BeneluxSpoor.net forum

Overige spoorzaken => Grootspoor => Topic gestart door: Jeroen Water op 28 March 2008, 14:11:20

Titel: Hispeed V250 treinstel op transport
Bericht door: Jeroen Water op 28 March 2008, 14:11:20
Hallo Beneluxspoorders,

Kwam op internet de eerste plaatjes tegen van het nieuwe materieel wat op de HSL Zuid moet gaan rijden.

Kijk voor de plaatjes maar op http://bahnbilder.warumdenn.net/Aktuelles.html
en dan even naar beneden scrollen. Het gaat om bericht nummer Nr. 6371 - 2008-03-28 --- BREDA EMU V250 via Tauern nach Velim überstellt

Jeroen
Titel: Re: Hispeed V250 treinstel op transport
Bericht door: Griffin op 28 March 2008, 14:18:26
G-a-t-v-e-r......isniemooinie! :o
Titel: Re: Hispeed V250 treinstel op transport
Bericht door: Jeroen Water op 28 March 2008, 14:19:50
Ik vind die SLT al een gedrocht, maar dit slaat alles! Wat een lelijk kreng zeg! Is zeker nie mooi!

Jeroen
Titel: Re: Hispeed V250 treinstel op transport
Bericht door: rail4marcel op 28 March 2008, 14:22:21
Ik vind het wel een mooi treinstel.  Maar de eerste komt dus deze kant op?
Titel: Re: Hispeed V250 treinstel op transport
Bericht door: Tomas131 op 28 March 2008, 14:24:16
Hmm, hij lijkt wel wat op de Japanse treinstellen. De Shinkansen of zoiets. Die lijken ook wel op een schoen op rails.
Titel: Re: Hispeed V250 treinstel op transport
Bericht door: WillemNS op 28 March 2008, 14:25:52
Uhm.. Dit is niet mijn smaak laten we maar zeggen... :P
Wat een lelijk ding!
Titel: Re: Hispeed V250 treinstel op transport
Bericht door: Brigitte op 28 March 2008, 14:31:04
Daar doen ze mij ook geen plezier mee  :-| Wat een lelijk geval zeg.. hij is niet eens mooi van lelijkheid  :o
Titel: Re: Hispeed V250 treinstel op transport
Bericht door: Martinw op 28 March 2008, 14:32:49
Maar de eerste komt dus deze kant op?
Ik denk het (nog) niet, zoals op de site te lezen valt is het transport naar Velim in Tsjechie gereden. Daar ligt een testbaan waar volgensmij ook al een keer een ACTS 125X heeft gereden. Ze zullen daar dus eerst wel grondig worden getest zoals de nieuwe sprinters dat in Wegberg-Wildenrath (testbaan Siemens) hebben gedaan.
Wat overigens wel leuk is om te lezen in het bericht dat het treinstel geschikt wordt gemaakt voor een heel resiment landen maar dat ze Nederland en Belgie zijn vergeten.
Krijgen deze stellen ook ATB trouwens?

Groet, Martin
Titel: Re: Hispeed V250 treinstel op transport
Bericht door: Peter Kleton op 28 March 2008, 14:34:20
 Hij komt nog niet deze kant op;eerst gaat hij getest worden in Velim,een testbaan in Tsechie.Het zal wel een paar maanden duren,voor er hier een heen komt, waar hij ook weer getest wordt voor de typisch Ned. en Belgische zaken.Hou het maar op september, voor er getest gaat worden, of mss net begonnen is. Er komt heel makkelijk wat tussen.  >:(
 De neus vind ik erg lelijk.Maar meer heb ik nog niet gezien.
 Groeten,Peter
Titel: Re: Hispeed V250 treinstel op transport
Bericht door: Marc tramt op 28 March 2008, 14:43:40
Volgens het bijschrift is tie niet in Nederland inzetbaar (zal wel een foutje zijn). Verder is het...eehhhh.. héél apart.
Titel: Re: Hispeed V250 treinstel op transport
Bericht door: Jeroen Water op 28 March 2008, 14:44:17
Van mij mag ie wegblijven ook..........

Jeroen
Titel: Re: Hispeed V250 treinstel op transport
Bericht door: stadlerGTW(Remco) op 28 March 2008, 14:54:18
Ik moet er ook best wel aan wennen, maar het is wel de realiteit dat we langzamerhand overgaan op dit soort treinen. Bij de instroming van de GTW's en protos en de nieuwe sprinter waren de reacties eerst ook niet positief. Maar nu vinden velen het wel mooie treinstellen dus mischien gaat het met deze ook wel zo.

Gr Remco.
Titel: Re: Hispeed V250 treinstel op transport
Bericht door: nspoorfan op 28 March 2008, 15:12:55
 :o ??? :D >:( :) .... weet niet wat ik er van moet vinden.... "beetje vreemd, maar wel lekker?" ...... zo op het oog blijf ik de oorspronkellijke TGV en ICE er beter uitzien....

Wie weet is hij in het echt wel veel mooier......

Maarten
Titel: Re: Hispeed V250 treinstel op transport
Bericht door: Rick op 28 March 2008, 15:15:57
Tsjah, niet iets dat ik meteen mooi vind. Ik ben wel verbaasd dat er nu al eentje af is.
Titel: Re: Hispeed V250 treinstel op transport
Bericht door: vervallen op 28 March 2008, 15:17:26
Wat een afgrijzelijke Italiaan!
Titel: Re: Hispeed V250 treinstel op transport
Bericht door: nspoorfan op 28 March 2008, 15:18:51
@ Peter Kleton,

Bedacht me net  dat we hier toch al heel wat HSL spoor hebben liggen om te testen. Er rijden toch nog geen treinen.....wordt er nog wat meegedaan nu ligt ie te verroesten... ;D
Titel: Re: Hispeed V250 treinstel op transport
Bericht door: Anoniem op 28 March 2008, 15:35:09
Wie weet is hij in het echt wel veel mooier......

Neuh ;D. Ik heb in september een aantal bakken zien staan bij Ansaldo in Pistoia (uiteraard keurig onder een zeiltje) en voor zover ik kan beoordelen geven de foto's een behoorlijk goed beeld van de vormgeving in grote lijnen.

Ik vind het persoonlijk niet zo erg, alles went en ik ben intussen ook wel gewend aan de Spaanse eenden ;D.
Titel: Re: Hispeed V250 treinstel op transport
Bericht door: spoorzolder op 28 March 2008, 15:36:58
bah... :o
dit krijg je als je een
ice met een lada kruist

gr.jan
Titel: Re: Hispeed V250 treinstel op transport
Bericht door: laurent op 28 March 2008, 15:52:19
Een veredelde Ferrari waar ze de grill zijn vergeten ;D
Titel: Re: Hispeed V250 treinstel op transport
Bericht door: Bob R. op 28 March 2008, 16:16:33
Het lijkt een beetje op een Hondekop maar dan moderner....
Titel: Re: Hispeed V250 treinstel op transport
Bericht door: fridzie op 28 March 2008, 16:19:49
LELIJK DING!!!!!!!!!!!!!!
en die lok ervoor met zijn grote lampen maken het nog erger,

maar jah gelukkig komt het ding hier niet in nederland

mvf fridzie
Titel: Re: Hispeed V250 treinstel op transport
Bericht door: manuelspot op 28 March 2008, 16:37:26
Wouw  :o

Ik vind hem echt geweldigmooi. Het is echt iets totaal vernieuwends. Ik kan niet wachten tot die in Nederland is. In Augustus ga ik er speciaal voor naar Tjechië.
Echt heel straks en gaaf. Laat maar komen dat nieuwe Hispeeed matrieel. ;D

Manuel
Titel: Re: Hispeed V250 treinstel op transport
Bericht door: timtrein op 28 March 2008, 17:02:37
Ik vind hem echt geweldig lelijk met die rare open snavel. Wordt nog moeilijk kiezen tussen deze en de Maxima in de ugly-train-contest...

