Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Youtube fimpjes emplacement Feijenoord omstreeks '90
door
Jan Breman
Vandaag
om 22:54:05
Big Scale Trains - NS SLT in H0
door
MOVisser
Vandaag
om 22:52:10
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Frank 123
Vandaag
om 21:49:28
Da's Daz 2
door
Huup
Vandaag
om 21:35:47
Omgeving Frankfurt am Main
door
Hasenwald
Vandaag
om 21:29:56
Roco NS plan V
door
Jeroen Water
Vandaag
om 21:08:57
Bouwbeschrijving mat' 36 ElD-4 van MK-Modelbouwstudio's
door
Rob Bennis
Vandaag
om 21:07:53
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974
door
Jeroen Water
Vandaag
om 21:06:11
Pendel module Viessmann 5214
door
Mar-Cas
Vandaag
om 20:55:49
Schroefkoppeling voor H0.
door
Blausee-Mitholz
Vandaag
om 20:53:09
MODELSPOOR by MTD - 2025 - 18 & 19 oktober 2025 in Edegem (B)
door
Simplex
Vandaag
om 20:51:48
Van 2D afbeelding naar 3D model
door
BartvD
Vandaag
om 20:14:42
Diorama Oelde Mittelweg Hp
door
neudalhausenstadbahn
Vandaag
om 17:45:55
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
Thai-Bundesbahn
Vandaag
om 17:33:56
Afscheidsrit ICR rijtuigen 27 september 2025
door
Daan!
Vandaag
om 17:20:57
BMB-Module: “Corfe Castle Station”
door
Sofie
Vandaag
om 17:12:51
Materieel verzameling van Michiel(NDS)
door
neudalhausenstadbahn
Vandaag
om 16:56:45
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
Vandaag
om 16:55:55
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm
door
Paul1969
Vandaag
om 16:35:51
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
mass am see
Vandaag
om 16:32:59
Werking Piko goldcap i.c.m. met niet-Piko decoder
door
bellejt
Vandaag
om 16:21:46
Mooi weer om buiten te spelen
door
sncf231e
Vandaag
om 16:07:22
Dampflok-Museum Hermeskeil
door
1200blauw
Vandaag
om 15:43:17
Modules van Kees Gorter (vervolg)
door
ca.gorter
Vandaag
om 15:41:34
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 15:31:04
Tender Roco Br 001 wiebelt een beetje
door
Josephes
Vandaag
om 14:46:35
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
Loki
Vandaag
om 14:31:12
NL-baan in Canada
door
ArjanB
Vandaag
om 14:21:38
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III
door
basjuh1981
Vandaag
om 14:12:16
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Ronald69
Vandaag
om 14:07:48
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Digitaal
|
Krois koppeling met ESU Lopi 4.0, instellingen gevraagd CV's
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Krois koppeling met ESU Lopi 4.0, instellingen gevraagd CV's (gelezen 3569 keer)
Coen Burki
Offline
Berichten: 756
Krois koppeling met ESU Lopi 4.0, instellingen gevraagd CV's
«
Gepost op:
29 March 2015, 13:17:38 »
Beste forumlezer,
Ik heb op een Roco 2400 aan de voor- en achterzijde de voor Roco kortkoppeling bestemde Krois automatische koppeling gemonteerd.
Deze koppelingen heb ik onder Aux 1 en 2 ingedeeld.
De decoder heb ik voorzien van een Aux 3/4 versterker waarop rangeer- en 3e lichtsein zijn ingedeeld.
Ik ben nu bezig de koppelingen af te stellen met mijn ESU lokprogrammer.
Wie kan mij helpen met of aan de CV 246;247 en 248 instellingen? Ik moet volgens mij tevens een combinatie maken met voor- en achteruit stand bij functie mapping.
Alvast bedankt,
Coen.
«
Laatst bewerkt op: 29 March 2015, 16:40:42 door Bert van Gelder
»
Gelogd
phdirk
Offline
Berichten: 1963
Re: Krois koppeling/ESU Lopi 4.0
«
Reactie #1 Gepost op:
29 March 2015, 15:58:14 »
Hallo Coen,
Ik heb voor mijn 363 de volgende instellingen gebruikt. Let er daarbij op dat de Kroiskoppelingen beide op AUX1 zitten. Voor wat betreft de pulslengte en de koppelfunctie moet je dezelfde instellingen kiezen voor F2. De aan- en afrijdinstellingen gelden in zijn algemeenheid.
