Is dit niet ook de kolenbak die LSM heeft aangekondigd?Ik zou zeggen, vraag het Piet Keppel http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,22506.0.html (http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,22506.0.html)
Die zien er mooi uit. Nou alleen nog een 6200 ervoor. En je hebt er eigenlijk een stuk of 30 van nodig (officieel meer, maar wie heeft zoveel plaats?), dus nummervarianten in de loop der tijd zouden ook welkom zijn.Hoeven niet allemaal deze GTU te zijn. Er zijn al veel verschillende kolenbakken uitgebracht en een stam van een type zie ik zelden op foto's.
Nee,... maar nu wel veel bezoekers op je website
De3? De opslagloods in Blerick!
2100 zou ook wel gaaf zijn toch
3737 heb ik al ;D.
jan
Leuk die kolenbak, die heb ik nog helemaal niet. Hoop wel dat ze ook leuk geprijst zijn, zodat je voor een schappelijk bedrag een lekker stammetje kan kopen.
( Euro of 20-22 per wagentje is toch wel beetje de max vind ik )
..........Tegen een prijs van EUR 29,90 per stuk zie ik ze ook niet met tientallen tegelijk per klant verkocht gaan worden......
Zitten er ook W1 glijlageraspotten onder de oudste uitvoeringen van de GTU? Dat was een van de sterke punten van het LSM model. Die waren er nog niet (in grootserie uitvoering).Op de site van MCH (via het Artitec verrassing draadje) zie ik op een grijze uitvoering gewoon rollagerpotten zitten. Dus geen W1. Dat wordt pimpen met potten van Werps of MK.
mvg, Paul
Op de site van MCH (via het Artitec verrassing draadje) zie ik op een grijze uitvoering gewoon rollagerpotten zitten. Dus geen W1. Dat wordt pimpen met potten van Werps of MK.....en bestel dan ook gelijk de nodige setjes met opschriften, want bij de tot nu toe prijsgegeven gegevens/foto's zit daar wel een aantal pertinente fouten in! Maar beter eerst maar 'ns wachten tot er wat meer en kompletere info beschikbaar is!
mvg,
Ivo
Maar (zie foto) de grijze heeft wel korfbuffers in plaats van die hulsdingen.Dat is wel bijzonder. Ik zou het moeten nakijken, maar ik vind het apart dat de GTU in de 2e helft jaren '30 nog korfbuffers kreeg. Dat is meer iets van de jaren '20.
Voor zover ik kan nagaan zijn er in de NS tijd geen korfbuffers meer gemonteerd. Of er zou van afgeweken moeten zijn uit materiaalschaarste, daar heb ik geen info over...
....en bestel dan ook gelijk de nodige setjes met opschriften, want bij de tot nu toe prijsgegeven gegevens/foto's zit daar wel een aantal pertinente fouten in! Maar beter eerst maar 'ns wachten tot er wat meer en kompletere info beschikbaar is!
HN
In de product informatie staat dat de eerste 2000 stuks korfbuffers en glijlagers hadden...Voeg ik toe aan mijn info..... :)
Op de site van MCH (via het Artitec verrassing draadje) zie ik op een grijze uitvoering gewoon rollagerpotten zitten. Dus geen W1. Dat wordt pimpen met potten van Werps of MK.
En een foto van een afgewerkte DE2
(http://i76.photobucket.com/albums/j23/groterdam/DE2geel-02.jpg)
link naar grotere foto (http://i76.photobucket.com/albums/j23/groterdam/DE2geel-02.jpg)
@Fissy : advies prijs 29,90 (voor de GTU)
Remco en Zoldering,
Ik vindt 29,90 helemaal niet duur voor de kwaliteit die krijgt.
Jammer dus Ivo; toch niet zelf aan sleutelen. ;)Ik ben net thuis en in mijn E-mail vind ik een bestellijst van MTE met inderdaad een grijze GTU met glijlagers. Heel goed dus. (y)
Je kan altijd nog de kit van Werps nemen om te knutselen.
Wat is er precies foutief aan dan? En hoe zou het wel horen? Daar ben ik namelijk wel benieuwd naar!
