoblog.nl/images/wp/fiat_multipla_front.jpg)
(http://www.marijnbosch.com/mitropafiles/multiplaRail.gif)
-
Het bedrijf verwacht in 21014 een marktaandeel van ongeveer 10% op de vervoerscorridor Schiphol-Rotterdam te hebben.
Dat staat er op RTL.nl.... ze hebben wel een ruim plan ;D
-
Woezaaaaaa...
21014
ik hoop tegen die tijd toch wel een ander vervoermiddel te hebben ;D
Startrekking across the universe....
Kon het niet laten ;D
Arthur
-
Ik moet zeggen.. er wordt gezegd dat je nog sneller reist, maar ik vind hem er qua aerodynamica er niet bijzonder uitzien.
Dan ziet een Thalys of ICE er toch beter uit..
Hoe zit het dan met de vorm van de voorkant? Aerodynamica is ver te zoeken :P
-
Mwah, de eendenbekvariant van de Talgo rijdt ook hard zat, ziet er ook niet aërodynamisch uit (lijkt hier in de verte wel een beetje op eigenlijk). Dit is overigens inderdaad het apparaat dat door AnsaldoBreda voor HSA gebouwd gaat worden.
-
BRRRR,
kan iemand de klok 25 jaar terug draaien, toen we nog gewoon TTE's en beneluxtreinen hadden.... :(
Nico
-
En minder geld voor prachtige modeltreinen? Misschien niet zo'n goed idee ;D.
(Overigens: Beneluxtreinen hebben we nog steeds, al verdwalen ze soms in Het Bos ;D)
-
Worden de ICR's (voor Benelux) zometeen gebruikt voor binnenlandse diensten?
-
Wanneer begint periode VI? dan kan ik zeggen dat die dingen niet mijn periode zijn ;D
Echt gadverdamme..... wat een lelijk ding :o
-
Kan ik later zeggen;
"In mijn tijd reden er echte treinen" ;D
-
Gatverdamme, dat ding komt dus echt NIET op mijn HSL! ;D
-
Lelijk, leijk,lelijk, ::)
Het lijkt wel een PC Hoofdtractor, of een ander yuppen ding.
Het is toch niet de opvolger van de Thalys ,die nu bij Ansaldo gebouwd wordt?
Ik hoop maar dat het een vroege 1 April grap is.
Maarrrr..
Ik heb hier nog een afbeelding van Mat 54 ,toen dat zou komen, afgebeeld op de voorpagina van De Modelbouwer uit ca 1956.
Net zo lelijk als dit kr**ng.
Misschien valt het nog mee. ;D
-Peter
-
Nee dit is geen vervanger voor de Thalys maar voor de Benelux op de HSL.
-
Lelijk, leijk,lelijk, ::)
Het lijkt wel een PC Hoofttractor, of een ander yuppen ding.
Tsja, als je ermee op de AutoRAI gaat staan, dan moet het natuurlijk wel op een auto lijken, en liefst op een iets te grote auto. Anders trek je daar weinig publiek ;D ;D ;D
Intussen hebben ze bij HiSpeed wel geluk dat het Vlaamse wegenvignet niet doorgaat... met dit soort 'auto-rails' was de HSL-Zuid anders wéér een stuk duurder geworden!
Arjen (die zich afvraagt of die grille soms is bedoeld om vers gevogelte te vangen voor de restauratiewagen... heden fazant, reeds geplukt ook, alleen nog braden...)
-
Als ze em nou geel maken is het net een schoolbus. (smakeloos lelijk)
Groet Gerrit
-
Is toch jammer.
Verzinnen ze zo'n ronkende nieuwe naam, heet de website voor kaartjes nog steeds oubollig nsinternational. ;D
-
Een trein die uitziet als een Trabant. Daar zakt me de broek dus helemaal van af.
Tot nu stond de Talgo voor de lijn tussen Barcelona en Madrid op de eerste plaats van mijn persoonlijke lijst van lelijkste treinen ooit. Stond.