Maar goed, om hier nou pagina's lang vol te lullen met mooi <=> lelijk... laten we het er op houden dat het in elk geval interessant is dat er een stel af is. In de zomer in Nederland gok ik, misschien dat ze dan in december door de toelating heen zijn. Als er geen rare dingen zijn, zoals de Deense IC4...

En ik neem aan dat het ding ERTMS/ETCS met STM ATB heeft danwel gaat krijgen.
Titel: Re: Hispeed V250 treinstel op transport
Bericht door: Dennis83 op 28 March 2008, 17:15:59
Wat een raar ding. Net als of de neus er later pas bij aan geplakt is  :-X Hij was mooier geweest als ie meer spits afliep  :-|
Titel: Re: Hispeed V250 treinstel op transport
Bericht door: sander1985 op 28 March 2008, 17:55:49
echt lelijk. Maar het enige wat dit ding lelijk maakt is inderdaad dat rare voorzetneusje. Als je de lijn bij de ramen doortrekt is er nog best een ice/tgv achtige vorm uit te halen. Ik zie wel een duidelijke naad op de neus, dus dat is ideaal voor de modelspoorfabrikanten voor het maken van de mal ;D

Sander (die blij is dat er in de 50-er jaren nog niet van die gedrochten waren)
Titel: Re: Hispeed V250 treinstel op transport
Bericht door: Streamliner op 28 March 2008, 18:36:45
Allemachtig zeg wat een lelijk ding :( Hoe komen ze erop? Dan zag de AGV van Alstom er nog wel beter uit.
Het is er wel duidelijk één die later naar Nederland komt. Dat zie je aan de kleurstelling. Vergelijk het maar eens met de ICR rijtuigen voor NS Hispeed. Er zal vast wel ATB in gebouwd worden.
Hij heeft wel wat weg van een ICE-1 of 2. Denk dat lelijke voorzet ding weg en je komt aardig in de buurt.
Ik hou het toch liever bij de Thalys en ICE-3 treinstellen.
Had NS niet bij Alstom een stel TGV's kunnen bestellen die wat op de Thalys leken? Die vind ik veel mooier.
Tsja, de meningen lopen behoorlijk uiteen.
Nooit geweten dat de Italianen behalve Ferrari's en Lamborghini's z'on gedrocht konden maken. Na de nieuwe Sprinter is dit de tweede tegenvaller. De kleurstelling daarentegen vind ik wel mooi. Wel fris om eerlijk te zijn.
Mvgr Jan Wiebrand
Titel: Re: Hispeed V250 treinstel op transport
Bericht door: daan2353 op 28 March 2008, 21:34:57
Tja dat krijg je met al die kunststof snuitjes, Als je er iets te hard aan trekt rekt-ie uit... ;D ;D
Geen gezicht, Neusachtig ;D
Titel: Re: Hispeed V250 treinstel op transport
Bericht door: Chris op 28 March 2008, 21:38:29
Het is een schatje.
Veel beter in het echt dan de tekening.

Laat maar snel komen, dit is een fraai ontwerp.

Nu nog in model !
Titel: Re: Hispeed V250 treinstel op transport
Bericht door: Remco vM op 28 March 2008, 21:45:25
 ???

volgens mij heeft de ontwerper iets te veel illegalen snoeperijen  binnengekregen.
Nu maar hopen dat die fabriek snel failiet gaat en NS
Hispeed nog snel wat thalysen bestelt ;D
Titel: Re: Hispeed V250 treinstel op transport
Bericht door: Tijs Ruiter op 28 March 2008, 22:08:08
*even het braaksel van mijn beeldscherm halen  ;D *
even serieus,na de SLT en de protos is dit toch wel de ergste  ::)
sorry voor de mensen die em wel mooi vinden,maar ik vind hem echt spuuglelijk  :-[ :P

tijs
Titel: Re: Hispeed V250 treinstel op transport
Bericht door: neudalhausenstadbahn op 28 March 2008, 22:25:25
Weer zo'n zwaar kansloos ontwerp, dat zo lelijk is :(, maarja dat was een paar jaar terug al aan de tekeningen in de spoorweg bladen te zien 8)

Groetjes Michiel
Titel: Re: Hispeed V250 treinstel op transport
Bericht door: barry1972 op 28 March 2008, 23:04:46
Jaa, !!!!!! joepie de poepie !!!!!!!!!!!!

wat ik nu toch aan mijn (vis) hengel heb hangen.......



 Na jaren wachten is hij er toch gekomen, mede dankzij een investering van de nederlandse spoorwegen,

nu met ingebouwde schijnwerpers leverbaar!! en in 2 kleuren gespoten!!

zoek de verschillen ( kleine tip, let op de extra vis ogen! en de haak in de bek!)

(http://prikbord.vmbo-geschiedenis.nl/images/071011-01.jpg)

(http://bahnbilder.warumdenn.net/pics/Aktuelles/1042_47580_MA_NS_26032008.jpg)

Titel: Re: Hispeed V250 treinstel op transport
Bericht door: Felix op 28 March 2008, 23:17:11
Ik vind het net een omgedraaide blokfluit...
Titel: Re: Hispeed V250 treinstel op transport
Bericht door: laurent op 28 March 2008, 23:21:00
Wat een raar ding. Net als of de neus er later pas bij aan geplakt is  :-X Hij was mooier geweest als ie meer spits afliep  :-|
In de neus zitten de opvang systemen om bij botsingen de klappen op te vangen...
Tevens zitten er onder de lampen buffers! op net zo'n manier als bijv. de GTW of Protos...
Ach ja, het zal wel wennen, eerst vond ik de protos ook niet zo geweldig, maar nu zijn ze wel mooi... ;D
T valt me trouwens nog mee dat er nu al een af is, gezien de problemen die onze Deense vrienden met de fabriek hadden/hebben...
Ik las trouwens op een ander forum dat bij de toelatingsstickers een heel pakket zit, behalve de landen waarvoor hij eigenlijk bedoeld is, Nederland en België. Die staan er nog niet op :P ::)
Titel: Re: Hispeed V250 treinstel op transport
Bericht door: nscargo op 28 March 2008, 23:24:16
Ik vind het een verschrikkelijk lelijk ding.
Twee jaar geleden stond er een groot model van dit ding op de auto (!) rai.
je kon toen een reis met dat treinstel winnen als je een slagzin af maakte. Ik heb maar beleefd bedankt voor de eer. Je zal het maar winnen. Gatver...
Harm
Titel: Re: Hispeed V250 treinstel op transport
Bericht door: laurent op 28 March 2008, 23:50:53
Die heb ik ook gezien... ;D
Heb wel geprobeerd...
Op de RAI zat er tenminste een grill in de voorkant :D ;D
Titel: Re: Hispeed V250 treinstel op transport
Bericht door: Arnold op 29 March 2008, 09:23:45
Ding doet mij op de één of andere manier aan Goofy denken. Verder was het spits toelopen van de neus (gelijk met de beschildering op de zijkant) wel fraaier geweest. Als 'ie in 1/87 komt ben ik wel van de partij (maar dan ook alleen in precies 1/87).
Titel: Re: Hispeed V250 treinstel op transport
Bericht door: henk op 29 March 2008, 09:33:29
De reacties komen ongeveer overeen met de reacties ten tijde van de introductie van de Hondekop.  ;D
Het ding heeft karakter.
Titel: Re: Hispeed V250 treinstel op transport
Bericht door: Floris Dilz op 29 March 2008, 09:34:52


