BeneluxSpoor.net forum
Algemeen => Ditjes en datjes => Topic gestart door: Ralf Wittkamp op 03 March 2007, 23:10:43
-
Hello.
I haven't found any information about that in the forum, so I post it here.
Brekelmans have some information about a new model from Hobbytrade on his homepage.
It is the o7Hbis from the NS.
The wagon looks very interesting. But I have to know in which countries and in which epoche the wagons runs.
Could anybody give me some information about this wagon? A link with some information (pictures) would be nice, too.
Thank you.
greetings
Ralf Wittkamp
-
Het betreft de blauwe Hbis-T van de Nederlandse spoorwegen. Patrick Danckaert heeft op deze site een oproep geplaatst voor het geven van nadere informatie omtrent dit wagentype.
Zie ook het draadje Hbis. Voor mij komt dit niet als een verrassing ;D ;D.
Greetz,
Willem
-
Mooi. Setje van drie? Was de wagen vroeger ook niet bruin? Nu nog die blauwe wagens met het enorme NS embleem er op.
-
Cool! :D Goed nieuws. Eindelijk een oerhollandse wagen in model. De bruine Hbis met groot NS logo is trouwens mijn favoriet.
Ik heb trouwens wat degelijke info gevonden in mijn archieven.
Onderstaand laat desbetreffende Hbis'r zien met een aantal technische gegevens. Tijdperk IV/Va... metname palletvervoer(dit kon van alles zijn). Enkele voorbeelden zoals cigaretten, papier, kranten, cacao-en koffiebonen, witgoed..etc. Maar ook kratten zoals bier, frisdrank etc. De wagens werden binnen Europa ingezet.
Especially for mister Ralf. ;)
(http://www.xs4all.nl/~roosenb0/HbisBleu01.jpg)
(http://www.xs4all.nl/~roosenb0/HbisBlue02.jpg)
http://www.xs4all.nl/~roosenb0/HbisBleu01.jpg (http://www.xs4all.nl/~roosenb0/HbisBleu01.jpg)
http://www.xs4all.nl/~roosenb0/HbisBlue02.jpg (http://www.xs4all.nl/~roosenb0/HbisBlue02.jpg)
Jeroen
-
Leuk nieuws . Hoop maar dat ze deze wagen uitleveren . Kleinmodellbahn had in het verleden ook een NS Hbis in enkele varianten maar nooit uitgeleverd .
Zal deze zeker kopen .
Jos
-
Hoop toch wel dat we niet blij worden gemaakt met en dode mus.
Metgroot NSembleem dat zou niet mistaan,stuk of 6/7 kan ik wel gebruiken.
Cor
-
Hello Jeroen.
Mister Ralf says: "Thank you" or let me try a little bit in Netherlands: "Bedankt" :-).
That is exactly the information, I searched for. The wagon looks very good and the blue colour looks good between the mostly brown wagons.
When I guess you right, that wagon is possible in brown colour, too? Or "only" in blue colour?
Thank you.
greetings
Ralf Wittkamp
-
Weer een voor de verlanglijst met groot NS embleem, in bruin en in blauw.
-
Het gaat hier om (als ik naar de foto op de site van Brekelmans kijk) Hbis type 193. De de blauwe Talbot-Hbis met groot NS-logo (waar maar 1 exemplaar van was) is van de serie 194. Het verschil tussen deze twee series is dat de 194-serie minder vlakken op de deuren heeft dan de 193.
Hopelijk worden beide Talbot-varianten gemaakt. Het zou dan leuk zijn om een aantal setjes van drie stuks te maken.
Ik zal er sowieso de nodige aanschaffen om samen met de Roco Werkspoor Hbis'n te laten rijden. Nu alleen nog de SNAV-Hbis'n! ;)
-
Heb ik dan die dingen, met groot embleem, niet talloze malen, in veelvoud gezien?
-
Dat kan best, maar er was maar een blauwe Talbot Hbis met groot logo. Die ene wagen was namelijk blauw geschilderd als proef voor een nieuw soort verf. Er waren wel veel bruine Talbot Hbis'n met groot logo.
-
Gaat het hierbij om een HO of een N-spoor model.
Als ik google op hobbytrade kom ik over het algemeen alleen n-spoor artikelen tegen, en de site van brekelmans zegt hier ook niets over.
groet,
Oscar
-
Het betreft hier een H0 model.
Greetz,
Willem
-
That is exactly the information, I searched for. The wagon looks very good and the blue colour looks good between the mostly brown wagons.
When I guess you right, that wagon is possible in brown colour, too? Or "only" in blue colour?
\
Hello Ralf,
- blue, normal livery (picture see above);
- brown, same livery as the bleu one;
- brown with the very big NS-mark;
- brown with Small Railion mark (big NS mark overpainted)
- blue with small Railion mark
There is a little bit more of variation, but the number of car are low (for example only 2 with a Strukton sign)
You can use the cars for any type of transport where you normally use sliding-wall cars for.
The last two were used for cigarettes and could be seen in Emmerich.
When you buy 25 - 30 cars with the big NS mark you have a train with slat from AKZO Hengelo to Chiasso in the early 90,s.
Greetings, Arjan
-
Die met het Strukton logo zou ik dan wel weer willen hebben. Naast de 'normale' blauwe. Zo liggen ieders voorkeuren weer anders.
-
@Albert:
Stel je van die Strukton wagens niet al te veel voor, zijn gewoon 2 blauwe die na jarenlang terzijde te hebben gestaan in Zwolle een revisie hebben gehad. Daarbij is bij 1 van wagens op minstens 1 zijde het gedeelte boven de witte stippellijn opnieuw blauw geschilderd. (onder zeer lichtblauw (uitgebleekt), daarboven NS-blauw)
Staat van een paar jaar terug een foto in Rail Magazine.
De Strukton sticker is niet groot (ook lastig ivm de geribbelde zijnwand) en schijnt in Zutphen er op geplakt te zijn.
-
Hello Arjan.
Thank you for your information.
greetings
Ralf
-
Weer een voor de verlanglijst met groot NS embleem, in bruin en in blauw.
zie aub:
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=8911.15
-
Dank u vriendelijk Patrick, maar ik had de folder al in huis en was/ben nog steeds blij met de aankondiging ;D
-
Is er inmiddels al wat meer bekend over de uitlevering van deze modellen? Als ik op de site kijk van Hobbytrade van zie ik bij de datum van uitlevering het eerste kwartaal van 2009 staan. Ik heb hier op het forum verder ook niks voorbij zien komen. Wie is de importeur in NL voor dit merk?
Groeten, Martin
-
Importeur voor de BeNeLux is TSD te Brugge.
De Deense uitvoering van de Hbis staat volgens de site van Hobbytrade gepland voor juni 2009. Persoonlijk verwacht ik dat de NS uitvoering hierna snel zal verschijnen.
Overigens Hobbytrade heeft ook een bijzonder fraaie Sdgns Huckepackwagen in zijn assortiment. In de jaren negentig en het begin van deze eeuw heeft de NS hiervan zo'n 78 wagens gehuurd van de OBB. In mei 2003 zijn deze wagens teruggestuurd naar de OBB. Hobbytrade heeft de relevante informatie om zo'n wagen voor de Nederlandse markt te laten produceren. Daarbij komt bij dat de modellen van Hobbytrade aantrekkelijk geprijsd zijn.
Grtz,
Willem
-
Importeur voor de BeNeLux is TSD te Brugge.
En http://www.modeltrainservice.com/NL/producten/hobbytrade.htm zegt:
"Tegen oktober 2009, verwachten we...
[animated GIF]
HBis wagons van de NS in H0. "
-
hoeft van mij ook niet eerder gezien de €€€
-
Bedankt mensen. Toen ik eergister op de site van TSD keek stond er nog geen verwachte leverdatum bij.