Gr,
Bart
20.227.01 GTU / Kunze-knorr rem / bruin / Europ / E 01 84 508 0 351-7 / periode IV: wagennummer heeft nooit bestaanWelke nummers hebben wel bestaan in tpIV in Europ? Dit, aangezien ik mijn wagens allemaal een apart nummer wil geven, afwijkend aan de geleverde nummers.
20.230.02 GTU / Westinghouse rem / bruin / Europ/ E 01 84 508 4 232-5 / periode IV: wagennummer heeft nooit bestaan
Kijk, dit is nu een aanwinst op het forum (y)Hij was wel eens op het forum geweest, toen nog als Goedgek, maar toen ook al met zulke fundeert antwoorden (y)
Graag meer van dit soort commentaar.
mvg,
Ivo
Oh jee, gaan we weer. Zien jullie dat ook: kijk eens naar de hoogteverschillen tussen de grijze balken op de neus...
En een foto van een afgewerkte DE2
(http://i76.photobucket.com/albums/j23/groterdam/DE2geel-02.jpg)
link naar grotere foto (http://i76.photobucket.com/albums/j23/groterdam/DE2geel-02.jpg)
@Fissy : advies prijs 29,90 (voor de GTU)
20.227.01 GTU / Kunze-knorr rem / bruin / Europ / E 01 84 508 0 351-7 / periode IV: wagennummer heeft nooit bestaanOpmerking van mij zijde. Zover mijn informatie reikt komen de nummers wel overeen met de tijdperken en remsysteeem, maar of dit europ of niet europ is weet ik niet. Misschient kan je dit naar Artitec Mailen, daar die dit overzicht schijnbaar niet hebben. Voor wat betreft westinghouse W2 en korfbuffer en grijs en opschriften 3a heb ik deze zelf in archief spoorwegenmuseum gezien. Ik dacht namelijk ook dat deze er niet was, vandaar dat ik verrast was.
20.230.02 GTU / Westinghouse rem / bruin / Europ/ E 01 84 508 4 232-5 / periode IV: wagennummer heeft nooit bestaan
20.231.02 GTU / Westinghouse rem / Europ GTUW 64280 / periode IIIb: dit was geen EUROP-wagen
20.231.04 GTU / Westinghouse rem / bruin / RIV / GTUW 64164 / periode IIIb: dit was in die periode wèl een EUROP-wagen
20.238.01 GTU / onberemd / bruin / Europ / GTU 62523 / periode IIIb: heeft de roodbruine periode nooit gehaald (was zoek na WO2)
20.238.02 GTU / onberemd / bruin / RIV / GTU 62533 / periode IIIb: was een EUROP-wagen
En, naar aanleiding van de foto’s:Opmerking van mijn zijde. Bij de montage zag ik ook verschillende fouten, Vooral de versterkingsprofielen en beremming en lantarnijzers en steppen. Echter ik verwacht dat dit tijdens de productie, wel goedkomt, daar beremming genoemd staat. Dit neemt niet weg dat ik het mooie modellen blijft vinden, welke een grote aanwinst zijn. Het positieve van Artitec is, dat ze luisteren en je niet eindeloos hoeft te wachten en goede service leveren. ik heb ook zelf veel LSM modellen(kwaliteit hoog), echter als ik een onderdeel te kort komt heb ik dit nog nooit dit gezien. Bij Artitec komt het gewoon. tevens vindt ik de kwaliteit bij elk model vooruit gaan. Ik ben van ontevreden klant plan E(alles wel opgelost) en groentewagon(alles wel opgelost), naar zeer tevreden klant gegaan. Deze keer vindt ik de detailering zelfs zeer hoog. het wachten op loze beloftes van LSM ben ik beu(typisch Belgisch)(vandaar afbestellen groetewagon). Ze kiezen duidelijk niet voor nederland maar voor Duitsland, Frankrijk Belgie en zwitserland en niet voor Nederland. De laatste 3 jaaar heb ik wel het meeste LSM gekocht Kwaliteit zeer tevreden, service een beetje ontevreden
20.239.01 GTU / onberemd / grijs / GTM 61758 / periode II: was onberemde wagen, maar model heeft remblokken. De remtekens op de hoeken zijn weer van een onberemde wagen, maar op de kopwanden staan smeerrasters die alleen op beremde wagens horen. Bovendien hoort op deze wagen geen versterkingsprofiel (zoals dat in het MCE-verhaal wordt genoemd).