Sander (die blij is dat er in de 50-er jaren nog niet van die gedrochten waren)
dat is dan weer niet helemaal waar: http://schlafwagen.net/fr_komet.htm
wat ik er verder van vind... tja, de protos en maxima zijn geslaagder, dit is toch een enigszins laf ontwerp, beetje t zelfde als die schrale vlees-noch-vis-lint.
Titel: Re: Hispeed V250 treinstel op transport
Bericht door: amber op 29 March 2008, 09:35:19
Euhm...is dit een echte foto of is dit een truc? Indien t een echte trein is...dammn, wat een enorm lelijk geval. Was de ontwerper onder invloed van iets of zo?
Titel: Re: Hispeed V250 treinstel op transport
Bericht door: IC 2000 op 29 March 2008, 09:57:35
Oerlelijk en de aerodinamische eigenschappen van een pakje boter volgens mij.
Titel: Re: Hispeed V250 treinstel op transport
Bericht door: Floris Dilz op 29 March 2008, 10:06:57
ja, want daarom hebben ook alle auto's die vorm?  ::)
Titel: Re: Hispeed V250 treinstel op transport
Bericht door: amber op 29 March 2008, 10:12:26
http://www.polizeioldtimer.de/images/gr_bilder/BMW-Isetta_2000x1714.jpg

Hmmzzz, dit ziet er toch heeeel anders uit  ;D
Titel: Re: Hispeed V250 treinstel op transport
Bericht door: Floris Dilz op 29 March 2008, 10:13:25
als ie achteruit rijdt lijkt ie er toch behoorlijk op.
Titel: Re: Hispeed V250 treinstel op transport
Bericht door: amber op 29 March 2008, 10:15:44
Vind je?  ;D

http://www.seriouswheels.com/pics-1950-1959/1958-BMW-Isetta-300-Coupe-Rear-PO.jpg

Mar even back on topic...tis wel een lelijk ding. Of het aerodynamish is, weet ik niet. Zo vber ik weet is een waterdruppel het meest aerodynamische en dat zie ik bij dit treinstel ook niet echt.
Titel: Re: Hispeed V250 treinstel op transport
Bericht door: Floris Dilz op 29 March 2008, 10:16:51
ja, t heb een uitstekend neusje en ronde lampjes.
Titel: Re: Hispeed V250 treinstel op transport
Bericht door: Trabantfahrer op 29 March 2008, 18:23:53
Het stel past prima in het plaatje van de nieuwe generatie hogesnelheidstreinen. Wat denk je van de S130 van Renfe?

(http://www.talgo.de/images/Historie/Talgo%20250%20Intercity.jpg)

Ach, en iedereen die zijn oordeel over het uiterlijk klaar heeft, rent er straks als eerste achteraan. Wees blij dat er weer eens iets heel anders aankomt.

www.raymondkies.nl
Titel: Re: Hispeed V250 treinstel op transport
Bericht door: Wesley op 29 March 2008, 18:43:12
tja...hij is beter dan de SLT en de maxima. Mooi kan ik hem niet vinden, maar het gaat wel wennen.


Wesley
Titel: Re: Hispeed V250 treinstel op transport
Bericht door: Railpassie op 29 March 2008, 19:38:53
 :) Ik vind hem erg dynamisch  :D Interessant van vorm,en idd erg fish like,
een oeroude prehistorische vorm gelijk  ;D ;D

Tegelijk heeft het een zeer snelle uitstraling,een roofvis met zijn bek open.

Ik moest gelijk aan een "Steur" denken, wat ik tegelijk de ideale naam voor dit spannnende en zeer gewaagde  treinstel vind.

Mijn voorstel; voorzie elk treinstel van een passend boeg(Beeld) logo met daarbij voor elk treinstel een unieke naam.

Dat kunnen Zeehelden zijn,of Vissesoorten .

Dit treinstel zal als een vis in het water in zijn/haar element zijn  :D :D :D :D



Ps.Hoe krijg ik dit toch weer verzonnen   ;)

Tino
Titel: Re: Hispeed V250 treinstel op transport
Bericht door: cor_b op 29 March 2008, 20:03:18
IK vind dat ding oerlelijk , geen gezicht in het fraaie Nederlandse land schap.
Als zo,n lelijker in het model uit komt komt ie niet bij mij .

Cor
Titel: Re: Hispeed V250 treinstel op transport
Bericht door: stadlerGTW(Remco) op 29 March 2008, 20:09:34
Op onderstaande link nog meer foto's van het nieuwe NS hispeed stel.
http://www.trenomania.org/fotogallery/thumbnails.php?album=1908

Ik vind hem mooi ;)

Gr. Remco
Titel: Re: Hispeed V250 treinstel op transport
Bericht door: Bob R. op 29 March 2008, 20:12:24
En dat is ie ook!
Hij is in ieder geval origineel!
Titel: Re: Hispeed V250 treinstel op transport
Bericht door: Matthijs van Heijningen op 29 March 2008, 20:30:23
@Trabantfahrer

Deze is ook apart:
(http://www.railfaneurope.net/pix/es/electric/emu/102-Talgo350/Madrid/AVE-102_010_Atocha_5.jpg)

Bron www.railfaneurope.net

mvg,

Matthijs
Titel: Re: Hispeed V250 treinstel op transport
Bericht door: fridzie op 29 March 2008, 20:31:56
hebben we de klarinet ook nog ;D

word wel gezellig een blok fluit en een klarinet kunnen bijna wel een fluit consert geven
Titel: Re: Hispeed V250 treinstel op transport
Bericht door: Bram w op 29 March 2008, 20:33:53
Het kan haast niet maar deze is nog erger!!!!!!!!groet Bram.
Titel: Re: Hispeed V250 treinstel op transport
Bericht door: Gert1 op 29 March 2008, 21:28:26
Nou laat ik dan toch ook maar een duit in het zakje doen:
voor mij is het een soort Fiat Multipla op rails.