Hoezo hoeft het niet Arnold? Geld op of vind je de wagons te duur?
Al bekend wat ze gaan kosten dan?
-
Al bekend wat ze gaan kosten dan?
Modeltreinexpress noemt 24,95 voor een losse wagen, 47,50 voor een set van twee en 69,95 voor een set van drie.
-
@Twellotrein: nee hoor gewoon te veel besteld...
-
Beste,
Is er al nieuws omtrent deze wagens.
De belgische versie's zijn al uitgeleverd.
dave
-
Is de productie termijn nog steeds op oktober 09?
-
Hopelijk zijn ze er dan binnen een maand! Iemand nog nadere info?
Jeroen
-
Volgens de advertentie van Train Service Danckaert in de Railhobby van oktober verschijnen ze binnenkort.
mvg,
Gert
-
Zouden ze nog op tijd zijn voor Sinterklaas? Of moet de Kerstman gaan zeulen met Hbissen?
Jeroen
-
Op de site van Hobbytrade staat vermeld begin 2010
-
Op de site van Hobbytrade staat vermeld begin 2010
Zouden ze nog op tijd zijn voor Sinterklaas? Of moet de Kerstman gaan zeulen met Hbissen?
Jeroen
Je zou aan de sint en de kerstman kunnen vragen of ze, speciaal voor die gelegenheid, wat langer in het land blijven... ;D ;D ;D
-
Mwah, we hebben de Paashaas nog! ;)
-
Hallo,
Volgens Meneer Danckaert zelf, die heb ik persoonlijk in belgië gevraagd heb naar de levering.
Het zit in de container en zal rondom Sinterklaas in Antwerpen aanmeren.
Als het mee zit voor 5 dec. als de boot vertraging heeft net na 5 dec.
Dit is geen Speculaas verhaal.
groet,
Jan
-
De website van Hobbytrade heeft het over het eerste kwartaal 2010. We zullen zien.
Sorry. was reeds gemeld. Bedtijd geloof ik ;D
-
We wachten het gewoon nog even af. De langste tijd wachten voor deze wagens zullen we in ieder geval wel achter de rug hebben ;D
Jeroen
-
Misschien een kleine aanvulling ??? ??? ???
http://www.eurospoor.nl/nl/bezoek/roco/pic/uitleg%20Hbis-1-1.jpg
Groenten Rob
-
Hoi Rob,
Ik krijg het vermoeden dat je je aanvulling per ongeluk in een verkeerd draadje heb geplaatst. Er was van de week een draadje over de Werkspoor Hbissen en inderdaad wat vragen over de PTT Post uitvoering. Dit draadje gaat echter over de nieuw uit te komen Talbot Hbissen.
Jeroen
-
En, is die boot al afgemeerd in Antwerpen?
Oh ja, sorry.... ik had beloofd RUSTIG af te wachten........
Jeroen
-
Zie: http://www.hobbytrade.dk/dk/produkter/vogne/ns_hbis/ns_hbis.shtml
mvg,
Gert
-
Hoi Gert,
Ja, dat staat op de site, maar dat is conflicterend met:
Hallo,
Volgens Meneer Danckaert zelf, die heb ik persoonlijk in belgië gevraagd heb naar de levering.
Het zit in de container en zal rondom Sinterklaas in Antwerpen aanmeren.
Als het mee zit voor 5 dec. als de boot vertraging heeft net na 5 dec.
Dit is geen Speculaas verhaal.
groet,
Jan
Vandaar dat we het maar even rustig afwachten (y)
Jeroen
-
Ik heb ondertussen een e-mailtje gestuurd naar Denemarken en uitgelegd dat wij hier het verhaal hebben gehoord
van een container die aangekomen zou zijn in de haven van Antwerpen.
Het antwoord van Flemming Pedersen lijkt me erg duidelijk:
Hi Gert
We follow the release date. Sorry for your X-mas presents.
BR
Flemming
Zo te lezen wordt het dus echt 2010.
mvg,
Gert
-
Hallo Gert,
mijn Deens is niet zo goed en kan elders nergens het volgende vinden het bestelnummer van:
Alleen (of set van twee) de bruine uitvoering met GROOT ns logo, dus niet in een set van 1x groot en 1x klein ns logo.
-
mijn Deens is niet zo goed en kan elders nergens het volgende vinden het bestelnummer van:
Alleen (of set van twee) de bruine uitvoering met GROOT ns logo, dus niet in een set van 1x groot en 1x klein ns logo.
"Stort" is groot (denk aan "Storebaelt" = Grote Belt) en "Lille" klein.
Volgens http://www.hobbytrade.dk/dk/produkter/vogne/ns_hbis/ns_hbis.shtml (http://www.hobbytrade.dk/dk/produkter/vogne/ns_hbis/ns_hbis.shtml) zijn dus de 33305 en 33306 enkele bruine wagens met groot logo (bij 33305 lijkt eerst "lille" te hebben gestaan en de eerste 'l' te zijn achtergelaten).
Of kijk gewoon op de Duitse versie http://www.hobbytrade.dk/scandinavia/produkte/wagen/ns_hbis/ns_hbis.shtml (http://www.hobbytrade.dk/scandinavia/produkte/wagen/ns_hbis/ns_hbis.shtml) ;)
Overigens is dat in tegenspraak met wat MTE op haar site meldt, niet alleen voor het logo (klein) maar ook voor de kleur (MTE: blauw).
Volgens de Hobbytrade lijsten komen er een stuk meer bruine dan blauwe.
-
Vanaf wanneer (jaartal eerste exemplaren 1:1 op de baan) zijn deze wagons inzetbaar?
-
@Illya,
Ok, bedankt voor de uitleg. Mijn Duits is gelukkig stukken beter, DANKE. ;)
-
Komisch dat de 'Duitse' variant eerder komt dan de 'Deense'.......... ;D
-
De overzichten met de vermelde uitvoeringen op de site van Hobbytrade zijn juist. De sites van de diverse Nederlandse winkeliers zijn niet uptodate. Mogelijk een attentiepunt van de importeur om de winkeliers nog eens te wijzen op de wijzigingen ten opzichte van de eerste aankondiging.
Grtz,
Willem
-
Mogelijk een attentiepunt van de importeur om de winkeliers nog eens te wijzen op de wijzigingen ten opzichte van de eerste aankondiging.
Dat is nogal een understatement. Bij artikelen die op bestelling worden geproduceerd is het wijzigen van de inhoud van een bestelnummer best onhandig (nog een understatement). En dat dan met stille trom is wel een bijzonder marketingconcept...
Desalniettemin mogen ze van mij wel komen. Ik verheug me er al 2 jaar op. Het door mij bestelde set (voor de zekerheid bij twee verschillende handelaars besteld) is gelukkig niet gewijzigd.
Edgar
-
De kwaliteit van goederenwagens van Hobbytrade is overigens uitstekend. Ik heb een paar weken geleden in Denemarken een paar Deense silowagens van dit merk aangeschaft en die zijn echt prima. Nog even volhouden dus voor de eerste Nederlandse modellen.
mvg,
Gert
-
Vanaf wanneer (jaartal eerste exemplaren 1:1 op de baan) zijn deze wagons inzetbaar?
In 1973 werden de eerste 250 wagens door Talbot aan NS geleverd. In 1974/1975 gevolgd door nog eens 200. De laatste serie van 200 wagens kwamen in 1975. Deze wagens waren afwijkend van de eerdere series, vanwege het grote NS logo op de deuren.
