BeneluxSpoor.net forum
Materieel => Neurenberg => Archief 2012 => Topic gestart door: Gert1 op 10 January 2011, 00:01:07
-
Rivarossi 2011: http://www.hornby.de/ftp/Rivarossi_Neuheiten_2010.pdf
mvg,
Gert
-
Hmm, de 2217 staat al in de winkel...
NL nieuws op Neurenberg.
-
Horby had met veel tam tam aangekondigd dat om middernacht al het nieuws te zien zou zijn, maar ze hebben verzuimd de juiste documenten downloadable te maken...
mvg,
Gert
-
ow ;D ;D
-
Ze hebben nu zelfs de aftelklok weer twee dagen teruggezet op hun homepage. Volstrekt belachelijk!
Ik ga echt niet nog een keer middernacht zitten afwachten om een foldertje te mogen downloaden.
(Mijn vrouw lacht mij dadelijk keihard uit als ze dit hoort...) ;)
mvg,
Gert
-
Ik ook (sorry) ;D
-
Hallo.
Hier die wichtigsten Informationen aus dem deutschen Rivarossi Neuheitenprospekt 2011.
- DRG und DR 61 002
- Set mit 61 002 und HWZ der Epoche II
- Triebwagen "NEG T4", beruht auf ÖBB BR 5047, die Neigung der Fronten ist laut Kritik in anderen Foren nicht ganz korrekt umgesetzt
- DB E10 003 und 110 003
- Akkuschleppfahrzeug "ASF 1" in vier verschiedenen Varianten
- 4-teiliges Set DB "Bundeswehr-IC" der Epoche IV
- überarbeitete Modelle der DB Wagen der Gruppen 26 und 28 in Epoche III
- Formvarianten der DR Eals in zwei 3-teiligen Sets mit Kohleladung der Epoche IV
- Display mit je vier Güterwagen der Bauart DB GS 213 der Epochen III und IV und der DB AG
- Display mit sechs Güterwagen der DR GS der Epoche IV
mfG
Ralf Wittkamp
-
Hallo.
Im deutschen Forum "Stummi" hat Jemand noch mehr Informationen gepostet.
mfG
Ralf Wittkamp
http://www.stummiforum.de/viewtopic.php?f=1&t=56045
-
Inmiddels werkt de link dan toch wel: http://www.hornby.de/ftp/Rivarossi_Neuheiten_2011.pdf
@Chris: Gelijk heb je! ;D
mvg,
Gert
-
6157 moet ik hebben 8)
-
Ik ook. En die andere Nordwaggon-wagen ook. Fraai spul!
mvg,
Gert
-
Anders is de HR 6148 ook niet verkeerd om er een trein van te hebben. ;D
-
De 6148 ga ik ook bestellen, voor mijn in aanbouw zijnde graantrein.
Nu hopen dat het niet zo'n fiasco wordt als met de vorige graanwagens. Ik had ze voorbesteld bij een Nederlandse handelaar en een Duitse. Uiteindelijk zag ik op de site van Hornby opeens staan dat beide wagens uitverkocht waren. Zowel de Nederlandse als de Duitse handelaar waar ik ze voorbesteld had, had niets gekregen. Na een mailtje naar Hornby blijkt dat bij dat soort wagens het grootste deel van de oplage eerst naar Frankrijk en Italie gaat. En daarna was de oplage op en dus krijgen de handelaren in de andere landen gewoon niets meer, voorbesteld of niet. Volgens Hornby was dat de normale gang van zaken en ze zagen geen reden om hier in de toekomst verandering in te brengen. Toen ik daar achter was, waren de wagens in Frankrijk ook al overal uitverkocht, dus nu wordt het jagen op Ebay in de hoop ze een keer tegen te komen... Beetje jammer vind ik. Het ging trouwens om de HJ 6042 en de HJ 6046, dus als iemand die nog ergens uit weet te halen, houd ik me aanbevolen ;-)
Mvg, Sander
-
De VIRM mag nu wel eens komen
-
Sowieso eigelijk te bizar voor woorden dat er zoveel mensen zoeken naar graanwagens en dat ze amper te krijgen zijn. Je zou toch denken dat het een kwestie is van de productie opvoeren en cashen voor een fabrikant.
-
Blijkbaar is productiecapaciteit dusdanig schaars geworden, dat het zo niet meer werkt. (Fijn he, dat outsourcen...)
Verder hoop ik vooral dat Rivarossi de neuheiten van 2010 eens gaat uitleveren (speciaal de vt 627.0).
-
De VIRM mag nu wel eens komen
Is die aangekondigd dan in 2010?
Overigens de 6148 maakt deel uit van een vaste stam graanwagens die Amsterdam Westhaven aandoet. Mogelijk komt Jouef ook nog met graanwagens uit die het Amsterdamse aandoet.
Voorwat betreft de levering van de neuheiten 2010. Er is inderdaad sprake van een achterstand van ruim 3 maanden in de productie. Inmiddels is voorzien in extra productiecapaciteit, maar het kost tijd om deze achterstand in te lopen.
-
In that case, kan je denk ik beter B- models in de gaten houden. (y) Krijg de indruk dat zij inspringen op het probleem wat jullie hier beschrijven.
Voor mij is het nog wachten op de lichtgrijze met rode opdruk 'Transcereales' uit tijdperk IVa/b. 2x een NS 2400/2500 er voor en brullen maar. ;)
Jeroen
-
Is die aangekondigd dan in 2010?
dat niet, maar ik vind wel dat VIRM in 2011 aangekondigd mag worden, ik hoop het in ieder geval
-
maar ik vind wel dat VIRM in 2011 aangekondigd mag worden
???
-
dat niet, maar ik vind wel dat VIRM in 2011 aangekondigd mag worden, ik hoop het in ieder geval
stel dat ze hem in 2011 aankondigen en uitleveren in 2018....horen we je dan 7 jaar niet meer
-
Zullen we het allemaal bij het onderwerp houden (Rivarosi 2011) en dus niet gaan speculeren over wat er ook wel eens uitgebracht zou kunnen/moeten worden?
En dus ook geen persoonlijke aanvallen jegens iemand die erg graag een bepaald model wil?
Laat we het een beetje gezellig houden hier. Dank u! (y)
mvg,
Gert
-
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/P1011100.jpg)
Bijgaand de reallife afbeelding van de DB transcerealeswagen 6148 zoals gespot Amsterdam Westhaven
-
Verder hoop ik vooral dat Rivarossi de neuheiten van 2010 eens gaat uitleveren (speciaal de vt 627.0).
Ja, hier ben ik het mee eens. Laat maar komen die VT627.0.
Groeten,
Christoph
-
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/P1011100.jpg)
Bijgaand de reallife afbeelding van de DB transcerealeswagen 6148 zoals gespot Amsterdam Westhaven
DB? Of D-CTC? Dat laatste lijkt meer voor de hand liggend.
-
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/P1011103.jpg)
-
Mooie wagen Rode Duivel. Maar voor we dat massaal gaan vieren met gerstenat: Weet jij of deze graanwagen deze keer wel echt beschikbaar komt voor de Nederlandse winkels?
Met andere woorden: heeft bestellen in Nederland nu wel zin?
mvg,
Gert
-
Met Overbeek zijn afspraken gemaakt voor het beschibaar stellen van deze wagen voor de Nederlandse markt. In de catalogus wordt het model aangeduid met een NL vlag.
Grtz,
Willem
-
Overigens komen bij deze mededeling van Rivarosie de 3-railrijders er wel heel bekaait van af. Eén model voor AC, en dan ook nog eens de BR61, die ondanks als toch door Marklin niet eens zo slecht gemaakt is. (Overigens die met een lokpilot\loksound decoder een stuk beter doet ;D).
Maar ja, dan maar aan de slag met wissel assen om nog wat van de graanwagens pracht en praal of groot volume wagens te genieten. :)
Jan-Peter
-
Zie helemaal rechts onder in de folder: http://www.hornby.de/ftp/Rivarossi_Neuheiten_2011.pdf (http://www.hornby.de/ftp/Rivarossi_Neuheiten_2011.pdf)
het is nog maar een onvolledig overzicht van de nieuwtjes voor Duitsland. Voor alle Duitse nieuwtjes en die voor andere landen, waaronder Nederland, wordt verwezen naar de hoofdcatalogus 2011 die begin februari bij de vakhandel ligt.
Ben benieuwd welke verrassingen daar nog in staan.
-
Vandaag binnen gekregen een overzicht van alle nieuwtjes.
De folder is al bekend met overwegend Duits nieuws.
Hierbij de lijst met Nederlands nieuws:
HR 2295 Elektrolokomotive Reihe 1300 der NS, Betriebsnummer 1304 F V N E U 239,00
HR 2296 Elektrolokomotive Reihe 1300 der NS, Betriebsnummer 1304 / AC Digital F V N E U 279,00
HR 2299 Elektrolokomotive Reihe 1300 der NS, Betriebsnummer 1313 F V N E U 239,00
HR 2300 Elektrolokomotive Reihe 1300 der NS, Betriebsnummer 1313 / AC Digital F V N E U 279,00
HR 2334 4-teiliges Zugset VIRM der NS / OV-Chiptrain F V N E U 289,00
HR 2335 4-teiliges Zugset VIRM der NS / OV-Chiptrain / AC-Digital F V N E U 329,00
HR 2359 4-teiliges Zugset VIRM der NS / "Lekker lezen" F V N E U 289,00
HR 2360 4-teiliges Zugset VIRM der NS / "Lekker lezen" / AC-Digital F V N E U 329,00
HR 2361 Nahverkehrstriebwagen MAT 46 der NS / gelb N E U 229,00
HR 2362 Nahverkehrstriebwagen MAT 46 der NS / gelb / AC Digital N E U 269,00
HR 6147 4-achsiger Kesselwagen der VTG, eingestellt bei der NS N E U 32,90
HR 6169 Set aus zwei Rungenwagen Typ Kbs der NS, beladen mit Röhren N E U 55,90
Nog geen plaatjes.
Bron: Hornby Duitsland
Mvg,
Gerard Drost
-
Een gewone rechtoe rechtaan VIRM zonder speciale opschriften zou eigenlijk ook wel leuk zijn.
-
MAT 46 der NS / gelb
Die zou toch nooit verschijnen 8)
En die 1313, is dat de gemoderniseerde? anders hebben de Uitgeesters er nog niks aan ;D
-
Wauw, een roze VIRM 8)
-
HR6169 is een 4 assige rongenwagen type Rens voorzien van buizen i.p.v. een set van 2 Kbs rongenwagens met buizen.
Hr2361 mat. '46 Gelb is de 281.
Bron: Overbeek
-
Is er ook al bekend of die 1300'en allebei gerenoveerde uitvoeringen zijn of misschien toch blauw / geelgrijs?
-
Die VIRM is interessant, zou inderdaad ook mooi zijn als ze met eentje komen zonder reclame. Maar in ieder geval mooie aankondiging. (y)
Gr. Rick
-
Is er ook al bekend of die 1300'en allebei gerenoveerde uitvoeringen zijn of misschien toch blauw / geelgrijs?
Vorig jaar zei men dat er voorlopig geen nummervarianten kwamen. Dat zou betekenen en oudere versie maar 100% zeker is dat natuurlijk niet.
-
De VIRM is mooi, zou inderdaad mooi zijn als een gewone blauwe variant met eventueel uitbreidbaar naar 6 delig.
-
Is er ook al bekend of die 1300'en allebei gerenoveerde uitvoeringen zijn of misschien toch blauw / geelgrijs?
Beide gerenoveerd, en met juist dak (dus geen spaanse dozen en panto's op de juiste plaats) en met juiste seinbalk (dun dus) !
Bron : Overbeek.
-
OK bedankt voor de info Chris.
-
Rivarossi kiest dus voor 9500 variant van de VIRM, deze kan als het goed is niet uitgebreid worden naar 6 delig. Komt er ook een standaard blauw/gele versie van de VIRM?
-
Hello Gerard.
Could you post the complete list to get information about other european models?
Thank you.
greetings
Ralf Wittkamp
Vandaag binnen gekregen een overzicht van alle nieuwtjes.
De folder is al bekend met overwegend Duits nieuws.
