BeneluxSpoor.net forum
Overige spoorzaken => Grootspoor => Topic gestart door: gvandersel op 07 October 2011, 09:00:00
-
Zag net op het 8 uur journaal en las op NU.nl
Plaszakken in de sprinter (http://www.nu.nl/binnenland/2635093/ns-komt-met-plaszak-in-wc-loze-sprinter.html)
Kan dit zomaar?
Groet,
Gerard van der Sel.
-
Het zal vast wel kunnen, maar of dit een gewenste situatie is? Lijkt mij niet. Ik vindt trouwens het opofferen van slechts 4 zitplaatsen voor een wat meer comfortabele reis best acceptabel. De locatie van het toilet lijkt mij ook een interessant onderwerp: in de huidige configuratie is aan een van de uiteinden het meest gewenst, daar de open structuur van de SLT anders te veel aangetast wordt...
-
Heb het ook gezien en het slaat daadwerkelijk nergens op(mijn mening). Anno 2011 moet dit niet meer hoeven, diep triest :'(.
Het hoekje waar je dan mag is in de machinistenruimte werd geoperd.
-
Vertraging bij NS.
De 1 aprilgrap komt over enkele ogenblikken binnen op spoor 9 3/4.
-
Die 1 aprilgrap is dan wel erg vroeg, vast voor volgend jaar? ;) ;D
-
Leuk trouwens voor machinisten die daarna in de betreffende cabine moeten werken. Of levert NS ook gratis luchtverfrissers?
mvg,
Gert
-
hou je op? ik moet nog eten vandaag... :-X
-
Het hoekje waar je dan mag is in de machinistenruimte werd geoperd.
Wel leuke bijkomstigheid, kan je de SLT cabine ook eens bekijken als reiziger ;)
-
Voor het verkrijgen van een zakje moet je even aan de hogenoodrem trekken.
-
De hogenoodrem! ;D
Leuk gevonden.
mvg,
Gert
-
Hoe groot is het risico dat een reiziger aan allerlei knopjes en handeltjes gaat prutsen? Lijkt me ook niet gewenst... :-[
-
Maar hoe zet dit dan aan tot onzedelijk gedrag, zoals de titel van dit topic suggereert?
Het lijkt me niet dat er als gevolg hiervan opeens orgieen plaats vinden in de sprinters. Mocht dat wel zo zijn, dan ga ik weer wat vaker met de trein... ;D
-
Mwah, een orgie die op elk station stopt heb je ook niks aan...
-
kunnen er wel meer deelnemers meedoen... En je reis gaat wel een stuk vlotter..
-
Mwah, een orgie die op elk station stopt heb je ook niks aan...
Nee, dat zie je verkeerd. Een orgie die op elk station nieuwe deelnemers krijgt en mensen die klaar zijn kunnen dan uitstappen.. (y) Eigenlijk een soort perpetuum orgie.... ;D
-
orgie = overdadige weelde.
We hebben het hier nog steeds over een SLT (Sanitair Loze Trein)?
-
Bah. Ik ben van een generatie die een treinreis nog als zodanig kon beleven: je plaatsbewijs werd gecontroleerd door een vriendelijke conducteur, die beleefd mogelijkheden om je reis na aankomst op het station van bestemming voort te zetten suggereerde, al naar gelang je behoefte kon je tijdens de rit in een restauratierijtuig (wat is dat ook al weer?) een maaltijd of gewoon een kop versgezette koffie nuttigen, al dan niet met een gevulde koek van uitstekende kwaliteit.
De toiletruimtes waren toen nog schoon en zindelijk, toiletpapier was ruimschoots voorhanden en je kon je handen wassen bij een fonteintje. Het enige nadeel was dat je er tijdens het oponthoud bij de stations waar werd gestopt geen gebruik van mocht maken. Maar die stops werden dan ook ruimschoots van te voren aangekondigd zodat je daarmee rekening kon houden.
Toen kwam je na je reis nog uitgerust en fris aan op je plaats van bestemming, tegenwoordig mag je al blij zijn als je door de rit gestresst en uitgeput de trein uit kunt strompelen. Als je niet voor die tijd al half dood gemept bent door een stel weet ik wat voor gefrustreerde figuren die het met de kleur van je zakdoek niet eens zijn. En piesen moet in de ongebruikte machinistencabine in een plastic zakkie. Waarom niet gewoon in de trein ergens in een hoek en zonder zakje? Hoeft de machinist, pardon, de bestuurder op de terugrit niet in de nagebleven walmen zijn werk te doen. Als enige in de hele trein.