Jeroen
-
Jongens, het wachten heft zin! Ik heb vandaag 10 SJ wagen binnen bekomen voor een vriend, heb wat plaatjes gemaakt van deze mooie wagen:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_0492_2.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_0492_2.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/original_version_IMG_0493.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/original_version_IMG_0493.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_0494_2.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_0494_2.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_0495_1.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_0495_1.jpg)
De wagens zijn het geld zeker waard, goede details, goede rijeigenschappen de belettering is ook goed, handgrepen zijn meest van Metaal.
Wat kleine Minpunten: de leuning op de front is uit ingekleurd plastic, maar met wat verf kan dit aangepast werden.
Groet
Bernd
-
Ziet er goed uit!
Wacht in spanning op de blauwe versie van de NS
Overigens heeft de NS-versie geen remmersbalkon (Bremserbühne) zodat het probleem van het ingekleurde plastic niet voor die wagens zou moeten gelden.
-
Weet iemand het bestelnummer om een setje bruine wagens met groot NS logo te verkrijgen?
Wel in tijdperk IV dus eind jaren 70 begin 80.
Jeroen
-
http://www.modeltrainservice.com/NL/producten/hobbytrade.htm (http://www.modeltrainservice.com/NL/producten/hobbytrade.htm)
-
Maar dan kloppen de nummers niet?
Op MTE staan duidelijk andere uitvoeringen bij de artikelnummers als op genoemde website.
Hmmm verwarrend. ???
-
Het lijkt mij dat de informatie van MTE niet klopt. Immers importeur en fabrikant geven sinds 2008 andere uitvoeringen aan dan MTE.
Grtz,
Willem
-
We gaan het checken. (morgen)
-
keej Chris ik had inmiddels al een mailtje naar Wim verzonden.
Inderdaad niet handig voor de reeds gemaakte bestellingen van klanten.
Maar het komt goed. (y)
Jeroen
-
Verschil komt denk ik doordat Hobbytrade na de oorspronkelijke aankondiging nog een beetje is gaan husselen met die setjes.
Vermoedelijk heeft MTE nog de oude informatie.
mvg,
Gert
-
Ik ben al heel wat jaren niet meer in Denemarken geweest maar als ik de prijzen op de Hobbytrade site bekijk is het prijsniveau wel veranderd!
Of zijn 'vejl udsalgs pris' de inkoopprijzen?
Groet Jan.
-
Ik heb even naar de nieuwe indeling van de catalogusnummers van de Hbis'n gekeken. Helaas is er nog maar één set met blauwe Hbis'n en zijn er geen blauwe Hbis'n meer los te krijgen.
Van de bruine uitvoeringen zijn wel genoeg varianten te krijgen, zowel in sets als los.
-
Of zijn 'vejl udsalgs pris' de inkoopprijzen?
Nee, dat betekent zoveel als 'adviesprijs'.
mvg,
Gert
-
Ik heb even naar de nieuwe indeling van de catalogusnummers van de Hbis'n gekeken. Helaas is er nog maar één set met blauwe Hbis'n en zijn er geen blauwe Hbis'n meer los te krijgen.
Van de bruine uitvoeringen zijn wel genoeg varianten te krijgen, zowel in sets als los.
Voor zover ik weet is er maar een blauwe met groot vignet geweest. Het aantal blauwe uitvoeringen van dit type was ook op de vingers van 1 hand te tellen. Ik zelf heb 3 nummers weten te achterhalen.
Aan de andere kant heeft ieder nadeel ook zijn voordeel. Er zit ook een setje van 2 bij met groene streepjeslijn serie 216 en een wagon uit de reeks 216 met groot vignet.
Deze waren niet aangekondigd. Ik zie ook dat de Strukton uitvoering is komen te vervallen. De Hbis-T van Strukton is van een ander type. Daarvoor in de plaats zijn voor zover ik kan inschatten uitvoeringen met een groot vignet in de plaats gekomen.
Grtz,
Willem
-
Naast de blauwe uitvoeringen van Hobbytrade heb ik nog 2 tal nummers voor je Willem,
Wellicht de ontbrekende 2?
te weten:
01 Riv-europ 84 NS-225 3 089-1
01 Riv-europ 84 NS-225 3 247-5
Wat voor de losse verkoop?
En ja met blauw onderstel! ;D
Hobbytrade heeft voor de onderstaande nummers gekozen:
01 Riv-europ 84 NS-225 4 024-7
01 Riv-europ 84 NS-225 4 159-1
Vraag mij nu af of nummer 4 niet in 3 veranderd moet worden?? mayday mayday
mvg Jeroen
-
@ Jeroen,
Hoezo Mayday, Maydaay?
De nummers waar jij op doelt hebben betrekking op een andere serie namelijk de serie met meer ribben in de deuren ;)
Mogelijk haal je de 2 verschillende uitvoeringen van de Hbis-t door elkaar.
Grtz,
Willem
-
Heeft hobbytrade niet een cleaner in het programma?
Dit is een mooie wagon om zo'n blokje onder te maken.
Tinus.
-
Ah Okay Willem. Dat wist ik niet. :-[
Dan trek ik mijn alarmsignaal weer in.
Jeroen
-
Waarom wordt de blauwe versie nu alleen maar in set uitgebracht? Een losse wagen met het kleine blauwe logo zou mij meer kunnen bekoren. Daarvan zijn er in werkelijkheid genoeg geweest, terwijl van de blauwe met groot logo maar een paar. Als ik nu een hele sleep blauwe wil ben ik dus verplicht er telkens een met groot logo bij te nemen. De blauwe versie heeft nu juist mijn voorkeur omdat het anders is dan standaard bruin.
-
Arjan aan de bijdrage 'Neurenberg nieuws 2010' die Chris brengt op zijn site ga ik er van uit dat er nog blauwe wagens mét blauw onderstel in de planning staan. Jawel! ;D Deze zullen dan los in de verkoop komen. Waarschijnlijk zal dan ook enkele bruine exemplaren mét bruin onderstel (en groot logo?) op de markt verschijnen. De vraag hier naar is gewoon groot dus heb daar ook alle vertrouwen in.
Jeroen
-
Ik moet mijn oorspronkelijk post (https://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,3804.msg390679.html#msg390679) aanpassen, naar aanleiding van dit draadje op DSO (http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?10,4686021):
De wagen hebben een heel groot koppel afstand, :o >:( :(
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_0503.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_0503.jpg)
reden is een constructiefout in de plaats van de Kinematik: :-\
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_0505.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_0505.jpg)
met Fleischmann KK (kortste koppel afstand op de markt):
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_0506_1.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_0506_1.jpg)
op de andere kant is dit nog goed:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_0507.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_0507.jpg)
Kan iemand vragen aan de importeur, of dit bij de NS versie aangepast word?
Groet
Bernd
-
Tja, geen rekening gehouden met het ontbreken van een bordes aan één kant. Mechaniekje zit nu veel te ver naar voren. Misschien dat een kortere koppelboom kan worden ontwikkeld.
-
Ik heb nog eens de plaatjes van chris opgezocht, de koppelingen zitten ook te ver naar buiten bij de Railion en NS Versie :(
Ik ben nu toch echt aan het twijfelen, heb ze nog alle in bestelling staan, maar met deze fout komen ze hier niet binnen.
groet
Bernd
-
Symoba is overal goed voor, maar ja dat is ook weer zo wat.
-
grappig, een wagen uit 2010 aanpassen met Symobas ;D
En oplossing zou zijn de Schachten in te korten en op de achterzijde een gefreesd U-stuk styreen te plakken....
Ik ga dit op de SJ Versie proberen.
Groet
Bernd
-
Waarom zo moeilijk? Inkorten en koppeling in het restant lijmen.
-
lijmen, is denk ik niet handig, de restant zou slechts 2,5mm zijn.
Als je lijmt, kan je niet meer vervangen door iets anders...