Hierbij de lijst met Nederlands nieuws:
HR 2295 Elektrolokomotive Reihe 1300 der NS, Betriebsnummer 1304 F V N E U 239,00
HR 2296 Elektrolokomotive Reihe 1300 der NS, Betriebsnummer 1304 / AC Digital F V N E U 279,00
HR 2299 Elektrolokomotive Reihe 1300 der NS, Betriebsnummer 1313 F V N E U 239,00
HR 2300 Elektrolokomotive Reihe 1300 der NS, Betriebsnummer 1313 / AC Digital F V N E U 279,00
HR 2334 4-teiliges Zugset VIRM der NS / OV-Chiptrain F V N E U 289,00
HR 2335 4-teiliges Zugset VIRM der NS / OV-Chiptrain / AC-Digital F V N E U 329,00
HR 2359 4-teiliges Zugset VIRM der NS / "Lekker lezen" F V N E U 289,00
HR 2360 4-teiliges Zugset VIRM der NS / "Lekker lezen" / AC-Digital F V N E U 329,00
HR 2361 Nahverkehrstriebwagen MAT 46 der NS / gelb N E U 229,00
HR 2362 Nahverkehrstriebwagen MAT 46 der NS / gelb / AC Digital N E U 269,00
HR 6147 4-achsiger Kesselwagen der VTG, eingestellt bei der NS N E U 32,90
HR 6169 Set aus zwei Rungenwagen Typ Kbs der NS, beladen mit Röhren N E U 55,90
Nog geen plaatjes.
Bron: Hornby Duitsland
Mvg,
Gerard Drost
-
Nou, wel erg enthousiast die prijsverhoging van maar liefst 20% op de Riva 1300's..... :-\
Ik laat hem voorbij gaan, met zulke prijzen spaar ik liever door en koop wat beters.
Gr. Remco.
-
en daar bij waren ze al laatste keer behoorlijk gestegen in prijs...
-
Op de site van Hornby/Rivarossi staat nog steeds een koploper met bestelnummer,
komt deze nu wel of niet en zijn ze hem gewoon vergeten te verwijderen. (
was twee jaar geleden aangekondigd).
groet,
Oscar
-
Here the complete list of 2011 news:
HPR 2011 RIVAROSSI Hauptkatalog 2011 N E U 6,00
HR 2100 Elektrolokomotive Re 4/4 der BLS, Doppeltraktion No. 171 und 179 N E U n.E.
HR 2101 Elektrolokomotive Re 4/4 der BLS, Doppeltraktion No. 171 und 179 / AC Digital N E U n.E.
HR 2274 Elektrotriebwagen ET 403 der DB / Lufthansa Airport Express N E U 339,00
HR 2277 Elektrolokomotive E 447.074 der FS / Digital mit Sound N E U 319,00
HR 2288 Rangierlokomotive der Reihe 2067 der RTS N E U 119,90
HR 2295 Elektrolokomotive Reihe 1300 der NS, Betriebsnummer 1304 F V N E U 239,00
HR 2296 Elektrolokomotive Reihe 1300 der NS, Betriebsnummer 1304 / AC Digital F V N E U 279,00
HR 2297 Rangierlokomotive der Reihe 2067 der ÖBB, Ursprungsausführung N E U 119,90
HR 2298 Dieseltriebwagen der Reihe 5047 der ÖBB, Valousek-Design N E U 209,00
HR 2299 Elektrolokomotive Reihe 1300 der NS, Betriebsnummer 1313 F V N E U 239,00
HR 2300 Elektrolokomotive Reihe 1300 der NS, Betriebsnummer 1313 / AC Digital F V N E U 279,00
HR 2302 Elektrolokomotive E 444 R in Ursprungsausführung / Digital mit Sound N E U 319,00
HR 2303 Elektrolokomotive E 444R in XMPR-Ausführung / Digital mit Sound N E U 319,00
HR 2304 Dampflokomotive Baureihe 59 der DB, Ep. III N E U 299,00
HR 2305 Dampflokomotive Baureihe 59 der DRB, Ep. II b N E U 299,00
HR 2306 Dampflok Baureihe 61 002 mit Henschel-Wegmann Zug, 5-teilig, Epoche IIb F N N E U 429,00
HR 2307 Dampflok Baureihe 61 002 mit Henschel-Wegmann Zug, 5-teilig, Epoche IIb / DC Digital F N N E U 549,00
HR 2308 Breuer-Rangiertraktor DR (rot) VEB Chemiekombinat Bitterfeld, mit Kesselwagen N E U 129,90
HR 2309 Diesellokomotive Baureihe 236 der DB, Epoche IV mit Kanzel N E U 119,90
HR 2310 Diesellokomotive Baureihe 270 der DB, Epoche IV N E U 119,90
HR 2311 Elektrolok E 10 003 der DB, Epoche III F N N E U 199,90
HR 2312 Elektrolok E 110 003-1 der DB, Epoche IV F N N E U 199,90
HR 2313 ASF der DR, Epoche IV, Raw Dresden (orange) F N N E U 109,90
HR 2314 ASF Baureihe 383 001-5 der DB, Epoche V, grün F N N E U 109,90
HR 2315 ASF Baureihe 404 001-0 der DB, Epoche V, ICE-Werk München rot/weiss F N N E U 109,90
HR 2316 Akkumulatoren-Schleppfahrzeug ASF 3 "Transportbeton Heidenau" / Ep. IV F N N E U 109,90
HR 2317 Elektrolokomotive E 453.001 der FS N E U 209,00
HR 2318 Elektrolokomotive E 453.001 der FS N E U 209,00
HR 2322 Dampflokomotive der Reihe Gr. 835.257 der FS N E U 199,90
HR 2323 Dampflokomotive der Reihe Gr. 741.120 der FS N E U 259,00
HR 2325 Diesellokmotive der Reihe D 245.2012 der FS N E U 129,90
HR 2326 Elektrolokomotive E 424.021 der FS / Castano-Isabella N E U 199,90
HR 2327 Elektrolokomotive E 428.117 der FS N E U 229,00
HR 2328 Elektrolokomotive E 428.117 der FS / Digital mit Sound N E U 359,00
HR 2329 Elektrolokomotive E 424.320 der FS / XMPR-Farbschema N E U 209,00
HR 2330 Elektrolokomotive E 428.239 der FS / 3. Serie N E U 229,00
HR 2331 Elektrolokomotive E 428.239 der FS / 3. Serie / Digital mit Sound N E U 359,00
HR 2332 Dampflok Baureihe 61 002 mit Henschel-Wegmann Zug, 5-teilig, Epoche IIb / AC Digital F N N E U 469,00
HR 2333 Thalys-Zugset, 4-teilig, im neuen Lackierungsschema N E U 269,00
HR 2334 4-teiliges Zugset VIRM der NS / OV-Chiptrain F V N E U 289,00
HR 2335 4-teiliges Zugset VIRM der NS / OV-Chiptrain / AC-Digital F V N E U 329,00
HR 2336 Diesellokomotive Reihe 2050 der ÖBB / Jaffa-Design N E U 199,90
HR 2337 Dieseltriebwagen NEG T4 F V N E U 199,90
HR 2339 Dampflok Baureihe 61 002 der DRG, Epoche IIIa / grau mit Verdunkelung F N N E U 259,00
HR 2340 Dampflok Baureihe 61 002 der DRG, Epoche IIIa / grau mit Verdunkelung (DC Sound) F N N E U 379,00
HR 2341 Dampflok Baureihe 61 002 der DRG, Epoche IIIa / grau mit Verdunkelung (AC Digital) F N N E U 299,00
HR 2343 Dampflok Baureihe 61 002 der DR, Epoche IIIa / schwarz mit Slogan F N N E U 259,00
HR 2344 Dampflok Baureihe 61 002 der DR, Epoche IIIa / schwarz mit Slogan / Digital mit Sound F N N E U 379,00
HR 2345 Elektrolokomotive E 424.103 der FS / Castano-Isabella (mit Fronttür) N E U 209,00
HR 2346 Elektrolokomotive E 632.011 der FS / Ursprungsausführung N E U 209,00
HR 2347 Elektrolokomotive E 632.018 der FS / Ursprungsausführung N E U 209,00
HR 2348 Elektrolokomotive E 428.184 der FS / mit Hochleistungs-Drehgestellen F V N E U 229,00
HR 2349 Elektrolokomotive E 428.184 der FS / mit Hochleistungs-Drehgestellen / Digital mit Sound F V N E U 359,00
HR 2350 Dieseltriebwagen Baureihe ALn 668 der FS in SNFT-Ausführung N E U 169,90
HR 2351 Dieseltriebwagen Baureihe ALn 668 der FS in FNM-Ausführung N E U 169,90
HR 2352 Elektrolokomotive E 646.136 der FS / grau-grüne Farbausführung F V N E U 209,00
HR 2353 Zweiteiliger Elektrotriebwagen ALe 601 der FS / Alitalia Airport train F V N E U 219,00
HR 2354 Straßenbahn Typ Duewag M8, Version Essen mit Werbung "Scharlachberg" N E U 139,90
HR 2355 Güterzugdampflokomotive "Allegheny" Betriebsnummer 1637 N E U 409,00
HR 2356 Güterzugdampflokomotive "Allegheny" Betriebsnummer 1644 / Digital mit Sound N E U 539,00
HR 2357 Güterzugdampflokomotive "Big Boy" Betriebsnummer 4009 N E U 319,00
HR 2358 Güterzugdampflokomotive "Big Boy" Betriebsnummer 4017 / Digital mit Sound N E U 449,00
HR 2359 4-teiliges Zugset VIRM der NS / "Lekker lezen" F V N E U 289,00
HR 2360 4-teiliges Zugset VIRM der NS / "Lekker lezen" / AC-Digital F V N E U 329,00
HR 2361 Nahverkehrstriebwagen MAT 46 der NS / gelb N E U 229,00
HR 2362 Nahverkehrstriebwagen MAT 46 der NS / gelb / AC Digital N E U 269,00
HR 4139 A4ü Bauart 26 Epoche III / DB F V N E U 42,90
HR 4140 B 4ü Bauart 26 Epoche III / DB F V N E U 42,90
HR 4141 Pw4ü Bauart 28 Epoche III / DB F V N E U 42,90
HR 4142 B 4 ü Bauart 26 Epoche III / DB F V N E U 42,90
HR 4143 Set aus 4 Reisezugwagen "Bundeswehr-IC" der DB, Epoche IV N E U 219,00
HR 4144 Set aus 2 CIWL-Schlafwagen des "Venice-Simplon-Orient" Expreß N E U 119,90
HR 4145 Set aus 2 CIWL-Speisewagen des "Venice-Simplon-Orient" Expreß N E U 119,90
HR 4146 Mitteleinstiegswagen Typ "Corbellini" 2. Klasse der FS / ardesia-grau N E U 39,90
HR 4147 Mitteleinstiegswagen Typ "Corbellini" 3. Klasse der FS / castano-isabella N E U 39,90
HR 4148 Mitteleinstiegswagen Typ "Corbellini" 2. Klasse der FS / ardesia-grau N E U 42,90
HR 4149 Mitteleinstiegswagen Typ "Corbellini" 3. Klasse der FS / castano-isabella N E U 42,90
HR 4150 Mitteleinstiegswagen Typ "Corbellini" 2. Klasse der FS / Grigio-ardesia N E U 42,90
HR 4151 Zwischenwagen-Set zum Thalys (HR2333), 3-teilig N E U 129,90
HR 4152 Zwischenwagen-Set zum Thalys (HR2333), 3-teilig N E U 129,90
HR 4153 Zweiteilige Ergänzungseinheit zum ALe 601 / ohne Antrieb N E U 109,90
HR 4154 CIWL-Schlafwagen mit FS-Logo N E U 55,90
HR 4155 CIWL-Speisewagen mit FS-Logo N E U 55,90
HR 4156 CIWL-Schlafwagen Typ T2 N E U 65,90
HR 6125 Schiebewandwagen TAUNTON CIDER, eingestellt bei der DB N E U 33,90
HR 6132 Schiebewandwagen Hbis 299 der DB / STAATL. FACHINGEN I + S N E U 26,90
HR 6133 Schiebewandwagen Hbis 299 der DB, Epoche IV / KALDEWEI N E U 26,90
HR 6134 Set aus 2 Containerwagen der DB / 1x40 und 2x20 ft "BELL" Cont. I + S N E U 65,90
HR 6135 Gedeckter Güterwagen Gs 213/216 der DB, Epoche III/IV/V, Display mit 12 unt. Wagen F N N E U 339,00
HR 6136 Gedeckter Güterwagen Gs 213/216 der DR, Epoche IV, Display mit 6 unt. Wagen F N N E U 169,90
HR 6137 4-achsiger Kesselwagen der DR, Ep. IV N E U 31,90
HR 6138 Set aus 3 "Eals" der DR beladen mit Kohle gealtert, Epoche IV (neue Drehgestelle) N E U 72,90
HR 6139 Set aus 3 Hochbordwagen "Eals" der DR, Epoche IV (neue Drehgestelle) N E U 77,90
HR 6140 Niederbordwagen der DR, Epoche III, beladen mit 2 Kisten N E U 26,90