20.231.01 GTU / Westinghouse rem / Europ / GTUW 64200 / periode IIIb: de opschriften zijn van een zodanige datum dat deze niet op een roodbruine wagen kunnen.
20.237.02 GTU / onberemd / bruin / Europ / E 01 84 508 1 232-9 / periode IV: was onberemde wagen, maar model heeft remblokken. De remtekens op de hoeken zijn weer van een onberemde wagen. Op de kopwanden staan smeerrasters die alleen op beremde wagens horen (maar die in periode IV ook op beremde wagens al lang niet meer werden aangebracht).
20.233.01 GTU / Westinghouse rem /grijs / GTMW 64661 / periode IIIa: Ook hier hoort geen smeerraster voor de rem rem op de kopwand; het snelheidsteken 80 hoort uiteraard hoger of lager (maar niet door de handgreep)(het lijkt bij het model niet lager te kunnen, maar dat zou betekenen dat de handgreep te laag zit)
Verder hadden de wagens van oorsprong slechts aan één zijde 2 opstaptreden en lantaarnijzers dus niet aan beide zijden! (fout bij 61758, 64200 en 64661), later diagonale opstaptreden (correct bij wagen 01 84 508 4 232-5). Maar daarbij horen dan weer moderne sluitseinhouders: 2 aan elke kop en 1 aan elke zijkant in het linkse vlak. Die ontbreken bij 01 84 508 4 232-5 en de DR-wagen.
Maar vermoedelijk zijn dit handmonsters (zie bijv. de wat slordig aangebrachte handgrepen op de kopkleppen), en klopt alles weer op de echte modellen. Vandaar mijn opmerking om beter op de seriemodellen te wachten.
...Maar jongens, hebben jullie wel bedacht dat die Werkspoor kolenbakken later nog van wat moduficaties zijn voorzien? Er zij zeildakwagens geweest (GRUW), schuifdakwagens (GSDW) en luikendakwagens(Tb) op basis van deze GTU. Tijdperk 3 en hartstikke volop Nederlands!
Hogere nummertjeskunde Stigie, dat is aan de heren Zolderling en BenCC wel besteed, die zitten duidelijk een stuk dieper in de materie dan jij en ik. Als deze beide contact opnemen dan komt dat wel goed. Beter één laatste keer corrigeren op basis van informatie die helemaal correct is, dan je mogelijk nét verkeerde modellen na vooraankondiging zonder wijziging de winkels insturen.
Dat van die korfbuffers is wel erg jammer, maar die zijn wel in te zetten voor een nog te ontwikkelen tijdperk 1/2 modelletje :P
Maar jongens, hebben jullie wel bedacht dat die Werkspoor kolenbakken later nog van wat moduficaties zijn voorzien? Er zij zeildakwagens geweest (GRUW), schuifdakwagens (GSDW) en luikendakwagens(Tb) op basis van deze GTU. Tijdperk 3 en hartstikke volop Nederlands!
Het probleem is, waar zit de grens van onze bankrekening
Mijne heren , ik wil niet zeggen dat ik speciallist ben. Echter de volgende dingen wil ik nog toevoegen en welke me vandaag te binnen schoten. De foto van het spoorwegmuseum, welke ik zag was een GTMW Nederland(dus grijs) met nummer 64800. Ik dacht met RIV teken. Dit was een westinghouse met korfbuffers en W2 aspot(Rollagers). Tevens had deze versie versterkingen zover ik herinnerd. Misschien heeft iemand deze foto nog. De 64661 grijs van Artitec op site MCH komt volgens mij(zover ik kan herinneren) opschriften hier aardig mee overeen komen, alleen deze heeft geen RIV teken. Dus opschriften zijn goed. Echter plaats kopopschriften zitten naar mijn mening nog fouten
Tevens heb ik in de loop van de jaren zoveel opschriftvarianten gezien, dat je er koud van wordt. Daar kan echt iemand op afstuderen. Omnummerschema's heb ik niet gevonden. Vandaar uit kan je bepalen of het Europ is of niet. In tijdperk vier begin europ met 01 84 en de niet europ vaak met 21 84. Zover ik kan herinneren meer als duizend in de europool. Het is een onmogelijke opdracht voor Artitec zonder deze schema's de juiste nummers te bepalen is mijn conclusie. Of Artitec moet een archivaris inhuren, welke hier een x aantal maanden aan kan besteden. Dus een foutnummertje qua europ en niet europ mag naar mening, mits het maar in range bevindt qua nummering. Hulsbuffers zijn aangebracht in de loop van 50/60 jaren bij de meeste kolenbakken. De reden was de snelheidverhoging
Deze grootste serie kolenbakken ooit van de NS kan feitelijk niemand missen in tijdperk 2 /3/ 4a. Hij is tenslotte qua aantallen nog groter als de groentewagon van Artitec. Het probleem is, waar zit de grens van onze bankrekening
IK foto gevonden van deze wagon op utrechts archief via google. Hierbij de link. Alles is te zien Nederland GRijs, westinghouse, korfbuffer ,W2 aspot. Je kan ook zien dat opschriftten met artitec redelijk of overeenkomen(wel beetje moeilijk te zien)Ik vind nog steeds dat er gewacht moet worden tot de wagens klaar zijn, maar als er intussen onwaarheden worden geschreven reageer ik toch nog even.
