Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Reizigersmaterieel Twentelijn in de jaren '70 door spoorijzer
Vandaag om 14:50:48
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Martijn193
Vandaag om 14:50:27
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door HOHans
Vandaag om 14:25:11
LS Models 2025 door martijnhaman
Vandaag om 14:20:18
Brexbachtalbahn - Duitslands mooiste zijlijn. door Brexbachtalbahn
Vandaag om 14:00:16
Raadplaatje door dennie
Vandaag om 13:38:45
Cherteau, fictieve Waals industriedorp door 741230
Vandaag om 12:56:20
Het Boemeltje - Electronica door RobVille
Vandaag om 12:33:26
Rails code 83 en Mat 46 ervaringen door cor_b
Vandaag om 12:10:10
Fleischmania Nostalgia door spoorijzer
Vandaag om 11:22:00
Handregelaar aan IB Basic door Ben
Vandaag om 11:05:52
Dubbelom, een boekenplankspoorbaan in H0 door Klaas Zondervan
Vandaag om 10:57:18
Stalen D 4 deurs spoor 0 door 1795
Vandaag om 09:42:11
Br 38 Piko Superen. door puntenglijder
Vandaag om 08:51:37
US diorama in H0 door Jelmer
Vandaag om 08:02:06
DB Fals, wat is H of OH op de zijkant? door ES44C4
Vandaag om 07:21:31
Gekke/vreemde/rare filmpjes en video's met treinen erin. door ES44C4
Vandaag om 06:47:25
Hoe TrainController met Z21 start te runnen op laptop die alleen wifi heeft? door martindegroot
Vandaag om 02:47:06
Kwaliteit Piko hondekop vs hondekop uit startset door Wim Vink
18 June 2025, 23:06:09
Roco DB Interfrigo Isothermal Wagon. Epoche IV. door Tedo
18 June 2025, 22:10:34
Zee. Land. door Huup
18 June 2025, 21:47:29
Lenz Digital LF100 Functiedecoder door Ronald Halma
18 June 2025, 20:44:12
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Vroeger
18 June 2025, 20:34:37
Frans loodsje et cetera door tothebeach
18 June 2025, 19:17:45
Bauarbeiten im gange door tothebeach
18 June 2025, 17:45:41
Rails roestig verven door Modellbahnwagen
18 June 2025, 17:23:18
Defecte spanningsregelaar - Esu Ecos 2 - EcoSlink extended door Menno
18 June 2025, 17:07:04
TEE treinstel krijgt nieuwe plaats na vertrek uit NTM door Modellbahnwagen
18 June 2025, 17:06:43
Intermittende kortsluiting door Klaas Zondervan
18 June 2025, 15:16:28
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
18 June 2025, 15:13:44

Auteur Topic: Intellibox en F9-F12  (gelezen 8207 keer)

System-M

• Offline Offline
Intellibox en F9-F12
« Gepost op: 19 February 2008, 21:54:36 »
Hallo,
Ik heb nu een Fleischmann Lint41 van Syntus met Loksound-decoder (weet geen versienr o.i.d., is af fabriek gemonteerd). De functies F9-F12 zijn daarin voorgeprogrammeerd, maar ik zou niet weten hoe ik die met een Intellibox (art.65000) zou kunnen oproepen.

Is het mogelijk op een bepaalde manier de functies F9-F12 aan te roepen met de Intellibox? In mijn handleiding staat daar niets over, maar misschien is het ondertussen wel mogelijk d.m.v. een bepaalde toetscombinatie? (zoals 'lok'-toets + F1-F4-toetsen voor resp. F5-F8)

grt
Marc
Grt
Marc

Hans Keulen

• SIK 1:1
  • Offline Offline
Re: Intellibox en F9-F12
« Reactie #1 Gepost op: 20 February 2008, 00:35:56 »
Nee,

Dat is op dit moment alleen via Loconet commando's (computersturing) te doen. Uhlenbrock heeft aangekondigd dit jaar met een software update te komen die o.a. F9-F12 mogelijk maakt.

Groet,

Hans

Han Zijlstra

• Forumlid, hobbyist & leverancier:Trainspecials! Decodershop! Sceneryshop!
  • Offline Offline
  • The Right Track, Your track!
    • Trainspecials
« Reactie #2 Gepost op: 20 February 2008, 08:26:34 »
Nu een software update uitbrengen en tegelijk de vooraankondiging voor 2009 nwe IB doen lijkt me niet logisch. Ik verwacht geen updates meer voor de IB's 
Han Zijlstra is op maandag 24 november 2014 overleden.

