BeneluxSpoor.net forum
Overige spoorzaken => Grootspoor => Topic gestart door: Treinhobbijist op 03 July 2009, 11:09:30
-
Nederland is al niet zo groot, maar schijnbaar is er plaats voor nog een tweede Stichting Mat 64.
Zo viel onlangs mijn oog op een kleine mededeling op MP, waarin vrijwilligers worden gezocht om nog zo'n Stichting op te richten.
Niet om de al jaren bestaande Stichting Mat 64 (met nu nog stel 419) te helpen, nee, met een eigen stel, de zwaar toegetakelde 472 !
Als ik de foto's zo zie, dan is er nog een heel lange weg te gaan voor de mensen achter deze tweede Stichting.................................
http://link.marktplaats.nl/262673228
-
Ik weet van gekkigheid niet hoe ik hierop moet reageren.... ;D
-
Van een stichting die niet fatsoenlijk het woord "vrijwilligers" kan schrijven verwacht ik niet zo veel, nog afgezien van de vraag of dit uitgebeende wrak de moeite van het bewaren wel waard is... ;D
-
Als ze gaan samenwerken kunnen ze van de restanten misschien nog wel wat maken; de 891II.....
Carlo
-
bewaar dan een plan T, maar dit... ::)
-
Dat is geschreven in Voltooid Verloren Tijd
Laten ze liever bijdragen (financieel of met handen uit de mouwen) aan 1 van de nu bestaande stichtingen.
Of ga iets nieuws doen , zoals de 1605 redden (of was Jos al aan 't lobbyen?) ;)
-
jos zou de 1607 doen ;D
-
O jadie bedoel ik ook :-[
-
Och ik vind het wel een leuk idee :P
Alleen denk ik persoonlijk dat het weinig kans van slagen heeft (o.a. door de reden van poes :-\),
ook de fasiliteiten zijn niet echt indrukwekkend.
Maar zowieso dat er mensen zijn die zich inzetten voor het behoud van nederlands materieel vind ik (y)
en kijk nou eens naar andere museumorganiesaties, zijn die zo profesioneel begonnen ??
Inderdaat het is wat vreemd maar meteen al die negatieve voor oordelen...
Bas
-
......Inderdaad het is wat vreemd maar meteen al die negatieve voor oordelen......
Denk niet dat het negatief is, maar meer realistisch !!
-
Neem dan een lage 440-er.
Die stellen hebben pas een schilderbeurt gehad en zijn nog in orginele staat.
sommige zien er nog schitterend uit.
Maar dat uitgemergeld stel te Wijster.
Waar begint men aan.
Groetjes Chris rompelberg
-
Mijn god.
Als je een mat 64 wil gaan bewaren pak dan een stel die tenminste goed is.
De 419 was niet 1 van de besten, die was meerendeels gekozen omdat die groen was. Nu is hellaas dit stel niet echt fraai meer door een onderonsje van twee treinstellen.
Maar wil je een Mat 64 hebben dan is er echt wel beter dan wat ze nu hebben. Een krom uitgebrand stel. Wat wil je daar nog mee. :-\
Maar goed we zien wel wat de stichting mat 64 nog wil gaan doen nu ze de 419 in de kreukels hebben liggen.
Manuel
-
Zijn er trouwens nog bruikbare (lees: in betere staat als dit ding) Plan V's die ooit groen geweest zijn ?
-
Waar maken we ons druk om? Een actie van een overenthousiaste jongeman met nog iets te weinig realiteitszin.
Maar dat komt met de jaren wel. Wie weet richt hij over tien of twintig jaar wél een stichting op. "Behoud VIRM" of zoiets... ;)
mvg,
Gert
-
Zijn er trouwens nog bruikbare (lees: in betere staat als dit ding) Plan V's die ooit groen geweest zijn ?
Nee, die zijn allen verworden tot oud ijzer. Er is nog wel een 900 die rijdt met de kop van de 420, die dus theoretisch geheel historisch verantwoord de beschadigde kop van de 419 zou kunnen vervangen.
Verder is het hier aangehaalde treinstel natuurlijk een kansloos project; er staat in den lande nog zoveel historisch materieel wat schreeuwt om vrijwilligers, daar kan je beter je energie in steken.
-
Maar goed we zien wel wat de stichting mat 64 nog wil gaan doen nu ze de 419 in de kreukels hebben liggen.
Ook wat vreemd/verwarrend is de naam voor deze nieuwe Stichting, deze lijkt wel erg op de naam van de al langer bestaande "Stichting Mat 64".