HR 6141 Niederbordwagen der DB, Epoche III, beladen mit 2 Kisten N E U 26,90
HR 6142 2-achs Kesselwagen der DB, Epoche IV / HOBUM N E U 26,90
HR 6143 2-achs Kesselwagen der DB, Epoche V / BASF N E U 26,90
HR 6144 2-achs Kesselwagen der DB, Epoche V / LATEX N E U 26,90
HR 6145 2-achs Kesselwagen der DB, Epoche IV / TEXACO N E U 26,90
HR 6146 4-achs Silowagen Uapps der DB, Epoche IV / Herforder Pils N E U 35,90
HR 6147 4-achsiger Kesselwagen der VTG, eingestellt bei der NS N E U 32,90
HR 6148 4-achsiger Silowagen Uacs, Epoche V / Transcereales ERMEWA N E U 35,90
HR 6149 2-achsiger Silowagen Ucs der DB, Epoche V / Loksand N E U 27,90
HR 6150 2-achsiger Silowagen Ucs der DR, Epoche III N E U 27,90
HR 6151 2-achsiger Silowagen Ucs der DR, Epoche IV / Peine N E U 27,90
HR 6152 Schwenkdachwagen Tds der DR, Epoche IV / "Getreide" N E U 27,90
HR 6153 Schwenkdachwagen Tadgs der DR, Epoche IV / "Getreide" N E U 32,90
HR 6154 2-achsiger Schiebeplanenwagen NORDWAGGON, Epoche V/VI N E U 27,90
HR 6155 4-achsiger Silowagen Uacs, Epoche V / TREVIRA N E U 32,90
HR 6156 Flachwagen Kbs der DR, Epoche IV, beladen mit Achsen F V N E U 27,90
HR 6157 4-achsiger Schiebewandwagen der DB, Epoche IV/V, NORDWAGGON N E U 32,90
HR 6158 4-achsiger Schiebewandwagen Habbins der DB, Epoche VI "DWA" N E U 32,90
HR 6159 DB Autotransportwagen Laes 541 in Epoche III N E U 51,90
HR 6160 4-achsiger Kesselwagen, Epoche IV / NACCO-SKW "Düngemittelspezialitäten N E U 33,90
HR 6161 4-achsiger Kesselwagen, Epoche V / A.S.A. N E U 32,90
HR 6162 4-achsiger Kesselwagen, Epoche V / Transfesa Deutschland N E U 32,90
HR 6163 Flachwagen "Rs" der DR, Ep. IV beladen mit 3 x 20 ft. Container / DEUTRANS N E U 36,90
HR 6164 Flachwagen "Rs" der DB, Ep. IV beladen mit 3 x 20 ft. Container / RADIOACTIVE N E U 36,90
HR 6165 Flachwagen "Rs" der DB, Ep. V beladen mit 2 x 20 ft. Container / VAILLANT N E U 35,90
HR 6166 Flachwagen Typ Rgs der FS N E U 32,90
HR 6167 Flachwagen Typ Rgs der FS, beladen mit Betonschwellen F V N E U 37,90
HR 6168 Privatkesselwagen, eingestellt bei der FS N E U 27,90
HR 6169 Set aus zwei Rungenwagen Typ Kbs der NS, beladen mit Röhren N E U 55,90
Sorry voor het verspringen aan het eind van de regel, de lijst is van oorsprong een excel-file.
En hoe nu een excel-file te uploaden hierin heb ik zo snel nog niet gevonden.
Mvg,
Gérard Drost
-
Op de site van Hornby/Rivarossi staat nog steeds een koploper met bestelnummer,
komt deze nu wel of niet en zijn ze hem gewoon vergeten te verwijderen. (
was twee jaar geleden aangekondigd).
groet,
Oscar
Is dit het oude Lima model?
-
Ik vraag me wel af waarom Rivarossi eerst met bedrukte varianten komt en niet eerst met een VIRM-4 en 6, dus een 9400 en 9600 versie?
-
Beide gerenoveerd, en met juist dak (dus geen spaanse dozen en panto's op de juiste plaats) en met juiste seinbalk (dun dus) !
Bron : Overbeek.
Nou dat is leuk dan ::)
Overigens stond de panto op de 1312 toch wel goed?
-
Zeker, maar de eenbeens (1310) waren een ramp. Nu zijn die ook helemaal inorde (y)
-
Hello Gerard.
Thank you for the complete list.
The only interesting item for me is (far from the known german items):
HR 2336 Diesellokomotive Reihe 2050 der ÖBB / Jaffa-Design
But I hope there would be some interesting new items from Electrotren and Jouef also.
greetings
Ralf
Here the complete list of 2011 news:
...
...
Sorry voor het verspringen aan het eind van de regel, de lijst is van oorsprong een excel-file.
En hoe nu een excel-file te uploaden hierin heb ik zo snel nog niet gevonden.
Mvg,
Gérard Drost
-
Hoi
Een ramp, een ramp. Ja, wat betreft die seinbalk, maar voor de rest moet ik zeggen dat 5 mm verschil en dat doosje voor mij niks betekende totdat men het hier zag.
Maar goed, ik ben dan ook geen 'kenner', maar om dan te spreken van een ramp..
Maar qua prijs gaat het nu wel heel rap omhoog.....
Martijn
-
Ja, vooral een ramp om om te bouwen naar de juiste afstanden enz enz. ;D
Ach, ramp, valt wel mee,(maar toch zijn er genoeg blijven liggen, juist om die fout, de 1312 was gelijk uitverkocht) maar nu zijn ze dus beide wel goed.
-
Ik vraag me wel af waarom Rivarossi eerst met bedrukte varianten komt en niet eerst met een VIRM-4 en 6, dus een 9400 en 9600 versie?
Als je goed nadenkt is daar vast wel een goede reden voor te verzinnen.
Sander
-
Het is ook nooit goed en naar wens bij Zaanstreekrail. Eerst geweeklaag dat Rivarossi op zich laat wachten met een VIRM en nu deze komt is het weer niet goed ::).
Zaanstreekrail wordt op zijn wenken bediend met een VIRM-4 (y). Voor een VIRM-6 is meer nodig, omdat daarvoor een nieuwe bak voor moet worden ontwikkeld. Ontwikkelcapaciteit is schaars en Rivarossi dient hierin keuzes te maken samen met de importeur.
Maar wie weet waarmee wij nog worden verrast tijdens de beurs.
-
@ Chris
Akkoord, dat heb ik nooit geprobeerd. ;)
M
-
@Rode Duivel : Euh, voor een VIRM 4 moet lijkt me ook een nieuwe bak ontwikkeld worden...
-
maar er moeten toch gewoon om van een 4tje een 6je te makken gewoon 2 extra rijtuigen tussen die het zelfde zijn?
-
Het is ook nooit goed en naar wens bij Zaanstreekrail. Eerst geweeklaag dat Rivarossi op zich laat wachten met een VIRM en nu deze komt is het weer niet goed .
Zaanstreekrail wordt op zijn wenken bediend met een VIRM-4 . Voor een VIRM-6 is meer nodig, omdat daarvoor een nieuwe bak voor moet worden ontwikkeld. Ontwikkelcapaciteit is schaars en Rivarossi dient hierin keuzes te maken samen met de importeur.
@Rode Duivel : Euh, voor een VIRM 4 moet lijkt me ook een nieuwe bak ontwikkeld worden.
Precies. Alleen zit er een verschil tussen de tussenrijtuig en kopbakken van 94/9600 en de 9500 serie. Maar wie weet komt er nog wel meer. We blijven hopen. De chipknip moet even aan wennen, maar word wel mooi.
-
maar er moeten toch gewoon om van een 4tje een 6je te makken gewoon 2 extra rijtuigen tussen die het zelfde zijn?
Als jij dat wil wel. De rest wil denk ik dan wel de juiste tussenbakken. (y)
Gr.
Eric
-
Voor wat info:
Zie dit draadje: VIRM (http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,5898.0.html)
en op wikipedia (http://nl.wikipedia.org/wiki/Dubbeldeks_interregiomaterieel)
Groetjes,
Michel
-
Ik ben ook benieuwd hoe ze de seinbalk aanpakken. Gaat het een dunner plaatje worden met ongewijzigde kap of wordt de kap veranderd. In het eerste geval zou ik willen voorstellen om wat extra balkjes te maken die zo op 1312 en 1310 passen (dus zonder vijlwerk zoals bij die metalen plaatjes wel moet).
En wanneer start de 1310 dump actie 8) :P
-
maar het zijn toch transparante kappen die bedrukt worden?
dus hoeft voor een juiste bak de bedrukking alleen anders of zijn er meer verschillen dan 1ste klas en 2de klas
-
Wat dacht je van panto's op het dak ?
Een VIRM heeft geen panto's meer op de kopbakken maar op een tussenrijtuig, wat ook nog eens iets langer is.
-
dat weet ik maar die bak is al aangepast voor de virm 4 die ze al maken.
ik wist trouwens niet dat de panto bak langer was dan de rest
-
Waar lees jij dat dan ?
Kijk, Rode Duivel geeft aan dat ze voor een VIRM 6 een nieuwe bak moeten ontwikkelen. Maar dat moeten ze voor een VIRM 4 ook. Vandaar mijn vraag.
Misschien dat Rode Duivel bedoelde : Voor een VIRM6 moeten ze nog een extra (dus twee) nieuwe bak ontwikkelen....
Voor een VIRM4 dus maar 1, en dan snap ik zijn opmerking.
-
Vandaag binnen gekregen een overzicht van alle nieuwtjes.
De folder is al bekend met overwegend Duits nieuws.
Hierbij de lijst met Nederlands nieuws:
HR 2295 Elektrolokomotive Reihe 1300 der NS, Betriebsnummer 1304 F V N E U 239,00
HR 2296 Elektrolokomotive Reihe 1300 der NS, Betriebsnummer 1304 / AC Digital F V N E U 279,00
HR 2299 Elektrolokomotive Reihe 1300 der NS, Betriebsnummer 1313 F V N E U 239,00
HR 2300 Elektrolokomotive Reihe 1300 der NS, Betriebsnummer 1313 / AC Digital F V N E U 279,00
HR 2334 4-teiliges Zugset VIRM der NS / OV-Chiptrain F V N E U 289,00
HR 2335 4-teiliges Zugset VIRM der NS / OV-Chiptrain / AC-Digital F V N E U 329,00
HR 2359 4-teiliges Zugset VIRM der NS / "Lekker lezen" F V N E U 289,00
HR 2360 4-teiliges Zugset VIRM der NS / "Lekker lezen" / AC-Digital F V N E U 329,00
HR 2361 Nahverkehrstriebwagen MAT 46 der NS / gelb N E U 229,00
HR 2362 Nahverkehrstriebwagen MAT 46 der NS / gelb / AC Digital N E U 269,00
HR 6147 4-achsiger Kesselwagen der VTG, eingestellt bei der NS N E U 32,90
HR 6169 Set aus zwei Rungenwagen Typ Kbs der NS, beladen mit Röhren N E U 55,90
Nog geen plaatjes.
Bron: Hornby Duitsland
Mvg,
Gerard Drost
hier heb ik dat gelezen
-
@ Chris
Zoals in het productoverzicht aangegeven is er sprake van een vormvariant. De kopbakken (dak) worden aangepast en het tussenrijtuig met de panto's wordt apart hiervoor ontwikkeld. Mogelijk op termijn een separate bak om een VIRM-6 te realiseren, maar dit verwacht ik de eerstkomende jaren niet. Prioriteiten liggen elders zoals je weet.
-
@Martijn : je snapt me niet....
@Rode Duivel : je snapt me wel (y)
Top ! (y)
-
Zeker, maar de eenbeens (1310) waren een ramp. Nu zijn die ook helemaal inorde (y)
Dat was ons bij de eerste serie ook al beloofd, EERST zien dan geloven.....
