Mits die rijdt. Wordt toch wel vaak geplaagd door technische problemen.Er zijn periodes dat mijn collega (reist dagelijks van Delft naar Eindhoven) bijna zijn abonnement terug verdient met de geld terug regeling Sprak toevallig vorig week een machinist en conducteur in Eindhoven, wij wilden een dagje naar Rotterdam en uiteraard reed onze trein vanwege een technisch probleem niet, en zij waren ook maar gematigd positief over de betrouwbaarheid. Gaven aan dat er veel problemen waren en liever ander materieel reden.
Helaas denkt men in Nederland (politiek/prorail) dat een goederentrein alle tijd heeft, om over se machinist maar te zwijgen, deze mag ook niet oneindig doorrijden en is aan zijn dienstlengte en rijtijdenwet gebonden.
Ook weer lekker kort door de bocht. Ik zou zeggen kom eens een keer naar boven dan zul je zien ( zeker op post RSD ) dat de verkeersleider ( dus niet de TRDL ) vrijwel continue bezig is met het bijsturen en verleggen van goederentreinen. Probleem is dat we gebonden zijn aan BUP paden en richting Venlo zit vaak alles gewoon vol. Als je dan 10 minuten te laat in RSD bent en het volgende vrije pad pas 1,5 later is...tja.. Ik zou zeggen spreek uit je eigen ervaring als machinist en ga niet oordelen over andere aspecten waar je niet het naadje van de kous vanaf weet. Het is altijd natuurlijk wel lekker makkelijk om het bij ProRail te leggen en iemand moet tenslotte de schuld krijgen..
Ook weer lekker kort door de bocht. Ik zou zeggen kom eens een keer naar boven dan zul je zien ( zeker op post RSD ) dat de verkeersleider ( dus niet de TRDL ) vrijwel continue bezig is met het bijsturen en verleggen van goederentreinen. Probleem is dat we gebonden zijn aan BUP paden en richting Venlo zit vaak alles gewoon vol. Als je dan 10 minuten te laat in RSD bent en het volgende vrije pad pas 1,5 later is...tja.. Ik zou zeggen spreek uit je eigen ervaring als machinist en ga niet oordelen over andere aspecten waar je niet het naadje van de kous vanaf weet. Het is altijd natuurlijk wel lekker makkelijk om het bij ProRail te leggen en iemand moet tenslotte de schuld krijgen.. Ohja en on topic , de rest van de tijd is de verkeersleider inderdaad bezig met het opheffen en bijsturen van de 900 / 1100 serie. Het is nu zelfs al veelvuldig voorgekomen dat wanneer TRDL Rsd een alarm eruit gooit de 1100 / 900 in Bd stilvalt.. Zijn we nog niet achter wat daar achter zit.
Maar hoe vaak komt het niet voor dat de goederentrein keurig op tijd rijd en vervolgens aan de kant moet om vertraagde reizigerstreintjes voor te laten.
of is het een vraag ter kennisgeving....