Groet
Bernd
-
Dat laatste is natuurlijk waar, maar lijmen gaat best op een paar milimeter.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/KK3.jpg)
-
Ik heb nog eens de plaatjes van chris opgezocht, de koppelingen zitten ook te ver naar buiten bij de Railion en NS Versie :(
Ik ben nu toch echt aan het twijfelen, heb ze nog alle in bestelling staan, maar met deze fout komen ze hier niet binnen.
groet
Bernd
En bij de NL versies is er kennelijk niet eens een bordes valt me nu op, dus dan zou de koppelafstand aan beide kanten op ouderwetsch Lima niveau zijn.
-
Vraag staat uit bij Hobbytrade.....
-
Net ontvangen van Hobbytrade:
Hi Bernd
Thanks for your e-mail.
We are aware of the problem and we will supply a new NEM holder (coupler arm) when we start the production in March.
People will be able to get this for FREE. (Can be picked up at their dealer shop.)
BR
...
Dit is goed nieuws! Misschien word dit direct aangepast bij de NS versie, zou nog beter zijn :)
Groet
Bernd
-
Starten de productie in maart?? Kunnen ze dan nog wat aan de onderstellen doen?
-
Oeps, de vraag net ook uitgezet op een Deens forum. Nou ja, dan zijn de Deentjes meteen ook wakker! ;)
Dit zijn echt de voordelen van internet en fora zoals beneluxspoor: binnen de kortste keren schieten vragen en antwoorden over het internet, dwars door Europa! Prachtig toch?
mvg,
Gert
-
Starten de productie in maart?? Kunnen ze dan nog wat aan de onderstellen doen?
Nee, vraag reeds op Neurenberg gesteld. Zijn reeds onderweg naar de importeur. (dus al geproduceerd)
-
Starten de productie in maart?? Kunnen ze dan nog wat aan de onderstellen doen?
de productie van de nieuwe koppelingschachten start in maart!
-
Ik heb nog een mail ontvangen van Hobbytrade, de NS versies zullen direct met de correcte schachten uitgeleverd worden, dus alles komt goed :)
Groet
Bernd
-
Mooi nieuws! Bedankt Bernd.
mvg,
Gert
-
Gelukkig,ikzat er al mee in de maag.
Cor
-
(y)
-
Nu dat de NS uitvoeringen nog aangepast worden, is er dan bekend wanneer deze worden uitgeleverd.
Rob
-
Wat wordt er dan aangepast volgens jou?
(Ik weet niet beter dan dat de boot onderweg is. Bron: bij monde van de importeur tijdens On Traxs)
mvg,
Gert
-
Gert,
Ik denk dat Rob de koppelboom bedoeld :)
En voor zover ik weet is dat direct geregeld.
Gr. Remco.
-
Dat heeft Bernd een poosje terug al aangegeven:
Ik heb nog een mail ontvangen van Hobbytrade, de NS versies zullen direct met de correcte schachten uitgeleverd worden, dus alles komt goed :)
Verdere aanpassingen zijn mij niet bekend. Volgens Patrick Danckaert (die ik bijna twee weken geleden sprak) is de eerste oplage onderweg.
mvg,
Gert
-
Ja sorry ik bedoeld de aanpassing van de koppelboom. Er zou toch gelijk een verkorte versie worden ingebouwd.
Rob
-
Is er nu(een paar dagen later) al iets meer bekend?
oftewel is de boot al bijna aan?
-
Ken je het verhaal van de TITANIC..... ;D
-
Vraag over de inzetbaarheid van deze wagens:
Liepen ze ook mee in het sternet tussen de werkplaatsen? En zo ja, in welke uitvoering?
-
Standaard reden deze wagens niet mee in het sternet, hier werden de Werkspoor Hbissen voor gebruikt (de Roco Hbissen dus). Maar uiteraard gebeurde het in praktijk wel eens dat er een Hbis-t in het sternet meeliep. Ik heb laatst ergens een plaatje gezien van het sternet met mP en een Hbis-t met het grote NS vignet (bruine wagen). De bruine variant met klein NS logo zal ook zeker wel eens in het sternet meegereden hebben, maar nogmaals: niet standaard.
Jeroen
-
Nico Spilt heeft op zijn site wat foto's van het sternet staan, waaronder deze.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/sternet.jpg)
Bron: www.nicospilt.com
De tweede wagen (direct aan de blauwe Linealenwagen) is een Hbis-t met klein NS logo. Jaartal van de foto is 1997.
-
;D leuk, dat de deuren door elkaar zitten.. Nu nog een mooi MP -modell in 1:87 (y)
-
En natuurlijk draaistel- en wielstellenwagens! Dan kunnen mijn frutsels ook eindelijk met pensioen ;D
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Draaistellenwagen.jpg)
Draaistellenwagen
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Wielstellenwagen.jpg)
Wielstellenwagen
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/2246_met_Sternet.jpg)
Sternet met 2200
Jeroen
-
In de tijd dat het werkplaatssternet nog in Haarlem kwam en op Haarlem goederen tot ongeveer 2000 heb ik talloze foto's hiervan gemaakt. Ik zal eens zoeken of daar toevallig nog een Talbot wagen opstaat! Verder kijk ik ook uit naar de komst van de modellen!
-
@ jeroen ,heb je die wielstel en draaistelwagons zelf gemaakt , zien er namelijk erg mooi uit (y)
kan je daar eens een detailfoto van maken ,dat die goed en duidelijk te zien is ?
groet stefan ;)
-
Leuk treintje Jeroen!
Ik heb dit draadje nog eens doorgelopen en kom nog niet goed uit alle versies van deze wagen:
In 1973 werden 250 van deze Hbis-t(albot?) wagens geleverd aan de NS. In de 2 jaar daarop werd nog eens een vervolgorder van 200 wagens uitgeleverd.
Nu zijn er wagens met 3 "spijlen" per deur en 8 "spijlen" per deur.
Hoe zit deze verdeling in elkaar (eerste levering 3 spijlen, 2e levering 8 ?)?
Aangezien de blauwe versie met groot NS-logo 3 spijlen had, ga ik ervan uit dat Hobbytrade deze versie maakt.
Anderzijds is (of was?) ook de "strukton"-versie aangekondigd. Dit is een versie met 8 "spijlen"; Dit zou dus betekenen dat Hobbytrade beide versies maakt. Weet iemand hoe dit zit?
Versie met 3 "spijlen":
http://www.flickr.com/photos/peterhaagen/4411714892/sizes/o/ (http://www.flickr.com/photos/peterhaagen/4411714892/sizes/o/)
Versie met 8 "spijlen" (strukton-versie):
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Strukton_Hbis_t.jpg)
-
@ jeroen ,heb je die wielstel en draaistelwagons zelf gemaakt , zien er namelijk erg mooi uit (y)
kan je daar eens een detailfoto van maken ,dat die goed en duidelijk te zien is ?
groet stefan ;)
Hoi Stefan en andere geïnteresseerden,
Ik heb de wielstellenwagen en draaistelwagen gebouwd met als uitgangspunt het Marklin zandwagentje 4433. Dit wagentje is feitelijk 5mm te kort voor de hierboven genoemde wagens (type Ks), maar dat heb ik voor lief genomen. Ik heb als eerste de draaistelwagen gemaakt. Bouwwijze:
De bak van de 4433 zit op het onderstel geklikt. Deze bak heb ik losgemaakt en de opstaande randen weggesneden. Nu houd je een vlakke vloer over met in de dwarsrichting naden van de houten planken. Voordat ik deze vloer bruin heb geschilderd, heb ik eerst houtnerven in de planken gekrast met een scherp mesje. Na het schilderen en drogen van de vloer, kunnen er twee spoorstaven op gelijmd worden. Daarna neem je een draaistel naar keuze, mits het een loopdraaistel is, want bij motordraaistellen moet je ook de motor(en) na gaan maken. Ik zou vanwege de mooie detaillering tegenwoordig gekeken hebben of ik aan een Artitec Plan W draaistel kon komen en deze hiervoor gebruiken. Mijn draaistel is nog een ordinair Lima ICR draaistel. Dit draaistel voorzie je op de hoeken van kleine gaatjes voor de spanbanden. Daarna kan het draaistel op de rails gelijmd worden. Leuk detail voor het draaistel als het net uit de werkplaats komt, is het aanbrengen van wat witte streepjes op de wielbanden.