Italiaans 'would be' design dat zijn doel totaal voorbijschiet.
De arme marketeers bij Hispeed die moeten proberen hier een positieve draai aan te geven...

mvg,
Gert
Titel: Re: Hispeed V250 treinstel op transport
Bericht door: Matthijs van Heijningen op 29 March 2008, 21:33:49
De rest ziet er wel goed uit alleen die voorzetneus verpest het hele model.

mvg,

Matthijs
Titel: Re: Hispeed V250 treinstel op transport
Bericht door: RLoos op 29 March 2008, 21:45:30
Dacht dat het ontwerp op 7 October 2006 was gepresenteerd gedurende de open dag bij Ansaoldo Breda:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/AnsaldoBreda_20061007_a_04.jpg)
Daar stond toen ook dit buiten:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/AnsaldoBreda_20061007_a_11.jpg)
Source:  Pistola 2006,  C. E. Imerator.
Mooi ontwerp voor hoge snelheid, de vormgeving zal te maken hebben met de lucht verplaatsing en minder engergie verbruik.
Ik zou wel eens eens een windtunnel test foto willen zien.
Zoals bulb stevens op schepen, een zachte opwaartse ronding creeert een soort staande golf achter een schip.
Blijkt lekker vast in het water, en "duwt" het schip extra voorwaarts.
Resulaat: hetzij meer snelheid, hetzij bij al ontworpen snelheid minder
brandstof verbruik.
Tja, het is geen 1200 of 3737, maar het is nu 2008.... :)
spoorse groet,
Rob.
Titel: Re: Hispeed V250 treinstel op transport
Bericht door: Remco vM op 29 March 2008, 23:39:52
De afstand tussen de bakken lijkt me iets aan de grote kant.
Wel voordeel voor in het model, minder geknoei met kortkoppelingen ;D
Titel: Re: Hispeed V250 treinstel op transport
Bericht door: Gert-Jan1975 op 30 March 2008, 00:13:54
Sorry voor de liefhebbers, maar ik heb nog nooit zo'n lelijke trein gezien. Die neus is veel te overdreven. Nu maar hopen dat ie niet vaak in twente komt
Titel: Re: Hispeed V250 treinstel op transport
Bericht door: RLoos op 30 March 2008, 01:55:39
Presentatie van het ontwerp + technische gegevens
door Fabrizio Barbieri, Engineering Manager:

http://www.uic-highspeed2008.com/2005/docs/pres/d3/fabrizio_barbieri.pdf


546 passagiers, 200 meter lengte.

spoorse groet,
Rob
Titel: Re: Hispeed V250 treinstel op transport
Bericht door: Floris Dilz op 30 March 2008, 09:37:58
benieuwd wat voor idiote bijnaam dit ding gaat krijgen trouwens. Ik ben voor "boze gymschoen".
Titel: Re: Hispeed V250 treinstel op transport
Bericht door: henk op 30 March 2008, 11:11:17
Donald Duck.
Titel: Re: Hispeed V250 treinstel op transport
Bericht door: fridzie op 30 March 2008, 11:13:16
blokfluit zal ik em voortaan noemen
Titel: Re: Hispeed V250 treinstel op transport
Bericht door: Floris Dilz op 30 March 2008, 11:17:29
donald duck bestaat al.
Titel: Re: Hispeed V250 treinstel op transport
Bericht door: henk op 30 March 2008, 11:19:36
Nee hoor, dat is maar een tekening.
C'est ne pas une Poule.
Titel: Re: Hispeed V250 treinstel op transport
Bericht door: Griffin op 30 March 2008, 11:29:37
Dit is Donald duck: ;)


http://www.bahnbilder.de/name/einzelbild/number/25156/kategorie/suchen/suchbegriff/br+403.html
Titel: Re: Hispeed V250 treinstel op transport
Bericht door: Felix op 30 March 2008, 11:41:26
blokfluit zal ik em voortaan noemen
Zelf bedacht? ;)
Titel: Re: Hispeed V250 treinstel op transport
Bericht door: Matthijs van Heijningen op 30 March 2008, 12:05:13
Over welke hebben we het nu??? Die van HiSpeed, de RENFE of die van de AVE???  8)

Die van de AVE vind ik wel wat weg hebben van een vogelbekdier als is het misschien wel erg ver gezocht  8)

mvg,

Matthijs

Titel: Re: Hispeed V250 treinstel op transport
Bericht door: Anoniem op 30 March 2008, 12:13:45
De AVE-versie S102 (uiteraard net zo goed van de RENFE als de S130 ;D) heeft al een bijnaam: "pato", dat betekent "eend". De S130 wordt "minipato" of "patito" genoemd, "eendje".
Titel: Re: Hispeed V250 treinstel op transport
Bericht door: Griffin op 30 March 2008, 12:26:26
Nou, dan blijft er niet veel meer over als:

"Lelijk Eendje" :P
Titel: Re: Hispeed V250 treinstel op transport
Bericht door: Marc tramt op 30 March 2008, 12:30:18
Vanwege de grote opening aan de voorzijde stel ik " kruimeldief " voor.
Titel: Re: Hispeed V250 treinstel op transport
Bericht door: Gert1 op 30 March 2008, 12:41:17
Vogelbekdier (ook zo'n vergissing van de natuur)

mvg,
Gert
Titel: Re: Hispeed V250 treinstel op transport
Bericht door: henk op 30 March 2008, 17:58:10
Dit is Donald duck: ;)


http://www.bahnbilder.de/name/einzelbild/number/25156/kategorie/suchen/suchbegriff/br+403.html

Wat hebben wij daar In Nederland mee te maken?  ;)
Titel: Re: Hispeed V250 treinstel op transport
Bericht door: prutser op 30 March 2008, 18:52:02
Ik zie ook meestal dieren in treinen, deze deed mee hier aan denken:

(http://i112.photobucket.com/albums/n177/spadejong/neusaap.jpg)
(fotograaf onbekend)

En zo komt eigenlijk de hele fauna waar "neus" voorstaat voorbij, zie ook mijn plaatje bij de andere hogesnelheidstrein.

Maar lelijk vind ik de trein beslist niet.

Gr. Stephan.
Titel: Re: Hispeed V250 treinstel op transport
Bericht door: Bob R. op 01 April 2008, 08:10:08
Ik heb gelezen bij Nico Spilt (http://www.nicospilt.com/nieuw.htm) dat de bijnaam Dodo is ?
De trein heeft wel een beetje dommig voorkomen  ::)

Als je straks ieder kaartje ver van te voren moet kopen om betaalbaar te kunnen reizen (het Easyjet en soortgenoten systeem zoals NSHispeed destijds heeft aangekondigt...) zal deze trein snel uitsterven....
Titel: Re: Hispeed V250 treinstel op transport
Bericht door: snorro op 01 April 2008, 13:12:51
...... de bijnaam Dodo is ?......zal deze trein snel uitsterven....



ik hoop het.

nieuwe initiatieven zijn geweldig, maar OMFG ..wat is deze lelijk
Titel: Re: Hispeed V250 treinstel op transport
Bericht door: Jeroen Water op 01 April 2008, 14:17:30
Ze kunnen beter die V250 een keer in Enkhuizen door het stootjuk raggen in plaats van een DDM-1 zoals gisteren is gebeurd. Misschien knapt die V250 er dan nog van op.........