Op het www.spoorforum.eu las ik trouwens dat deze Stichting al een vervanger heeft uitgekozen, ism NS, voor de 419, maar dat dit stel nog niet beschikbaar is, ivm de aanhoudende problemen met de SLT.
-
Realistisch lijkt dit zeker niet.
Een stel wat op 4 nooddraaistellen staat?
En de eerste die een chopperinstallatie kreeg?
Ja, als serie treinstel, maar de eerste chopperinstallatie op het nederlandse net zat toch echt in de oude BD 9106, oftewel oude Jules.
Met deze chopperinstallatie heeft de BD 9106 nog convooiritten gereden tussen Haarlem en Leidschendam werkplaats.
Realistisch is dit niet, er ontbreekt duidelijk een visie cq. herstelplan
Dit kost alleen veel geld, terwijl inkomsten niet aanwezig zijn.
En stel dat ze met veel kumst en vliegwerk toch ooit het stel toegelaten krijgen op het net, dan is de rittenmarkt afgeroomd door de stichting Mat'64 met de vervanger van de 419.
Henk Boshuyzen
-
jos zou de 1607 doen ;D
Tja, was de bedoeling van wel, maar ja als je geen mensen ervoor warm krijgt is het een verloren kwestie.
En ja, de 1607 staat ook al behoorlijk uitgerangeerd.
Daar zal waarschijnlijk een oud ijzerboer zich op los gaan laten denk ik. >:(
Jos.
-
1607 sloop ? Volgens deze bron niet:
http://www.rolandrail.net/drgl/acts.htm
Groeten,
Marco
-
Ik kan hieruit nergens opmaken dat de 1607 daar tussen zit.
Er is sprake van 10 loc's.
Waarvan er 4 in dienst zijn, dus staan er nog 6 terzijde.
Van die 6 stuks terzijde staat geen nummer vermeld.
Alleen de 4 in de rijdende dienst.
Jos.
-
Lui,
Het gaat hier om een stichting Mat '64.
Dus graag over dat onderwerp en niet (weer) over de 1607!
Dank u!
Gr,
Bart
-
8) jongens waar zijn we nou mee bezig,als de bestaande organisatie's het huidig rijdend materieel al moeilijk op de baan kan houden door vele IWV regels en bevoegdheden moet ik om zulke dingen gewoon lachen, kans TOTAAL NIET. Help liever dan een bestaande stichting.
-
Inderdaad Johnny !
Heb al dagen geleden via MP een mailtje gezonden aan de plaatser van de advertentie op MP.
Nog steeds geen enkele reactie op de vraag wat ze (hij/zij ?) nu voor ideeen hebben.
Denk zo langzamerhand dat het een fake is.........
-
@Jos misschien even je bril opzetten? Ook 1607, 1608, 1610, 1617, 1618 en 1620 zijn overgenomen door Railmotion en worden t.z.t. deels na revisie weer in dienst gesteld bij ACTS.
Staat er toch vrij duidelijk op vermeld.
Voor de rest lijkt me dit ook een verloren zaak. Zorg dan dat je een mat 64 krijgt die in goede staat is.
-
Voor de rest lijkt me dit ook een verloren zaak. Zorg dan dat je een mat 64 krijgt die in goede staat is.
Dat zal denk ik ook niet lukken, NS deelt deze stellen denk ik niet zomaar uit, en zal er waarschijnlijk ook wel vele voorwaarden aan verbinden.
-
Is Arjan wel echt Arjan??
Het schijnt dat die G.Mulder (die flieren fluiter uit Harlingen) ook nog steeds van die mooie ideeën heeft en wel eens andere namen gebruikt.
Zou mij niks verbazen dat het zo'n zelfde soort persoon zou betreffen!!
Greetz:Menno
-
Nee, dit is echt Arjan ;)
Zal eens navragen als ik hem spreek op MSN...
-
En ? Heb je Arjan nog gesproken......... ?
Heb in ieder geval nooit enige reactie van deze Stichting (in oprichting) terug mogen ontvangen !!
Denk dat we er ons maar niet meer "druk" over moeten maken :D
-
Naar het schijnt heeft Arjan in huis genoeg onderdelen liggen uit lage 800'n om die 472 te kunnen completeren.
-
Heeft ie wel een groot huis als hij 4 complete draaistellen heeft liggen ;D ;D
-
Of in de tuin onder een zeil..?!
-
En jullie denken dat alleen met een paar draaistellen je er bent.. ;D ???
