BeneluxSpoor.net forum
Overige spoorzaken => Grootspoor => Topic gestart door: T.Spat op 01 December 2010, 23:13:31
-
Ik las zojuist op bahnbilder.de dat het bedrijf in Raeren wat oud materiaal opknapte
en verkocht het financieel niet heeft gehaald :P
Er staan 3 2400en op het terrein, die omgebouwd zouden worden voor smalspoor
en dit gaat nu niet door...
Ik ben heel benieuwd of een of meerdere van deze locs weer op eigen bodem
(en rails ;D) terecht komen.
Apart is dat ze van de VFLI zijn geweest, waar ook de 2412 vandaan is gekomen ::)
De toekomende ontwikkelingen maar afwachten (ikzelf heb thuis geen plek voor
3 2400en hoe graag ik het wil ;D)
Mvg,
Tis
-
Voor zover ik weet is het bedrijf alweer in handen van een andere ondernemer, welke momenteel de locomotieven te koop heeft staan voor een veelste hoog bedrag.
-
loks staan inderdaad te koop. alleen is de prijs anderhalf keer zo hoog als bij VFLI en in slechtere staat.De 2412 hebben we gelukkig in Frankrijk nog even kunnen nalopen en onderdelen kunnen wisselen die voor vervanging in aanmerking kwamen.
Ben zelf een aantal malen in Raeren geweest in de hoop er nog een exemplaar te kunnen weghalen,maar helaas.
groetjes Chris Rompelberg
-
Even voor de beeldvorming, wat kost dat nou, zo'n 2400?
-
Even voor de beeldvorming, wat kost dat nou, zo'n 2400?
Ongeveer net zoveel als een Porsche Cayenne.
-
Een kleine ton dus.
Dan moet je wel een plan hebben, wil je dat ertegen aan gaan gooien, lijkt mij.
-
Heb nog wel een ton staan!!
Heb we belang bij zo'n lokkie!!
Greetz:Menno
_______________________________________
(regen) ton
-
Een kleine ton dus.
Dan moet je wel een plan hebben, wil je dat ertegen aan gaan gooien, lijkt mij.
Dat sowieso, vind de vraagprijs alles behalve realistisch zeker gezien de staat van de locomotieven op moment.
-
Zo hee... En wat weegt zo'n ding (oud-ijzerprijs) ?
-
Zo hee... En wat weegt zo'n ding (oud-ijzerprijs) ?
Geheel weegt 60 ton.
Dat ongeveer keer 0,20 ~ 0,25 cent. Da's al wat ruim genomen. Er zit natuurlijk ook nog wat koper in (tractiemotoren)
-
Is een aantal van 3 loks 2400/2500 niet voldoende, je kan moeilijk alles bewaren (en opknappen).
Als je toch wilt klussen, vele clubs kunnen je handen (en geld) heel goed gebruiken.
-
Is een aantal van 3 loks 2400/2500 niet voldoende, je kan moeilijk alles bewaren (en opknappen).Als je toch wilt klussen, vele clubs kunnen je handen (en geld) heel goed gebruiken.
Gaan we weer. Net als stoomloks hebben de dieselloks 2400 ook niet het eeuwige leven. Mijns inziens is gewoon opslaan en tzt weer opknappen als de huidige dieselloks niet meer te repareren zijn. Je kan ze beter bewaren, dan ze verschroten(of er smalspoor lorren van maken of iets dergelijks). Er is al zoveel wat verschroot is en wat we nog gaarne zouden willen zien rijden.....
Voor het nageslacht bewaren heet zo iets toch?
Greetz,
Noppie.
-
......Mijns inziens gewoon opslaan......
U heeft nog ergens een overdekte stallingsplek met rails in den lande ?
Wij vernemen graag.........
-
Groot probleem wat men tegen komt is o.a. inderdaad de stalling (liefst natuurlijk met spooraansluiting), en ook een puntje zijn de financiƫn, men kan uit eindelijk misschien wel zo'n locomotief aanschaffen. Maar wat dan, hij zal toch gerestaureerd moeten gaan worden. Hiervoor zijn ookvakbekwame vrijwilligers nodig, liefst natuurlijk met een aantal certificaten welke nodig zijn voor het uitvoeren van bepaalde werkzaamheden aan een locomotief.
Of de locomotief zal worden ondergebracht bij een reeds bestaande club, welke al barsten van het op te knappen materieel.
-
Nou als ik de rest van die 100.000 euro mag houden krijg jij van mij een 2400. (y) (y)
De 2412 heeft niet zoveel gekost als hierboven.Weet ook niet waar men die info vanaf heeft gehaald.
De prijs van de 2412 geef ik ook niet .Kan alleen zeggen dat het tranport net zo duur was als de lok.
Heb ik mijn eigen Km naar Petit Rosselle niet geteld omdat het hobby en een uidaging was{is}.
En dat ik Raeren was ,was niet direct om nog een lok terug te halen , maar meer om de draaistellen die overbodig waren te bemachtigen.
Inderdaad om er voor te zorgen dat er toch nog wat onderdelen te verkrijgen zijn.
Groetjes Chris
-
Nou als ik de rest van die 100.000 euro mag houden krijg jij van mij een 2400. (y) (y)
De 2412 heeft niet zoveel gekost als hierboven.Weet ook niet waar men die info vanaf heeft gehaald.
De prijs van de 2412 geef ik ook niet .Kan alleen zeggen dat het tranport net zo duur was als de lok.
Heb ik mijn eigen Km naar Petit Rosselle niet geteld omdat het hobby en een uidaging was{is}.
En dat ik Raeren was ,was niet direct om nog een lok terug te halen , maar meer om de draaistellen die overbodig waren te bemachtigen.