http://www.hetutrechtsarchief.nl/collectie/beeldmateriaal/fotografische_documenten/1950-1960/167493
dit type kolenbak is nooit leverbaar geweest.... trouwens, kolenbakken in deze kwaliteit heb ik uberhaupt nog niet echt gezien, zeker geen nederlandse.Misschien niet als kant en klaar model, maar Werps modelbouw levert de GTU sinds begin 2010 als bouwkit in nieuwzilver etswerk en messing gietwerk.
Deze zijn toch in tig varianten steeds van diverse fabrikanten leverbaar geweest, of is dit opeens iets heel speciaals?
NS8714 riep: 'Ik mis de aansporende leus op de tender...'Nou ja zeg! :P
Nog een paar fotootjes (http://www.treinennieuws.nl/jubileumjaar-3737) gevonden op het net, de locs komen vers van de chinees.Mooie foto's. Kun je het net iets beter zien dan op het filmpje. Ook goed dat de binnenkant van de veiligheidbekleding zwart is. Maar........ een kritiekpuntje: het lijkt alsof de veiligheid in het midden staat van de vuurkist en dat klopt niet. Hij staat iets rechts van het midden. Lijkt me makkelijk aan te passen in een bestelde versie.
Ik lees "ledje in de vuurkist", was dat al bekend?
Stephan.
die foto had wel beter gekund ja.
@ Chris
Groterdam ligt zeker plat vanwege de vele mensen die voor de Nürnberg nieuwtjes komen
Mooi initiatief die 3700 ..............Het is ook nooit goed. Toen de Plan E-s uit kwamen met RP25 wielen storte zowat de hele wereld in. Ik denk dat de gebroeders daarvan geleerd hebben. Dus......hebben we het aan ons zelf te danken!!!! :P
Maar wat een pizzasnijders, die wielen.
Het zal wel weer niet anders kunnen
Mooi initiatief die 3700 ..............
Maar wat een pizzasnijders, die wielen.
Het zal wel weer niet anders kunnen
Een vraagje voor de insiders die het antwoord misschien weten: Welke 3700, die olijfgroen is, met 3 assige tender zonder bel en met alle koperen dingen (uitvoering dus tot 1940) heeft op de voorkant niet het bovenste lantaarn staan?Rutger,
Groeten,
Rutger
701-718 | 3701-3718 | Beyer Peackock | 1910-1911 | In 1923 vierassige tenders voor |
719-730 | 3719-3730 | Beyer Peackock | 1913 | de nummers 3701 - 3720 |
695-700 | 3731-3736 | Beyer Peackock | 1913 | |
731-742 | 3737-3748 | Werkspoor | 1911-1912 | |
743-750 | 3749-3756 | Werkspoor | 1913 | |
751-760 | 3757-3766 | Werkspoor | 1913-1914 | |
761-766 | 3767-3772 | Werkspoor | 1915 | |
767-778 | 3773-3784 | Werkspoor | 1918-1919 | |
779-784 | 3785-3790 | Werkspoor | 1921 | scheepstender |
785-799 | 3791-3805 | Henschel | 1920 | |
685-694 | 3806-3815 | Hanomag | 1920 | |
3816-3820 | Schwarzkopf | 1928 |
of een Austerity-tender natuurlijk :P
Rutger,
Wat bedoel je?
mvg,
Ivo
Net even bij Chris naar de detailfoto's van de kolenbakken gekeken: die zijn dus hun (forse) prijs beslist waard, echt schitterend. Dan maar wat langer sparen....Inderdaad, die zijn de 30 euro wel waard. Ik heb er gelukkig geen sleep van nodig. Maar één of twee zullen er zeker wel komen.