Bah.
-
Zóóó'... Jij ben echt aan weekend toe... :o
-
Ik ben ook van een generatie die nog reisde per trein, en niet werd vervoerd. Zonder geldig plaatsbewijs kwam je zelfs het perron niet op., laat staan de trein in.
Conducteurs --- toen nog te onderscheiden in "gewone conducteurs" (met een zwarte riem aan hun tas) en "hoofdconducteurs" (uiteraard slechts 1 per trein want chef van die trein) met dezelfde, nu binnenstebuiten gekeerde en daardoor rode, riem aan de tas --- waren niet altijd vriendelijk, maar wel altijd correct en beleefd. Hij vertelde je ook ALTIJD waar je eventueel moest overstappen. (Utrecht tweede perron meneer)
Dat restauratierijtuig of die restauratieafdeling was er alleen op de lange afstand en was lang niet altijd open. De kwaliteit van de koffie was regelmatig een bron van klachten en niet alleen in De Telegraaf. Die maaltijd beperkte zich tot broodjes en hooguit een uitsmijter. Wat inderdaad veel meer is dan nu mogleijk is. Maar elk station van enige betekenis had wel een echte restauratie waar de schnitzels en biefstukken nog met aardappels en doperwtjes zonder friet met mayo werden geserveerd -- bedieling aan tafel door een opgeleide ober, inderdaad.
De toiletten waren redelijk schoon, behalve in de hoekjes, grafitty was nog niet uitgevonden, water was er soms niet, waar je pas na afloop van het brengen van de boodschap achterkwam en toiletpapier ontbrak ook wel eens. Om maar niet te spreken over lege of (vaak) verstopte zeepbolletjes (opstaan wie nog weet wat dat was).
Nee hoor, de stops (halteringen) werden niet omgeroepen of aangekondigd -- er was geen omroep aan boord.
Daarentegen was er een aantal stations waar op de perrons aan de trein door het toen nog helemaal open te schuiven/draaien venster, uitstekende koffie en broodjes werden verkocht. Beroemd waren Amersfoort, Driebergen, Meppel, Roosendaal.
Kortom, vroeger was het reizen per trein inderdaad een stuk aangenamer dan nu, maar laten we het verleden niet romantiseren.
Dirk
-
Als we dan blijkbaar toch onze behoefte in de cabine van de machinist dienen te doen
waarom dan niet de stoel van de bestuurder vervangen door een ergonomische arbo verantwoorde
wc pot. ;D.
Gr. Ron
-
Hallo Dirk,
ik heb inderdaad, omwille van het contrast, een ietwat geflatteerd beeld geschetst.
Dank voor je nuancering.
Jan
-
Tja, en dan was er eind jaren 60/begin jaren 70 nog het incident op de Gooilijn, waar de conducteur, die een sigaretje zat te roken in de voorste cabine van het tweede treinstel, een onbedoelde beweging maakte en toen tot zijn schrik zag dat het voorste treinstel zich losmaakte van het zijne......
Dirk
-
De kwaliteit van de koffie was inderdaad variërend, al naar gelang welke steward (of hoe heette zo iemand) er "op de trein" was. Die van Moshe was uitstekend, die van Lena kon je beter niet drinken. En ook de vriendelijkheid van de conducteurs verschilde. Maar verhalen daarover vallen buiten het kader van dit draadje.
-
Ik ben geloof ik van een of meer generaties later maar dacht dat het een grap was toen ik dit bericht hoorde!
Hoeveel SLT stellen zijn er? Ik hoorde dat het 90 miljoen kost om een toilet in te bouwen in alle stellen, dat leek me wel erg veel geld?!
Koen
-
Gewoon een DIXIE op het balkon plaatsen. Past zeker. En is veel goedkoper.
-
Je hoeft geen balkon op te offeren. Er zit in iedere SLT een gigantische ruimte voor fietsen. Plaats daar het toilet.
En eigenlijk hoeven er geen toiletten in. Op alle stations een toilet. Reizigers die er gebruiik van maken, daar wacht de trein gewoon op.
Groet,
Gerard van der Sel.
-
Emaar klagen als de trein vertraging heeft... Laat staan als iemand een grote boodschap aan het wegbrengen is... Hoe lang moet je dan wachten?
-
En eigenlijk hoeven er geen toiletten in. Op alle stations een toilet. Reizigers die er gebruiik van maken, daar wacht de trein gewoon op.