Jeroen
Titel: Re: Hispeed V250 treinstel op transport
Bericht door: Mispoes op 01 April 2008, 14:19:31
De oorzaak van dat ongeval is inmiddels bekend: er stond Urk op de koersrollen, net als op jouw sprinter.
Titel: Re: Hispeed V250 treinstel op transport
Bericht door: Jeroen Water op 01 April 2008, 14:22:49
Hahahahahahahahahahaha, nou ja, Origineel is het wel Frank, Urk op mijn Sprinter.......  :-* :-* :-* Toch vond ik Alkmaar een beter idee.......  :P

Jeroen

 
Titel: Re: Hispeed V250 treinstel op transport
Bericht door: nscargo op 01 April 2008, 14:28:31
Citaat van: prutser link=topic=10291.msg155627#msg155627
.....Maar lelijk vind ik de trein beslist niet....
ik ook niet
Wel een akelig onoogelijk verschrikkelijk apparaat .
het woord lelijk dekt de lading niet  ;)
Harm
Titel: Re: Hispeed V250 treinstel op transport
Bericht door: Mispoes op 01 April 2008, 14:29:46
Harm, wat ben je allemaal aan het doen?  ;D
Titel: Re: Hispeed V250 treinstel op transport
Bericht door: nscargo op 01 April 2008, 14:31:33
Sorry Frank
Ik liet me even gaan.
Dit zou je toch geen trein mogen noemen..
Kruimeldief...ja dat vind ik wel treffend.
Harm
Titel: Re: Hispeed V250 treinstel op transport
Bericht door: Jeroen Water op 01 April 2008, 14:35:24
Zouden er over 50 jaar nu ook drie modelspoorfabrikanten met dit lelijke kreng uitkomen? Net als vorig jaar de bedoeling was met de PRACHTIGE TEE. Wat een achteruitgang in 50 jaar zeg!

Nou ja, als er ooit een model van komt, steken ze 'm maar lekker in hun kanaal, ik hoef 'm niet. Dan nog liever een SGM met Urk op de koersrollen.........  ;D ;D :o :o :P

Jeroen
Titel: Re: Hispeed V250 treinstel op transport
Bericht door: Anoniem op 01 April 2008, 16:42:14
Zouden er over 50 jaar nu ook drie modelspoorfabrikanten met dit lelijke kreng uitkomen? Net als vorig jaar de bedoeling was met de PRACHTIGE TEE. Wat een achteruitgang in 50 jaar zeg!

Ik heb het sterke vermoeden dat in 2058 iemand hetzelfde zal roepen ;D.

We will all end up getting used to it...
Titel: Re: Hispeed V250 treinstel op transport
Bericht door: Gert-Jan1975 op 01 April 2008, 17:28:09
Volgens mij maakt dit de kleine Thomas de treinfans nog bang met dit lelijke monster. Kan me niet voorstellen dat je dit aan je kinderen wilt laten zien. Koop toch gewoon die taurus in NS Hispeed kleuren, dat is tenminste super
Titel: Re: Hispeed V250 treinstel op transport
Bericht door: Trabantfahrer op 01 April 2008, 18:38:00
Lekker inhoudelijke discussie hier.

www.raymondkies.nl
Titel: Re: Hispeed V250 treinstel op transport
Bericht door: Peter Korsten op 01 April 2008, 21:40:16
Het rare van dit ontwerp is dat, wanneer er een paar lijnen ietsje anders waren getrokken, het ding er opeens een stuk flitsender uit zou hebben gezien. Het is voornamelijk dat rare horizontale stukje tussen voorruit en voorzetneus en de neus zelf die volkomen verticaal is. Als dat stukje er niet was geweest en de neus aan de onderkant minder ver naar voren zou steken, dan was het heel anders geweest.

- Peter
Titel: Re: Hispeed V250 treinstel op transport
Bericht door: Gert-Jan1975 op 02 April 2008, 19:45:15
Ik heb zelfs een berichtje gevonden waar een schaalmodel op de achtergrond staat. http://www.tourpress.nl/bericht.php?id=9277 (http://www.tourpress.nl/bericht.php?id=9277) Waarom geen retro hondekop of een muis met een spitse neus, dat zou pas gaaf zijn
Titel: Re: Hispeed V250 treinstel op transport
Bericht door: WillemNS op 02 April 2008, 19:47:01
GertJan,

Dat is al bekend, dat is het 1:10 schaalmodel wat te zien was tijdens de RAI.

Willem
Titel: Re: Hispeed V250 treinstel op transport
Bericht door: Rick op 12 July 2008, 22:41:19
Van de site van Nico Spilt (http://www.nicospilt.com/index2.html) uit het NRC:
Citaat
De trein van het type V250 van de Italiaanse fabrikant Ansaldobreda staat al enige maanden vrijwel stil op het testcentrum in het Tsjechische Velim. De trein heeft hier nauwelijks gereden, bevestigt directeur Antonín Blaek. Volgens de Britse raildeskundige David Haydock is dat een teken dat er iets "goed mis" is met de NS-trein. "Dit is een geval van grove onbekwaamheid." Een NS-woordvoerder zegt zich "niet te herkennen" in het geschetste beeld. "Die trein gaat in 2009 rijden." Vier jaar geleden zei NS nog dat de V250 in 2007 klaar zou zijn voor het spoor. De Deense spoorwegen wachten al jaren op nieuwe treinen van Ansaldobreda. Topman Søren Eriksen zegt in een reactie "doormoe" te zijn van de "eindeloze vertraging" in het afleveren van zijn treinen. Bron: NRC Handelsblad, 10 juli 2008.

Ik zeg 2018 voor de hele serie in dienst is.
Titel: Re: Hispeed V250 treinstel op transport
Bericht door: Remco vM op 12 July 2008, 22:46:43
optimist  ;D
Titel: Re: Hispeed V250 treinstel op transport
Bericht door: Rick op 12 July 2008, 22:47:19
Let op dat ik het woord 'probleemloos' heb weggelaten. ;)
Titel: Re: Hispeed V250 treinstel op transport
Bericht door: Remco vM op 12 July 2008, 22:49:23
Ze hebben nog wat traxxen staan, die kunnen ze ervoor zetten als tractie :)
Titel: Re: Hispeed V250 treinstel op transport
Bericht door: Floris Dilz op 17 July 2008, 11:52:28
tja ach, TGV's en ICE's rijden al jaren nagenoeg probleemloos dus natuurlijk ga je dan een of ander nieuw onduidelijk italiaans ding bestellen bij een fabrikant die al uitgebreid heeft laten zien heel laat spul vol kinderziektes te leveren.  :-X
en hoe t er dan uitziet... t doet me altijd een beetje denken aan een rooie Civic met ongeschilderde bodykit. Met racegaas, dat dan weer wel.
Titel: Re: Hispeed V250 treinstel op transport
Bericht door: Peter Korsten op 17 July 2008, 12:28:36
Maar van racegaas gaat je auto een stuk sneller, net als van sierstrepen, dus het is niet meer dan logisch dat dat voor een trein ook het geval is.

- Peter
Titel: Re: Hispeed V250 treinstel op transport
Bericht door: Gert1 op 17 July 2008, 12:31:54
Laten ze die Dodo maar gauw omsmelten en iets fatsoenlijks in Frankrijk bestellen...

mvg,
Gert
Titel: Re: Hispeed V250 treinstel op transport
Bericht door: Bob R. op 17 July 2008, 12:33:54
Als ze maar geen ICE's bestellen want die geven veel te veel problemen...
Titel: Re: Hispeed V250 treinstel op transport
Bericht door: Floris Dilz op 17 July 2008, 12:37:15
Maar van racegaas gaat je auto een stuk sneller, net als van sierstrepen, dus het is niet meer dan logisch dat dat voor een trein ook het geval is.

- Peter
Alleen mis ik de raamband met tribals en "Harry vd Berg Tuning Style Veghel". Met zo'n ding heb je meteen al 30 PK meer.