Inderdaad om er voor te zorgen dat er toch nog wat onderdelen te verkrijgen zijn.
Groetjes Chris
Chris, de nieuwe eigenaar van het bedrijf stelt de prijs van een kleine ton.
-
U heeft nog ergens een overdekte stallingsplek met rails in den lande ?
Wij vernemen graag.........
Wat ik eigenlijk wil zeggen is, dat er na het stoomtijdperk, bijna alles verschroot is. En nu zitten we met een aantal loks en wagens, welke diep bedroevend laag is. Ik begrijp, dat was toen de keuze. Deze keuze moeten we niet weer willen maken.
En nee, ik heb het geld noch de stalling niet, maar probeer alleen duidelijk te maken welke fouten er niet weer moeten maken. En je zou ook als pluklok kunnen gebruiken(kijk naar de VSM, stoomloks). Zowel loks als onderdelen daarvan zijn nooit te veel.
Greetz,
Noppie.
-
Goh; het ene moment wordt er gezeurd dat we nu teveel bewaren ( zie oa http://www.spoorforum.com/spoorforum/phpBB3/viewtopic.php?f=20&t=2585 ) en nu is het weer dat we nog meer van hetzelfde moeten bewaren. Er zijn nu 4 2400'en bewaard, dat lijkt mij voldoende (dan zijn er over nogmaals 50 jaar echt nog wel 2-3 over) De les van de jaren '50 is echt wel doorgedrongen, ik zie het eerder naar de andere kant doorschieten... ::)
En nogmaals : zolang de handjes en de centjes er niet zijn heeft het roepen om meer bewaren al helemaal geen zin... of het anders in Belgie of hier in de buurt wegrot maakt niet uit :-\
-
60 ton = 60.000.
60.000 x 20 ct = 12.000 Euri.
Lijkt me een redelijk startbod. ;D
-
.......aantal welke diep bedroevend laag is......
Kom, kom, juist alhier wordt al veel bewaard, kijk eens even naar Belgie of Luxemburg.
In aantallen is dat een schrale afspiegeling wat in Nederland nog aanwezig is, plus een heleboel museum materieel uit omringende landen.
Gr Treinhobbijist
-
60 ton = 60.000.
60.000 x 20 ct = 12.000 Euri.
Lijkt me een redelijk startbod. ;D
Ach, wij begonnen met de 2412 met 1 eurie... ;D
-
Kom, kom, juist alhier wordt al veel bewaard, kijk eens even naar Belgie of Luxemburg.
In aantallen is dat een schrale afspiegeling wat in Nederland nog aanwezig is, plus een heleboel museum materieel uit omringende landen. Gr Treinhobbijist
Ik kan me qua Nederlandsche stoomloks maar 1 (Bello) rijdend voor de geest krijgen.
-
Dan heb je niet echt goed opgelet Noppie...
Bij de MBS iig de SS657 , SSN 8811 (ook al is dat een ex-WD) , de herbouw van de 6513 bij de SHM mogen we vast ook wel meetellen. En ik ben vast nog wel wat vergeten.
-
Helemaal correct JAB.
-
En ik ben vast nog wel wat vergeten.
Ja, zoals andere stoomlocs bij de museumbedrijven die misschien niet bij de NS hebben gereden, maar wel bij bedrijven in NL.
En dat geldt natuurlijk ook voor de smalspoorlocs.
Dat in een land als Duitsland meer stoomlocs bewaard zijn gebleven komt o.a. doordat die langer met stoom hebben gereden (zeker in de vm. DDR), dat er meer mensen en dus meer spoorwegliefhebbers wonen en dat er meer ruimte is om mee te rijden.
-
Kunnen we niet met z'n allen een 2400 kopen ???
Als alle leden van "Beneluxspoor" bv. een bedrag van 2 euro storten.
Dan hebben we met z'n allen een 2400 en heeft Beneluxspoor een leuke loc.
gr. klaas
-
Kunnen we niet met z'n allen een 2400 kopen ???
Als alle leden van "Beneluxspoor" bv. een bedrag van 2 euro storten.
Dan hebben we met z'n allen een 2400 en heeft Beneluxspoor een leuke loc.
gr. klaas
Ik denk dat we dan beter een bestaande loc, treinstel of rijtuig kunnen adopteren.
-
Dat kan natuurlijk ook
Het was maar een suggestie ;D
Gr. klaas
-
Kunnen we niet met z'n allen een 2400 kopen ???
Als alle leden van "Beneluxspoor" bv. een bedrag van 2 euro storten.
Dan hebben we met z'n allen een 2400 en heeft Beneluxspoor een leuke loc.
gr. klaas
JA, en dan laten we'm bespuiten met het BNLS logo, en dan sturen we'm rond, dan kan die op onze banen rijden! 8)
-
Ik zal de woningbouw eens vragen hoeveel de zolder bij mij aan kan...... ;D
Groeten Erwin
-
Het heeft wel wat ;D ;D
Is weer eens wat anders 1:1 op de model banen rijden.
Ben benieuwd of het spoor cq de zolder het wel houdt ;D
groeten klaas
-
Zat dr an te denken om een voor station Marrum - Westernijkerk te zetten ter ere van het Dokkumerlokaaltje!!
Greetz:Menno
___________________________________________________________________
Wie is met mij......?
-
Voor de 2412-actie heb ik alleen maar diep respect (y)
en ja stalling is altijd lastig met 1:1 materiaal, maar daarintegen zijn er nu
nog maar een paar 2400en en het is altijd mooi als er nog een (of drie :-X)
bewaard kunnen worden :)
Hopen dat ze de prijs nog wat laten zakken....
Mvg,
Tis
Edit, ik reageerde op pagina 1, nog voor ik zag dat er al 3 pagina's aan reacties zijn :-[ ;D