Voordat we met de opbouw verder gaan, pakken we nu eerst het onderstel aan. Het frame dat onder de stalbalken hangt, wegsnijden. Van styreen maak je dan exemplaren die meer lijken op die onder een Ks horen. Bij deze wagen heb ik het (helaas) niet gedaan, bij de wielstellenwagen wel: De dikke nokken waar de beugelkoppelingen in geklikt zIjn, kun je wegsnijden en vrezen. Als de bodenplaat dan vlak is, kan er een symoba kortkoppelingmechaniek onder, zodat de wagens ook kunnen kortkoppelen. Kleine (vierkante) versie van symoba gebruiken.
Onder de oorspronkelijke Marklin 4433 zitten twee opstaptreden. Bij de wielstellen- en draaistellenwagen moeten dit er vier zijn, elke hoek heeft er één. Ik heb hiervoor nog een extra 4433 opgeofferd, zodat de opstaptreden identiek waren met de twee die er al zaten. Als dat allemaal klaar is en het onderstel mooi zwart geschilderd is, kan de gemaakte opbouw weer vastgeklikt worden. Ook nog even wat lijm ertussen, zodat het echt vast zit. Dan rest nog het aanbrengen van vier ogen die bijna op de hoeken zitten voor de spanbanden. Gewoon gemaakt van stukjes styreen. Wel zorgen dat deze ogen goed vastgezet worden, want elk oog moet verbonden worden met een spandband naar het draaistel. Je kunt de spanbanden plaatsen zoals ik gedaan heb, of kruislinks.
Omdat de opstaande randen van de oorspronkelijke zandbak weggesneden zijn, is de vloer in lengte nu bij elk uiteinde van de wagen 1,5mm te kort. Dit komt mooi uit, want nu kun je op elke hoek (dus boven de opstaptreden) een paaltje van styreen plaatsen met een handgreep. Paaltje is vierkant 1,5mm en een nietje diende als basis voor de handgreep. Handgreep geel schilderen, paaltje zwart en dat 4x. Zodra de paaltjes per kop staan, hou je daar tussen op de buifferbalk nog een ruimte over vanwege het wegsnijden van die zandbak. Dit vul je op met een styreen balkje van 1,5mm. Ook dat balkje mag zwart worden.
Bij deze wagens waren de ijzers om sjorbanden om te leggen, opvallend geel geschilderd. Deze haken heb ik gemaakt van muurankers die bij de huisjes van Hollandscale in overvloed werden meegeleverd. Je moet daarbij de ankers hebben die aan de ene kant een rechte steel hebben en aan de andere uiteinde twee kromme pootjes. Dit gedeelte schilder je geel en snijdt het rechte steeltje af. Voor de wagens gebruik je dus het dikkere middendeel met daaraan de kromme pootjes.
Rest nog het aanbrengen van een opschriftenbord op de zijkant en het bruin schilderen van de buffers, en klaar is de draaistellenwagen.
Voor de wielstellenwagen eigenlijk hetzelfde scenario. Alleen nadat de bodemvloer bruin geschilderd is, gaan er nu eerst in dwarsrichting acht zwarte latjes op Daarop komen de spoorstaven te liggen. Om te voorkomen dat de losse wielstellen van de wagen afrollen, wordt er tussen de spoorstaven een frame gemaakt van styreen. Bij modernere wagens was dit een buizenframe wat moeilijk na te maken is. De oudere wagens hadden in feite twee verticaal staande stalen platen met inkepingen erin waar dan de assen van de wielstellen in vallen.
Op deze wagens konden maximaal acht wielstellen vervoerd worden. Ik heb om de constructie nog een beetje zichtbaar te houden gekozen voor zes wielstellen en de buitenste plekken open gelaten. Hou er verder rekening mee dat bij deze wagen de handgrepen hoger zijn geplaatst dan bij de draaistelwagen.
Om de wielstellen passend o pde wagen te krijgen, heb ik de wielflenzen afgedraaid. Je kunt natuurlijk ook gewoon RP25 wielen op de wagen plaatsen, maar daar had ik toen nog niet van gehoord.....
Ik heb ooit de opschriftenborden in paint getekend en uitgeprint en ook een zijaanzichttekening gemaakt van de wielstellenwagen voor de constructie. Ik moet eens nazoeken op oude diskettes of ik die tekeningen nog heb.
Ooit heb ik op emplacement Susteren ook nog een Ks gezien met een constructie erop waarbij ik het vermoeden kreeg dat daar stroomafnemers op vastgezet konden worden. Ik heb er toen helaas geen foto's van gemaakt, maar mocht iemand hier meer van weten, dan hou ik me zeker aanbevolen!
Overigens de open bakwagen type E die je achter de 2200 ziet, kwam ook regelmatig voor in werkplaatstreinen. Deze bakwagens werden bij sommige onderhoudsbedrijven gebruikt als opvang voor het metaal dat van de wielstellen afgedraaid was op de kuilwielenbank. Bij revisiebedrijf Haarlem gebruikte men E'tjes om metaal schroot in op te slaan. Vanuit Haarlem liep dit wagentje dan zo nu en dan mee tot Amsterdam Westhavens, waar het metaalafval bij de oud-ijzerboer terecht kwam.
Eigenlijk allemaal veel te off-topic in dit draadje, maar voor sommigen wellicht interessant in combinatie met de Hbis-t van Hobbytrade. Vergeet in ieder geval de Hbissen van Roco niet, want die MOETEN (totdat ze afgevoerd werden) echt in een werkplaatstrein meerijden. Nadien namen Duitse gesloten wagens hun positie in (vanaf ongeveer 2004).
Jeroen
-
Heel erg bedankt voor je uitvoerige verslag Jeroen (y). Leuke verbouwinkjes voor tussendoor (tussen alle andere kleine verbouwinkjes... ;)).
Bart
-
Hahaha, noem het maar een klein verbouwinkje. Ik vond het toentertijd een hele uitdaging ;D ;D
Veel plezier met verbouwen en bij vragen, stel ze gerust!
Jeroen
-
Ik heb dit draadje nog eens doorgelopen en kom nog niet goed uit alle versies van deze wagen
Ik ben destijds in opdracht van Hobbytrade op bezoek geweest bij de ZLSM om wat foto's te schieten van hun Hbis'n.
Hbis193 225 3 247-5, foto d.d. 22-9-2007:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_0179_2.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_0179_2.jpg)
Hbis194 225 4 024-7, foto d.d. 22-9-2007:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_0164_1.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_0164_1.jpg)
Hobbytrade komt nu eerst met de Hbis194, voor zo ver ik begrepen heb komt de Hbis193 ook nog ooit eens.
-
Maar goed, hoe staat het nu met de HBis'en :)
Zijn ze nu al wel onderweg of moeten ze nog gemaakt worden ? Niemand lijkt het te weten ???
Gr. Remco.
-
De Hbis-t is in januari van dit jaar geproduceerd. Inmiddels zijn de wagens verzonden per schip. De verwachting is dat de levering in april plaats gaat vinden. (Bron: Hobbytrade)
Grtz,
Willem
-
Het schip maakt wel flink water.