-
Ik ben ook benieuwd hoe ze de seinbalk aanpakken. Gaat het een dunner plaatje worden met ongewijzigde kap of wordt de kap veranderd. In het eerste geval zou ik willen voorstellen om wat extra balkjes te maken die zo op 1312 en 1310 passen (dus zonder vijlwerk zoals bij die metalen plaatjes wel moet).
Als je het vijlwerk op de balk van de loc achterwege kunt laten, hoe dun het opzetplaatje ook zou worden, dan is die balk per definitie nog veel te dik. Dat randje op de balk moet er echt af en dan een flinterdun plaatje erop.
Jeroen
-
Nou, wel erg enthousiast die prijsverhoging van maar liefst 20% op de Riva 1300's..... :-\
Ik laat hem voorbij gaan, met zulke prijzen spaar ik liever door en koop wat beters.
Gr. Remco.
Sluit ik me bij aan:
wie het onderste uit de kan wilt, krijgt de deksel op de kop.......Succes!!!
Blijkbaar gaan de zaken nog TE gemakkelijk, anders zouden ze het niet doen (ze hebben wel lef)!
Mat 46 in gele uitvoering, dat was toch een flop, die zou toch nooit komen???
Varianten 1300, komende jaren niet aan de orde...
SLIMME verkooptechniek !!!
-
Kijk
Een dumpactie van de 1310 ! Dat zou mooi zijn. Geen ervaring met omnummering, maar wil dat best eens opstarten !
Liever dat dan 280 voor een wisselstromer betalen.
Martijn
PS: nee, ik heb dat nog niet gezien, maar met veel op voorraad en een nieuwe goede variant op komst....
-
Zoals in het productoverzicht aangegeven is er sprake van een vormvariant. De kopbakken (dak) worden aangepast en het tussenrijtuig met de panto's wordt apart hiervoor ontwikkeld. Mogelijk op termijn een separate bak om een VIRM-6 te realiseren, maar dit verwacht ik de eerstkomende jaren niet. Prioriteiten liggen elders zoals je weet.
Ik had gehoopt op een 6 delig set, maar de 9500 serie vind ik ook mooi, de standaard zegmaar. Ik wist niet dat de 6 delige 2 ander bakken hadden, ik dacht altijd alleen de bak met de panto's.
Waarom is er gekozen voor de 9500 serie?
Maar eindelijk een VIRM, ik ben happy, mits ze ook met een standaard geel/blauwe komen.
-
Precies. Alleen zit er een verschil tussen de tussenrijtuig en kopbakken van 94/9600 en de 9500 serie.
Wauw! Een 9600! Hoe ziet die er uit? Heeft die weer een ander interieur of andere kekke kleurtjes of bestaat die niet? Ik ga voor het laatste. Nummering van V-IRM is de zes-delige 8600 (ex 8400(vier delig)) en 8700 (nieuw VIRM-2 en VIRM-3) De viertjes zijn de 9400 (ex 8200 (drie delig)) en 9500 (VIRM-2 en VIRM-4).
-
Hallo,
wat mooi dat er een echte VIRM komt. Leuk dat ze de panto's op de tussenbak zetten. Die ga ik zeker kopen.
Ik hoop dat ze ook een in de normale kleuren doen. Ook een olypische versie zal mooi zijn.
Ik weet al wat ik dit jaar ga kopen. Ben echt blij om dit te horen.
Remie
-
Die VIRM is ook geen cent duurder geworden voor een 4 delig gelijkstroom model 289,- nette prijs.
3 delig was de advies 229,- en een tussenbak was los 54,-
Goedzo rivarossi!.
En die gele mat 46 wie beweerde dat die nooit kwam?
Hij was niet aangekondigd dat is iets anders.
Nu komt die wel en die zal wel als een trein lopen.
-
Beide gerenoveerd, en met juist dak (dus geen spaanse dozen en panto's op de juiste plaats) en met juiste seinbalk (dun dus) !
Bron : Overbeek.
Met of zonder stadswapens?
-
Gaaf die VIRM-en!
Wordt ook de binnenkant aangepakt? Zoals interieur op de bovenverdieping?
-
idd, en dan ook graag een "normale" plastic kap, en geen transparant gespoten...
Grt,
Gerard
-
Die VIRM is ook geen cent duurder geworden voor een 4 delig gelijkstroom model 289,- nette prijs.
3 delig was de advies 229,- en een tussenbak was los 54,-
Goedzo rivarossi!.
goedzo voor dat vieze half doorschijnende 1:100-ding zonder boveninterieur met koppelingen die elke 4 cm loslaten en waar na 3 meter rijden de wormaslagers als pulp uit vallen? ::)
-
Jullie hebben de IRM op Railz geprobeerd?
-
uhm, om sommige ellende boven water te krijgen heb je zoiets als railz nodig, maar dit soort dingen ga je tijdens normaal modelspoordergebruik al merken.
-
idd, en dan ook graag een "normale" plastic kap, en geen transparant gespoten...
Grt,
Gerard
Lastig als ze dat juist gedaan hebben om de ramen zeer mooi uit te laten komen....
@Sicco : Met stadswapens :)
-
Sorry, maar ik vertrouw Hornby niet.........de Rivarossi Koploper, komt die überhaupt nog ??? >:( (2009 besteld!!!!)
En nog andere treinen zijn helemaal niet uitgeleverd >:(
Dat merk is aleen maar bezig met en groote mond maar niks uitleveren, heel verveelend, maar blijkbaar is dat de italiaanse mentaliteit! (of waar ze ook produceeren) >:( >:(
Ik ben blij dat tenminste Piko niet aleen maar ideen heft, maar ook wel snel levert en ook de klant tevreden steld met goeje prijsen en moie modelen (y)
Sorry voor mijn harde kritiek maar ik ben het echt zat van Hornby, als klant zien ze mij noit meer >:(
Het zelfde met LS-Models, waar blijfen mijn ICRM rijtuigen?! ??? >:(
-
@Sicco : Met stadswapens :)
Thnx Chris ;)
-
uh, Eduard, wat hebben ze niet uitgeleverd? volgens mij alleen de koploper, en met de trix-koploper op de markt is dat niet zo'n raar besluit. De rest kwam gewoon, en nog meer zelfs, dus ik snap je punt niet zo.
-
Ja, ik weet wel dat de Trix koploper er is, maar niet ens de winkelier (in Weenen) werd goed op de hoogte gehouden en zij dat hij Hornby uit het soortiment goit, dat zegt wel wat^^
Hij wacht nu ook al zinds 1 jaar op de nieuwheeden van 2009!!
En de IRM....... vergeet het, gewoon de oude technik van 10-15 jaar terug, jammer :o :o
Naja, blijkbaar pech^^
Ik wacht dat Piko met de Plan V/T en de MAT46 komt.......je weet het maar noit bij Piko ;)
-
gezien de grootte van de markt voor nederlands spul kun je dan uh... nog wel even wachten... ::)
maar het moet gezegd worden, die piko-hondekoppen zijn oerdegelijk.
-
Kritiek prima, harde kritiek ook prima,
Maar Rivarossi heeft in 2010 de beloofde koploper en DDM niet uitgeleverd.
En 2 goederenwagens. En die komen nog (Koploper niet)
Voor de rest is het Nederlandse programma netjes uitgeleverd.
Nou, schande......
Ik spreek dus voor het Nederlandse gedeelte, wellicht heb je andere ervaringen met andere producten.
Alle oude Lima modellen hebben bij Hornby een makeover gehad, en dat weet iedereen.
Alle nieuw ontwikkelde modellen zijn stuk voor stuk zeer fraaie loks en zitten goed in elkaar.
De laatste nieuwe Zwitser (weet even niet welke) heeft zelfs een stalen kap.
Maar goed, ieder zijn visie dan maar.
-
De koploper is in het verleden door Reyne & Zn aangekondigd als zijnde de toenmalige importeur van Hornby. In 2009 is Hornby van importeur veranderd. Van het destijds door Reyne aangekondigde assortiment is de koploper komen te vervallen.
Er is eerder in diverse draadjes al aangegeven dat de koploper niet komt. Wat dat betreft kan dit geen verrassing zijn. Kennelijk is dit nog niet duidelijk genoeg overgekomen bij de liefhebbers.
Maar als er vraag is naar een ICM-0 in de lengteschaal 1:100 laat dit dan even weten. Dan kan er een heroverweging plaatsvinden. Per slot van rekening is er in 2012 ook een EK voetbal en daar kan op worden ingespeeld.
-
Een koploper met nieuwe aandrijving zou zeer welkom zijn!
Als er maar niets opstaat wat met voetbal te maken heeft!!
Tinus.
-
Een koploper hoeft van mij niet zo. VIRM in alle soorten wel. Een MDDM zou ook erg welkom zijn. En mocht er een keer een nieuwe ontwikkeling komen dan mag dat de SLT wel zijn.
-
Zullen we het allemaal bij het onderwerp houden (Rivarosi 2011) en dus niet gaan speculeren over wat er ook wel eens uitgebracht zou kunnen/moeten worden?
Leuk dat er een echte VIRM gemaakt gaat worden.
Toen ik de aankondiging zag was ik even bang dat ze een look a like zouden gaan maken op basis van de IRM.
Gelukkig had ik het fout. ;D
Ben benieuwd of ze ook nog andere kleur varianten in de planning hebben staan.
Mvg,
Romar
-
Ik neem aan dat 'ie in 1/100 komt en niet 1/87?
-
Ja, daar kun je wel vanuit gaan dat ie 1:100 wordt.
Jeroen
-
Ik snap niet geheel de discussie omtrent de Rivarossi koploper (ex Lima).
Indien de Trix voor dezelfde prijs wordt aangeboden (aanbieding / beetje zoeken) met alles erop en eraan, wie staat dan nog te springen op de verouderde versie van de (ex Lima) koploper... :-\
Overigens ze hebben ook een Olympische DD-IRM aangekondigd (deze is echter ook nog niet verschenen)!!!
Ok, mat 46 heeft een update gekregen (mag ook wel als je het dubbele vraagt), maar is deze nu perfect (snor, demontage voor onderhoud en of inbouwen verlichting)?
Update DD-IRM zie reactie Floris...
-
Ja, daar kun je wel vanuit gaan dat ie 1:100 wordt.
Jeroen
jammer dan.
-
Ik zit zeker nog te wachten op een RivaLima koploper.
Met een nieuwe aandrijving is dit een mooie trekkracht voor de lima's die hier nog liggen.
Al was hij duurder als de trix.
Van dat malle pietjes merk koop ik niets meer!
Tinus.
-
Reyne had destijds een technisch ge-update Koploper in gedachten voor een prettige prijs. Rivarossi/Hornby doet niet aan prettige prijzen en voor de hoofdprijs kan je de ook uiterlijk eenvoudig uitgevoerde Lima Koploper niet voldoende slijten.
De mat '46 en de IRM waren weer latere Lima producties die uiterlijk nog wel meekunnen. Juist technisch vind ik de recente uitgaven, ondanks de upgrade, teleurstellen.
-
Zitat van Henk: ,,Juist technisch vind ik de recente uitgaven, ondanks de upgrade, teleurstellen."
En dat bedoel ik juist, als ze maar blijven rommelen en klummelen gaan ze weer valiet, maar dat snapt daar bij Hornby blijkbaar niemand ???
Ik wil nu niet zeggen dat Piko de beste is, maar wel een, die weet wat de klant wil en wat hij tegenwordig kan betaalen.
Vandag weer in en modeltreinwinkel geweest, en zag daar de Roco 1216 Taurus 3 ÖBB (199euro) en de Piko 1216 Taurus 3 ÖBB voor 70euro liggen.......de super details van Piko worden echt lastig voor Roco, ik zou niet overlegen, welk merek ik zou doen ;D ::)
Liever 3 Piko 1216"s (WLB **vorloopig aleen voor de oostenrijkse markt**, ÖBB en LTE) dan een Roco 1216 ÖBB ;)
Groetjes,
Ed
-
Overigens ze hebben ook een Olympische DD-IRM aangekondigd (deze is echter ook nog niet verschenen)!!!
De Olympische VIRM is aangekondigd onder het regiem van Reyne & Zn. Reyne is niet meer de importeur van Hornby. Ook deze aankondiging kun je derhalve vergeten.
Daar komt bij dat het NOC/NSF geen toestemming geeft voor het gebruik van het Olympische logo etc. Märklin heeft overigens deze toestemming ook niet gekregen voor de koploper.
-
Komt er wel een gewone geel/blauwe VIRM of alleen de bestickerde versie? weet niet of dit al besproken is.