Leuk geintje dit, verder lekker links laten liggen ;)
-
nou, tis wel leuk. Als je de neus van een cessna en een krat bier neemt en die zet je beide op zo'n draaistel kan je dr heel hard mee over het spoor zoeven en mocht een cessna-motor niet sterk genoeg blijken dan kun je nog je ellende gaan zitten verzuipen. De theorie achter dit verhaal is reeds in miniatuur getest bij railz en daar werkte t uitstekend.
-
Ik denk dat je de HIJSM heel blij kan maken met de ramen uit dit stel.
De 113 en de 115 hebben namelijk deze ramen ook en de 419 kon niet voldoende leveren.
Groet,
Jeroen
-
arjan is wel arjan
deze arjan gaat het dus om;)
-
Ik snap dit bericht even niet....
Is "Mat 64" nu ook "Arjan" ? ? ?
Zo ja, wat is de bedoeling van dit bericht......
Zo niet, wat is de bedoeling van dit bericht....
Pewiam
-
Dan moet je even de vorige bladzijde teruglezen; bericht #25 t/m #28 om precies te zijn... Misschien wordt het jou dan duidelijker (mij niet, maar dat terzijde).
-
mat64 is mijn naam op vrijwel alle forums
echt naam is arjan ;)
-
Dat is dan duidelijk.... Indien "Arjan" dan ook nog is van de 472......
De vraag is dan: Is er al wat bekend over de "tweede Stichting Mat 64" ?
Wat heeft de adv. op MP opgeleverd ?
Wat zijn de plannen ?
-
er is al wat meer bekend geworden in de tussentijd
de 472 gaan we alleen kwa interieur opknappen en uiterlijk
waar we nu al druk mee bezig zijn 1 stuurstand is alweer compleet nieuw in de verf gezet
het stel krijgt binnenkort ook weer originele draaistellen terug
en er word nu ook onderhandeld over legaal onderdelen uit de stellen die op zwolle rangeer staan te halen
ook krijgen wij later het stel van het spoorwegmuseum onder onze handen
ik zal later wel een foto plaatsen van de stuurstand in de verf;)
Groet Arjan
-
..........ook krijgen wij later het stel van het spoorwegmuseum onder onze handen..........
En, weet het spoorwegmuseum dat zelf ook al ??
-
ja er is al met iemand van het spoorwegmuseum erover gepraat;)
-
Alleen vraag ik me nog af "waarom" deze stichting? Het antwoord heb ik hier nog niet voorbij zien komen. Waarom sluit je je niet gewoon aan bij een bestaande stichting?
Groet,
Edwin
-
En wat moet je met zo'n schrootbak?
-
ook krijgen wij later het stel van het spoorwegmuseum onder onze handen
En dat is dus je reinste onzin, voglens mij ijl jij een beetje.
de 472 gaan we alleen kwa interieur opknappen en uiterlijk
...
het stel krijgt binnenkort ook weer originele draaistellen terug
Waarom zou je als je hem alleen uiterlijk opknapt er andere draaistellen onder gaan zetten ???
En heb je enig idee wat zoiets kost ?
Volgens mij doe jij echt aan dagdromerij, kannonne wat een ongeloofwaardig verhaal zeg ;D
Van mij mag hier een slotje op zolang deze Mnr geen hard bewijs levert voor zijn verhalen, is geen sprookjesbos hier toch ?
-
En dat is dus je reinste onzin, voglens mij ijl jij een beetje.
Thom kan jij dan wel geloofwaardig maken dat je zeker weet dat mat 64 ijlt? Zo wordt het sprookjesbos nog groter
-
Interresante discussie, zeker niets voor een slotje.
Schijnbaar heeft de "tweede stichting Mat 64" goede contacten overal, want wat anderen niet lukt, lukt hun binnen enkele maanden......
- Beheer treinstel Spoorwegmuseum, dat is bepaald niet de gewoonte bij het Sp.museum om iets elders onder te brengen.....
- Krijgt draaistellen, terwijl er bijzonder moeilijk wordt gedaan over welk onderdeel dan ook van de huidige sloopstellen. Zelfs de HIJSM krijgt geen ruit van welk stel dan ook en moest noodgedwongen bij de 419 langs.
- Kosten spelen geen rol, beide bakken zullen gelicht moeten worden voor draaistelwisselen.
- NS/NSR doet alleen zaken met het Sp.museum en de echte Stichting Mat 64, heb ik vernomen.
- Rijden zal de 472 nooit meer.......... Geld en contacten kan je dus misschien beter schenken aan de echte Stichting Mat 64 ;D
"mat 64" mag het nu uitleggen.......