-
De Hbis-t is in januari van dit jaar geproduceerd. Inmiddels zijn de wagens verzonden per schip. De verwachting is dat de levering in april plaats gaat vinden. (Bron: Hobbytrade)
Dank je voor je reactie Willem, ik begrijp dat jij ook alleen maar vertelt wat jouw verteld wordt maar ik heb sterk mijn twijfels bij de uitspraken van Hobbytrade want hier:
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,3804.msg396428.html#msg396428
Zegt Hobbytrade:
Hi Bernd
Thanks for your e-mail.
We are aware of the problem and we will supply a new NEM holder (coupler arm) when we start the production in March.
People will be able to get this for FREE. (Can be picked up at their dealer shop.)
BR
En hier:
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,3804.msg396635.html#msg396635
Bevestigd HT het wederom aan Bernd dat ze nog niet geproduceerd zijn.
Daarbij zouden ze direct na Neurenberg beschikbaar komen :)
Dus zeg het maar :)
Ik snap er niets meer van in ieder geval ;D
Gr. Remco.
-
nee, zo raar is het dan niet, de communicatie is vrij slecht tussen China-Denemarken-Belgie/Duitsland, en dan praten wij nog niet eens over communicatie en "propaganda". Ik had naar de contact een mail naar mijn winkelier gestuurd om de nieuwe koppelingshouders te bestellen, hij had een mail naar Esu (duitse importeur) gestuurd en deze laat mijn winkelier weten, dat deze nooit zullen komen... Naar enkele mails dwars over de continent, wist het dan de importeur ook en mijn houders zitten in de backorder ;D
Ik denk het kan dan wel alles zijn, ik heb tijd te wachten!
Groet
Bernd
-
Ik vind het wel raar, Roco roept een leverdatum en tot die tijd hoor je niets maar op het moment van gepland leveren verschijnen de modellen gewoon.
Dus ik zou niet weten waarom andere ( Zelfs vaak kleinere, dus overzichtelijkere ) fabrikanten het niet zouden kunnen.
Gr. Remco.
-
Je hebt gelijk, maar laten we optimistisch vaststellen dat productie in maart en nu op zee zou kunnen. (y)
-
Laten we het hopen :)
Gr. Remco.
-
Remco, dat snap je niet? Dan is er iets mis mee jouw economische verstand. Als een A klant iets bestellt, dan moet de producent de B of beter C klant en vertraging geven. De A klant heeft dan ook veel betrouwbaar leveringsdatum, anders zou hij met de orders niet meer komen. De C klant moet "blij zijn" als de producent de modellen doet voor de klant. En wij vertelt je dat de geroepen leveringsdatum niet erg optimistisch zijn? Als iedereen in de "kette" en optimistisch melding maakt heb je snel twee manden vroeger als de producent vermeld.
De boodschap an de klant is toch steeds houd jouw geld vast voor ons product, komt in de volgende maand...
Groet
Bernd
-
Bernd,
Daarvoor heb je contracten en levertermijnen, je zou als 'klant' die iets laat produceren ronduit dom zijn als je dat niet op papier zet in je overeenkomsten.
Dus het is nergens voor nodig om klanten aan het lijntje te houden met fictieve leverdata.
Gr. Remco.
-
En dan heb je een contract en een afgesproken levertijd en dan?
Rechtzaak? In China?
Kost veel tijd en al die tijd doet de producent niets voor je.
Dus naar een ander en weer achter in de rij aansluiten?
Klant is koning is een erg verouderd economisch principe.
Jan
-
Ja, Remco contracten ;D Da heb je wat aan, voor Railtop waren deze ook niet echte hulpmiddel. Malen kwijt, geld kwijt en jaren wachten op producten.
Maar ik denk het is hier erg offtopic, daarom wacht ik verder op mijn wagen en ben benieuwd naar nieuws van Hobbytrade de TWA zou ook mooi werden (y)
-
De Hbis-t is in januari van dit jaar geproduceerd. Inmiddels zijn de wagens verzonden per schip. De verwachting is dat de levering in april plaats gaat vinden. (Bron: Hobbytrade)
Erg ... "apart", die "verwachtingen" van Hobbytrade (al dan niet bij monde van importeurs).
24 november: "In container (op schip)"
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,3804.msg356552.html#msg356552
9 maart verwijzend naar OnTraxs (26-28/2): boot onderweg
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,3804.msg404316.html#msg404316
En dan is-t-ie anderhalve maand later NOG onderweg.
Als hij geen water maakt (Chris) dan moet-ie bij Somalië door piraten zijn overvallen (maar wat die nu met wat wagentjes moeten)... :'(
-
Op 1 februari van dit jaar een mail ontvangen van de verantwoordelijke productmanager van Hobbytrade inclusief foto's dat de Hbis-t inmiddels geproduceerd zijn. De opmerking in de maand februari tijdens On-Traxx dat de modellen inmiddels onderweg zijn klopt.
Ik kan mij best het ongeduld ;) van de hobbyist voorstellen, maar transport van China naar Europa over zee kost tijd. Reken daar het voor- en natransport bij en je praat al snel over weken. Na ontvangst door Hobbytrade dienen de producten gedistribueerd te worden naar de diverse importeurs van Hobbytrade. Het leeuwendeel komt bij TSD terecht, maar deze zal de modellen vervolgens ook dienen te verdelen over de winkeliers in Nedereland. Kortom het logistieke proces vanaf fabriek tot finale klant kent de nodige stappen. Deze stappen in de distributie kost tijd.
Bedenk daarbij dat Hobbytrade niet een firma is die containers vol met treinmodellen laat produceren. Het is per slot van rekening geen Mattel. In die zin mogen wij blij zijn dat een Deense firma bereid is om te investeren in producten voor de Nederlandse markt. Zij steken per slot van rekening wel hun nek uit.
Grtz,
Willem
-
dan moet-ie bij Somalië door piraten zijn overvallen (maar wat die nu met wat wagentjes moeten)... :'(
Onderpand voor losgeld, betere verzekering kun je niet hebben.
Wat komt de wereld weer dicht bij.........
-
Op 1 februari van dit jaar een mail ontvangen van de verantwoordelijke productmanager van Hobbytrade inclusief foto's dat de Hbis-t inmiddels geproduceerd zijn. De opmerking in de maand februari tijdens On-Traxx dat de modellen inmiddels onderweg zijn klopt.
Ik kan mij best het ongeduld ;) van de hobbyist voorstellen, maar transport van China naar Europa over zee kost tijd. Reken daar het voor- en natransport bij en je praat al snel over weken.
De verantwoording klopt telkens ... bij de laatste "stand van zaken".
Alleen blijkt dan later dat de "stand van zaken" zoals gemeld op 24 november gel*l was, niks-noppus in containers want later wordt gezegd "in januari geproduceerd".
Iemand heeft dus tegen een ander iemand gelogen (en daar schaar ik voor het gemak ook maar uitspraken onder die zonder enige feitelijke kennis van zaken worden gedaan, door of tegen een medewerker van een importeur bijvoorbeeld).
Nu begint "weken" ook al moeizaam houdbaar te worden, dus de gerechtvaardigde vraag (door Fissy geprobeerd te bewoorden, denk ik) is waarom we het nu dan wel zouden moeten geloven.
Let wel, ik vind het prima dat het gaat zoals het gaat (mijn ongeduld valt wel mee en er zal wel een goede reden voor zijn; goede koppelafstanden is mij flink uitstel waard bijvoorbeeld!) maar die zoethoudertjes ben ik wel een beetje beu hoor ::)
-
Ach, waar maken we ons druk om. We weten toch zo onderhand wel dat de uitdrukking 'met de Franse slag' herzien zou moeten worden door de nationaliteit van onze mede-Europeanen te vervangen door die van de Chinezen?