-
Zitat van Henk: ,,Juist technisch vind ik de recente uitgaven, ondanks de upgrade, teleurstellen."
En dat bedoel ik juist, als ze maar blijven rommelen en klummelen gaan ze weer valiet, maar dat snapt daar bij Hornby blijkbaar niemand ???
Ik wil nu niet zeggen dat Piko de beste is, maar wel een, die weet wat de klant wil en wat hij tegenwordig kan betaalen.
De geheel nieuw ontwikkelde modellen van Hornby zijn prima. Doen in geen geval onder voor Piko. Dat zou ook wel erg triest zijn. ;D
Taurussen komen er bij mij sowieso niet in, maar als ik moet kiezen tussen Roco of Piko is het bij mij toch meestal Roco. Dan maar een paar centen meer.
-
...Daar komt bij dat het NOC/NSF geen toestemming geeft voor het gebruik van het Olympische logo etc. Märklin heeft overigens deze toestemming ook niet gekregen voor de koploper.
Dan vraag ik me af of de aangekondigde Olympische ICR-rijruigen bij LSModels wel zullen verschijnen (of LS moet het op een accoordje gegooid hebben met PWA... ;D)
-
Ik geloof niet dat daar het NOC-NSF logo op stond :)
-
Rivarossi komt met een thalys ?
Had ik even gemist. Mogelijk dat dit een PBA versie wordt ?
Martijn
-
Nope, dezelfde als de Trix/Marklin....
-
Mmmm
Jammer is dat. Zag nog geen AC versie staan van Riva, dus laat mijn bestelling staan. Een PBA was mooi geweest
Martijn
-
Helaas brengt Rivarossi alleen de thalyss set van vier uit en geen tussenwagons, terwijl ze hier wel de mallen voor hebben.
Toch een gemiste kans voor Rivarossi om meer kopers te krijgen.
Groet,
Oscar
-
Nee nee
Setjes komen ook, alleen bij Riva krijg je er 3 voor de prijs van 2 van Marklin (ongeveer). 2 uitbreidingssetjes dus
M
-
@oscar, Rijtuigensets komen zeker wel:
- HR4151 = 1x 1e klas, 1x 2e klas & 1x Restauratie
- HR4152 = 1x 1e klas , 2x 2e klas
Prijzen zijn, in ieder geval bij mij, nog onbekend.
-
Spieken op 3 rail forum, bijdrage van Gerard Drost
HR 2333 Thalys-Zugset, 4-teilig, im neuen Lackierungsschema N E U 269,00
HR 4151 Zwischenwagen-Set zum Thalys (HR2333), 3-teilig N E U 129,90
HR 4152 Zwischenwagen-Set zum Thalys (HR2333), 3-teilig N E U 129,90
Toch in totaal nog 520 euro. En ik vraag me dan af of er sprake is van verlichting, aandrijving in twee koppen etc.
Maar wie weet
M
-
Ah, daar heb ik dan wel weer antwoord op ;D
4-Delige Thalys
Artikelnummer: HR2333
Set bevat:
- 1x aangedreven motorwagen
- 1x Dummy motorwagen
- 1x 1e klas rijtuig
- 1x 2e klas rijtuig
- Gelijkstroomversie
- Digitaal voorbereid
- Motor met vliegwiel
- Lengte over buffers: 1017mm
- Wisselende verlichting
- Tijdperk: V
-
Kijk
Dan betaal je dus (adviesprijs marklin versie, hoewel trix waarschijnlijk goedkoper is) 380 euro meer voor
- 1 * extra aandrijving
- Treinverlichting door de gehele trein
- Diverse soundfuncties
Nja, dan ben ik toch benieuwd hoe de overgang tussen rijtuigen en motorwagen is. Waarschijnlijk de 'oude' Limaconstructie ? Dus met een groter gat ?
M
-
Geen idee,... Zal wel zoiets zijn idd.
-
Pdf-file: http://www.hornby.de/ftp/Katalog-Rivarossi-2011.pdf
mvg,
Gert
-
Het PDF-bestand lijkt inmiddels offline te zijn gehaald, de link werkt niet.
Groeten, Geoffrey
-
zo werkt die wel http://www.hornby.de/ftp/Rivarossi_Neuheiten_2011.pdf (http://www.hornby.de/ftp/Rivarossi_Neuheiten_2011.pdf)
Hans
-
Dat is en andere, er stond eerst een volledige folder. Ik was helaas te laat met opslaan.
-
De sound functies zitten alleen bij de Marklin Thalys, niet bij de Trix.
Jos
-
Hier (http://www.forotrenes.com/foro/download/file.php?id=70469&sid=7c1e4b198e333581a60c3f5e17dcfed2) is de folder ook te vinden (y)
[Edit] stom stom stom :'( ;D
-
Hier (http://www.forotrenes.com/foro/download/file.php?id=70469&sid=7c1e4b198e333581a60c3f5e17dcfed2) is de folder ook te vinden (y)
Alleen nu nog van Rivarossi. Dit is Jouf ;)
-
Hier (http://www.hornby.de/ftp/Rivarossi_Neuheiten_2011.pdf) zou de juiste pdf te vinden moeten zijn ;)
-
Nee die is al eerder uitgegeven. En die staat ook al een pagina terug.
-
Alleen nu nog van Rivarossi. Dit is Jouf ;)
Sorry, verkeerde link, maar het moet dus deze (http://www.forotrenes.com/foro/download/file.php?id=70468) zijn ;D
-
Helemaal goed! Bedankt!
Zitten leuke dingen tussen. Hopen dat het goed wordt uitgevoerd.
-
Met dank aan onze Spaanse collega's (http://www.forotrenes.com/cms/) (y)
-
Mmmmm
Als ik zo kijk naar de plaatjes van de 1300, dan zie ik nog steeds een (te) dikke seinbalk en de beruchte kastjes op de eenbeensversie.
Photoshop ? ;D
Martijn
-
Komt goed :)
-
Met dank aan onze Spaanse collega's (http://www.forotrenes.com/cms/) (y)
Dit is toch Electrotren, geen rivarossi
-
Het is een link naar een spaans treinenforum waarop de diverse pdf-jes te downloaden zijn (y)
Gr.
Eric
-
Mijn Spaans is de laatste jaren niet meer zo best ;D
Een direct linkje was handiger geweest.
-
http://www.forotrenes.com/foro/download/file.php?id=70468
mvg,
Gert
-
Dank je Gert (y)
Gr Corné
-
Mijn Spaans is de laatste jaren niet meer zo best ;D
Een direct linkje was handiger geweest.
Je Nederlands blijkbaar ook niet meer. ;D Bob heeft die linkjes in de betreffende draadjes al een keer gegeven. Kijk voor de gein maar eens 7 berichten boven jou bericht 8) Edit je voorlaatste bericht dus.
Gr.
Eric
-
ja, ben nooit verder dan de lagere school gekomen. ;D
-
Mijn Spaans is de laatste jaren niet meer zo best ;D
Een direct linkje was handiger geweest.
Oeps, er overheen gekeken.
-
Het punt is dat Bob's eerdere linkje nu ook niet meer direct naar de downloadfile linkte, maar uitsluitend nog naar de homepage van dat Spaanse forum. De link die ik zojuist plaatste leidt (op dit moment tenminste) nog wel naar de downloadfile.
mvg,
Gert
-
Bob heeft twee linkjes geplaats.
De 1e naar de download van de file en de 2e naar de homepage van het forum. ;D
Beide werken gewon.
Gr.
Eric
-
Ja klopt, maar ik wilde toch "bron" even melde ;D
Opvallend is dat er niet gephotoshopt wordt in de catalogus, daar mag Roco wel eens een voorbeeld aan nemen. ;)
-
Eh Bob, de 1304 en 1313 lijken mij redelijk geshopt hoor ;)
Als die niet geshopt zijn, zitten daar dezelfde fouten op als bij de 1310/12 :)
Gr. Remco.
-
In de Rivarossi catalogus staat bij een heleboel wagens "Picture shows photo montage.
dirkjan
-
Moet je nagaan hoe veel beter ze dat kunnen dan bij Roco ;D
(maar inderdaad, niet goed gezien :-[)
-
Met Overbeek zijn afspraken gemaakt voor het beschibaar stellen van deze wagen voor de Nederlandse markt. In de catalogus wordt het model aangeduid met een NL vlag.
Grtz,
Willem
Helaas... In de catalogus wordt het model aangeduid met een Duitse vlag!
Dus is het wellicht het beste om dit model dan toch maar in Duitsland te bestellen?
mvg,
Gert
-
wel weer zo'n lekker suf gebeuren, rivarossi komt na roco ook nog ff met zo'n tsjechische duikbril aankakken, maak dan een bardotka ofzo... of een poolse SU 45 of SM 42, dom gedoe altijd met die dubbelontwikkelingen...
-
Nou ja, Roco komt toch ook met de Bardotka?
-
ow, had ik nog niet eens gezien... heb zelf liever een SU45. Bardotka is ook leuk... maar koop m waarschijnlijk toch niet, vooral uit luiheid...
-
Vergeet de ST44 (van Roco) niet.
mvg Bjorn
-
das gewoon een taigatrommel, niet zo interessant...
-
Leuke 152 Albatros ben benieuwd wat die gaat kosten.
-
Binnenkort verkrijgbaar:
DDM-1 / 3 delig / HR4086 samen met de tussenrijtuig HR 4087
ook binnenkort leverbaar:
3 delige rijtugen set met mDDM motorrijtuig, de oplage is beperkt, 200 stuks
Bron: RM
-
Wordt de mDDM set met aangepaste rijtuigen geleverd of met dezelfde DDM-1 rijtuigen inclusief pantograaf en dier?
-
Wordt de mDDM set met aangepaste rijtuigen geleverd of met dezelfde DDM-1 rijtuigen inclusief pantograaf en dier?
Dit durf ik niet met 100% te zeggen, ik zal een informeren. Wij hebben nog geen uitgebreide info gehad van Overbeek. Wat ik gepost had is een advertentie van Overbeek in de Railmagazine van januari.
Het is even afwachten.
-
Wordt de mDDM set met aangepaste rijtuigen geleverd of met dezelfde DDM-1 rijtuigen inclusief pantograaf en dier?
De mDDM set wordt met aangepaste rijtuigen geleverd. Het is de bedoeling om naast de complete set inclusief mDDM ook dezelfde set te leveren zonder mDDM.
-
Ah, dat is mooi.
Die 200 sets zal dan wel met de bestaande voorraad mDDM motorrijtuigen worden uitgerust.
-
Dat lijkt me een interessante set met die mDDM, jammer dat hij maar in beperkte oplage is...
Moet ik misschien weer iets gaan voorbestellen ::) Maar goed bezig Rivarossi! (y)
Gr. Rick
-
bestaat deze voorraad nog steeds?
-
Voor zover ik weet, is er intertijd een veel te grote serie losse motorrijtuigen gemaakt die zelfs via de dump niet allemaal waren te slijten. Zo lost zich dat alsnog op.
-
En die motorwagens en DDM-1 kom je regelmatig nieuw op de beurzen tegen en in winkels zie je ze ook nog wel.
Dus voorbestellen lijkt me niet echt nodig.
Gr.
Eric
-
En die motorwagens en DDM-1 kom je regelmatig nieuw op de beurzen tegen en in winkels zie je ze ook nog wel.
Dus voorbestellen lijkt me niet echt nodig.
Maar de rijtuigen worden dus grotendeels aangepast, vergelijkbaar met de mDDM set die vlak voor het failissement van de Limagroep verscheen. Die set zie je juist weinig.
-
iemand enig idee of er een VIRM te zien was in Neurenberg?
-
Niet te zien maar wel aangekondigd als 'OV-Chiptrein' en 'Lekker-Lezen' bestickering.... met aangepast tussenrijtuig!!! Maar: nog niks van te zien!!! Dus gewoon afwachten en niet op voorhand gaan zeuren...
-
Leuke 152 Albatros ben benieuwd wat die gaat kosten.
Pff waarom maakt roco dat ding nie he...
-
Maar die set met de mDDM klopt toch eigenlijk niet, want de rijtuigen zijn dan DDM-1 en het motorrijtuig van DD-AR.
Ik zie nu pas dat ze de Thalys PBKA nieuwe uitvoering gaan maken, dat is wel leuk.
-
Rivarossi heeft al eens een aangepaste versie uitgebracht. Niet volledig aangepast, maar wel met een aangepast dak voor de stuurstand, verschoven reclamebanen en nog een en ander.