Gaat ook juist in het geval van stilvallen van de trein, en waar snelle evacuatie (of gewoon uitstappen) niet mogelijk is. Zoals op last van een overijverige koddebeier of brandweerman, die vindt dat het te gevaarlijk is, mensen naast het spoor en een bovenleiding die je met een ladder zou kunnen bereiken. En je dus uren in de trein moet zitten wachten.
Want ja, een nood diesellok of -treinstel in het dichtsbijzijnde hoofdstation of andere maatregelen zijn allang wegbezuinigd. En als die er in sommige gevallen nog zou zijn, zoals terugrijden naar het vorige station, weet ProRail daar wel raad mee (weghalen overloopwissels en links-rij beveiliging).
-
http://www.nu.nl/de-jager/#cartoon-http://media.nu.nl/m/m1ezw63aswlp.jpg
;)
mvg,
Gert
-
Dat treinen aan de buitenkant geel zijn is bekend, maar om ze nu door de reizigers ook aan de binnenkant geel te laten spu.... gaat wat te ver.
en inderdaad, lekker fris voor de machinisten .
Harm
-
Het is toch te zot voor woorden... Het feit dat er dus wél een ruimte is voor de conducteur en géén WC laat zien dat de NS een in zichzelf gekeerde organisatie is. Wel de blabla van hoe duurzaam ze zijn, mooi niet dus: een van de aspecten van duurzaamheid is dat je gebruikersgericht bent.
Een plaszak, man hoe komen ze er op en hoe komt het dat ze niet vierkant worden weggehoond... Ik ben overigens verbijsterd dat ROVER nog zo mild is...
Grtz,
Niels
-
Je kunt erop wachten dat als iemand gebruik heeft moeten maken van de zeikzak in de niet bediende cabine en de machinist hiervan op de hoogte is dat hij die cabine niet gaat gebruiken!. En daar staat weer een stil...
http://www.tctubantia.nl/regio/9626681/Treinmachinisten-vinden-plaszak-een-grap.ece (http://www.tctubantia.nl/regio/9626681/Treinmachinisten-vinden-plaszak-een-grap.ece)
-
........Het feit dat er dus wél een ruimte is voor de conducteur en géén WC laat zien dat de NS een in zichzelf gekeerde organisatie is.......
Een conducteursruimte in een SLT ? Die heb ik nog nooit gezien.......
(en ook nog even an passant een beschuldiging naar NS)
Ook leuk: Handboek Machinist: Bij diegene welke wel toegang hebben tot de bediende/onbediende cabine staat nergens vermeld "reiziger". Dat wordt nog een klein probleempje !
-
Bij het herlezen zag ik dat ook... Maar die cabines hebben toch een vrije doorkijk??? Ik weet het niet, zit niet zo vaak in de trein...
grtz,
Niels
-
Waarom staat dit soort berichten alleen in de kranten, en niet op de site van de NS?
Ik heb mijn bedenkingen...
De niet gebruikte machinistenruimte is toch afgesloten? Reden waarom lijkt mij duidelijk.
(Ik zou graag een bron zien die de kranten aanhalen).
-
Ben benieuwd hoe ze de cabines straks gaan noemen. Cabinoir? ;D
-
Maar die cabines hebben toch een vrije doorkijk???
Juist omdat de onbediende cabine nu ook al door personeel wordt gebruikt als WC, (ja, echt waar :( ) zijn de ruiten enkele maanden gelden ondoorzichtig gemaakt................
-
Nou neem van mij aan dat dat niet de reden was....
Dat is juist gedaan om de binnenverlichting nogal hinderlijk was voor de mcn zodra het donker begon te worden.
-
Als het maar vaak genoeg beweerd wordt, wordt het vanzelf als waarheid aangenomen....
Trouwens, plaszakken in een nieuwe (!) trein in 2011: dat kan toch alleen in Nederland?
Groetjes, Bart
-
Maar wat te doen met de gevulde zakken?
Uit het raam gooien mag niet, dan wordt er vast en zeker iemand erg pissig.
Harm
-
Het gaat om nood situaties, dan sta je meestal niet langs het perron.
-
Dit zal toch wel een of ander Social Media onderzoek zijn of iets dergelijks?
Slinger iets op het web en kijk hoe snel het zich verspreidt...
Dit kan niet serieus zijn, zo stom ben je toch niet om zo'n lading hoon en negatieve publiciteit over jezelf af te roepen?