Als het dan eenmaal komt is het doorgaans dik de moeite waard, dus wat maakt het nou eigenlijk uit of we die Hbis-en in april, mei of pas in juni krijgen?
mvg,
Gert
-
Vaartijd Hong Kong - Rotterdam bedraagt volgens een aantal reders 56 dagen. Als je meerdere havens onderweg aandoet kun je er snel een aantal dagen/weken bij optellen.
-
Ach , de N-spoorders wachten al vanaf 08-08-08 op hun treinstel . Voor Londen 2012 moet dit toch nog lukken?
-
Ik vind dat Illya hier wel een punt heeft.
Het gaat er mij niet zozeer om dat het product later komt dan gepland, dat weten we inderdaad zo langzamerhand wel. Maar ga dan niet de wereld inslingeren dat die wagens in november al op de boot zouden staan, terwijl ze op dat moment nog niet eens geproduceerd waren.
Jeroen
-
Nou Illya en Jeroen, daar ben ik het helemaal mee eens. Wij nemen onze hobby serieus en zien dan ook graag dat we serieus genomen worden door de leveranciers in onze hobby.
mvg,
Gert
-
eigenlijk wou ik niet meer op reageren om dat het niet hier gehoord, maar gisteren heb ik iets zitten surfen op het net, als Kombimodell in mijn gedachte kwam. Deze producent heeft ambitieus plannen en wil slechts "Made in Germany", dan denk je zouden deze problemen met vertraging enz. niet gebeuren, maar ze schrijven problemen vaak in hun "Logbuch (http://www.kombimodell.de/werkstatt.html)", als je dit leest dan bekom je een idee, wat mis kan gaan en hoe deze vertraging kan komen ook met contracten.
Ik snap echt niet wat mis is met deze vertragingen ??? Hebben jullie geen andere goederenwagen? Als ik mijn nieuwe wagen zou hebben, dan is het een uurtje kijken, een uurtje rijden en minst 2 maanden in de kast of nog langer. Bij de BNLS stuurstandsrijtuig is de zak al iets anders, hier zit je met een echt incompleet stam :(
Groet
Bernd
-
Ik snap echt niet wat mis is met deze vertragingen ???
Zoals Jeroen heel goed onder woorden heeft gebracht (nogmaals! want ik heb het ook al gezegd), gaat het helemaal niet om de vertragingen.
Ik vind het toch raar dat zulke reacties nooit tegen Radar en de Consumentenbond worden gezegd, dat ze niet zulke mondige consumenten moeten wezen maar gewoon braaf slikken wat de leveranciers voorschotelen (zowel op het vlak van "statements" als op het vlak van producten).
Maar misschien ben ik wel ouderwets dat ik het niet netjes vind als er tegen je gelogen wordt of op andere manieren aan het lijntje wordt gehouden (door een leverancier die het niet gratis weggeeft!).
-
Vaartijd Hong Kong - Rotterdam bedraagt volgens een aantal reders 56 dagen. Als je meerdere havens onderweg aandoet kun je er snel een aantal dagen/weken bij optellen.
Merkwaardig, Mitsui O.S.K. lines heeft een containerlijndienst die maar 24 dagen doet over Hongkong-Rotterdam, volgens hun vertrekschema van 13 februari 2010. En als ik goed begrijp maakt men dan ook nog tussenstops. Niks geen 56 of meer dagen.
Piet
-
Misschien heeft die snellere verbinding ook zo zijn prijs en stuurt men het dus bewust niet via Mitsui.
mvg,
Gert
-
en stuurt men het dus bewust niet via Mitsui.
Maar via het boemeltje op zee ;D
-
Vaartijd Hong Kong - Rotterdam bedraagt volgens een aantal reders 56 dagen. Als je meerdere havens onderweg aandoet kun je er snel een aantal dagen/weken bij optellen.
Kijk nog maar eens goed. 56 dagen is heen en weer inclusief tussenstops.
-
Dure spullen vervoer je niet met een goedkoop boemeltje. 56 dagen is dus een retourtje en ik denk dat de wagonnetjes meer behoefte hebben aan een enkele reis!
De schuld geven aan de Chinezen vind ik goedkoop. Telkenmale blijkt dat ze prima producten kunnen leveren. Het ligt mijns inziens meer aan slecht instrueren vanuit Denemarken, Duitsland of Nederland.
Piet
-
Gaap.......!
Stelletje ouwe wijven, als je er niet tegen kan lang te wachten, of een antwoord niet wil slikken, bouw dan zelf.
Wachten geeft net iets meer charme, o nee natuurlijk niet, hé Steef dom van je.
Eerst is er gezever dat deze wagon niet goed is. Maar ach wat geeft dat, we betalen toch? Had je 30 jaar terug is zoiets moeten kopen.
En nu hebben de kinders er weer moeite mee dat het langer duurt. Boeiend is het niet echt allemaal hé.
Word het niet eens tijd leren tevreden te zijn? Zou wel heel mooi zijn.
Ik moet geregeld weken wachten eer mijn materieel uit Denemarken, Zweden of Noorwegen ariveert.
Het leven gaat dan onder tussen gewoon verder. En je kunt ze natuurlijk ook niet aanschaffen.
Lig niet te zeveren en ga je nuttig maken.
Zeuren over een leverdatum van een wagon................. mompel, mompel
Steef
-
Dure spullen vervoer je niet met een goedkoop boemeltje.
Maar dit zijn geen dure spullen, haast zullen ze er niet mee hebben.
-
Gaap.......!
Lig niet te zeveren en ga je nuttig maken.
Zeuren over een leverdatum van een wagon................. mompel, mompel
Steef
(y)
-
:P
Het zijn maar een paar mensen hier die schrijven. (y)
De rest leest het,.... en reageerd niet op die onzin :-X
;)
Groet,
Jan
-
Stelletje ouwe wijven
En nu hebben de kinders
Lig niet te zeveren en ga je nuttig maken.
Grappig hoe welke kritiek dan ook altijd persoonlijke aanvallen oproept.
En dan is er blijkbaar OOK nog zoveel tijd over om je niet "nuttig te maken" maar op het "gezever" te reageren.
Zeuren in het kwadraat dus.
Zeuren over een leverdatum van een wagon
Ik zou zeggen, leer eerst maar eens begrijpend lezen.
Dan kun je zien dat er juist niet over een leverdatum wordt "gezeurd", sterker nog, gezegd dat daar geen probleem mee is.
Maar dat soort nuances is blijkbaar teveel gevraagd.
-
Het bekende kluitje in het riet ..........
-
@ Illya
ook al zo'n geweldige consument
-
Heren, zullen we het vanaf nu weer over de Hobbytrade wagons hebben?
Dank u!
mvg,
Gert
-
op de website van Hobbytrade is een stuk geschreven over de NS Hbis, deze zijn op
1727.April verzonden vanaf de fabriek, en zullen eind "may begin june" Denemarken binnenkomen....
-
op de website van Hobbytrade is een stuk geschreven over de NS Hbis, deze zijn op 17.April verzonden vanaf de fabriek, en zullen eind "may begin june" Denemarken binnenkomen....
Dank voor het nieuws, ik ben blij dat ze nu pas verstuurd zijn, in tegenstelling tot de leugens (al dan niet "in commissie", d.w.z. onwetend een onwaarheid verspreiden) van 24 november ("In container (op schip)") en OnTraxs 26-28/2 (boot onderweg). Dat geeft me namelijk heeeel goede hoop dat ze af-fabriek correcte NEM-schachten hebben (y)
-
oh ja, de NEM schachten zijn voor mijn SJ varianten ook toegestaan voor june...
Ik verwacht mijn wagen dan eind june, dit is ook goed zo, in may komen ook al de Interregios van Roco.
-
Bernd je bedoelt denk ik 27 april als ik de site van Hobbytrade.dk mag geloven. De verwachte aflevering aan de winkeliers staat inderdaad wel gepland begin Juni.