@Bob: wat dan? Ze rijden in elk geval wel, bovendien is men er nu achter waar de foutjes in t ontwerp zitten, bij een nabestelling kunnen er dus al een hoop uitgehaald worden. Bij zo'n nieuw ding moet je met dat hele proces van voren af aan beginnen... 
Titel: Re: Hispeed V250 treinstel op transport
Bericht door: Peter Korsten op 17 July 2008, 12:44:39
En je moet de motorkap zwart verven, zodat het lijkt dat die van glasfiber is. Heel belangrijk, dat. Plus een spoiler die zo groot en zwaar is dat hij altijd groundforce geeft, ongeacht de snelheid.

Maar alle grappen en grollen even terzijde, er zijn momenteel zeker drie platforms voor hogesnelheidstreinen die je in Europa kunt kopen: de TGV, de ICE en de Italiaanse ETR500. Die eerste twee hebben zich in Nederland al bewezen. Maar nee, er komt een heel nieuw ontwerp.

- Peter
Titel: Re: Hispeed V250 treinstel op transport
Bericht door: Floris Dilz op 17 July 2008, 12:46:48
ja, de beveiliging van de HSL is toch ook al een neiuw systeem terwijl men in frankrijk al iets heeft dat wel werkt of vergis ik me nu?
Titel: Re: Hispeed V250 treinstel op transport
Bericht door: Peter Korsten op 17 July 2008, 12:53:20
Nou ja, op zich is er niets mis met invoeren van ERTMS/ECTS als je twee volkomen nieuwe spoorlijnen bouwt die bovendien voor één specifiek doel bedoeld zijn. Iemand zal toch de eerste moeten zijn en om nou eerst ATB en het Franse systeem in te bouwen, om dat een paar jaar later te moeten vervangen én testen terwijl er al tientallen treinen per dag rijden, dat is ook niet echt een goed idee.

Maar het gaat meer om het kopen van een trein waar niemand nog mee rijdt (al was het maar omdat het zo'n lelijk ding is).

- Peter
Titel: Re: Hispeed V250 treinstel op transport
Bericht door: Luc op 17 July 2008, 13:03:14
Als ze maar geen ICE's bestellen want die geven veel te veel problemen...
Ik stel voor om massaal plaats te nemen in het theater en te wachten op de uiteenzetting van deze uitspraak. Grote sprekers verdienen een groot podium, nietwaar?
Titel: Re: Hispeed V250 treinstel op transport
Bericht door: Remunj op 17 July 2008, 13:11:30
Mag ik een popcorn en een colatje  ;D
Titel: Re: Hispeed V250 treinstel op transport
Bericht door: Bob R. op 17 July 2008, 13:18:45
De 4x dat ik in de ICE3 zat waren er problemen.....van de Thalys hoor je dat minder vaak.

Maar laat de V250 zich eerst maar eens bewijzen (voor wie dat nog meemaakt ;D)
Titel: Re: Hispeed V250 treinstel op transport
Bericht door: Floris Dilz op 17 July 2008, 13:22:23
ja, moet je ook niet onder t rijden stiekem wat luiken opentrekken en draadjes gaan doorknippen.
Titel: Re: Hispeed V250 treinstel op transport
Bericht door: Petertrein81 op 17 July 2008, 13:32:15
Dat wordt TGV Duplex bestellen. ;)
Hadden ze natuurlijk meteen moeten doen, maar dat is toch een (AnsaldoBreda) verhaal zonder eind. 8)

Groet Petertrein81,
Titel: Re: Hispeed V250 treinstel op transport
Bericht door: henk op 17 July 2008, 13:36:25
Ik heb begrepen dat we het over een ander treintype hebben dan de veel duurdere echte HSL-treinen voor de lange afstanden. Het aanbod schijnt in dit specifieke segment helemaal niet zo groot te zijn.
Titel: Re: Hispeed V250 treinstel op transport
Bericht door: IC 2000 op 17 July 2008, 14:50:08
geef mij maar een Siemens Velaro In de plaats van deze Italiaanse onzin.
Titel: Re: Hispeed V250 treinstel op transport
Bericht door: Bob R. op 17 July 2008, 15:32:30
Voor de variatie ben ik wel blij met dit  Hispeed V250 treinstel
Titel: Re: Hispeed V250 treinstel op transport
Bericht door: Gert1 op 17 July 2008, 15:53:06
Het aanbod schijnt in dit specifieke segment helemaal niet zo groot te zijn.

Laat me eens raden: Je hebt de keuze tussen 'degelijk Duits', 'Franse flair' en 'Italiaanse flut'. Ja, dat is best moeilijk kiezen natuurlijk...  ::)

mvg,
Gert
Titel: Re: Hispeed V250 treinstel op transport
Bericht door: Felix op 17 July 2008, 18:53:01
Alstom had nét iets eerder met hun AGV moeten komen, wie weet had NS-Byebyespeed dan die gekozen :P
Titel: Re: Hispeed V250 treinstel op transport
Bericht door: Peter Korsten op 17 July 2008, 19:14:02
@Gert

Ik herinner me de Italiaanse technologie (die oorspronkelijk uit Groot-Brittannië kwam) voor kantelbaktreinen, die in licentie door de Duitsers gebouwd werd, tot ze besloten die technologie zelf te ontwikkelen. Het resultaat moge bekend zijn. Dus om Duits 'degelijk' te noemen en Italiaans 'flut'... ;)

- Peter
Titel: Re: Hispeed V250 treinstel op transport
Bericht door: Floris Dilz op 17 July 2008, 19:46:02
zelfde probleem als ze in engeland met de APT hadden denk ik toch... t systeem werkte wel, maar er moest gewoon meer getest worden om de betrouwbaarheid goed te krijgen. Toch te vroeg ermee naar buiten gekomen en het systeem deugt zogenaamd niet, dure mislukking, blabla, had t 5 jaar meer gegeven en t werkte.
Titel: Re: Hispeed V250 treinstel op transport
Bericht door: en_voyage op 17 July 2008, 20:18:50
Vergeet ook niet de 'politieke' motieven die vaak ook in de treinindustrie de kop op hebben gestoken. Hoewel de eerste serie dieseltreinstellen van DB met Italiaanse kanteltechnologie goed voldeden (kinderziektes daargelaten), moest er perse een treinstel met Duitse kanteltechnologie komen. Waarom niet gewoon voortbouwen op de Fiat-patenten maar juist een dure Duitse oplossing verzinnen die uiteindelijk slechts matig voldeed?

De V250 is inderdaad een niche-produkt voor tamelijk snel verkeer (160 - 250 Km/u) over middellange afstand. Ik weet 1-2-3 geen ander soort treinstel dat deze niche bedient, behalve dan wat kantelbakseries zoals de Pendolino de ICE-T en wellicht wat Coradia-types.

Mijn favoriete kantelbak: de X2000 van de Zweedse spoorwegen. Robuust en stoer uiterlijk en technisch degelijk in elkaar gezet. 't Lijkt mij wel het ideale treinstel om over bestaand spoor de reistijden tussen de Randstad en het Hoge Noorden aan te pakken i.p.v. die bedaagde ICM's. Hoewel... zoveel bochtenwerk zit er ook weer niet in de noordelijke trajecten.  ::)

Groeten,

Geoffrey
Titel: Re: Hispeed V250 treinstel op transport
Bericht door: Marc M op 17 July 2008, 20:30:23
Als ze nu nog een paar "standaard" ICE's bestellen :D  Tegen de tijd dat die dan bejaard zijn, zijn die Italiaanse dingen wel geleverd  ;D

Wat een gedoe weer. Waarom niet een standaard product van de Franse of Duitse fabrikanten  ???