-
Als het maar vaak genoeg beweerd wordt, wordt het vanzelf als waarheid aangenomen....
Beweer je nou dat het maar een kletsverhaal is dat die folie tegen de lichtinval is? ??? Ben benieuwd waar je dat op gebaseerd. Ik werk zelf als mcn bij nsr en rijd ook SLT dus ik weet waar ik over praat.
-
Nee Dennis, ik doelde op datgene wat Treinhobbijist beweerde, dat lijkt me juist een kletsverhaal.
-
Oke , neem me niet kwalijk. ;D
-
Wat een gezeur over die toiletten.
De sprinters zijn bedoeld voor korte ritjes.
Als je met de bus reist is een half uur tot drie kwartier ook normaal (er zijn zelfs busroutes die bijna twee uur duren) en daar zit ook geen toilet in en op het busstation is toch wel geen toilet.
Die hele toilet discussie is begonnen door Rover en die hebben altijd kritiek op NS.
Mvg Rieks
-
Van Ddr naar UT, 03:05 uur is die rit met de Slt.
-
??? ??? ??? ??? ??? Drie uur in de trein van dord naar utrecht????
-
Kan zomaar als je in Dordrecht de 5000 neemt naar leiden welke overgaat in de 5700,
dan ga je via SHL/DVD/WSP/HVS naar Utrecht en dat duurt 3:00 maar dat is meer iets voor treinliefhebbers
of NSR personeel. ;)
-
Maar euhm... had ik niet laatst in een koppeling gelezen dat ze in de cabines camera's gingen ophangen om vervuilende collega's te kunnen aanspreken..?? Worden heel wat filmpjes op youtube... ;D
-
dan wil ik wel de damesplaszak want heren kunnen in een trein zeker niet mikken.
en ik hoop dat er een anusadapter aan zit voor iemand die hoognodig moet poepen of in de diarree is.
Wordt er met de plaszak eigenlijk een (aantal) velletje(s) papier meegeleverd, of moet je de plaszak na een paar seconden binnenstebuiten keren en als nat toiletpapier gebruiken?
Kan ik een logo op de plaszak printen om de beschikbare ruimte voor reclameuitingen te vergroten?
Wordt een QR code op de plaszak geprint voor track-and-trace?
Ik vond het een grap, geniaal dat je zoiets bedenkt. Kan je je voorstellen hoe ze bij Reizigers zaten te brainstormen? Welke gekkigheid zullen ze ongepast gevonden hebben.
Groet, Sicco Jan
-
... had ik niet laatst in een koppeling gelezen dat ze in de cabines camera's gingen ophangen om vervuilende collega's te kunnen aanspreken.....
In elke SLT hangen meer dan 10 camera's, wel- en minder zichtbaar opgesteld, maar echt niet in de cabine, dacht ik zo.
Dus ik geloof er niets van, maar even aan Dennis83 vragen ?
En de plaszak nu ook live gezien, in het 20.00 uur journaal. Prima uitvinding anno 2011...........
-
Krijg je er geen vork bij om de grote boodschap in te prakken? (voor de oplettende lezer:deze grap heb ik op de radio bij Somertijd gehoord)
-
Wat een gezeur over die toiletten.
De sprinters zijn bedoeld voor korte ritjes.
Ja, je slaat de spijker op z'n kop: tot zo'n Sprinter ineens in een intercitydienst wordt ingezet, omdat dat nou eenmaal niet verboden is.
Als je met de bus reist is een half uur tot drie kwartier ook normaal (er zijn zelfs busroutes die bijna twee uur duren) en daar zit ook geen toilet in en op het busstation is toch wel geen toilet.
Wat betreft het busstation geef ik je gelijk, maar de rest niet: in bussen hebben simpelweg nooit toiletten gezeten, en dus kunnen ze er ook niet uitgehaald worden, en kan daar dus ook niet (terecht) over geklaagd worden.
In de trein van Haarlem naar Amsterdam vanavond was er trouwens een groepje dat er de grootste lol om had en de meest melige, nogal sexueel getinte grappen over maakte.
-
In elke SLT hangen meer dan 10 camera's, wel- en minder zichtbaar opgesteld, maar echt niet in de cabine, dacht ik zo.
Dus ik geloof er niets van, maar even aan Dennis83 vragen ?
Lees het nog eens goed.........
mvg,
Robin
-
Jongens zie het nu eens positief in (y)
We hebben weer is wat te lachen (NSR medewerkers uitgezonderd)
Extra vacatures!