Het zou mooi zijn als de stuurstanden een baanschuiver kregen. Een hele voor DDM1 en een onderbroken met koppeling voor mDDM. Anders moet Chris weer laten gieten. ;D
-
Zou leuk zijn als riva een onderdelen service gaat beginnen voor (oude) lima treinstellen.
Die raampjes voor de DDM zou ik wel in mijn riva set willen mooi donker zoals in het echt maar of ze die los gaan verkopen :-\.
-
Als ze aangepast worden en ook die baanschuiver krijgen is het wel een interessante set met de mDDM denk ik. Gebruiken ze nou eigenlijk de oude voorraad motorrijtuigen of niet?
-
Zou leuk zijn als riva een onderdelen service gaat beginnen voor (oude) lima treinstellen.
Die raampjes voor de DDM zou ik wel in mijn riva set willen mooi donker zoals in het echt maar of ze die los gaan verkopen :-\.
Ja onderdelen! Kan ik mijn oude, bespeelde DDM weer fatsoeneren. Ventilatieunits en slangen/kabels etc gerne!
-
slangen en kabels zijn toch gewoon standaardzooi, kun je ook van roco ofzo bestellen.
-
Ik denk dat die Thalys (Lima model) een geduchte concurent voor de MaTrix Thalys is en zeker de helft goedkoper.
-
Niet de helft, adviesprijs van een totale trein 530, en alleen de startset 270.
Paar bladzijdes terug staat dat al. En de vraag is dan waar je geld voor overhebt. Trixversie is denk ik in totaal 300 euro duurder, maar dan wel twee aangedreven koppen, volledige treinverlichting etc etc.
Mwa
-
Ik kan jullie mededelen dat de 1304 en 1313 keurig zijn aangepast !
De seinbalk is netjes dunner gemaakt, en de eenbeens en schaar panto's staan op de juiste plek op het dak.
De rare Spaanse doos is verdwenen op het dak van de eenbeens.
Dus beide loks zijn toppie ! Pluim aan Rivarossi/Overbeek voor de verbeteringen.
bron : Mijn eigen ogen. (y)
Verwachting, ik zeg verwachtig levering April 2011.
-
Mooi (y)
Jammer alleen van de wel erg fors gestegen prijs, die me in dit geval een beetje de indruk geeft dat de consument betaalt voor de extra kosten van de aanpassing, die er niet zouden zijn geweest als ze aanvankelijk zelf beter hadden opgelet.
-
wie moet t anders betalen dan?
-
Kweetnie hoor, maar als ik een fout maak in mijn werk, waardoor het product overnieuw/aangepast moet, dan vind de klant het niet de normaalste zaak van de wereld dat hij dat betalen moet.... :)
-
ik vind dat marklin-treinen allemaal 3 tientjes moeten kosten want dat kostte zo'n 3029-locje ook en dat was bij nader inzien niet zo'n goed model.
-
Vind ik ook want als je nagaat dat de olievatprijs 30 jaar geleden veel minder duur kostte dan weet je het wel...
-
En dat vind jij precies dezelfde vergelijking als een model wat 2 jaar geleden nieuw is (her)ontwikkeld en dus binnen twee jaar meerdere tientjes duurder wordt omdat de aanvankelijk vrij opzichtige fouten moesten worden rechtgezet?
Tegen dat soort argumentatie is het moeilijk discussiëren... ;)
-
je vergelijking met je eigen werk gaat net zo scheef: als je fouten maakt waardoor het product opnieuw gemaakt moet worden wil de klant niet betalen, maar wacht ff, de klant nam in dit geval het "foute" model ook gewoon af, ofwel, als jij op je werk een van je producten verbetert en voor de verbeterde versie meer geld vraagt aan je klanten mag dat niet?
-
Dan zijn we eruit! De rekening voor de verbeterde versie moet naar allen die de eerste versie gekocht hebben! ;D
-
ja.
-
Mooi (y)
Jammer alleen van de wel erg fors gestegen prijs, die me in dit geval een beetje de indruk geeft dat de consument betaalt voor de extra kosten van de aanpassing, die er niet zouden zijn geweest als ze aanvankelijk zelf beter hadden opgelet.
10 euro omhoog op het voorgaande model.
Als je dan de gewone prijsverhoging erbij neemt die er elk jaar op zit bij alle merken, vind ik het reuze meevallen.
-
O. Dan valt het idd wel mee, dan is hij gewoon erg duur ;)
-
Hoi
10 euro? Als ik naar het voorgaande model kijk vind ik deze voor 199euro. De nieuwe voor 218-229 euro.
Een prijsstijging dus van meer dan 10%.
Of doe ik iets fout?
bart
-
Dat ie (nog) duurder is geworden heeft misschien ook iets te maken met de oplage?
-
Je doet wel iets fout Bart, de oude was gewoon bij MTE voor 181 eu te krijgen en de nieuwe kost daar 210euro.
Dus geen 10 eu maar iets van 30 euro verschil ;)
En oplages lijkt me niet Bob, Riva kan niet minder als 500 stuks produceren en vorige keer waren het ook 500 stuks.
Gr. Remco.
-
Mmmm
Hoewel ik met veel plezier mijn 1310 heb aangepast mbv de setjes van Ger (dat kastje en verkeerd geplaatste panto's doen mij niet zoveel) en ik natuurlijk wat verprutst heb waardoor het het net niet is, blijf ik toch een heeeeeeeeel klein beetje met een nare smaak zitten dat het nu ineens wel kan.
Martijn
-
dat het nu ineens wel kan.
Omdat hier mensen Overbeek en Rivarossi hebben geholpen om het goed te doen, nadat Overbeek en Rivarossi dat vroegen.
Vervolgens hebben ze die adviezen op lopen volgen en uitgevoerd.
@Remco, helemaal gelijk, mijn fout.
Tja, iedereen moet zelf bepalen wat ie er van vind, ik ga niet vertellen of iets duur of goedkoop is.
De 1304 komt hier in ieder geval te rijden, de 1313 heb ik al in het geel-grijs :)
-
Dus toch ;)
Goed mijn exemplaar toch maar besteld, maar ik heb er serieus over getwijfeld, puur vanwege de prijs(verhoging)
-
jongens wat zeuren jullie nou.
de 1300 van Rivarossi die begin jaren 90 op de markt kwam koste toen ook al 499 gulden.
dusssssss
(was overigens wel de mooiste 1300 ooit, op philo na natuurlijk ;D)
Gr Jan
-
@Chris:
(y)
Ik zelf ben er totaal (nog) niet uit. Ik moet er nog eens goed over nadenken wat te doen, de uitvoering wil ik wel graag, maar welk merk is nog de grote vraag.
Gr. Remco.
-
Ander merk?
Philotrain of pimp je Lima? ;D
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,26918.0.html (http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,26918.0.html)
-
jongens wat zeuren jullie nou.
de 1300 van Rivarossi die begin jaren 90 op de markt kwam koste toen ook al 499 gulden.
Het gaat niet over de prijs op zich, maar wel over een (in mijn ogen) belachelijke prijsverhoging.
Van deze verhoging kan de chinees die hem in elkaar zet 3 maanden leven..
bart
-
Philotrain of pimp je Lima? ;D
Lol, doe maar de eerste, dat pimpen zit er niet echt in ;D
Gr. Remco.
-
Vervolgens hebben ze die adviezen op lopen volgen en uitgevoerd.
En dat hadden ze de eerste keer dus ook kunnen doen.
Bart
-
Tja Bart, dat weten we allemaal.
-
Hoi
Feit is wel dat de klant weer eens als proefkonijn gebruikt is.
Alleen het geklaag op de diverse fora kan fabrikanten er blijkbaar nog toe bewegen om enigszins kloppende modellen af te leveren. Dit geldt overigens niet alleen voor rivarossi.
Bart
-
Even terug komen op die prijs verhoging weet wel dat kosten zijn gestegen. Transport, grond stoffen, loon kosten etc. etc. Dat word natuurlijk doorberekend aan de klant. Kijk naar de voedings industrie zij doen het veel slimmer en geniepiger, doen gewoon veel minder inhoud in de verpakking plakken een stikker vernieuwd op en verlagen de prijs niet.
-
Feit is wel dat de klant weer eens als proefkonijn gebruikt is.
Precies
Dat is precies wat ik bedoel.
Dit zijn geen "kleine" dingen geweest die alleen de "kenners" weten, maar gewoon dingen die op elke foto te zien zijn. Vergelijk het een beetje met het kopen van een auto waar een wiel vanaf dondert. De eerste kopers mogen dat dan zelf oplossen door kunst en vliegwerk, maar hebben wel het volle pond betaald en mogen het verder uitzoeken.
Het zou de producent echt hebben gesierd als ze daar zelf wat aan hadden gedaan, indachtig bijvoorbeeld terugroepacties zoals Roco dat doet (rode 1600 en geloof ik de 1100 recent). Maar nee, we brengen gewoon nog een versie uit die wel klopt waar je dan weer het volle pond voor moet betalen.
En vandaar ook de "nare smaak", los van de prijs.
Martijn
-
bij een auto waar een wiel af dondert zie je dat niet meteen als je m koopt. Bij dat model zag je t wel meteen dat er wat rare dingen aan zaten. Koop je m dan toch, zelf weten... en je had dus liever gezien dat de correcte versie goedkoper was dan de verkeerde locs? Dat is dan niet zuur voor degenen die een niet-kloppende loc hebben gekocht? wat een geleuter.
-
Een foute riva pimpen is duurder.
Die schildjes de verf de vele uren werk.
En het resultaat is nooit gelijk aan het juiste model van riva.
-
wat kostten die schildjes dan? En je had inderdaad al gauw 3 liter verf nodig voor die paar dingetjes die je aan moest passen. En uren werk, tja, je had in die tijd ook de plee kunne gaan soppen...
-
Heeft geen nut Floris.
Riva heeft het aangepast : Klagers.
Riva brengt er geen meer uit : Klagers.
Riva had gewoon dezelfde uitgebracht : Klagers.
(afgezien van de prijs)
-
ja, muggen doodmeppen 's zomers heeft ook geen zin, maar toch doe je het... instinct ofzoiets. ;D
-
ja, muggen doodmeppen 's zomers heeft ook geen zin, maar toch doe je het... instinct ofzoiets. ;D
;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Instinct ja, dat zal het zijn. Nee nee, laat ik voorop stellen dat:
- Ik bij volle bewustzijn ervoor heb gekozen het ding te kopen
- Ik blij ben met mijn 1310, waar ik heerlijk onder veel gevloek aan heb zitten knutselen, en er nu bijzonder verliefd naar kijk ook al heb ik voor een deel een nummer weggevijld.......
- Ik bijzonder blij ben dat er wordt geluisterd naar de consument en dat er nu een goede versie is
Maarrrrrrrrrrrrr, de commentaren op vooral de bufferbalk waren al voor de lancering bekend en gecommuniceerd, maar niks mee gedaan. Maar blijkbaar kan dat wel. Waarom er nu dan ineens wel wordt geluisterd is mij een raadsel.
Maar goed, blijkbaar klaag je teveel volgens sommigen als je daarover je 'teleurstelling' laat blijken. En misschien mag niet iedereen zijn mening daarover communiceren als die teveel op gevoel is gebaseerd. ;)
Martijn
-
Maar goed, blijkbaar klaag je teveel volgens sommigen als je daarover je 'teleurstelling' laat blijken. En misschien mag niet iedereen zijn mening daarover communiceren als die teveel op gevoel is gebaseerd. Wink
Dat zeg ik nergens. Ik zeg alleen dat het nooit goed is 8)
En dat is al sinds de oprichting van dit forum een feit. (en zijn voorganger, en de buren enz enz enz)
-
;D ;D ;D ;D
Kleine correctie, het is nooit goed genoeg
Maar genoeg hierover, ik heb nog een super Knijf set liggen, kom maar op met die dumps van de vensterbanken !
Martijn
-
Riva brengt er geen meer uit : Klagers.
Nederlanders hebben altijd wat te klagen....herstel: mensen hebben altijd wat te klagen.
Daarom wil ik bij deze dan ook niet klagen maar wel opmerken dat ik de 1310 destijds heb aangeschaft omdat ik graag de 1313 wilde hebben en dat er gezegd werd dat er na deze batch geen nieuwe uitgaven zouden volgen.
