Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 18:06:32
US diorama in H0 door Jelmer
Vandaag om 17:25:34
Uhlenbrock Iris door phdirk
Vandaag om 16:53:50
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 16:29:31
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
Vandaag om 16:15:22
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
Vandaag om 16:14:55
Esu Loksound - NS Wadloper? door Torikoos
Vandaag om 16:14:38
Eén leuke of mooie trein/spoor foto van je vakantie. door prutser
Vandaag om 15:56:44
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door RdJ
Vandaag om 15:49:38
Haperende/Gevoelige Sik: wat te doen? door ronaldvd2000
Vandaag om 15:24:54
Bouw van OCCRE G10 in CIWL livrei in spoor 1 door Rob Ellerman
Vandaag om 15:17:11
Modelspoorbaan van Einte door Wim Vink
Vandaag om 15:12:20
Stationsplein Baden Baden door Dion
Vandaag om 15:10:51
Configureren GCA50/GCA50a door cbouwhuis
Vandaag om 15:09:40
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 15:04:57
Minstens 5 jaar geen treinverkeer Groningen-Leer [D] door dennie
Vandaag om 14:47:24
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Dion
Vandaag om 14:42:55
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door puntenglijder
Vandaag om 14:25:07
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door Pauldg
Vandaag om 13:10:53
Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke door Duikeend
Vandaag om 13:07:40
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 12:58:51
Raadplaatje door hervé
Vandaag om 11:26:43
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Peter Soonius
Vandaag om 11:06:00
't Boemeltje door RobVille
Vandaag om 10:34:15
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 09:44:03
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 09:19:19
modeltreinbeurs elsloo door dennie
Vandaag om 07:38:15
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 03:04:00
La vie...Sud-Est; zolderbaan met thema zuidoost Frankrijk door Dennis1984
16 August 2025, 22:52:44
Da's Daz 2 door NS264
16 August 2025, 22:13:27

Auteur Topic: LS Magazine, nummer 1, september 2009  (gelezen 17399 keer)

Gert1

• Gast
LS Magazine, nummer 1, september 2009
« Gepost op: 23 September 2009, 16:29:36 »
Vanaf nu ga ik weer een Belgisch blad bespreken, namelijk LS Magazine.
Ik moet de lezer vooraf wel waarschuwen: ik ben nogal fan van LS Models!
Ik volg dat merk al sinds het prille begin en heb er inmiddels meer modellen van dan van Roco.

Goed, na deze 'waarschuwing' kan ik proberen u allen ook warm te krijgen voor een abonnement.
Als er namelijk genoeg aanmeldingen komen voor een Nederlandstalige uitgave, dan zal deze misschien vanaf nummer drie alsnog gerealiseerd worden.
Voorlopig moet ik het doen met de Duitse uitgave. Mijn kennis van het Duits is namelijk net iets minder 'mangelhaft' dan mijn kennis van het Frans 'abominable' is.  :P

Also, de eerste uitgave ligt voor mij. Onder het editorial staat een belangrijke mededeling: In tegenstelling tot geruchten zijn meer dan 90% van alle reserve-onderdelen van modellen van LS Models verkrijgbaar bij de vakhandel. Nou, dat probleem/misverstand is dan ook weer de wereld uit!

Het blad begint met een actualiteiten-rubriek. Op deze pagina's veel 3D-tekeningen. Maak ik de aanhangers van de SBB blij als ik zeg dat ik een tekening van een RAe-treinstel zie? En nog een verrassing: LS Models gaat ook in schaal TT produceren. Als eerste komt het Russische slaaprijtuig WLABmee. En passant (oeps, toch nog wat Frans) wordt dit rijtuig meteen ook maar in N-schaal uitgebracht.

Vervolgens een paar pagina's met handmonsters. Hier nog een foto van het AGC-treinstel (staat ook op de cover) waardoor te zijner tijd vermoedelijk half modelsporend Frankrijk in katzwijm zal liggen. Verder foto's van I11-rijtuigen van de Belgische spoorwegen en het bijbehorende stuurstandrijtuig waarvoor ook nogal wat Zuidelijk wonende Nederlanders warm schijnen te lopen. En ja, NS-fans worden niet vergeten, want er zijn foto's van een prototype van een Plan W-rijtuig afgebeeld. In de begeleidende tekst wordt fijntjes opgemerkt dat de assen niet in kunststof, maar in messing gelagerd zijn.

Hierna volgen enkele pagina's met foto's van kort geleden uitgeleverde nieuwe items. Als je de website van LS Models goed hebt gevolgd, dan weet je het meeste hiervan al wel, maar het is handig om alles bij elkaar op een pagina te zien met de bestelnummers erbij.