- Peter
-
Arjen (die zich afvraagt of die grille soms is bedoeld om vers gevogelte te vangen voor de restauratiewagen... heden fazant, reeds geplukt ook, alleen nog braden...)
Als barbeque is hij niet eens zo lelijk.
-
wacht nu eerst maar even af hoe hij in het echt werkt, dat is vaak andere koek. verder is het een kwestie van wennen. de eerste stellen zouden al klaar moeten zijn, zou dus wel heel snel kunnen zijn.
NS Hispeed is natuurlijk niet de nieuwe merknaam voor de TGV of eurostar, maar wel het merk waarmee men in NL alle hogesnelheidsdiensten gaat aanbieden, zoiets als NS internationaal nu, maar dan wat ambitieuzer en eenduidiger (al meot ikz eggen dat het persbericht wel erg doordraaft...)
simon!
-
Hmm, op de site van NS HiSpeed, is het al iemand opgevallen dat de auto's aan de juiste kant van de weg rijden? ;)
- Peter
-
Op de HiSpeed site:
- Thalys (joint venture van NS, NMBS en SNCF)
- ICE (joint venture van NS en DB)
- Nieuwe hogesnelheidstrein over de HSL-Zuid (joint venture van NS Hispeed en NMBS).
Kortom geen overnames maar strategische samenwerkingen.
En wat betreft die neus, tja
(http://www.nshispeed.nl/images/stories/Sqills_Gallery/Afbeeldingen/NS%20Hispeed%20en%20haar%20drie%20hogesnelheidstreinen.jpg)
Wat mij betreft een echte Koreaanse neus.
(http://img107.imageshack.us/img107/6129/materiaexpressewi4.th.jpg) (http://img107.imageshack.us/my.php?image=materiaexpressewi4.jpg)
-
Wie dit ontworpen heeft had echt een slechte dag!
Maar erg hard zal het geheel ook niet gaan want achter deze lelijke neus hangen dus gewoon IRC rijtuigen in rode vruchten yoghurt kleur. (Als parodie op de vlavlip?) De ICR rijtuigen uit de benelux schijnen daarvoor gebuikt te gaan worden. Aangezien er laatst nog een 11.8 uitgebrand is kan het misschien best zijn dat die rijtuigen dus nu al aan de beurt waren.
1 ding, nee 2 dingen zijn zeker!
1 Die neus van dat nieuwe ding vind ik echt lelijk!
2 Ik ga mijn ICR rijtuigen niet in die rode vruchten yoghurt kleur spuiten! ;)
m.v.g.
Mark
-
nou, nou, nou Mark!?! :P
Het is gewoon realiteit. Die dingen zullen rondrijden en uiteindelijk zal ook jij een kopietje op schaal willen hebben om je verzameling compleet te hebben. Het is gewoon even wennen. Je hoeft er toch niet zo lelijk over te doen?
::)
-
Ik heb een hoop emotie losgemaakt met mijn draadje..... ;D
Maar aangezien ik het eigenlijk met ieder eensben en vorige week een dramatisch slechte ervaring had met NS internationaal, erg lekker.
Ik heb ze toen enkele klachtenmails gestuurd en maar gesuggereerd alle spoorlijnen op te heffen en daar ZOAB neer te pleuren! En dat is een uitspraak van een levenslange treinen gek, moet je nagaan! Maar ja, als ze het flikken om je op een ritje Antwerpen-Berchem Schiphol ongewenst 2x te laten overstappen in een oude DDR, en dan ook nog op Leiden CS nog 25minuten vertraging, dan snap je mijn agressie.
Nico
-
Bob,
Afgezien ik gelukkig ;) dit tijdperk niet rij waarin deze... tjah :-|... voorkomt. Kan ik persoonlijk aan een handje vol modellen echt niet wennen ookal zijn sommige er van al ouder als ik. Ik heb gewoon het gevoel dat dit er 1 van worden gaat. Sorry Bob.