DDM zou oktober/november zijn. Maar garantie geef ik niet.
Zie ps in verslag.
ps : De DDM1 serie zal dit jaar worden uitgeleverd. Zonder interieur verlichting (later komen sets met) en natuurlijk met gereduceerde prijs. Modellen zijn wel voorzien van front en sluitseinen. Meer info later via uw winkelier.
Staat er toch heel duidelijk. Eerst sets zonder en later met interieurverlichting.Staat er ook heel duidelijk dat dat DD-AR sets zijn? Dacht het niet.
Sander
Net even gebeld met Artitec :
Gladde 4 assige tender : Komt goed, mal was nog niet goed, komt goede mal voor.
Voor de DD-AR moeten volgens mij compleet nieuwe mallen worden gemaakt [...]Dit kan ik echt niet met elkaar verenigen.
[...] omdat ze zoveel op de DDM's lijken
en dat dan 1:87, dat is ehmm 10x87= 870 jaar. Moet kunnen toch ;)Euh? Heb jij "model"treinen die 87 keer zo groot zijn? :P
Euh? Heb jij "model"treinen die 87 keer zo groot zijn? :P
Doe maar 10 : 87, of zo je wilt "10 / 87", dus 0,115 jaar ofwel tegen de 6 weken ;D
Maar de "fast clocks" zijn bij degenen die ze serieus (moeten) gebruiken (de US, waar veel van de operatie van dienstregeling en "timeouts" afhangt) meer in de regionen van 2,5 to 4 maal zo snel als de normale tijd. Dat zou dus betekenen 10 / 2,5 tot 10 / 4, dus tussen de 4 en 2,5 jaar... 8)
Dus nieuwe mal...
En daarbij wil Artitec niks opdrukken, maar de koersborden echt erin verwerken.
Ja, er is wel over gepraat, maar het is nog geheel niet aan de orde.
ik weet immers hoe n kwast werkt...
Je gaat je gang maar hoor, maakt mij niet uit verder... maar een trein is wat anders dan een brood ofzo, ik kan best een jaartje zonder, en als t te lang duurt, ach, pletter ik zelf wat in mekaar, ik weet immers hoe n kwast werkt...Het gaat niet om eventueel latere levering - integendeel.
Mooi, kun je dat uitleggen. Ik snap er niks van. Waar is de "aan"-knop bijvoorbeeld... en hoe krijg ik het batterijencompartiment geopend... ::)
Dat is eerder dan eerst werd gezegd! Nu komt alles weer snel achter elkaar, vrijwel tegelijk uit... niet goed voor de portemonnee! :( ;D
Gr. Rick
Maand Energiewagen. De leveringen gaan in batches . 1e levering vanaf:
April > 28.101 bouwpakket
Medio mei 20.179.01 kleinserie kant-en-klaar-product
NS3700 / SS700 Stoomlocomotief. In juli wordt de eerste serie verwacht
Maand DE I gelijkstroom / DC
Eind mei 20.135 DE I DC analoog blauw, rode bies, grijs dak, nr 36
Begin juni 22.135 DE I DC loksound V4.0 blauw, rode bies, grijs dak, nr. 36
Begin juni 24.135 DE I DC lokpilot V4.0 blauw, rode bies, grijs dak nr. 36
Medio juli 20.139 DE I DC analoog rood, grijs dak, nr 40
Medio juli 22.139 DE I DC loksound V4.0 rood, grijs dak, nr. 40
Medio juli 24.139 DE I DC lokpilot V4.0 rood, grijs dak nr. 40
Maand DE I wisselstroom / AC
Medio juni 21.135 DE I AC lokpilot V4.0 blauw, rode bies, grijs dak, nr 36
Medio juni 23.135 DE I AC loksound V4.0 blauw, rode bies, grijs dak, nr 36
Medio juli 21.139 DE I AC lokpilot V4.0 rood grijs dak, nr 40 (2011)
Medio juli 23.139 DE I AC loksound V4.0 rood, grijs dak, nr 40 (2011)