De Franse markt wordt echt in de watten gelegd met een model van de BB 16500 van de SNCF. Onder de rubrieksnaam 'Familieportret' een uitvoerig overzicht van alle uitvoeringen die LS Models gaat leveren. De Belgische Reeks 15 krijgt eveneens veel aandacht. Leuk om te zien dat details als een deksel van een zandkast bij de nieuwere versies van de loc verschilt van de oudere versies. Er zijn maar weinig merken die zo ver gaan.

Dan komen de pagina's waarvan mijn hart echt sneller gaat kloppen, namelijk de rubriek 'Voorbeeld & Model' over de CityNightLine.
En dit is pas deel 1, dus in het volgende nummer nog meer moois!

Vervolgens een artikel waarin wordt uitgelegd hoe je kalkwagons op een realistische manier kunt verweren. De aanpak en de vele goede foto's doen me denken aan de
uitstekende manier waarop dit doorgaans in Modelspoormagazine wordt beschreven. Ja, onze Belgische modelspoorvrienden kunnen er wat van!

Alsof ik al niet genoeg verwend werd met het artikel over de CityNightLine, wordt ook nog eens uitvoerig het een en ander uit de doeken gedaan over de Franse Corail-rijtuigen. Ik zie echter niet zo gauw een overzichtje van treinsamenstellingen, dus daar komen we helaas nog niet verder mee. Aan het einde van het artikeltje staat evenwel vermeld dat het aan ruimte ontbreekt om in deze uitgave nog verder op de Corail-rijtuigen in te gaan, maar raad men je aan om extra informatie op de website van LS Models op te zoeken. Ik zal de komende tijd eens in de gaten houden of die extra informatie inderdaad op de website verschijnt.

Het blad sluit af met anderhalve pagina foto's van rijtuigen en goederenwagons die in 2010 zullen gaan verschijnen. Zie ik daar de stalen D weer? En ja hoor ook de 'muzikale' restauratierijtuigen zijn er weer bij!

Het eerste nummer van LS Magazine is me goed bevallen. In december verschijnt nummer 2 en daar zit dan ook de beloofde verzamelmap bij.
Bij elke tweede uitgave krijg je dan een aantal losse bladen die je in de map kunt doen. Ik ben benieuwd!

mvg,
Gert

henk

• Offline Offline
Re:LS Magazine, nummer 1, september 2009
« Reactie #1 Gepost op: 23 September 2009, 16:39:43 »
Also, de eerste uitgave ligt voor mij. Onder het editorial staat een belangrijke mededeling: In tegenstelling tot geruchten zijn meer dan 90% van alle reserve-onderdelen van modellen van LS Models verkrijgbaar bij de vakhandel. Nou, dat probleem/misverstand is dan ook weer de wereld uit!

Zoals zo vaak bij LSM, wat bedoelen ze daarmee denk je? Bedoelen ze dat we, ondanks geruchten dat dat niet kan, reserveonderdelen via de vakhandel moeten bestellen of dat er, ondanks geruchten, van de meeste modellen toch reserveonderdelen zijn?
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Gert1

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 23 September 2009, 16:45:42 »
Er staat letterlijk:

Die Service-abteilung teilt mit:
Entgegen umlaufender Gerüchte, sind mehr als 90% aller Ersatzteile ab LS Models-Lager lieferbar.
Diese werden ausschliesslich über den Fachhandel verteilt!

Ik maak daar, ondanks mijn 'mangelhafte' kennis van het Duits, toch echt uit op dat 90% van alle reserve-onderdelen gewoon leverbaar zijn,
maar uitsluitend bij de vakhandel te bestellen zijn.

mvg,
Gert

nscargo2008

• Offline Offline
  • veiligheidsfunctionaris-LWB Heijmans B.V./Prorail
« Reactie #3 Gepost op: 23 September 2009, 16:51:57 »
heb je helemaal goed Gert

ik heb me trouwens maar meteen geabboneert op het tijdschrijft , hopelijk is het allemaal snel rond met betaling en alles zodat ik het eerste exemplaar snel in huis heb

groet stefan

Dennis.

• Offline Offline
    • De Hoekselijn
« Reactie #4 Gepost op: 23 September 2009, 16:53:30 »
Hoi Gert,

Weet je ook of het tijdschrift ergens los verkrijgbaar is, ik zou het eerst wel eens willen zien/lezen voor ik een abonnement zou overwegen.