Maar als jij 'm wel mooi vind, even goede vrienden ;D
m.v.g.
Mark
-
@Mark: Nee, dit is een apart treinstel, de ICR-frambozen gaan achter de 186'ers die nu testrijden. Deze worden dan over zo'n jaar of 2 vervangen door dit treinstel.
Dit ding is zelfs zo erg dat het mij heeft aangezet tot het bouwen van een spoordijkje. :P
-
Dit ding is zelfs zo erg dat het mij heeft aangezet tot het bouwen van een spoordijkje. :P
Hoezo?
Om dat ding dan vervolgens achter of onder het spoordijkje te zetten dan je m'niet meer ziet? ;) ;D
m.v.g.
Mark
-
Na het lezen van de laatste berichten ga ik, als treinenfan de geluidswallen en schermen ineens wel waarderen ja ;D
Die zijn er dus om de ogen van de spotters te beschermen.
Groeten, Alexander
-
@Mark: Frustratie kwijtraken ;D
-
Aaah, m'n ogen. Wat doe je?
Ik hoop dat dit de verschrikking wat verminderd:
(http://i9.tinypic.com/35mfsi0.jpg)
Kleine aanpassing ;D(mijn creatie btw)
-
Nu lijkt het meer de Maglev ;D
-
Ik denk niet dat deze neus het gaat halen.
Gaat ie het wel halen, dan is dit HET bewijs dat de NS zelf zijn treinen niet meer ontwerpt......
En dat is heel zonde.
En die Italianen zijn knettergek.
Die trein straalt Stoffel de schildpad uit.....
Dames en Heren, op spoor 3 staat klaar, de hyper moderne boemel naar Amsterdam Centraal. Zeg een dag naar de lieve trein.
of
Dames en Heren, wegens de aanhoudende storm, komt de nieuwe HSL trein vandaag niet aan, ze is door de zuidwesterstorm terug geblazen naar Milaan.
Op dit moment plaatst men een Thalys neus en we hopen vanavond wel de trein te kunnen laten rijden.
of
Dames en Heren, op spoor 3 staat klaar, de nieuwe HSL trein naar Amsterdam Centraal. Deze heeft een vertraging van 15 minuten, omdat de poelier nog bezig is het het verwijderen van Fazant, eend, duif, koe, paard en een Fiat Bravo.
-
Die neus lijkt me niet zo gestroomlijnd... lijkt me niet dat die het gaat halen. Veel te veel energieverlies.
-
Hahaha! :D Hoe was het op het werk, Chris? ;)
Tja, Italianen zijn goed in staat om mooie dingen te ontwerpen, alleen doen ze het niet altijd. De ETR500 is door Pininfarina ontworpen en daar ben ik nog niet echt uit wat ik daarvan vind.
Pininfarina heeft ook de Alfa GTV/Spyder ontworpen (bloedmooie auto's), maar ook de Hyundai Matrix (eh...).
Het zou interessant zijn om uit te vinden wie dit ontworpen heeft, zodat we kunnen vragen of die man of vrouw ontslagen kan worden. :)
- Peter
-
er valt niet meer over te vrezen of hopen, al in oktober vorig jaar waren er fotos van afgebouwde bakken, de machines zijn zo al gebouwd, en idd ontworpen door het bureau van pininfarina.
en de aerodynamica, kijk maar eens naar de japanse hogesnelheidsmachines, eendebekken zijn ook daar een uitontwikkelde vorm, net zoals in spanje, en dus wel degelijk aerodynamisch
-
@ Chris ;D ;D ;D
Even voor de wat jongeren onder ons; Stoffel de schilpad is een figuur uit één van de beste kinderseries ooit gemaakt, namelijk de Fabeltjeskrant.
Stoffel had een stoomauto en was altijd appelig (wat dat ook maar mag wezen)
Deze krant werd voorgelezen door meneer de Uil en er werd regelmatig live overgeschakeld naar het praathuis, of er waren reportages.