Marc
Titel: Re: Hispeed V250 treinstel op transport
Bericht door: barry1972 op 17 July 2008, 20:47:29
italiaans = heel snel !!!!


(en ook heel snel kapot   :-X   8) )
Titel: Re: Hispeed V250 treinstel op transport
Bericht door: henk op 17 July 2008, 20:50:37
Laat me eens raden: Je hebt de keuze tussen 'degelijk Duits', 'Franse flair' en 'Italiaanse flut'. Ja, dat is best moeilijk kiezen natuurlijk...  ::)

mvg,
Gert

Het is moeilijk, omdat ze in Duitsland en Frankrijk en paar jaar geleden helemaal geen geschikte stellen in de aanbieding hadden. HIspeed heeft hier geen peperdure 300 km+ stellen voor de lange afstand nodig.
Talgo had misschien gekund.
Titel: Re: Hispeed V250 treinstel op transport
Bericht door: jentje op 17 July 2008, 21:05:28
Wat vind ik dit een oerlelijk ding!!!!! :-X Italiaanse vrouwen zijn  8), maar dit vind ik 10 keer niks. Er zit geen vorm aan :'(

Titel: Re: Hispeed V250 treinstel op transport
Bericht door: Peter Korsten op 17 July 2008, 21:59:02
De vorm is juist het grote probleem van dit ding. :)

Geoffrey, de treinen die je noemt zijn vrijwel allemaal kantelbakdingen. Daar heb je niet veel aan op een HSL.

Misschien dat ze in Japan nog wat treinen hebben die voor deze specifieke omstandigheden geschikt zouden zijn, maar dat is ook weer zoiets.

Maar ja, misschien is hiermee een trend gezet: het gat tussen lokale boemels (waar je de Nederlandse intercity's ook nog wel tot kunt rekenen) en de supersnelle HST's die binnenkort 350 of misschien zelfs 400 km/u gaan rijden.

- Peter
Titel: Re: Hispeed V250 treinstel op transport
Bericht door: Petertrein81 op 17 July 2008, 22:46:19
Het is moeilijk, omdat ze in Duitsland en Frankrijk en paar jaar geleden helemaal geen geschikte stellen in de aanbieding hadden. HIspeed heeft hier geen peperdure 300 km+ stellen voor de lange afstand nodig.
Talgo had misschien gekund.
De door mij genoemde keus voor de TGV Duplex is niet vanuit snelheid, wat de HSL volgens mij nodig heeft is een goede keus voor wat betreft passagierscapaciteit.
En dan kom je vanzelf uit bij de TGV Duplex, zeker als je twee treinstellen koppelt in de spits.

Groet Petertrein81,
Titel: Re: Hispeed V250 treinstel op transport
Bericht door: en_voyage op 17 July 2008, 23:24:54
Geoffrey, de treinen die je noemt zijn vrijwel allemaal kantelbakdingen. Daar heb je niet veel aan op een HSL.

Tja, klopt, maar wat heb je binnen Europa anders qua aanbod? Zoals ik al aangaf, ken ik amper materieel voor de middelhoge snelheid en middellange afstand. Hoewel: je kunt natuurlijk ook een stammetje gehuurde Bimz en Aimz achter een E186 met 200 Km/u over de HSL heen jagen. Die E186 zal met een andere overbrenging vast wel harder kunnen worden opgekieteld dan 160 Km/u.

Weet iemand trouwens in welke fabriek van Bombardier die E186'jes in elkaar geschroefd worden? Komen ze uit Kassel of uit Vado Ligure?

Groeten,

Geoffrey
Titel: Re: Hispeed V250 treinstel op transport
Bericht door: ziemon op 18 July 2008, 00:17:52
voor 200 km/h hebben de Traxxen andere draaistellen nodig, wat echter geen onoverkomelijk obstakel is.

E186ers worden door Bombardier in Kassel gassembleerd. In Vado Ligure maakt men op dit moment alleen Traxxen voor gelijkstroom.

En geen keuze? Misschien niet meteen concrete voorbeelden, maar op basis van de eisen en wensen kunnen alle fabrikanten prima producten leveren, ook 3 jaar geleden voor de middellange afstand en middelhoge snelheid. Daar is nou juist de modulaire trend nou zo handig voor. Alstom's ETR-producten zijn prima geschikt, en zo heeft Bombardier Regina's of Signatur-treinstellen. Siemens kan ook vast wel wat knutselen op bases van een ICE . Wat de klant wil kan men krijgen. Ansaldo was gewoon simpelweg net een tik goedkoper... en om nou veel te dure en veel te snelle TGVs in te gaan zetten, dat is commercieel ook onverantwoord.
Titel: Re: Hispeed V250 treinstel op transport
Bericht door: Gert1 op 18 July 2008, 00:27:34
en om nou veel te dure en veel te snelle TGVs in te gaan zetten, dat is commercieel ook onverantwoord.

De vraag is of het marketing-technisch nou wel zo verstandig is om foeilelijke treinstellen in te zetten. Als straks blijkt dat die dingen ook nog eens storingsgevoelig zijn, dan kan je wachten op allerlei bijnamen die funest zijn voor Hispeed.

mvg,
Gert
Titel: Re: Hispeed V250 treinstel op transport
Bericht door: Alexander op 18 July 2008, 01:03:28
Is de fabriek overigens tegenwoordig geen onderdeel van Alstom ?

Mijn persoonlijke voorkeur zou des tijds uit gegaan zijn naar de Pendolino's van Virgin, de class 390. Die zien er zeer goed uit, naar mijn mening. Ze zouden wel slank afsteken vanwege het Britse profiel.

De fabriek in de UK is helaas gesloten.

Groeten, Alexander
Titel: Re: Hispeed V250 treinstel op transport
Bericht door: Bob R. op 18 July 2008, 08:20:45
De vraag is of het marketing-technisch nou wel zo verstandig is om foeilelijke treinstellen in te zetten. Als straks blijkt dat die dingen ook nog eens storingsgevoelig zijn, dan kan je wachten op allerlei bijnamen die funest zijn voor Hispeed.

mvg,
Gert
niet iedereen vind de V250 foeilelijk (neem nou de ontwerper).
Ik denk dat men het vooral belangrijk vind dat de terein opvalt.
Wat bijnamen betreft, "Hondekop" is ook niet zo flateus.
Titel: Re: Hispeed V250 treinstel op transport
Bericht door: Rick op 18 July 2008, 09:44:15
Hoewel: je kunt natuurlijk ook een stammetje gehuurde Bimz en Aimz achter een E186 met 200 Km/u over de HSL heen jagen. Die E186 zal met een andere overbrenging vast wel harder kunnen worden opgekieteld dan 160 Km/u.
De OeBB Taurus kan 230, ICL erachter en rijden maar. :)
Titel: Re: Hispeed V250 treinstel op transport
Bericht door: IC 2000 op 18 July 2008, 10:20:44
maar dat zag er ng goed uit, iets wat ik hiervan niet kan zeggen.
Titel: Re: Hispeed V250 treinstel op transport
Bericht door: Marc tramt op 18 July 2008, 10:25:45
Alles went! Uiteindelijk werden de wadlopers en SM'90 ook met dikke tranen uitgezwaaid terwijl die bij indienststelling nog als metro's, dozen danwel SRV-wagens werden betiteld.
Titel: Re: Hispeed V250 treinstel op transport
Bericht door: Chris op 18 July 2008, 11:33:34
DAT zijn pas fantasieloze lelijke bakken....