Gr Dennis

Gert1

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 23 September 2009, 17:00:15 »
Hoi Dennis,

Ik weet niet of het in Nederland los verkrijgbaar zal zijn.
Je kunt het natuurlijk eens proberen bij de bekende dealers van LS Models.

Wel heb ik ergens op een Duitse website gezien dat het 'los' werd aangeboden, maar dan wordt het waarschijnlijk wel erg duur vanwege de verzendkosten.

mvg,
Gert

Arnold

• Offline Offline
« Reactie #6 Gepost op: 23 September 2009, 17:16:13 »
Nou Gert, jij bent er vlot bij...  :)
Opmerking over de verzending. Het blad kwam ongekreukt binnen maar een envelop met een stevige kartonnen achterkant om beschadigingen te voorkomen lijkt mij wenselijk.
En nu je verhaal maar eens lezen en het blad bekijken.

Hans Wolbers

• Offline Offline
    • OV Website
« Reactie #7 Gepost op: 23 September 2009, 19:58:25 »
Ook ik heb vandaag het blad in ongekreukte vorm ontvangen.
Op de enveloppe in Duits en Frans-talig bedrukt dat de postbode hem niet mag vouwen.

Gelukkig kan mijn postbode Duits en/of Frans, of is hij gewoon slim :-D

Het blad ziet er echt top uit en barst van de nuttige informatie. Ik kan me helemaal vinden in Gert zijn verslagje.

Arnold

• Offline Offline
« Reactie #8 Gepost op: 23 September 2009, 20:13:07 »
Tja Hans, dat staat er bij mij ook op maar... er zit een sticker met streepjescode over heen. Los daarvan is de kwaliteit van de envelop maar zozo...

Gert1

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: 23 September 2009, 20:38:56 »
Misschien is het een idee om LS Models per mail te laten weten dat je minder gelukkig bent met de kwaliteit van de envelop? Ik moet er ook niet aan denken dat de postbode zo'n blad juist tijdens een regenbui bezorgt, want dan gaat het natuurlijk mis...

mvg,
Gert

eric10nl

• Offline Offline
    • OV Website
« Reactie #10 Gepost op: 23 September 2009, 20:46:07 »
Het is een heel mooi blad, met hele nuttige informatie.

Hopelijk komt er echt een Nederlandse versie.

Je kunt een e-mail sturen naar: info(at)lsmodels.com, twijfel alleen even in welke taal dat moet, de site is ook in het Nederlands.
H0 (Fleischmann Profi), IB, Loconet, S88 en I-train

Sven Kerkvliet

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: 23 September 2009, 21:35:49 »
Er staat letterlijk:

Die Service-abteilung teilt mit:
Entgegen umlaufender Gerüchte, sind mehr als 90% aller Ersatzteile ab LS Models-Lager lieferbar.
Diese werden ausschliesslich über den Fachhandel verteilt!

Ik maak daar, ondanks mijn 'mangelhafte' kennis van het Duits, toch echt uit op dat 90% van alle reserve-onderdelen gewoon leverbaar zijn,
maar uitsluitend bij de vakhandel te bestellen zijn.

mvg,
Gert

(M.bt. bovenstaand citaat in een taal die iedereen vestaat):

"Yeah right!!!"

Hans Wolbers

• Offline Offline
    • OV Website
« Reactie #12 Gepost op: 23 September 2009, 22:19:45 »
Tja Hans, dat staat er bij mij ook op maar... er zit een sticker met streepjescode over heen. Los daarvan is de kwaliteit van de envelop maar zozo...

Ja, dat is niet handig inderdaad, als ze er een sticker overheen plakken. Dat was bij mij niet het geval.

Maar inderdaad. Een iets stevigere/waterdichtere envelop zou geen kwaad kunnen.
Benieuwd hoe de volgende geleverd wordt, met die bewaarmap erbij.

Arnold

• Offline Offline
« Reactie #13 Gepost op: 23 September 2009, 22:26:08 »
Dan zit dat trapje en het reservoir van het CNL rijtuig zeker niet bij die 90%. Al ruim een half jaar wachten ondanks mail naar LSM en winkelier. Op mijn laatste mail naar LSM niet eens een reactie gehad. >:(

santerdam

• Offline Offline
« Reactie #14 Gepost op: 23 September 2009, 22:36:43 »
Zou het eigenlijk niet denkbaar zijn dit soort tijdschriften electronisch uit te geven ? De besparing op de productiekosten (drukken en papier) en distributie (inpakken en verzenden) is aanzienlijk. Steeds meer sturen bedrijven hun advertorial tijdschriften electronisch toe.

Sander