Deze trein mogen ze wat mij betreft meteen doorsturen naar het enge bos.
Muuuhuuu.
Harm
-
Het valt me inderdaad op, dat zodra er in nederland iets nieuws komt, wat of niet geel is, of niet op een honde- c.q. apekop lijkt, het meteen niet mooi is, afschuwelijk gevonden wordt.
Volgens mij zijn dat dezelfden die over 30 jaar een model bouwen in de oorspronkelijke kleuren en zonder de modificaties, omdat hij zo mooi was. Veel mooier dan wat er dan op het spoor rijd. ;)
Ik moet het nog zijn, vind hem wel grappig. Gaat wel mee in de Crysler Viper trend. Er zal bij die snelheden wel weer het een en ander gekoeld moeten worden, met zo'n grill.
Groet Erik
-
Het valt me inderdaad op, dat zodra er in nederland iets nieuws komt, wat of niet geel is, of niet op een honde- c.q. apekop lijkt, het meteen niet mooi is, afschuwelijk gevonden wordt.Groet Erik
En de ICE en Thalys dan? Die vonden aardig wat mensen mooi ;)
En de Vlalfip zijn de meeste ook positief over.
Het gaat bij deze HiSpeed trein.. meer om het model niet om de kleur ;)
-
De eerste tekeningen (die met de snavelbekdier neus) beviel me dus wel) of de eendesnavel zeg maar.
Dit lijkt op de Duckatti van Oom Donald.....
En die ziet er ook zo snel uit......
-
Is toch geweldig zo'n herkenbare trein. Kwestie van wennen.
Hoe denken jullie dat mensen tegen de neus van de Hondekop aankeken toen die voor het eerst verscheen? Zoiets geks hadden ze nog nooit gezien.
-
Ik kan me niet voorstellen dat ik dit ooit mooi ga vinden. Maar wie weet...
Koen
-
Wat men zich bijvoorbeeld af zou kunnen vragen is waarom je zo'n grote luchtinlaat in een elektrische trein nodig hebt.
- Peter
-
Dat is de koeling voor de airco van de machinist :)
-
Donald Duck op de rails met ICRs erachter ? ;D
-
Of je iets mooi of lelijk vindt of iets terecht of onterecht vindt zullen de meningen altijd over verdeeld blijven.
Maar het grote luchtrooster, ik weet totaal niet of het ergens opslaat, maar hoger de snelheid, hoe hoger toch de warmte ontwikkeling en dat moet gekoeld worden, denk alleen maar eens aan de wrijvingswarmte van lagers ed.
Mss maken ze wel van de luchtstroming gebruik om energie op te wekken.
Hoe dan ook, ja je moet wennen aan het echte model, neemt niet weg dat ik zeker eens mee zal gaan als passagier mee. Als machinist zal wel niet mogen ;D
Arthur
-
Mss maken ze wel van de luchtstroming gebruik om energie op te wekken.
Een windmolen achter dat rooster? ;D
Koen
-
Een windmolen achter dat rooster? ;D
Koen
Het rooster is in ieder geval groot genoeg ;D
-
Plaatjes en werkelijkheid zit vaak erg veel verschil.
bedenk maar eens hoe de eerste DDM-1 op plaatjes eruit zag of Koplopers.
die zagen er ook niet uit ;).
Hopelijk wordt deze in werkelijkheid wel wat mooier.
die rijtuigen vindt ik wel leuke stijl hebben mooi een 1700 ervoor past perfect. ;D
-
Gaat wel mee in de Crysler Viper trend. Groet Erik
Geef mij dan maar een (Dodge) Viper :P, snap niet waar je de vergelijking vandaan haalt ::)
Ik kan niet zeggen dat ik dit model v/d Hispeed mooi kan vinden, de eerdere vergelijking met een multipla is treffend ;D
-
Fiat Multipla = MultiVLA ;) past beter erbij.
miss een bijnaam voor dit treinstel NS HiSpeedVlavlip ;D
-
Ja of Het lelijke eendje :P
-
Of gewoon "trein"...