NSR zoekt 400 zakkenwassers (Somertijd)
En de kans voor de reiziger dat je portemenee wordt gestolen, daalt aanzienlijk met zoveel aanbod:
"Hier volgt een omroep bericht voor NS personeel, er zijn zakkenrollers actief in de SLT, laat uw zak niet onbeheerd achter."
Probleempje "ruitensproeivloeistof op" behoort binnenkort ook tot het verleden, om maar niet te spreken over de besparing op de ruitverwarming.
Maar het blijft onvoorstelbaar dat NSR geen toiletten ingebouwd heeft, als je weet dat je zoveel zeikende klanten vervoerd.
-
Hallo
Ook in het buitenland al nieuws .
http://www.tagesschau.de/schlusslicht/pinkeltueten100.html
gr Jos
-
Het gaat om nood situaties, dan sta je meestal niet langs het perron.
Wie had het over het perron, je kan het er ook onderweg uitgooien.
Harm
-
Hier(NZ) is het ook al in de krant gekomen
http://www.nzherald.co.nz/world/news/article.cfm?c_id=2&objectid=10757498 (http://www.nzherald.co.nz/world/news/article.cfm?c_id=2&objectid=10757498)
Ik krijg overgens het idee dat dit (luxe)probleem alleen in Nederland voorkomt. Hier rijst men zonder klagen meer dan een uur in treinen zonder WC.
mvg,
Rick
-
....treinen zonder WC.
Dit is een tegenspraak in zichzelf.
Een trein zonder wc is geen trein, maar een tram.
-
En hoe noem je een tram mét toilet? ;D
-
Bestaan die dan?
Als iemand dat weet dan ben jij dat wel.
-
Dit is heel ernstig. Nederland heeft een nog groter probleem naast de crisis.
Als toch hoog op geleide mensen, zoals de NS directie, zo'n stom idee serieus presenteren als vervanging voor een toilet, nou dan is er toch wel iets heel erg fout gegaan in opvoeding, opleiding, normen en waarden van die mensen.
Dat is heel erg verontrustend. :'(
Hygiëne?
Al heel vroeg is iedereen geleerd, altijd handen wassen na het poepen of het plassen.
Hoe dan? Waar dan?
Ik hoop dat ze dan ook kotszakjes ophangen in de treinen.
Het spreekwoord: beter een vogel de hand dan tien in de lucht, vertaal ik even naar de toiletloze trein: Beter hoge nood desnoods met wat kramp, dan tegen tien volle plaszakken aan te moeten kijken. ;D :P
Bovendien bereiken ze maar een kwart van de reizigers.
Alleen voor plas, niet voor poep. Da's de helft en voor vrouwen is de plaszak ook niet handig, weer de helft niet bereikt.
Tjongejonge, dadelijk moet je verplicht een catheter aan laten brengen om met het OV te mogen reizen. Overdeven? Nee, de plaszak is ook een onderdeel van de catheter. Het slangetje mist alleen nog.
Groetjes
Wil
-
Bestaan die dan?
Jawel, niet veel uiteraard. Afgezien van wat partytrams her en der zijn deze trams in Karlsruhe ermee uitgerust:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/1226_2.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/1226_2.jpg)
Achter het geblindeerde raam is een toilet ingebouwd.
Maar boeiende discussie hoor ;D
Hoe doen al die automobilisten dat in de file?
-
de communicatie was droevig. Product lijkt wel goed, plassen, in een paar seconden een harde materie. Maar waar moet je t gebruiken? Zeker niet in een trein die als een tram is ingericht, zelfs niet als ie in een weiland stil komt te staan (deuren open lijkt me t klantvriendelijkst....evt via de mcn cab even naar buiten begeleiden voor hoge nood). Vraag is waarom moest t zo groot gebracht worden. Ministerieele reactie was dan weer t andere summum, vanaf 2025 zijn er toiletten verplicht in alle treinen, nou, ophouden nu!!
-
Er zit niets anders op.
-
Hoe doen al die automobilisten dat in de file?
Die stappen gewoon even uit en gaan in de berm staan.
-
Het blijft gezeur. De opmerking hoe doen automobilisten het dan is precies de spijker op zijn kop. Voeg ik wederom toe en de metro reizigers op Randstad Rail.
Groeten Ben.
-
Mannen misschien, maar vrouwen.....
(shewee (http://www.shewee.com/)?)