Maand ESU decoders
Medio juni Bestelnr. 89402 losse sounddecoder voor de DE 1 ESU Loksound V4.0
Medio juni Bestelnr. 89601 losse decoder voor de DE 1 ESU Lokpilot V4.0
Medio juli Losse decoders voor de DE II periode III en IV ( gele renovatie DE II )
Medio juli Losse decoders voor de NS3700
Maand DE II gelijkstroom / DC
Eind mei 20.204.01 DE II DC analoog blauw, rode bies, wit dak, nr. 86
Begin juni 22.204.01 DE II DC loksound V4.0 blauw, rode bies, wit dak, nr. 86
Begin juni 24.204.01 DE II DC lokpilot V4.0 blauw, rode bies, wit dak, nr. 86
Eind mei 20.207.01 DE II DC analoog rood nr 101
Begin juni 22.207.01 DE II DC loksound V4.0 rood nr 101
Begin juni 24.207.01 DE II DC lokpilot V4.0 rood nr 101
Eind mei 20.208.01 DE II DC analoog rood, NS- logo, nr. 93
Begin juni 22.208.01 DE II DC loksound V4.0 rood, NS- logo, nr. 93
Begin juni 24.208.01 DE II DC lokpilot V4.0 rood, NS- logo, nr. 93
Eind aug. 20.211.01 DE II DC analoog geel, reclamebanen, nr. 165
Eind aug. 22.211.01 DE II DC loksound V4.0 geel, reclamebanen, nr. 165
Eind aug. 24.211.01 DE II DC lokpilot V4.0geel, reclamebanen, nr. 165
Eind aug. 20.211.03 DE II DC analoog geel, reclamebanen, nr. 179
Eind aug. 22.211.03 DE II DC loksound V4.0 geel, reclamebanen, nr. 179
Eind aug. 24.211.03 DE II DC lokpilot V4.0 geel, reclamebanen, nr. 179
Eind juni 20.213.01 DE II DC analoog geel, private maatschappijen
Eind juni 22.213.01 DE II DC loksound V4.0 geel, private maatschappijen
Eind juni 24.213.01 DE II DC lokpilot V4.0 geel, private maatschappijen
Maand DE II wisselstroom / AC
Begin juli 21.204.01 DE II AC lokpilot V4.0 blauw, rode bies, wit dak, nr. 86
Begin juli 23.204.01 DE II AC loksound V4.0 blauw, rode bies, wit dak, nr. 86
Begin juli 21.207.01 DE II AC lokpilot V4.0 rood nr 101
Begin juli 23.207.01 DE II AC loksound V4.0 rood nr 101
Begin juli 21.208.01 DE II AC lokpilot V4.0 rood, NS- logo, nr. 93
Begin juli 23.208.01 DE II AC loksound V4.0 rood, NS- logo, nr. 93
Eind aug. 21.211.01 DE II AC lokpilot V4.0 geel, reclamebanen, nr. 165
Eind aug. 23.211.01 DE II AC loksound V4.0 geel, reclamebanen, nr. 165
Eind aug. 21.211.03 DE II AC lokpilot V4.0 geel, reclamebanen, nr. 179
Eind aug. 23.211.03 DE II AC loksound V4.0 geel, reclamebanen, nr. 179
Begin juli 21.213.01 DE II AC lokpilot V4.0 geel, private maatschappijen
Begin juli 23.213.01 DE II AC loksound V4.0 geel, private maatschappijen
Maand DDM 1 gelijkstroom / DC
Medio juli 20.175.01 NEUSHOORN-set met 3 rijtuigtypes Bvk, ABv, Bv
Medio juli 20.175.02 OLIFANT-set met 3 rijtuigtypes Bvk, ABv, Bv
Eind aug. 20.175.03 TIJGER-set met 3 rijtuigtypes Bvk, ABv, Bv
Eind sept. 20.175.04 OOIEVAAR-set met 3 rijtuigtypes Bvk, ABv, Bv
Eind sept.. 20.175.05 WALVIS-set met 3 rijtuigtypes Bvk, ABv, Bv
Los verkrijgbaar rijtuig type ABv “1e,2e klasrijtuig”
Medio juli 20.177.01 50842637-618-4 passend bij diverse sets
Medio juli 20.177.02 50842637-674-7 passend bij diverse sets
Eind aug 20.177.03 50842637-614-3 passend bij diverse sets
Los verkrijgbaar rijtuigtype Bv “2e klasrijtuig”