Ikwilum, ikwilum, ikwilum.  ;)

De v250 is gewoon een geweldig treinstel, met een fraaie vormgeving.
Titel: Re: Hispeed V250 treinstel op transport
Bericht door: henk op 18 July 2008, 11:41:21
Ik vind het klasse dat ze zoiets op de rails durven zetten. De ervaring leert dat juist dit soort ontwerpen uiteindelijk door de spoorliefhebbers in het hart wordt gesloten. Dodo, schattig toch.
En de rest kan het weinig schelen.

Ikwilum, ikwilum, ikwilum.
Titel: Re: Hispeed V250 treinstel op transport
Bericht door: Jeroen Water op 18 July 2008, 12:57:02
Ikwilum, ikwilum, ikwilum.  ;)

De v250 is gewoon een geweldig treinstel, met een fraaie vormgeving.

Gelukkig valt over smaak niet te twisten. Maar ik blijf het een oerlelijk gedrocht vinden.

Gelukkig moeten we nog even geduld hebben voordat dit barrel zijn wielen op Neerlands spoorstaven gaat zetten.

Jeroen
Titel: Re: Hispeed V250 treinstel op transport
Bericht door: en_voyage op 18 July 2008, 15:28:21
Ik vind het klasse dat ze zoiets op de rails durven zetten. De ervaring leert dat juist dit soort ontwerpen uiteindelijk door de spoorliefhebbers in het hart wordt gesloten. Dodo, schattig toch.

Mee eens. De VT11.5 is ook niet bepaald een schoonheid met die dikke neus, maar toch straalt er een zekere charme vanaf en vinden de meesten van osn die stellen prachtig (ik ook). Als die dodo's een poos hebben rondgereden, is iedereen er wel aan gewend.

Overigens kan het ook andersom: bij de introductie van IRM vond ik deze stellen fantastisch, maar nu als dagelijkse treinreiziger ben ik minder positief: zelfs de gemiddelde klassieke Amerikaanse auto is nog stugger geveerd dan die wiebelige (V-)IRM-stellen. Maar dat even terzijde.

Laat maar komen, die V250!

Groeten,

Geoffrey
Titel: Re: Hispeed V250 treinstel op transport
Bericht door: Marc tramt op 18 July 2008, 15:35:11
Maarruh... is dat ding nou al eens rijdend gespot? Of staat 'ie in Velim gelijk een plan U weg te roesten??
Titel: Re: Hispeed V250 treinstel op transport
Bericht door: Gert1 op 18 July 2008, 19:14:04
Het verhaal gaat toch dat de laatste Dodo heel onnozel kwam aangewaggeld toen de loop op hem gericht werd? Ik hoef 'm niet - ik hoef 'm niet - ik hoef 'm niet - ik schiet!    ;D

mvg,
Gert (doorgaans heel vredelievend hoor)
Titel: Re: Hispeed V250 treinstel op transport
Bericht door: Peter Korsten op 18 July 2008, 19:51:14
Mee eens. De VT11.5 is ook niet bepaald een schoonheid met die dikke neus, maar toch straalt er een zekere charme vanaf en vinden de meesten van osn die stellen prachtig (ik ook).

Maar de VT 11.5 lijkt dan ook niet op een Trabant. :)

- Peter
Titel: Re: Hispeed V250 treinstel op transport
Bericht door: Rick op 18 July 2008, 20:59:31
Maarruh... is dat ding nou al eens rijdend gespot? Of staat 'ie in Velim gelijk een plan U weg te roesten??

Citaat
De trein van het type V250 van de Italiaanse fabrikant Ansaldobreda staat al enige maanden vrijwel stil op het testcentrum in het Tsjechische Velim.
Aldus mijn post op pagina 7. ;)
Titel: Re: Hispeed V250 treinstel op transport
Bericht door: henk op 08 August 2008, 09:02:37
Begrijp ik nou goed dat de ontwerper van de carosserie gisteren bij een ongeluk om het leven is gekomen?
Titel: Re: Hispeed V250 treinstel op transport
Bericht door: Floris Dilz op 08 August 2008, 10:01:20
de baas van de ontwerpstudio in elk geval. Of ie het stel persoonlijk ontworpen heeft weet ik niet. Ze hebben daar waarschijnlijk wel een zooi verschillende ontwerpers, dat de 406 coupé en dit drakerige treinstel van dezelfde hand komen is eigenlijk niet heel geloofwaardig.
Titel: Re: Hispeed V250 treinstel op transport
Bericht door: Marc tramt op 08 August 2008, 10:03:58
Zou wel héél ironisch zijn als hij door één van zijn eigen ontwerpen is aangereden..  :-|
Titel: Re: Hispeed V250 treinstel op transport
Bericht door: Peter Korsten op 08 August 2008, 12:35:54
Off-topic...

Tja, in Italië rijden ze als een stel gekken. Als je op een zebrapad oversteekt, claxonneren ze dat je aan de kant moet gaan. Als je dan een obsceen gebaar maakt, remmen ze wel een beetje af.

Als je naar de ETR500 kijkt:

http://www.4rail.net/arpics/etr500_trenitalia_28A.jpg

dan zie je links van de cabinedeur de handtekening van Pininfarina. Niet de allermooiste trein die ik ooit gezien heb, maar zeker ook niet de lelijkste.

- Peter
Titel: Re: Hispeed V250 treinstel op transport
Bericht door: Railpassie op 08 August 2008, 13:13:26
 :D Wat een prachtig treinstel deze mag van mij direct hier de HSL op  ;)
Titel: Re: Hispeed V250 treinstel op transport
Bericht door: snorro op 08 August 2008, 13:19:38

dan zie je links van de cabinedeur de handtekening van Pininfarina.


welke helaas gisteren is overleden  :(
Titel: Re: Hispeed V250 treinstel op transport
Bericht door: eric den boer op 08 August 2008, 13:28:28
een eigentijdse bloedneus ;D....




eric
Titel: Re: Hispeed V250 treinstel op transport
Bericht door: fridzie op 08 August 2008, 13:40:44

welke helaas gisteren is overleden  :(

dat is minder maar jah we hebben niet allemaal het eeuwige leven
hoe oud is de heer geworde
Titel: Re: Hispeed V250 treinstel op transport
Bericht door: Chris op 08 August 2008, 13:41:38
Nou, hij is lichtelijk ondersteboven gereden op zijn scooter.....
(51)
Titel: Re: Hispeed V250 treinstel op transport
Bericht door: henk op 08 August 2008, 15:42:58
Off-topic...

Tja, in Italië rijden ze als een stel gekken. Als je op een zebrapad oversteekt, claxonneren ze dat je aan de kant moet gaan. Als je dan een obsceen gebaar maakt, remmen ze wel een beetje af.

Zorg dat je met een non mee oversteekt. Die steken in Italië zonder te kijken over en Italianen remmen keurig.
Titel: Re: Hispeed V250 treinstel op transport
Bericht door: Petertrein81 op 08 August 2008, 16:16:02
Overigens zijn de SBB Re 460 en de BLS Re 465 ook door bureau Pininfarina ontworpen.

Groet Petertrein81,