-
Best wel knap allemaal. 16/17-jarige met dusdanige contacten en centen, iets waar een stichting die al jaren bezig is alleen maar van kan dromen.
En sja als je de onderdelen al op voorhand uit de stellen die op zlr staan heb gehaald is het idd makkelijk om er aan te komen.
Laat onze "voorzitter" nou net al deze onderdelen al eens op Mp aangeboden hebben, waar was deze stichting ook al weer ontstaan???? ohja Mp.......
erg discutabel allemaal.
-
Ik ga hem nog niet sluiten, maar me er wel even in verdiepen....
Hier kloppen een aantal dingen inderdaad niet.
Ik heb al eens vaker last gehad van asperges...
-
mat64 is mijn naam op vrijwel alle forums
echt naam is arjan ;)
Op het belangrijkste forum wat er mbt behoud van spoorwegmaterieel toe doet, het NMLD-forum, ben je niet geregistreerd onder deze naam. ::)
-
Er staat ook vrijwel alle ;)
-
Thom kan jij dan wel geloofwaardig maken dat je zeker weet dat mat 64 ijlt? Zo wordt het sprookjesbos nog groter
Thom is vrijwilliger bij het NSM (hmm, dat heb ik al eens eerder gezegd ergens).
@Gert: Is ie er wel geregistreerd? ;)
-
Ik ben ook lid van een kermisforum en ieder jaar is daar wel weer een of andere grappenmaker die beweert dat hij het volgende seizoen met die of die attractie de kermis op gaat. Bij de een kijk je er zo doorheen, de ander pakt het wat geraffineerder en geloofwaardiger aan waarbij het soms wat langer duurt voordat de ontmaskering plaatsvindt of het topic gewoon een stille dood sterft omdat iedereen er wel een beetje klaar mee is.
Uiteindelijke doel van zo'n poster is vaak alleen maar aandacht en vooral het zich verkneukelen over iedereen die hem of haar serieus neemt.
Ik heb bij dit topic zo'n zelfde gevoel en dit is dus ook het enige wat ik er over zal zeggen. Leuk voor de verstrooiing maar echt serieus kan je het toch niet allemaal noemen.
Mocht ik fout zitten dan volgt een publiekelijk excuus ;)
-
Thom is vrijwilliger bij het NSM (hmm, dat heb ik al eens eerder gezegd ergens).
@Gert: Is ie er wel geregistreerd? ;)
Thom staat geregistreerd onder diezelfde (zijn eigen) naam, de mat64-Arjan niet onder 'Mat64'. Er staan drie 'Arjan's geregistreerd, ééntje is actief en die is vrijwilliger bij de HIJSM.
-
Uiteindelijke doel van zo'n poster is vaak alleen maar aandacht en vooral het zich verkneukelen over iedereen die hem of haar serieus neemt.
Inderdaad is "Mat 64" wel het meest stil, in zijn "eigen" topic, over zijn eigen Stichting.
Overigens wordt het mijns inziens ook de hoogste tijd dat hij een andere Stichtingsnaam gaat gebruiken, om verwarring met de veel serieuzere "Stichting Mat 64" (van stel 419) te voorkomen. Want 2 clubs met dezelfde naam kan natuurlijk niet !!
Gr Pewiam
-
Vaker met dit bijltje gehakt. Op een ander forum over cruiseschepen en oceaan lijners hebben we ook last van mensen die van alles beweren. Van het oprichten van een rederij tot aan het redden van oude sloop schepen. Ze vallen vaak gelijk door de mand, door aan ons leken advies te vragen. Soms heel soms is er eentje die er tussen door glipt, maar meestal na een tijdje nog steeds geen vragen kan beantwoorden. Het gevaar van mensen met een te grootte fantasie is dat, serieuze inititieven niet meer worden geloofd.
Ik bekijk het zo 4 pagina's met opmerkingen, vragen etc. En geen duidelijk antwoord, bewijs of foto's van een project of verwijzing naar een website. Kan je wel concluderen dat er iemand met een flinke fantasie en betonplaat voor zijn hoofd, achter de computer zit. Laten dood bloeden die handel.
Groetjes Ben.
Nu opweg naar Noord Korea om daar de Nederlandse stoom locomotieven te gaan redden.
-
Nu opweg naar Noord Korea om daar de Nederlandse stoom locomotieven te gaan redden
Gaf plan !!!! O, nee, ik snap hem al.......... LEUK !!