Medio juli 20.178.01 50842637-425-4 passend bij diverse sets
Medio juli 20.178.02 50842637-413-0 passend bij diverse sets
Eind aug. 20.178.03 50842637-406-4 passend bij diverse sets
Eind aug. 20.178.04 50842637-423-9 passend bij diverse sets
Maand DDM 1 wisselstroom / AC
Eind aug. 21.175.01 NEUSHOORN-set met 3 rijtuigtypes Bvk, ABv, Bv
Eind aug 21.175.02 OLIFANT-set met 3 rijtuigtypes Bvk, ABv, Bv
Eind aug. 21.175.03 TIJGER-set met 3 rijtuigtypes Bvk, ABv, Bv
Eind sept. 21.175.04 OOIEVAAR-set met 3 rijtuigtypes Bvk, ABv, Bv
Eind sept.. 21.175.05 WALVIS-set met rijtuigetypes Bvk, ABv, Bv
Los verkrijgbaar rijtuig type ABv “1e,2e klasrijtuig”
Eind aug. 21.177.01 50842637-618-4 passend bij diverse sets
Eind aug. 21.177.02 50842637-674-7 passend bij diverse sets
Eind aug. 21.177.03 50842637-614-3 passend bij diverse sets
Los verkrijgbaar rijtuigtype Bv “2e klasrijtuig”
Eind aug. 21.178.01 50842637-425-4 passend bij diverse sets
Eind aug. 21.178.02 50842637-413-0 passend bij diverse sets
Eind aug. 21.178.03 50842637-406-4 passend bij diverse sets
Eind aug. 21.178.04 50842637-423-9 passend bij diverse sets
Productwijzing DDM 1
Het koprijtuig van de DDM 1zal standaard voorzien worden van front- en sluitverlichting ( wisselbaar d.m.v. een rijrichtingsswitch). De DDM 1-serie zal ( zoals eerder was aangekondigd ) NIET voorzien worden van binnenverlichting, maar op elke bogie is er stroomafname voor een zelf in te bouwen binnenverlichting. De firma Brelec heeft toegezegd een set te gaan leveren met binnenverlichting speciaal gemaakt voor de DDM 1.
Prijzen worden nog aangepast
Maand DE II gelijkstroom / DC
Eind mei 20.204.01 DE II DC analoog blauw, rode bies, wit dak, nr. 86
...
Eind mei 20.207.01 DE II DC analoog rood nr 101
...
Eind mei 20.208.01 DE II DC analoog rood, NS- logo, nr. 93
ik bedoelde eigenlijk of dit 1 malig is of dat er later andere varianten (andere nummers ) komen..
sorry voor de onduidelijke vraag :-\
Eind juni 20.213.01 DE II DC analoog geel, private maatschappijen
De drie private maatschappijen (Oostnet, Syntus en Connexxion) hebben allemaal bovenstaand artikelnummer.
Gaat dit betekenen dat er een geel exemplaat geleverd wordt en je zelf de juiste logo's en nummers middels meegeleverde transfers moet aanbrengen?
Heeft ook mijn interesse en ga ik dinsdag gelijk eens even vragen.
Heeft ook mijn interesse en ga ik dinsdag gelijk eens even vragen.
Dat was mijn idee ook ;D ;D, als volgend jaar de buffels ook uit komen is het feest bijna compleet ;D (y) ;D
Yep, net zoals we kennen van bv de Roco Ram. TEE DE IVEen redelijk teleurstellende oplossing eigenlijk... Bij de Ram TEE in elk geval. Ik hoop dat de lichten zodanig worden geconfigureerd dat ze met een redelijk normale functiedecoder kunnen worden aangestuurd.
ben wel benieuwd naar de prijzen..
Op welke baan is deze gefotografeerd?Inderdaad een module. Een fatsoenlijke foto heb ik zo snel niet kunnen vinden, maar hier (http://www.tmsc.nl/fotos/main.php?g2_itemId=8019) is iets meer te zien (de module op de voorgrond)
Binnenkort weer updates op de site van artitec.