Mensen, mensen toch...dat heet vooruitgang ;D. En zoals een aantal anderen al aangeeft: we zullen er vrij snel aan wennen, aan die vormen. Kijk maar naar wat de sloop van SM'90 heeft losgemaakt bij sommigen :P ;D.
Overigens vind ik de kleurstelling eerder verfrissend, al is hij misschien iéts te DB.
-
Oh is dit nu de vooruitgang :o
Maar goed de kleuren vind ik niet verkeerd, alleen die vorm :-|
-
Allemachtig, wat een gedrocht! Daar wil je toch niet in gezien worden?
Dus dat staat op de Auto-RAI? Nou dat is dan een uitstekende manier om mensen voor eens en voor altijd de auto in te jagen.
Hierbij vergeleken is zelfs een recht-toe-recht-aan ontwerp als een Class 66 nog een staaltje van fijnzinninge design-kunst...
mvg,
Gert
-
Hoi,
Op de autorai staat een 1 op 5 (of zo iets) model van de shuttle trein van NS Hispeed. Ik moet zeggen dat het uiterlijk me mee viel. Wel valt op dat het model in 3D mooier is dan op een foto.
Groeten
Edgar
-
kijk en dat bedoelde ik met even wachten op in het echhie... in 3D werken modellen namelijk heel anders dan op een plaatje...
-
"Het gaat niet alleen om het uiterlijk, maar ook om het innerlijk..." :-*
Maar ik vind het geen lelijk ontwerp hoor!
-
In Spanje hebben zo iets al als de AVE S102
(http://eisenbahn.egghof.com/uploaded_images/HSP-350-794703.jpg)
(http://www.railfaneurope.net/pix/es/electric/emu/102-Talgo350/Madrid/AVE-102_010_Atocha_5.jpg)
mvg,
Matthijs
-
Kijk die vink wel mooi.
-
(http://www.actiereactie.com/fotolog/images/010505_Wilde-eend_Anas-Platyrhynchos-kl.jpg)
;D
-
pfffff nu zit ik met een barst in mn laptopscherm....
Wie gaat dat nou vergoeden Spaanse Spoorwegen? ;D.
Hou het nou lekker bij ICE stijl die koppen ipv zon vage platte kop.
-
Pure Robin, die HiS.....
(http://home.planet.nl/~pete5637/photo/piggy3.jpg)
:)
-
kijk en dat bedoelde ik met even wachten op in het echhie... in 3D werken modellen namelijk heel anders dan op een plaatje...
+
Volgens mij is het plaatje uit de campagne ook met een stevige groothoek van onderaf genomen waardoor het bekkie wel erg groot uitvalt.
-
ja en de neus wordt behoorlijk geaccentueerd door het feit dat deze wit is en de trein rood, de belijning is ook zodandig dat de neus zwaarder gaat lijken, blijkt uit het model op de RAI met al die vlinders...
overigens zijn organische monokleurige vormen nu wel heel erg in, maar dus ook weer heel binnenkort heel erg uit...
-
En dan ga je een andere avatar kiezen? :D
Kijk, die platypus-AVE heeft tenminste een doel: het verminderen van geluidsoverlast. Dat zie ik met deze Duckatti niet zo snel gebeuren.
- Peter
-
nog een goede foto van de definitieve uitvoering, te zien op de AutoRAI:
(http://www.railcolor.net/HST.jpg)
het zal niet toevallig zijn dat zowel de nieuwe hogesnelheidstreinen in Japan, de spaanse HSL als ook bijvoorbeeld de nieuwste zuinige auto van stichting natuur en milieu (http://www.autoblog.nl/images/wp2007/CMMN%20Autorai-1.jpg (http://www.autoblog.nl/images/wp2007/CMMN%20Autorai-1.jpg)), het is een zeer aerodynamsiche en dus zuinige en geluidsarmere vorm.