Denk klein detail en geef dit even mee. ;D Zou top zijn als de kleine foutjes zijn weggewerkt. We zullen zien.....
Jeroen
-
Volgens de website van Hobbytrade beginnen ze deze week met de levering aan handelaren. Ik ben benieuwd!
Edgar
-
nu komen ze echt... (http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?10,4855332)
-
Jeeeeeeeeeee (y) (y) (y)
-
oh toch niet leuk... (http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?10,4855332,4855475#msg-4855475) ::) :-\
-
Eerst zelf zien ;D
-
Idd, te kort is wel aan te passen...
-
Model is NIET uitgeleverd.
Waarschijnlijk is de poster op dat forum een redacteur van een modelspoor blad, want de wagens zijn nog niet vrij gegeven voor de verkoop.
bron : TrainService Dankaert
-
Volgens de site van Hobbytrade zijn de modellen op 8 juni uitgeleverd aan de vakhandel. De poster is een Deen. Dat Trainservice Danckaert de modellen nog niet heeft zou best kunnen, aangezien de wagens vanuit Denemarken uitgeleverd dienen te worden naar België. Vanuit Brugge zal vervolgens de Nederlandse markt bevoorraad dienen te worden. Dit kost tijd.
Wie is overigens jou bron bij Hobbytrade Chris. Is dat Jonas, Flemming of Kasper?
Grtz,
Willem
-
Nou Chris, daar denken ze in Denemarken toch iets anders over.
Op de homepage van Hobbytrade staat namelijk:
Nyheder - hos forhandlerne nu:
DSB S-maskine (DC)
DSB ECO rejsegodsvogn
NS Hbis
DSB CL udskiftningsbogier
'Hos forhandlerne nu' betekent zoveel als: 'nu bij onze wederverkopers'.
M.a.w.: ze zijn ieder geval in Denemarken al wel uitgeleverd.
mvg,
Gert
-
aangepast......
excuus voor de verwarring, maar dit kregen we als antwoord.
-
In Wenen Oostenrijk zijn ze in ieder geval al gearriveerd:
http://www.memoba.at/bilder/hobbytrade_ho33302.htm (http://www.memoba.at/bilder/hobbytrade_ho33302.htm)
http://www.memoba.at/bilder/hobbytrade_ho33304.htm (http://www.memoba.at/bilder/hobbytrade_ho33304.htm)
http://www.memoba.at/bilder/hobbytrade_ho33305.htm (http://www.memoba.at/bilder/hobbytrade_ho33305.htm)
http://www.memoba.at/bilder/hobbytrade_ho33306.htm (http://www.memoba.at/bilder/hobbytrade_ho33306.htm)
http://www.memoba.at/bilder/hobbytrade_ho33307.htm (http://www.memoba.at/bilder/hobbytrade_ho33307.htm)
http://www.memoba.at/bilder/hobbytrade_ho33308.htm (http://www.memoba.at/bilder/hobbytrade_ho33308.htm)
http://www.memoba.at/bilder/hobbytrade_ho33309.htm (http://www.memoba.at/bilder/hobbytrade_ho33309.htm)
(geen foto voor 33303, blijkbaar nog geen 33301)
-
Nou...dat zal Patrick niet leuk vinden als verdeler.
Dat de Nederlandse markt het later heeft dan de buitenlandse markt....
Eerst zou Nederland worden voorzien namelijk....
Maar goed, ze zijn er nu de pakketdienst nauwlettend in de gaten houden ;D
-
Ja idd, je komt vanuit Denemarken toch eerst langs Nederland :)
Maar goed we gaan het meemaken :)
Gr. Remco.
-
Dat schip he, eerste gezonken, toen via de bodem verder, dan zie je niks meer, en verdwaal je.
Excuse me Sir, Is this Antwerp ? No, captain my captain, you are in the Apls.
O, well, here you have some trainmodels, have fun with it.
-
Mijn wagen zijn morgen binnen :P Verzend info van mijn winkel bekomen via mail... :)
dus Denemarken->Duitsland->Oostenrijk->Italië->...->Nederland (als nog wagen over zijn)
@Illya, 33303 en 33301 zijn er ook, zitten ook op mijn list, alle 15 zijn leverbaar...
-
Bizar toch ? Of niet ? ;D
-
Mijn wagen zijn morgen binnen :P Verzend info van mijn winkel bekomen via mail... :)
dus Denemarken->Duitsland->Oostenrijk->Italië->...->Nederland (als nog wagen over zijn)
Bernd: ga je direct testen (koppelingen en al dan niet ontsporingen)?
-
@Illya, 33303 en 33301 zijn er ook, zitten ook op mijn list, alle 15 zijn leverbaar...
Ik zei van 33303 ook alleen dat er geen plaatje van is ;) - hij staat bij hen wel als leverbaar.
Memoba zet alleen erop wat leverbaar is, dus ik vermoed dat zij niet de 33301 hebben (misschien niet besteld?).
-
ieeek! :o En dan toch een zwart onderstel leveren voor de blauwe varianten!? zucht*
Snap hier echt geen ruk van!!!! Leren ze het nou nooit?
Jeroen
-
Omdat TSD geen verdeler meer is voor Hobbytrade in Nederland (vanaf Neurenberg 2010, formeel vanaf 01-04-2010) is het voorstelbaar dat er redenen zijn, dat TSD de wagens nog niet heeft cq. nog niet uitgeleverd heeft.
Hoe het op dit moment precies zit (met de wagens) wordt uitgezocht. Dus of ze onderweg of niet onderweg zijn.
LAATSTE NIEUWS
Tijdens intikken van bovenstaande telefoon.
Vandaag of maandag worden ze verstuurd, kunnen woensdag of donderdagbij TSD zijn.
Maarten van der Burgt.
Bron: Hobbytrade / Distributeur voor Nederland
-
Dan is het toch wel vreemd dat ze dat bij Hobbytrade zelf nog niet weten:
http://www.hobbytrade.dk/scandinavia/forhandler/forhandler.shtml#tysk of http://www.hobbytrade.dk/dk/forhandlere/forhandler.shtml
(en dan helemaal naar beneden scrollen)
En ook bij Trainservice Danckaert zelf is dit nieuws nog niet doorgedrongen:
http://www.modeltrainservice.com/NL/producten.htm
En zelfs op deze website is het niet bekend: http://www.eurotrein.eu/Verscheidene%20merken/Links.htm
Vreemd, vreemd, vreemd...
mvg,
Gert
-
Vreemd 1: sites lopen meestal achter op de feiten
Vreemd 2: idem
Vreemd 3: helemaal niet vreemd, want ik heb niks met Hobbytrade noch met de distributeur voor Nederland van doen, behalve dat ik daar regelmatig (Neurenberg) contact mee onderhoud. Gelieve dus deze enigszins insinuerende opmerking te verwijderen. :)
Overigens een goede suggestie, ik zal eens een balletje opgooien bij de distributeur. ;D
Maarten
-
Aha, sorry voor de misinterpretatie!
Correctie dus op wat ik eerder suggereerde: Maarten is niet de nieuwe distributeur voor Hobbytrade in Nederland.
Ben wel heel benieuwd wie dat dan wel is. Ga eens een speurtochtje over het internet maken.
mvg,
Gert
-
Dat is geen geheim, maar dat laat ik aan hun eigen inzichten over hoe en wanneer ze dat bekend willen maken. De bedoeling was in ieder geval om de winkeliers via mailing op de hoogte te stellen, gekozen was om dit na de aankomst van de wagens te gaan doen. Nu dus.
Maarten.
-
Nu ze er zijn kunnen we verder in de materieelbespreking (y)
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,28262.0.html
Gr. Remco.