Ik heb met plezier de lok omgekat met de knijf-balk en verzette stroomafnemers, verwijderde hokken etc. maar vond het wel een beetje wrang dat er nu toch een nieuwe batch komt en dan ook nog met de 1313....
Dat nu wel alle tekortkomingen af fabriek zijn opgelost is natuurlijk top! (y)
De prijs....'t zal wel. Als dat €10 is valt dat nog wel mee. Het is tenslotte een super lok (al lees ik wel eens anders), bij mij rijdt hij in elk geval fantastisch.
groet,
Jakop
-
Ik heb alleen de versie met gewone 4 benige panto's en had te weinig vertrouwen in mij omspuitkwaliteiten om zo'n nieuwe loc onderhanden te nemen en er een 1313 van te maken (als ex Uitgeester is dat ook mijn favoriet).
(Uiteraard wel die lichtbalk ingekort)
dus ik ben uitermate gelukkig dat ze er nu toch mee komen (y)
-
Nederlanders hebben altijd wat te klagen....herstel: mensen hebben altijd wat te klagen.
Daarom wil ik bij deze dan ook niet klagen maar wel opmerken dat ik de 1310 destijds heb aangeschaft omdat ik graag de 1313 wilde hebben en dat er gezegd werd dat er na deze batch geen nieuwe uitgaven zouden volgen.
Ik heb met plezier de lok omgekat met de knijf-balk en verzette stroomafnemers, verwijderde hokken etc. maar vond het wel een beetje wrang dat er nu toch een nieuwe batch komt en dan ook nog met de 1313....
groet,
Jakop
Kijk, daar wringt bij mij ook de schoen. Regelmatig komen er (ook hier op het forum) van gerenomeerde mensen, met kennis(en) opmerkingen van zoiets als jij schetst: "Nee, er word maar een beperkte oplage gemaakt" en "op is op er komt geen heruitgave" waarmee wij arme modelspoorders zonder geldboom in de tuin weer worden opgehitst om toch maar met slaapzak voor de deur bij de winkel te gaan liggen en tsja, kleine onvolkomenheden, maakt niet uit, want "BEPERKTE OPLAGE" en "GEEN RERUN" Het is dan ook uitermate zuur om daarna vervolgens TOCH na dan maar die slaapszak-aktie, een wel goed model als rerun terug te vinden in de winkel voor ineens veel meer geld...
-
Floris
Als je op mij doelt (als winkelier)
Er is eerlijk waar tegen ons als winkels destijds verteld, er komen geen nieuwe 1300 series meer.
Voor ons was de verrassing toen ook net zo groot.
Vandaar dat ik tegenwoordig de kreet eenmalig echt met een paar ton zout neem.
-
Dan is het (van mij dan) kritiek op Rivarossi.....wat op zich ook weer raar is dat je als modelspoorder kritiek heb op het wel uitbrengen van een model :D
Ik had in elk geval (om voornoemde reden) een dubbelzinnig gevoel bij de aankondiging van de nieuwe modellen.
Groet,
Jakop
-
Floris
Als je op mij doelt (als winkelier)
Er is eerlijk waar tegen ons als winkels destijds verteld, er komen geen nieuwe 1300 series meer.
Voor ons was de verrassing toen ook net zo groot.
Vandaar dat ik tegenwoordig de kreet eenmalig echt met een paar ton zout neem.
euhhhh, onder andere ja......
zie hier een posting van enige tijd geleden:
Re:Rivarossi NS 1310/1312 Gerenoveerd
« Antwoord #494 Gepost op: 13 April 2010, 12:04:43 » Citaat
--------------------------------------------------------------------------------
Beneluxers
Net contact gehad met Overbeek.
Er komt voorlopig GEEN nummervariant van de 1310 of 1312.
Wat MCH op zijn site heeft staan is helaas niet juist en alleen een wensgedachte.
Dus met deze 1312 of 1310 moeten we het voorlopig doen.
bron : vers (5 minuten geleden) van Overbeek.
-
Ja dus ?
Ik leg toch uit dat ik dat tegenwoordig met een ton zout neem ?
Ik doe dat soort mededelingen dan ook niet meer 8)
-
Er komt voorlopig GEEN nummervariant van de 1310 of 1312.
De crux zit 'm in het woordje 'voorlopig'.
Van Dale zegt: "voor·lo·pig bn, bw in afwachting van iets anders; tijdelijk, voorshands"
Als er was gezegd "De eerstkomende jaren komen er geen nummervarianten", dan was het nu alweer uitbrengen van varianten eerder discutabel geweest.
mvg,
Gert
-
En het mooie van alles is, wij leven in een vrij land en we zijn niet eens verplicht om alle locs te kopen! Is dat ff mooi, kan Floris z'n slaapzak ook gewoon in de kast blijven... ;D
-
Het is ook handel he, ze verkochten blijkbaar erg goed dus is het logisch dat een importeur en/of fabrikant dan het model opnieuw uitbrengt. En stel deze serie wordt is binnen een maand uitverkocht dan komt er volgend jaar weer een variant uit. En wat Chris Westerduin al aangeeft, niemand is verplicht dit nieuwe model te kopen maar ik kan me de verleiding wel voorstellen.
Overigens ziet de seinbalk er goed uit, alleen ziet het er niet uit dat deze seinbalk makkelijk op de 'oude' te zetten is. Zo te zien steekt die door de kap kan dat kloppen?
-
De crux zit 'm in het woordje 'voorlopig'.
Van Dale zegt: "voor·lo·pig bn, bw in afwachting van iets anders; tijdelijk, voorshands"
Als er was gezegd "De eerstkomende jaren komen er geen nummervarianten", dan was het nu alweer uitbrengen van varianten eerder discutabel geweest.
Spits Gert, behalve dat de ontkennende mededeling van Overbeek een reactie was op de opmerking van MCH dat er een jaartje moest worden gewacht op nieuwe nummers. Dat was april vorig jaar, dus eeeeh MCH had het per ongeluk vrij goed en de ontkenning van Overbeek blijkt achteraf eeeeh bezijden de waarheid. ;D
Maar mijn olifantengeheugen vertelt me dat Chris sindsdien inderdaad niet meer klakkeloos de mededelingen van fabrikanten/imorteurs doorbrieft. Slim, want die hebben wel plannen, maar weten ook weer niet pecies wat ze een jaar later gaan doen.
-
Ik ben nu extra tevreden dat ik er vorig jaar geen heb gekocht. Ik vond de seinbalk niet mooi en ik had geen zin om deze om te bouwen, want ik heb al genoeg bouwprojecten. Bovendien heeft de Rivarossi een te bol dak voor de NS versie en als ik dan zou moeten ombouwen zoek ik liever een oude Rivarossi op, frees ik de sierstrippen eraf, plaats ik een seinbalk van Ger en heb ik een echt goede gerenoveerde 1300.
Maar ondanks het bolle dak ga ik er denk ik nu wel een aanschaffen. Met dank aan alle suggesties van de leden van dit forum, die ervoor gezorgd hebben dat Rivarossi nu een beter model heeft gemaakt. :) Betere oplossing was misschien geweest de oude Rivarossi her uit te brengen, maar dat is een hele oude discussie.
mvg,
Ivo
-
Floris
Als je op mij doelt (als winkelier)
Er is eerlijk waar tegen ons als winkels destijds verteld, er komen geen nieuwe 1300 series meer.
Voor ons was de verrassing toen ook net zo groot.
Vandaar dat ik tegenwoordig de kreet eenmalig echt met een paar ton zout neem.
Jij zei toch ook dat de rode Lint van flm niet in de dump ging staat/stond zelfs op je site :P?
En dat Roco voorlopig zou stoppen met de 1600en loks?
Nu komt Roco met een HUSA kleuren 1600.
Rivarossi zei er komt GEEN gele mat 46 en nu weer wel?
Dat gedoe van beperkt eenmalig limit geloof ik gewoonweg niet in.
De 1601 zeiden ze die zal nooit gedumpt worden en wat doen ze ?
Voorlopig geen nieuwe 1300 wat is dat nou op een mensen leven ;D
Ik ga niet dood als ze tot 2015 geen 1300 maken ik zou eerder druk maken als RR die mal in de otto mietert ;D
-
bastaard helemaal mee eens wat je zegt m.b.t. tot die eenmalige series en wat :(er op een,
gegeven moment gedumpt wordt zoals de fml lint
-
Jij zei toch ook dat de rode Lint van flm niet in de dump ging staat/stond zelfs op je site :P?
En dat Roco voorlopig zou stoppen met de 1600en loks?
Nu komt Roco met een HUSA kleuren 1600.
Rivarossi zei er komt GEEN gele mat 46 en nu weer wel?
Dat gedoe van beperkt eenmalig limit geloof ik gewoonweg niet in.
De 1601 zeiden ze die zal nooit gedumpt worden en wat doen ze ?
Voorlopig geen nieuwe 1300 wat is dat nou op een mensen leven ;D
Ik ga niet dood als ze tot 2015 geen 1300 maken ik zou eerder druk maken als RR die mal in de otto mietert ;D
Ik kan het nog wel een keer gaan uitleggen en excuseren, maar dat verdom ik dus.
Als elke vogel dit bericht keer op keer gaat citeren blijf ik bezig tot sint-juttemis.
-
past wel in lijn...
die tekst die jij in je onderschrift heb staan, ik neem aan dat je zoiets niet verzint?
-
Touché
Nee die verzin ik niet zelf, ze zijn in het echt nog veel erger, maar dat past er niet op.
-
Hallo allen,
zou iemand mij kunnen vertellen waarneer de BR627.0 van Rivarossi uit gaat komen, ik bedoel dan de nummers: 2113 of 2264.
Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen.
Groeten,
Christoph
-
Ik zie net op de site van Overbeek dat de 4086 DDM dubbeldekkerset de Railhobby award 2010-2011 heeft gewonnen.
-
Ja, humor toch, voor een model van tig jaar geleden.
Als je verder kijkt zie je dat de Artitec dubbeldekkers ook al hebben gewonnen. Nog grappiger, want die zijn er nog niet eens. ;D
-
De RailHobby is nu eenmaal een vooruitstrevend blad die haar lezers erg serieus neemt... ;D
Wat zou Overbeek die bokaal gekost hebben?
-
Deze set is volgens mij ook nog niet in de winkel hoor.
en dan de tekst die erbij staat:
Ondanks de concurrentie in dit model weet Rivarossi bij de Railhobby lezer hoog te scoren
-
Of het zijn allemaal helderziende lezers bij Railhobby. Ik heb ook een abonnement, maar stem nooit.
Elk jaar weer hetzelfde, je ziet de nominaties en weet van te voren wie er gaat winnen.......
En ik ben niet helderziend, maar bijziend ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Groeten, Yuri
-
Deze set ligt inderdaad ook nog niet in de winkels, maar het wordt een heroplage van een set die een jaar of 10 geleden ook al is verschenen. De rijtuigen zijn al een jaar of dertig oud. Dan vind ik het toch wel opmerkelijk dat de redactie zoiets überhaupt nog nomineert.
-
En zelf het toevoegen van een baanschuiver was nog te veel moeite......
En ik geloof dat de set ook nog eens iets van 150 euro :o moet kosten!
-
150 euro? Verrek, het gaat gewoon om een setje DDM-rijtuigen. Ik dacht dat het om een complete mDDM set ging. Ze hebben immers gewonnen in de categorie 'tractie H0' en er is geen tractie bij deze rijuigen te bekennen.
Dan krijg je inderdaad de indruk dat er is gezocht naar een categorie om ze kwijt te kunnen en zo de adverteerder een plezier te doen.
-
De rijtuigen zijn al een jaar of dertig oud. Dan vind ik het toch wel opmerkelijk dat de redactie zoiets überhaupt nog nomineert.
Nou niet meteen gaan overdrijven, henk... toen was de inkt van de DDM-tekeningen bij NS nog niet eens droog. Ik denk dat je met zo'n 25 jaar dichter in de buurt komt. Maar dan nog, het blijft bizar...
Redactie? Ik denk eerder dat dit komt van afdeling marketing van Saroma Pudding Uitgevers...
-
De prijs ligt rond de 135 euro
Gr
Peter
-
Gelukkig maar. Het zijn hooguit 25 jaar oude Lima ontwerpen en ze gaan maar 135 euro kosten. Als dat geen nominatie waard is. ;)
-
Zo had ik het nog niet bekeken ;D ;D
-
Zo erg is het dus helemaal niet...
Het is véél erger...