ESU Ecos, Littfinski, Kuehn, Zeller, Piko, Roco Multimaus, Massoth, Zimo, NMJ, Athearn, BLI, Kadee, Fleischmann, Roco, Proto, MDS, LGB, Bachmann,Hufing,  USA en .... de blikken trein van mijn Vader!

manuelspot

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 20 February 2008, 10:40:53 »
Waarom niet. Die niuewe IB komt pas 2009. En er zullen veel mensen met de oude IB blijven rijden. En ik denk dat UH wel zo netjes is dat ze de oude IB dit jaar nog wel van een paar update's voorzien. Lijkt mij totaal niet onredelijk.

Manuel
« Laatst bewerkt op: 20 February 2008, 10:43:47 door Manuel »

Han Zijlstra

• Offline Offline
    • Trainspecials
« Reactie #4 Gepost op: 20 February 2008, 14:00:39 »
Nee onredelijk niet maar men beloofd al een aantal jaar met een update te komen. Voor de non believers  dit komt van de UB Website
Neuer update!
Version 1.55 vom 10.07.2006 mit Update Programm vom 13.03.2001
Waarbij de update bestaat uit software te gebruiken bij windows 98/ME/95/NT  . De software zelf is vlgns mij dus nog steeds van nivo 2001!

ESU Ecos, Littfinski, Kuehn, Zeller, Piko, Roco Multimaus, Massoth, Zimo, NMJ, Athearn, BLI, Kadee, Fleischmann, Roco, Proto, MDS, LGB, Bachmann,Hufing,  USA en .... de blikken trein van mijn Vader!

System-M

• Offline Offline
« Reactie #5 Gepost op: 20 February 2008, 14:54:04 »
Ok, duidelijk. Bedankt. Dan maar even van het positieve uitgaan en die update v2.0 afwachten...
Zoals Manuel al aangeeft lijkt het mij ook wel zo redelijk om i.i.g. nu nog met een update voor de IB te komen. En als de IB2 uit is, zal dat dan waarschijnlijk wel afgebouwd gaan worden. Zo zie je dat met andere apparaten ook vaak gaan. Nu maar hopen dat UB er net zo over denkt  :)

grt
Marc
Grt
Marc

Hans Keulen

• Offline Offline
« Reactie #6 Gepost op: 20 February 2008, 15:23:54 »
Nu een software update uitbrengen en tegelijk de vooraankondiging voor 2009 nwe IB doen lijkt me niet logisch. Ik verwacht geen updates meer voor de IB's 
Han,

In de catalogus 2008 van Uhlenbrock die hier voor mijn neus ligt staat dat er een 2.0 update wordt uitgebracht. Dat zijn geen verwachtingen maar feiten. De update is gratis voor de IB IR bezitters en gaat geld kosten voor de oudere modellen.

Hans

Han Zijlstra

• Offline Offline
    • Trainspecials
« Reactie #7 Gepost op: 20 February 2008, 16:21:09 »
ja dat bedoel ik nu: 80 % van deIB bezitters heeft geen IR op dat ding.
die is de laatste anderhalf jaar pas echt een tikkie gedumpt.
Dus betalen voor een update waar je eigenlijk gewoon recht op hebt?
Dubieus vindt ik dat.
Zag net de prijs voor de upgrade : Euro 29,-

« Laatst bewerkt op: 20 February 2008, 16:25:59 door han zijlstra »

Hans Keulen

• Offline Offline
« Reactie #8 Gepost op: 20 February 2008, 18:35:42 »
Han,

Je logica ontgaat me. Eerst beweer je (uit het luchtledige) dat er geen update komt. Vervolgens toon ik aan dat die er wel komt en blijk jij al op de hoogte te zijn van de prijs en heb je kritiek op de hoogte van de prijs. En poneer je (wederom uit het luchtledige) dat 80% van de IB bezitters geen IB IR heeft.

Misschien moet je er ook even bij vermelden dat je zelf in ESU producten handelt en dat je mening daarom, laten we het voorzichtig zeggen, enigszins commercieel gekleurd is.

Hans (geen belang in Uhlenbrock) 

System-M

• Offline Offline
« Reactie #9 Gepost op: 21 February 2008, 12:27:49 »
N.a.v. de melding hierboven dat er een update v2.0 uit zou komen even contact gehad met Hobbytime. Zij geven aan dat die door UB toegezegd is voor zomer 2008.

grt
Marc
Grt
Marc

Han Zijlstra

• Offline Offline
    • Trainspecials
« Reactie #10 Gepost op: 21 February 2008, 13:01:04 »
Zelf vrij lang IB( 3 jr) gehad en ook net zo lang op een update gewacht, dus gekleurd is mijn mening wel, commercieel ? nee niet echt. Iederen moet zelf beslissen wat hij of zij koopt.  Maar zeg nou zelf, ga je nu nog een tv met beeldbuis kopen als er al lcd en plasma tv's op de plank staan in de winkel?