-
Precies, vrouwen, mensen met een medisch probleem.
Dat levert soms in de file een probleem op, soms in de metro, maar tot voor kort nooit in de trein. Nu dus wel. Even slecht is ook gelijk zie ik toch meestal niet als een vooruitgang.
-
En hoe noem je een tram mét toilet? ;D
Gewoon, tot voor kort, een trein. ;D
groetjes
Wil
-
Heet dat niet een lint. :P
Tinus.
-
Het blijft gezeur. De opmerking hoe doen automobilisten het dan is precies de spijker op zijn kop. Voeg ik wederom toe en de metro reizigers op Randstad Rail.
Groeten Ben.
ja, zo kunnen we nog wel ff doorgaan, weet je wat? we pleuren je vanavond nog ff zonder overleg je huis uit want een of andere projectontwikkelaar wil daar zn pand neerzetten, want in china gebeurt dat immers ook, of we ontvoeren je naar een geheim martelkamp, want in de helft van de wereld gebeurt dat ook, ow en je krijgt niks te vreten, want in afrika hebben ze dat ook niet etc etc....
-
Zou het niet zijn dat het juist voor het personeel wel een uitkomst zou kunnen zijn? Zij maken immers lange ritten en niet op ieder station is er tijd voor een plaspauze. Zou best eens kunnen zijn dat het in eerste instantie hiervoor is bedoeld. Ik zou het als ik conducteur zou zijn toch prettig vinden als er iig een back-up is.
Dat er daarna iemand op het idee is gekomen om dan ook maar reizigers hiervan gebruik te laten maken bij strandingen...dat is echt een lachwekkend bureau-idee.
Misschien moet er naast een ongevallentrein ook een Dixi-zug komen. Wie maakt 'm als eerste in model?
-
Hi All,
Kennelijk is mijn posting gisteren in de plaszak verdwenen, dus nog maar een poging.
Ik heb de plaszakken (€ 5,95 per drie bij de ANWB (ledenprijs), € 6,95 voor niet-intimi) al jaren in mijn vliegtas. Als je meer dan een uur in een Cessna aan het vliegen bent, wil je toch wel eens naar het toilet, althans ik wel, en even stoppen is er dan niet bij. Vroeger had ik gewone afsluitbare kotszakken, die als mensen moesten overgeven, perfect werkten, maar altijd gingen lekken als je erin geplast had, zodat het alsnog een knoeiboel werd. Nu ik niet zelf meer vlieg (helaas afgekeurd), zitten de plaszakken in de wandelrugzak, samen met de EHBOset. De plaszakken zijn overigens voor vrouwen, kinderen en mannen.
Daarbij ook nog even ingaand op de statistieken. Gisteren in het NOS-Journaal gaf van de geïnteviewden 82% aan nooit de plaszakken te zullen gebruiken, maar liever het op te houden tot ze weer uit de trein zijn. Ergo: Er zijn helemaal geen toiletten nodig in de nieuwe sprinter want de meeste mensen houden het net zo lief op. De treinen gewoon zo laten dus.
-
Misschien moet er naast een ongevallentrein ook een Dixi-zug komen. Wie maakt 'm als eerste in model?
Die wil ik ook wel eens zien ;D
-
Die wil ik ook wel eens zien ;D
Zoiets: ;D
(http://i54.tinypic.com/2co06jr.jpg)
Gr, Ben.
-
Had je die al of heb je die snel even gemaakt (y) lol
-
Zoiets: ;D
(http://i54.tinypic.com/2co06jr.jpg)
Gr, Ben.
Ik dacht meer aan zoiets
(http://img690.imageshack.us/img690/8211/lolwzo.png) (http://imageshack.us/photo/my-images/690/lolwzo.png/)
-
Het zou echt onzedelijk worden als we zoiets krijgen:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/796px_Top_Gear_Trains.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/796px_Top_Gear_Trains.jpg)
van deze site: http://topgear.wikia.com/wiki/Series_17
Een erg openbaar toilet.
-
O ja die aflevering heb ik gezien simpelweg geniaal die caravantrein. jammer dat hij uitbrandde
-
;D
-
de Telegraaf:
NS betreurt ophef over de plaszak (http://www.telegraaf.nl/binnenland/10697979/__NS_betreurt_ophef_over_plaszak__.html?p=17,2)
-
Ach.. je kan het ook veel eenvoudiger oplossen.
Gewoon voor het opstappen op de trein zorgen dat je een incontinentie luier om hebt.