-
Ik lees dit topic al een tijdje mee en ik heb hier ook zo m'n twijfels over.
Wij van de HIJSM zijn overal bezig geweest om alleen maar ramen voor de Plan U's te regelen, maar nog van de sloopstellen in Zwolle, nog van een plukstel in Haarlem konden we ramen krijgen. Daarom verbaas ik me ook ten zeerste dat er ineens een treinstel beschikbaar is, en zowaar ook de draaistellen... Maargoed, mocht het wel zo zijn dan zien we dat vanzelf wel. In elk geval zou een andere naam inderdaad niet verkeerd zijn.
Groeten van Edwin
-
Nu opweg naar Noord Korea om daar de Nederlandse stoom locomotieven te gaan redden.
Dat is anders de Dampfbahn Furka Bergstrecke een aantal jaren geleden ook gelukt in Vietnam!
Maar meer on-topic, ik vind het sowieso vreemd dat er niet veel meer wordt samengewerkt.
-
Maar meer on-topic, ik vind het sowieso vreemd dat er niet veel meer wordt samengewerkt.
Hè jaaaa, laten we het gezellig over samenwerking tussen museumorganisaties hebben. Zet de chips en de cola maar klaar zou Marty zeggen. ;D
-
Thom staat geregistreerd onder diezelfde (zijn eigen) naam, de mat64-Arjan niet onder 'Mat64'. Er staan drie 'Arjan's geregistreerd, ééntje is actief en die is vrijwilliger bij de HIJSM.
Weet ik en ok, ik opperde alleen de mogelijkheid dat mat64 niet geregistreerd is op het NMLD forum (dat hij dat als naam op vrijwel alle fora gebruikt wil niet zeggen dat hij ook op alle fora aanwezig is. ;))
-
en ik zit inderdaad niet op die site,
maargoed ik hou wel op om via deze site over oa de 472 te praten
als jullie me niet gelofen goed dan niet ;)
daar zit ik niet mee
p.s. site is in de maak
-
Alhoewel ik hier weinig van geloof en er een hard hoofd in heb, hoop ik toch ergens dat dit geen geintje of stommiteit blijkt te zijn, maar gewoon een serieus iniatief dat lukt. Wel zou ik een ander stel nemen dan een oefenstel voor de brandweer, maar dat ter zijde.
Het zou natuurlijk wel geweldig zijn als Stichting Mat 64. 419 (naamswijziging ooit?) en deze stichting, mocht het lukken, samen enkele Vtjes en een Ttje rijdend kunnen houden! :)
-
Sorry voor de lompheid misschien, maar zoiets regel je allemaal niet "effe" zomaar... Ik ben zelf met een groep vrienden bezig geweest om een bus te redden van de sloop, het was de laatste in Nederland en bovendien 1 uit een unieke serie van 20 stuks (de buskenners onder ons: de ex-Flevodienst 7869) en dan bots je tegen een hoop zaken aan; ruimte, tijd en wat tedoen na de restauratie? En probleem 1 is toch altijd de financien, want waar haal je die zo 1 2 3 vandaan? En op dat punt is het ook misgelopen helaas en ging het hele feest niet door. Dus ik geloof er persoonlijk weinig van want er word over gepraat alsof alles te regelen valt, een treinstel is geen pak koekjes bij de Dirk van den Broek. Als je zo'n ding wilt hebben mag je flink in de buidel tasten en heb je een hoop verantwoordlijkheden die je zeker als een tiener zijnde niet kan en mag dragen.
Tot zover mijn mening hierover.
MVG. Frank
-
Dat is anders de Dampfbahn Furka Bergstrecke een aantal jaren geleden ook gelukt in Vietnam!
Maar meer on-topic, ik vind het sowieso vreemd dat er niet veel meer wordt samengewerkt.
Maar Vietnam is Noord Korea niet, dubbel bedoeld.
On topic Mat46 kom maar met feiten. Papieren, foto's natuurlijk van het stel en alle spullen die genoemd zijn, door jou gemaakt, waar staat het stel, namen van mensen met wie je samenwerkt etc. Ik geef je tot Zondag nacht 00.00 uur de tijd om bewijzen te uploaden........
-
Huh, een ultimatum? :o
En wat gebeurt er als het ultimatum verstrijkt zonder dat aan de eisen is voldaan?
-
Antwoord: Dan is het gewoon 14 september geworden en is de wereld alweer niet vergaan! ;D
M.a.w.: Houden we het hier een beetje gezellig? Dank u!
mvg,
Gert