-
Een goede avond,
Ik weet het, smaken kunnen en mogen verschillen maar het is en blijft een gedrocht van een afgrijselijk ding.
Geef mij maar een ICE 3 of PBA Thallys.
Daarvan zijn zowel de vorm als de kleuren tenminste mooi.
Mvg
Olivier 77
-
Hondekop "the new generation".
-
Wel een "mopshondekop" dan.
Groet Gerrit
-
Nu nog een mooie carbon fiber neus over het rooster en hij ziet er al een stuk beter uit! ;D
-
Leuke website, nshispeed.nl.
Maar weet iemand hoe het zit met Amsterdam - Londen?
Als ik http://www.nshispeed.nl/images/stories/perscentrum/NS%20Hispeed%20reistijdverschil.pdf (http://www.nshispeed.nl/images/stories/perscentrum/NS%20Hispeed%20reistijdverschil.pdf) bekijk, krijg ik de indruk dat er 9 verbindingen Amsterdam - Londen komen in 4 uur en 5 minuten. Rechtstreekse verbindingen?? Weet iemand hier wat van? Zo ja, per wanneer?
Valt me trouwens op dat er overal een andere reistijd wordt genoemd voor de huidige reistijd Amsterdam - Rotterdam. In dit document wordt 1 uur en 8 minuten genoemd. Soms wordt ook 1 uur en 3 minuten genoemd of weer andere reistijden. Natuurlijk is het ook net met welke trein je meet. (Amsterdam -> Rotterdam is met de 600 serie 57 min), maar een reistijd van 1 uur en 8 minuten als "huidige reistijd per trein" te noemen, is wel wat flauw.
-
Na de Apekop, Hondekop, Varkenskop etc. nu de Eendekop!!
Ik vind hem niet mooi maar de smaken verschillen!
Willem
-
Ik weet een leuke bijnaam ;D "Ovide" ;D
Oudere jongeren kennen de tekenfilm avonturen van deze eend nog wel ;)
;D
-
als je even naar de foto blijft staren is heeft ie wel wat.......
ps. dat rooser wit maken en het ziet er al heel wat beter uit denk ik
-
Lijkt wel een peugeot met die luchthapper ;D
Marc
-
Als Renault-rijder valt het me zwaar om te zeggen, maar de gemiddelde Peugeot van tegenwoordig ziet er nog altijd een stuk beter uit dan... dit. :)
- Peter
-
En waarschijnlijk dit soort wagens:
(http://84.85.82.19:81/marklin/HiSpeed_ICR.jpg)
Bron: Marklinforum
Sinds dinsdag 24 maart, na de bekendmaking van de naam "HiSpeed", worden de eerste ICR Benelux-rijtuigen ingezet de nieuwe HiSpeed kleuren, die toch wel redelijk spectaculair te noemen zijn.
In deze kleurstelling gaan de rijtuigen op de HSL-Zuid rijden, achter Traxx locomotieven. Tot die tijd worden de "gepimpte" ICR ingezet in de reguliere Beneluxdienst, waar ze echt geweldig vloeken met de rood-gele rest van de trein.
Bron: Marklinforum
Groetjes,
Robbert
-
Weet iemand hoe het met Amsterdam - Londen zit?
Leuke website, nshispeed.nl.
Maar weet iemand hoe het zit met Amsterdam - Londen?
Als ik http://www.nshispeed.nl/images/stories/perscentrum/NS%20Hispeed%20reistijdverschil.pdf (http://www.nshispeed.nl/images/stories/perscentrum/NS%20Hispeed%20reistijdverschil.pdf) bekijk, krijg ik de indruk dat er 9 verbindingen Amsterdam - Londen komen in 4 uur en 5 minuten. Rechtstreekse verbindingen?? Weet iemand hier wat van? Zo ja, per wanneer?
-
(http://84.85.82.19:81/marklin/HiSpeed_ICR.jpg)
Lekker handig, deze rijtuigen moeten in de goede volgorde geplaats zijn anders klopt de beschildering niet...