Probleem opgelost zowel voor mannen als vrouwen.
Misschien een gat in de markt voor een paar handige verkopers of de lokale toiletjuffrouw in het station. ;D
Peter
-
Kijk...
Het beeld wordt nu al iets genuanceerder.
Op het ochtendnieuws van .?. (vrijdag?) brachten ze het als dé vervanger van de WC in de trein ::)
Maar nu blijkt dus dat het alleen is voor in noodgevallen bv voor als een trein is gestrand.
En dat het niet zomaar in de cabine 'mag' maar dat er wel eerst overlegt moet worden.
gr. Viktor
-
Kijk...
Het beeld wordt nu al iets genuanceerder.
De Telegraaf en genuanceerder?
Dat is volgens mij een contradictio in terminis. :-\
Gr.
Eric
-
Was vanochtend op de radio: NS Directie tikt het personeel op de vingers voor het plaszak idee!!
Ik hoop van harte dat het een beste knal word....wat een dom idee als oplossing zeg!!
Greetz:Menno
-
Op het ochtendnieuws van .?. (vrijdag?) brachten ze het als dé vervanger van de WC in de trein ::)
Maar nu blijkt dus dat het alleen is voor in noodgevallen bv voor als een trein is gestrand.
En dat het niet zomaar in de cabine 'mag' maar dat er wel eerst overlegt moet worden.
Dan nog blijft het een absurd idee, en ik kan me de reacties van machinisten dan ook goed voorstellen.
-
Als de nood aan de man is en je het gevraagd heb, dan is het onderhand niet meer nodig omdat je het in je broek hebt gedaan. Anders doe je het wel in de broek van het lachen. ;D
Andre
-
Ik hoop van harte dat het een beste knal word
Een plaszak opblazen en dan laten knappen geeft vast een hard geluid ;D ;D
Ja, ik vind het ook nog steeds een dom idee..
Maar wat moet je anders doen? Soms is het gewoon echt niet veilig om mensen uit de trein te laten :-\
(als er nog treinen op het andere spoor langsrijden bijvoorbeeld..)
gr. Viktor
-
..wat wel leuk is is dat de plaszakken al sinds jaren bij de standaarduitrusting horen van de NS (weg)voertuigen die naar een gestrande trein gedirigeerd worden. In welke mate daarvan gebruik gemaakt wordt is mij niet bekend.
Iemand heeft nu de link gelegd tussen SLT en die zakken en hoppa zie oa hier het resultaat. ;D
Wil niet zeggen dat ik er niet (on)smakelijk om kan lachen (hoewel je op een gegeven moment wel klaar bent met alle "gevatte" opmerkingen van Jan Publiek de hele dag) maar de soep wordt toch echt niet zo heet gegeten...........
Er strand ook wel eens een ICM met afgesloten/defect toilet, om over VIRM-4 nog maar te zwijgen... Het enige verschil met SLT is dat je dan op voorhand weet dat er geen toilet beschikbaar is.
(NB ik ben zelf wel nog steeds van mening dat iedere trein een werkend toilet aan boord moet hebben)
Ze hadden het beter een paar weken later kunnen treffen. Mooie bliksemafleider vwb de (mogelijke) herfst perikelen.
Waait wel weer over....
mvg
Sander
-
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/316759_2520297373854_1445887861_2964412_140375246_n.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/316759_2520297373854_1445887861_2964412_140375246_n.jpg)
-
;D Zo'n reclame kan ik wel waarderen...
"Meneer, is dit nu het nieuwe toilet?!" "Heeft u al plaszakken, ik moet zo nodig..." Stelletje ze***rds
-
Ach, waar maken we ons druk over? Eén nachtvorstje en het probleem is over ;D
(Hallo plan V!)
-
We hebben het hier nog steeds over een SLT (Sanitair Loze Trein)?
Fantastische vertaling van SLT! Die moet opgenomen worden in de dikke van Dale! ;D ;D ;D
Groet, Jasper
-
Woehahahaha!!
Greetz:Menno
-
In Duitsland speelt het ook al: http://www.nu.nl/buitenland/2651476/duitse-treinpassagier-moet-in-vuilnisbak-plassen.html
mvg,
Gert
-
Is toch anders. Daar mag het gewoon in de prulllenbak. :D
Groet,
Gerard van der Sel.