-
Als je 25 jaar geleden had voorspeld dat zo'n setje met drie Lima rijtuigen (omgerekend) nog eens 300 gulden zou gaan kosten, dan was je waarschijnlijk voor gek verklaard. Anderzijds, die dure
nominaties advertenties in de Railhobby moeten ergens van betaald worden...
mvg,
Gert
-
109,- heb ik ze al gezien bij wentink:)
-
Goed....nog maar een keer. De rijtuigen zijn nog niet te verkrijgen.
De Rijtuigen doen op dit moment een tour door nl bij diverse winkels zodat men al kan zien hoe ze eruit zien.....
-
Ben toch zo benieuwd!
-
@Chris
Bastaard heeft ze gezien, met een prijskaartje. Niet dat ze al verkrijgbaar zijn ;)
Of was het Wentink Doornenburg (http://www.wentinkoccasions.nl/) ;D
-
€109,- was geloof ik de oorspronkelijke adviesprijs van Reijne. Dus ik denk eigenlijk dat Wentink die prijs nog niet heeft aangepast. Komt nog wel.
edit. Is al zo ver. Bij Wentink Arnhem is hij even niet te vinden, bij Wentink Apeldoorn te bestellen voor €152.
-
Klopt 109 was oorspronkelijk.
Maar als je hem daarvoor ingeschreven had krijg je hem ook voor die prijs.
Dat had ik met de IRM gedaan bij een andere winkel en was intussen ook omhoog gegaan en ik kreeg hem netjes voor de prijs waarvoor ik hem inschreef ;D
Maargoed het zal niet zo heel lang meer duren voordat ze in de winkels liggen dus ben benieuwd.
-
Augustus
-
Laatste update
Geen Augustus maar Juli
bron : Overbeek.
-
Nu de DDM set uitgebracht is wordt het tijd voor een eigen topic (http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,38434.0.html).
Graag daar verder discussiëren over de DDM.
-
Voor de mDDM en DDM set is nu een handleiding beschikbaar hoe de decoder in te bouwen in de stuurstand.
Het bericht in de laatste nieuwe Railhobby dat de V-IRM ChipKnip er binnenkort aan komt is helaas foutief.
Overbeek weet van niets.
Wellicht zat RH in de war met de Condor set die NU is uitgeleverd aan de winkels.
-
Serieus :-[?
Wat is er fout dan?
Tussenbak niet aangepast?
Er kwam toch ook een normale V-IRM (lekker lezen ofzo)
-
@Bastaard, goed lezen: er staat dat het bericht foutief is. Oftewel de VIRM komt er nog niet aan.
-
Juist Heer Sander.
-
Owh :-X :-[ sorry.
Gelukkig maar hebben ze nog wat tijd voor hun V-IRM ;D
-
8040 Rivarossi scharfenberg koppelingen moeten over ongeveer 2 weken in de winkels liggen.
bron : Overbeek.
-
En ze zijn leverbaar.
Klein verslagje
Rivarossi 8040 Scharfenberg koppelingen (http://www.hetgroterdamproject.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=734:scharfkop&catid=78:rivarossi&Itemid=118)
-
was dan wel geen 2 weken, maar ziet er goed uit! dank je wel! (y)
-
Tja, ik zit ze hier ook op het gemak te bekijken. Ogen toch wel grof en dat palletje voor een ontkoppelrail maakt het niet beter.
Bij de Sprinter is het al helemaal geen verbetering, maar ja, vind maar eens een model van een NL treinstel met een normschacht.
Voorlopig heb ik er nog even geen bestemming voor.
-
Voor het geld vind ik ze wel OK, en NL-modellen met normschacht...
dat wordt even improviseren :)
Ik zal ze pas nodig gaan hebben als ik twee Piko-GTW-s
in mijn bezit heb ;D
-
@Henk : maar ja, het ziet er toch beter uit dan bv een Roco kortkoppeling die voor zich uit steekt. Een nog fijnere koppeling zou geweldig zijn, maar dit vind ik al een leuke stap in de goede richting.
-
Misschien wil Artitec hun Scharfenberg van de DE1/2 wel gaan uitbrengen met normvork...
-
Mag ook zonder, ik lijm ze wel in de schacht.
Vorig jaar heb ik ernaar gevraagd en het schijnt dat Artitec ook een partij losse koppelingen heeft laten aanrukken, maar dat die niet in orde waren. Ze zitten weer bij de de2, dus nog maar eens vragen.
Wat betreft de vergelijking met de Roco koppeling zijn we het gauw eens Chris, lelijk ding. ;D Maar in vergelijking met profi vind ik het niet heel veel beter. Ik zou ze wel op mijn Koplopers monteren denk ik, ware het niet dat daar al Philotrain koppelingen opzitten.
-
Heb het vroeger op de Lima mat 46 opgelost met spoor N koppelingen. Complete mechaniek uit een N goederenwagentje gezaagd. Vond het beter dan welke schaal H0 oplossing dan ook.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/M46koppen.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/M46koppen.jpg)
en gekoppeld
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/M46gekoppeld.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/M46gekoppeld.jpg)
Maar toch maar eens die Rivarossi's proberen. Dat palletje aan de onderkant zal me niet storen denk ik, mis wel weer de koppeldoos bovenop. Misschien iets voor Mitchell, als 3D printje. Deze er bovenop lijmen (gaat zoiets, Chris?), decal van Karst erop.
Of deze van Woytnik http://www.woytnik-modellbahntechnik.de/Anfang_Kupplungen_11.htm (http://www.woytnik-modellbahntechnik.de/Anfang_Kupplungen_11.htm), klikken op Scharfenbergkupplungen en dan naar onderen scrollen, Bestell-Nr. 1209.
Overigens, die koppelingen die Artitec op z'n DE's zet, zijn die functioneel? Anders laat maar.
-
Artitec levert er functionele koppelingen als extraatje bij en die kun je dus ergens anders voor gebruiken. ;D
Ook mat '46, klein Symoba-mechaniek.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/mat46koppel4.jpg)
Zien er trouwens niet slecht uit die gewone schaal n koppelingen. Moet nog eens Tomix Scharfenbergs in schaal n bekijken.
-
Krijg je die schaal N Tomix Scharfenbergs dan gemonteerd op een H0-model?
mvg,
Gert
-
Vanzelfsprekend. De vraag is of het er een beetje uitziet. Ze lijken helaas behoorlijk op schaal.
http://shop.strato.de/epages/62531443.sf/en_GB/?ObjectPath=/Shops/62531443/Products/0381 (http://shop.strato.de/epages/62531443.sf/en_GB/?ObjectPath=/Shops/62531443/Products/0381)
Tevens compleet met kortkoppelmechaniek beschikbaar.
-
Lijmen met superlijm o.i.d.?
mvg,
Gert
-
Dat zien we altijd werkenderweg wel hè. Tot nu toe is het me altijd gelukt om een koppeling die ik wilde plaatsen ook te plaatsen.
Die Tomix Scharfenbergs zijn er bijvoorbeeld voor de genormeerde schaal n schacht en Symoba is zo vriendelijk geweest die schacht ook te produceren voor op de mechanieken. Maar met een beetje superlijm krijg je ze ook wel in een H0 schacht.
Die Tomix dingen compleet met mechaniek zijn natuurlijk ook leuk.
Maar het punt is dus dat ze weleens zo goed op schaal zouden kunnen zijn dat je ze niet voor een H0 model kan gebruiken.
-
die rivarossi-dingen vind ik zo verkeerd niet, het ziet er beroerd uit op een sprinter omdat ze een paar mm te laag hangen, dat is nou eenmaal vanwege die nemschacht, maar verder... ze ogen in elk geval beter dan die ielige lelijke philodingen, daar heb ik helemaal nooit het punt van begrepen. Zit er eigenlijk nog mechaniek in de hamsterwangen aan de zijkant van de koppeling? zo niet dan vijl je die er gewoon af.
-
Hoi
De Riva-koppeling is van het type zoals dit bijvoorbeeld op een ICE gebruikt wordt.
Hierbij zitten de elektrische contacten aan de zijkant i.p.v. bovenop zoals bij de nederlandse variant. Vandaar dat het geheel nogal lomp werkt voor nederlandse begrippen :D
Bart
-
gebruik je hem toch op een ICM van lima/Trix ;)
-
Hoi
Ik moest effe googelen naar wat een ICM is :-[ :-[ , maar daar zit inderdaad ook een Riva-schaku op :)
Bart
-
Voor de ICM zou ik ze ook wel gebruiken, al ogen ze dan nog lomp. Het (ont)koppelt in ieder geval eenvoudig. Die rare Philo-dingen zijn wat dat betreft lastiger maar ogen tot mijn verbazing gekoppeld eigenlijk prima op de ICM.
-
Ik moest effe googelen naar wat een ICM is
Tss... Cultuurbarbaar! ;) ;D
-
Hallo Allemaal,
Iedereen blij dat de VIRM uit zou komen. Ik had de foto gezien van een proef exemplaar en zag dat de pantografen gewoon op de motorbak zaten. Ik baalde eigenlijk al een beetje, omdat het dan niet helemaal lijkt op het echte voorbeeld. Ik had Overbeek een e-mail gestuurd met de vraag of de pantografen op de motorbak blijven of dat deze op de tussenrijtuig zou komen. Dit is het antwoord wat ik heb gekregen van overbeek:
Op dit moment zijn ze bezig met een nieuwe rijtuig te ontwikkelen om de IRM voor een VIRM te maken, dus pantograaf op de tussenbak.
Hij wordt dus zoals hij moet wezen! Levering volgend jaar mrt/april.
=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-
Gelukkig gaat de bak dus aangepast worden. Alleen jammer dat de levering pas volgend jaar mrt/april gaat worden. Kan niet wachten tot hij geleverd wordt.
-
De foto van de Chipknip is puur om te laten zien hoe het stel eruit zou komen te zien, maar is geen VIRM, maar een omgespoten IRM.
Zoals Overbeek aangeeft komt de VIRM met aangepaste bakken.
Levering staat nu voor Maart 2012.
Levering Mat 46 geel staat voor Januari 2012
bron : Overbeek.
-
Wat foto's van de van Leeuwen (http://www.hetgroterdamproject.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=749:rivarossi-van-leeuwen&catid=78:rivarossi&Itemid=118)
-
Inderdaad leuke wagonnetjes.
Vraagje aan de kenners. Staat er in het echt bij de buizen van "van Leeuwen" ook een opschrift op de buizen? Dit is best apart. Wel geinig als je ooit, na bijv. 50 jaar zo'n buis opgraaft en dan de naam aan de buitenkant tegenkomt van de leverancier/producent. Maar dit even terzijde.
Mvg Maikel
-
Ik heb de buizen nog nooit gezien met een opdruk... Meestal komen/kwamen ze ook op Res-en (4-assig) aan ipv van Kbs wagons...
-
En weer denkt Rivarossi, dat NS zwenkrongenwagens heeft gehad (maar dat nooit heeft gedaan). Weer een setje fantasiemodellen dus..
dirkjan
-
Op pagina 198 van het DE 2200/2400 boek lijkt de achterste wagen erop. De beletring zie ik nergens op terug maar dat zijn ander type buizen. Deze lijken me in 1:1 erg groot dus dat zou zich wel kunnen lenen voor wat extra reclame.
-
Als je die reclameopschriften niet mooi/realistisch vindt kan je de buizen toch gewoon ff zelf overspuiten? ;)
-
of een kwart slag draaien ;D
-
Ik had vroeger een Roco rongenwagen met Van Leeuwen buizen, alleen waren deze buizen bruin en kleiner, zaten er meer op en met balken ertussen.
Op de buitenste buizen was een wit vlak aangebracht met daarin de naam "Van Leeuwen Buizen" in het rood en/of zwart.
Op de doos was ook een stikker geplakt met de naam Van Leeuwen Buizen.
Ik vermoed dat het een relatiegeschenk is geweest maar het zou dus best kunnen dat er ooit buizen met deze tekst zijn vervoerd.
Stephan.
-
Volgens een foto bij 'de buren' kun je deze Rivarossi-set binnenkort leuk combineren met een Artitec DE2.
Zie: http://forum.3rail.nl/index.php?topic=29621.0 (stukje naar beneden scrollen)
mvg,
Gert
-
Ik vat em nie.
-
3e foto van onder... ;)
-
Deze foto Chris. (http://farm6.static.flickr.com/5069/5675984434_0a7f23df86_z.jpg)
-
Ow 8)