Zo te zien vormt de beschildering een patroon per 4 rijtuigen, dat zijn dus lengtes van 4, 8, 12, etc...
Koen
-
Ik zag vanochtend toen in de file op weg naar Amsterdam langs de A4-A10 (vlak voor de Schipholtunnel) een NS Hispeed rijtuig voorbijkomen... als onderdeel van de internationale trein naar Brussel! Zag er apart uit....
Jeroen
-
Rechtstreeks naar London. Ik hoop het maar het zal wel niet. Dan moeten op elk station uitgebreide veiligheidsmaatregelen (balies, bagagecontrole, douane) gerealiseerd worden. Gewoon overstappen in Brussel met 30 minuten wachttijd zal het wel worden.
-
Idd niet rechtstreeks naar Euro*.
Ik heb gister op de Auto RAI staan praten met mensen van NS HiSpeed.
Daaruit bleek dat het concept niet zo groots en veel omvattend is al de website doet vermoeden....
Eigenlijk is het een soort vervanger van NS Internationaal, dat echter de lading met al die HSL-en niet meer dekte. Temeer ook omdat HiSpeed ook binnenlandse HS treinen gaat laten rijden.
Tevens wil men er voor zorgen dat het een soort 'centraal boekingskantoor' wordt voor alle HSL activiteiten binnen Nederland (ICE, Thalys, HiSpee en via Brussel EuroStar)
Grtzz,
Karst
-
Hispeed is idd eigenlijk niet meer dan een nieuwe overkoepelende naam voor de internationale hogere snelheidsdiensten. Dat wat NS Internationaal deed idd. Het is een merk, niet veel meer voorlopig.
-
Hey,
Ik kwam op lok-report twee foto's tegen van een hogesnelheidstrein die veel weg had van de stellen die door NS Hispeed zijn bestelt.
Link: http://www.lok-report.de/
en dan news van Maandag 21 Mei en even scrollen.
(Misschien een beetje dom omdat ik al bijna 1 jaar op dit forum zit maar hoe kun je hier afbeeldingen plaatsen :-[?)
-
als dit de bestelde treinstellen zijn valt het me niet tege
-
Zoals bij de foto vermeldt staat is dit niet de NS Hispeed trein, maar een tweede generatie Cisalpino kopbak.
Groeten
Edgar
-
(Misschien een beetje dom omdat ik al bijna 1 jaar op dit forum zit maar hoe kun je hier afbeeldingen plaatsen :-[?)
Kijk even links, daar staat in het menu het item 'Plaatje uploaden'
Als je daar op klikt kun je een afbeelding uploaden. Vervolgens krijg je een URL en die moet je even kopieren. Klik in de berichte-editor op het symbool met het plaatje (Voeg BCC-tags toe) en paste de URL tussen (img) en (/img)' en klaar is Remco! :)
mvg,
Gert
-
Die rijtuigen die je net op die afbeelding zag zijn volgens mij NIET de hispeed treinen....dat zijn gewoon overgespoten Benelux ICR rijtuigen volgens mij...
Want die hispeed treinstel die in AUTORAI stond zag er heel anders uit ook de rijtuigen zagen er heel anders uit....
-
dit staat op de site van ns hispeed:
Begin december 2007 zal de HSL-Zuid in gebruik worden genomen door NS Hispeed. Er zal dan gestart worden met een tweetal verbindingen, namelijk Amsterdam – Breda v.v., 1 x per uur en Amsterdam – Brussel v.v , eveneens 1 x per uur.
volgens mij gaan die rijtuigen (met traxx loc) deze dienst rijden
klopt het of zit ik er helemaal naast 8)
-
De speciaal voor HiSpeed ontworpen treinstellen worden te laat opgeleverd (tsja, Italië hè?), dus 1+1=2.
mvg,
Gert
-
Ik zag vanmorgen de 1185 + Beneluxtrein, waarvan 2 wagens Hispeed wagens waren, de schipholtunnel in duiken. Veder niet boeiend... ;D