-
Ah Gert, jij had het ook gelezen ;D
In Nederland hebben we (gelukkig ;D) de plaszak voor dit soort 'noodgevallen'
En tja, waarom zouden ze dan in Duitsland niet kunnen doen? Ik zeg: NS patenteer dat ding dan kun je 't nog verkopen ;D
gr. Viktor
-
Kijk een toilet hoeft niet duur te zijn: ;D
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/noodtoilet_luggable_loo.jpg)
~€27,-
Bron: www.liff.nl
Als iedereen dit doet hebben we allemaal een eigen zitplaats ;D;D;D
-
Kan NS er niet gewoon 4 stoelen uit slopen en er een bouwplaats plee, een zogenaamd W-tje in bouwen?
Zo`n chemisch toilet is wordt ook regelmatig schoongemaakt op de bouwplaats, en de moderne treinen zit ook een chemische installatie en worden ook regelmatig geleegd, kunnen die sprinters dan toch ook in mee.
-
De NS zijn mijns insziens niet slim bezig: zetten ze bij een risicowedstrijd het nieuwste materieel in dat ook nog geen toilet heeft. Voetbalfans/hooligans drinken gelukkig geen bier...
Zie onderstaand filmpje van AT5
http://www.at5.nl/artikelen/70835/supporters-aangehouden-na-onrust-in-trein
-
jammer dat die supporters nog zo netjes zijn gebleven, beter hadden ze heel dat ding van binnen gestript, k8un je er daarna weer nieuw interieur in zetten met plee.
-
jammer dat die supporters nog zo netjes zijn gebleven, beter hadden ze heel dat ding van binnen gestript, k8un je er daarna weer nieuw interieur in zetten met plee.
Of gewoon gestript laten, dan kunnen ze dat gehavende treinstel voor een volgende voetbalwedstrijd gebruiken.
-
jij snapt het niet he. Volgende keer raggen ze weer een exemplaar leeg en dan kan daar daarna ook een plee in gezet worden, zo heb je zonder extra kosten toch straks de hele serie verbouwd.
-
lol ;D het wordt gratis "netjes" gedemonteerd ;D
-
jij snapt het niet he. Volgende keer raggen ze weer een exemplaar leeg en dan kan daar daarna ook een plee in gezet worden, zo heb je zonder extra kosten toch straks de hele serie verbouwd.
aan de andere kant, in een volledig gestripte versie, gaan de supporters overal pissen, en krijg je zo, pak um beet, 131 plasplekken.
Zit je gemiddeld op 1 plasplek per SLT. Is nog goedkoper ::)
Groet,
Michel
-
tsja, de logica van de SLT is dat er meer ruimte is om te staan. Als je dat soort denken doortrekt (pun intended) naar hooligans en andere bierdrinkers, dan kan je het best een RVS bak maken met een paar spiegels ipv ramen en dan kunnen ze lekker en plein publiek wateren. Is dat hele privacy idee met die plaszak-en-waar-moet-ik-dat-dan-doen ook meteen opgelost, in de disco en het stadion lukt het meestal wel met zijn 10-en. Als ze er met zijn 3000en in kunnen is mP3000 misschien een geschikte naam (Mega-pisbak 3000). Trouwens, die reden ooit al in het bruin rond...
Groet, Sicco Jan
-
VANDAAG ontvangen van VERONICA de gids
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/VERONICA_nov_2011.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/VERONICA_nov_2011.jpg)
een alternatief, gatsie......
ANDREUS
-
Hahahahaha (y) Helemaal geweldig! Leve Dirk-Jan!
-
tsja, de logica van de SLT is dat er meer ruimte is om te staan. Als je dat soort denken doortrekt (pun intended) naar hooligans en andere bierdrinkers, dan kan je het best een RVS bak maken met een paar spiegels ipv ramen en dan kunnen ze lekker en plein publiek wateren. Is dat hele privacy idee met die plaszak-en-waar-moet-ik-dat-dan-doen ook meteen opgelost, in de disco en het stadion lukt het meestal wel met zijn 10-en. Als ze er met zijn 3000en in kunnen is mP3000 misschien een geschikte naam (Mega-pisbak 3000). Trouwens, die reden ooit al in het bruin rond...
Groet, Sicco Jan
Op de zijkant van deze trein de volgende slogan...: Hier luisteren wij naar uw gezeik! :P ;)
-
Je zou ook de vloeren in de treinstellen kunnen vervangen door roosters.
Hele probleem opgelost.
Harm
-
precies, mensen klagen nu ook al dat ze in varkenshokken vervoerd worden, waarom niet...