BeneluxSpoor.net forum
Overige spoorzaken => Grootspoor => Topic gestart door: Danny77 op 09 April 2009, 18:07:28
-
Ik las op Rolandrail.net dat RN twee (van de vier) 6500 in Terneuzen gaat plaatsen voor aflossing van de 4 stuks uit de RN 204 serie ?
Heeft iemand hier meer info over ?
-
Wat voor meer info verwacht je dan? Het bericht op Rolandrail is toch duidelijk genoeg?
-
Wat voor meer info verwacht je dan? Het bericht op Rolandrail is toch duidelijk genoeg?
Dichter bij het vuur kan haast niet zou ik haast zeggen.
-
Er zouden 4 6400 naar toe moeten om de 204 te vervangen ook de 6512 met witte hekken is "slachtoffer" geworden.
Gr.
-
Er zouden 4 6400 naar toe moeten om de 204 te vervangen ook de 6512 met witte hekken is "slachtoffer" geworden.
Gr.
Ben ik er mooi optijd bij:
http://www.flickr.com/search/?q=6512&w=26491560%40N06
:D
-
De vraag is meer waarom worden de 204 nu al vervangen, deze zijn toch nog maar een paar geleden gereviseerd en in dienst gekomen ?
-
Ben ik er mooi optijd bij:
http://www.flickr.com/search/?q=6512&w=26491560%40N06
:D
Die loc zou zo onderhand niet misstaan op boot in de Amsterdamse grachten tijdens de gayparade... ;)
mvg,
Gert
-
Die loc zou zo onderhand niet misstaan op boot in de Amsterdamse grachten tijdens de gayparade... ;)
mvg,
Gert
;D
-
De V100'en zijn begin 2003 gekomen. De standaard-revisietermijn (in Duitsland) is 6 jaar, en we zijn nu zes jaar verder. De locs zullen wel naar Duitsland terug gaan, nu er genoeg 6400'en beschikbaar zijn om deze karren af te lossen. Volgens mij zijn de RN-V100'en ook geen volledig gemoderniseerde locs (iemand?)
-
Het bestand 6400'en is wat aan de ruime kant en dat heeft nu gevolgen voor de kleinere series locomotieven bij Railion. De V100'en gaan dus uit ZV weg en zullen naar een land ten oosten van Nederland verhuizen, de serie 232 is inmiddels helemaal weg, van de drie klazen wordt de lease beeindigd en Railion zal ook geen Belgische reeks 77 meer inzetten vanaf binnenkort.
-
Hmmm, erg Jammer, weinig variatie meer dan bij RN diesels en de V100 was toch wel een fraaie verschijning.
Maar toch heb ik niks tegen de 64/6500 serie, alleen zouden ze wel een vers likje verf mogen hebben ;D
-
Maar toch heb ik niks tegen de 64/6500 serie, alleen zouden ze wel een vers likje verf mogen hebben ;D
Vroeger was het daar zo dat de 600'en er altijd spik en span uitzagen; ik geloof dat bijna elke machinist een "eigen" loc had en deze goed verzorgde...
-
Volgens mij zijn de RN-V100'en ook geen volledig gemoderniseerde locs (iemand?)
De loc's zijn nog voorzien van de oude stuurstanden, dit in tegenstelling tot de BR-203 die in de rest van ons land rondrijd. Volgens mij zijn de V-100 van Railion wél voorzien van een nieuwe (MTU?) motor, maar dit weet ik niet 1005 zeker.
Groet, Edwin
-
In de andere V100 die opgeknapt zijn staat een Caterpilar motor..
-
En inmiddels is er al minimaal eentje gearriveerd.
Stond vanmiddag op het rangeerterrein in Sas van Gent, maar kon door de afstand geen nummer zien (ik reed met de auto de spoorwegovergang over).
Jelle.
-
Afgelopen week hebben de RN masters in Terneuzen instructie gehad en vanaf morgen (27/4) zou er 1 ingezet worden. De 204's zullen eind mei verdwenen zijn. Volgens een rangeerder zullen de locs naar Bulgarije gaan. In Zeeuws Vlaanderen zijn de geel/grijze 6510, en de rode locs 6512, 6514 & 6518.
Groet, Chris
-
de6400'en zijn nu allemaal in dienst en de 204'en zijn inmiddels gisteren allemaal vervangen door 6400'en
De 204'en werden vanmorgen afgevoerd, kijk maar: http://www.flickr.com/photos/florisleeuw/3545493740/
-
En inmiddels zijn ook de overgebleven twee locs afgevoerd en nu onderweg naar hun nieuwe bestemming, ver weg... adieu! :'( :'(
http://www.flickr.com/photos/florisleeuw/3549258144/
-
Nog net niet in verweggiestan maar wel aardig opweg waren ze hier in Mierlo tussen Eindhoven en Helmond.
http://www.flickr.com/photos/rail4marcel2/3549339380/