De basis functionaliteit van een IB is goed, prijstechnisch is het natuurlijk raar dat zo'n IB eigenlijk niet echt goedkoper is geworden in al die jaren.
Techniek van anderen digitaal bouwers is inmiddels met grote stappen aan de IB voorbijgegaan.
De prijs van de update heb ik idd nav het berichtje even opgezocht op de IB site. We wachten af wat men waarmaakt van zomer 2008 8)

Tinussie

• Offline Offline
« Reactie #11 Gepost op: 21 February 2008, 14:29:12 »
Techniek van anderen digitaal bouwers is inmiddels met grote stappen aan de IB voorbijgegaan.

Ik ben heel benieuwd Han, volgens mij is IB nl. nog altijd één van de meest "all-round" apparaten op de markt, welke zijn daar dan met grote stappen aan voorbij gegaan? Heb ik het effe niet over de Ecos met een inderdaad groter (aanraak)scherm en ander vormgevings-/user interface-geweld maar gewoon over de technische mogelijkheden...

Mvg Tinussie.

Han Zijlstra

• Offline Offline
    • Trainspecials
« Reactie #12 Gepost op: 21 February 2008, 15:28:39 »
Tecnische mogelijkheden zijn voor de gebruiker alleen interressant als ze ook praktisch nut hebben en snel te gebruiken. Veel producten kunnen heel veel maar zijn lastig te gebruiken of hebben een onlogische ( niet intuitieve users interface) Vergelijk het met een auto stuur : simpel en doeltreffend en intuitief : naar links draaien is linksaf naar rechts is rechtsaf. Je kunt ook sturen met bv twee rijen knopjes : knopje r1 is een klein beetje rechtsaf .Knopje r2 is ietjs meer  etc etc. Zelfde resultaat alleen lastig om te doen.

Andere merken met meerdere techische features?
Ct elektronik, CVP products, Mut digital, Rautenhaus, Digitrax, Zimo, Gahler + ringstmeister, MRC Prodigy, etc.
Chk maar eens de MIBA site op Hersteller alfabet en je zult ontdekken dat er meer is dan alleen IB en Ecos

Lokpaint

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: 21 February 2008, 17:05:35 »
Hm,,

ik mis in de update de mogelijkheid om motorola met 27 stappen te kunnen aansturen.

Ook een km/u weergave had ik wel mooi gevonden, maar dit zal het display wel niet kunnen weergeven.

Bart

Hans Keulen

• Offline Offline
« Reactie #14 Gepost op: 21 February 2008, 20:05:03 »
Andere merken met meerdere techische features?
Ct elektronik, CVP products, Mut digital, Rautenhaus, Digitrax, Zimo, Gahler + ringstmeister, MRC Prodigy, etc.
Chk maar eens de MIBA site op Hersteller alfabet en je zult ontdekken dat er meer is dan alleen IB en Ecos

Han,

Dit is weer typisch zo'n reactie waaruit blijkt dat je wel een klok hebt horen luiden maar niet weet waar de klepel hangt. De reden waarom Ecos en Intellibox vaak worden vergeleken is omdat het allebei MULTI-Protocol, MULTI interface systemen zijn die in grote lijnen hetzelfde kunnen.

En dat geldt voor ongeveer alle van de hierboven genoemde merken niet. Zo zijn de Amerikaanse producten (Digitrax, MRC en CVP) alleen DCC (en Loconet) waarbij je MRC en CVP eerder met een luxe Multimaus moet vergelijken dan met een IB (want geen terugmelding en computersturing). Müt en Rautenhaus zijn alleen Selectrix, Zimo alleen DCC. Zimo heeft inderdaad een prachtig systeem waarmee je zonder computersturing voor heel veel geld een oplossing kunt bouwen die je met een IB of Ecos en Koploper voor een fractie van de prijs realiseert.  CT is net op de markt met een leuke multiprotocol centrale maar over de "fraaie" user interface daarvan verschillen de meningen ook. Gahler en Ringstmeier maakt een systeem dat ALLEEN geschikt is voor computersturing.

Kortom, een geweldige hoeveelheid non- en verkeerde informatie in een draadje dat gaat over update policy van Uhlenbrock.
Laten we het daar dan ook bij houden.

Hans