DB Bedrijfsloc 363 006-6 Roco 6337
ESU 54611 Lokpilot 4.0
28 stappen
Decoder adres 63
Virtueel Twin Center adres 363
Maximum snelheid voorbeeld: 60km/uur
Maximum snelheid 363: 59 km/uur
Op F1 zit Kroiskoppeling aan beide zijden
Op F2 zit Rood knipperlicht op het dak
CV Instellingen:
CV3 = 2
CV4 = 2
CV5 = 32
CV6 = 12
Kroiskoppeling:
CV246 = 30 (Rijsnelheid bij het ontkoppelen)
CV247 = 40 (Tijd voor rijden van de trein af)
CV248 = 20 (Tijd voor rijden naar de trein toe)
CV275 = 28 (Ontkoppelingsfunctie)
CV277 = 8 (Schakelpuls van 8 * 0,4096 = 3,2768 sec)
Knipperlicht:
CV112 = 20 (Knipperfrequentie 20 * 0,0625 sec = 1,25 sec)
CV283 = 12 (Functie AUX2 op knipperen)
CV287 = 128 (LED-Mode)
Gelogd
Met beste groeten,
Dirk Meijer
Coen Burki
Offline
Berichten: 756
Re: Krois koppeling met ESU Lopi 4.0, instellingen gevraagd CV's
«
Reactie #2 Gepost op:
29 March 2015, 23:33:52 »
Beste Dirk,
Dank voor je info.
Ik zie dat ik een fout met het aansluiten van de koppeling aan Aux1 en 2 heb gemaakt.
Morgen ben ik vrij en ga ik dit herstellen door beide koppelingen aan AUX 1 aan te sluiten en daarna ga ik dan jouw CVwaardes invoeren en testen.
Het resultaat meld ik dan.
Groet,
Coen.
Gelogd
phdirk
Offline
Berichten: 1963
Re: Krois koppeling met ESU Lopi 4.0, instellingen gevraagd CV's
«
Reactie #3 Gepost op:
30 March 2015, 14:45:27 »
Hallo Coen,
Je hoeft beide Kroiskoppelingen niet per sé op één uitgang te zetten, zoals ik heb gedaan. Eén koppeling op AUX1 en één op AUX2 werkt ook prima. Het voordeel is dan dat je beide koppelingen apart van elkaar kan laten werken. Je moet dan alleen ook AUX2 configureren voor de koppelingsfunctie en de pulslengte. Dat betekent CV283 op 28 (Ontkoppelfunctie) en CV285 op 8 (Pulslengte 3,3 sec). Ik hoor graag of het bij je gaat werken zoals de bedoeling is.
Gelogd
Met beste groeten,
Dirk Meijer
Coen Burki
Offline
Berichten: 756
Re: Krois koppeling met ESU Lopi 4.0, instellingen gevraagd CV's
«
Reactie #4 Gepost op:
30 March 2015, 15:16:37 »
Beste Dirk,
Zie bij de koffie jouw mail.
Zojuist beide koppelingen op Aux.1 aangesloten. Jouw CV instellingen ingevoerd en.......het werkt en toen was er dus koffie!
Ik heb de overgebleven uitgang Aux.2 gebruikt voor extra verlichting voor Lsein. Deze had ik eerst voor beide zijde aangesloten op Aux.4. Nu kan ik beide zijde apart schakelen. Ik laat het dus zo.
Nog een opmerking.
Destijds bij de presentatie op Intermodellbau in Dortmund reed de lok voor het ontkoppelen minimaal terug om de spanning van de koppeling te halen. Men gebruikte toen wel een andere decoder n.m.l. van CT Elektronik ( Tran.) de DCX70. Zou deze extra aktie in deze decoder geprogrammeerd zijn?
Ik heb toen zo'n decoder meegekocht maar niet gebruikt omdat mijn meeste loks met Esu decoders zijn uitgevoerd. De Tran heeft maar 2 extra uitgangen en kan niet worden uitgebreid met 2 extra uitgangen.
Over 2 weken ga ik weer naar Intermodellbau in Dortmund. Ik zal dit daar eens navragen. Misschien heeft men wel e CV instellingen voor ESU decoders.
Groet,
Coen.
Gelogd
phdirk
Offline
Berichten: 1963
Re: Krois koppeling met ESU Lopi 4.0, instellingen gevraagd CV's
«
Reactie #5 Gepost op:
31 March 2015, 17:29:59 »
Hallo Coen,
Goed te horen dat het werkt.
De meeste moderne decoders hebben wel een of andere instelling die zorgt voor het terugrijden tijdens het ontkoppelen. Ik weet zo niet of dat bij de Tran DCX70 instelbaar is. Dat is natuurlijk wel na te vragen. Veel plezier op Inter Modellbau. Het is al wel zo'n 20 jaar geleden dat ik daar ben geweest. Ik woonde toen in Apeldoorn en dat niet al te ver weg.
Gelogd
Met beste groeten,
Dirk Meijer
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Digitaal
|
Krois koppeling met ESU Lopi 4.0, instellingen gevraagd CV's