Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Op zoek naar ns-seinvleugels in ho
door
Rob Ellerman
Vandaag
om 23:01:55
't Boemeltje
door
MOVisser
Vandaag
om 22:56:43
Göhrener Viaduct
door
MOVisser
Vandaag
om 22:53:48
Module vliegveld Jan van Mourik
door
Wim Vink
Vandaag
om 22:36:12
Terugverende koppeling
door
phdirk
Vandaag
om 22:23:02
Update: baan in de tropen
door
Arjen52
Vandaag
om 22:21:37
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
GerardvV
Vandaag
om 22:12:23
Spoor op industrieterrein Lage Weide
door
Vislijn
Vandaag
om 22:02:52
Met welke tang knip je verenstaal?
door
Ronaldk
Vandaag
om 21:50:59
Acherntal 2.0 H0 TP III/IV
door
741230
Vandaag
om 21:24:01
Wat was jullie allereerste loc?
door
Frans v H
Vandaag
om 21:18:25
Her-(her-)beginnen
door
Ronaldk
Vandaag
om 21:15:19
US diorama in H0
door
741230
Vandaag
om 21:07:12
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
741230
Vandaag
om 21:06:11
De fabriek - Spoor 0
door
Huup
Vandaag
om 20:48:34
Van British Railways Class 58 naar ACTS 5814 in 0
door
RobbertJan
Vandaag
om 20:14:08
Grootspoor in Frankrijk
door
Benjamin92
Vandaag
om 20:11:12
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar
door
ruudns
Vandaag
om 19:21:26
BR-18.6 Schaal-0.
door
FritsT
Vandaag
om 18:38:50
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
Montanbahn
Vandaag
om 15:46:25
LS Models CIWL LX slaapwagens
door
willyTEE
Vandaag
om 15:33:50
booster vraag
door
Montanbahn
Vandaag
om 14:35:52
Vreemd probleem
door
Treintje_komt_zo
Vandaag
om 13:14:28
BMB-Module: “Corfe Castle Station”
door
Hans van de Burgt
Vandaag
om 13:02:05
N-Wagen; Brawa, ESU of Piko
door
wob
Vandaag
om 12:41:02
Aachenau West
door
Wim Vink
Vandaag
om 12:41:01
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
wob
Vandaag
om 12:37:12
Bauarbeiten im gange
door
Wim Vink
Vandaag
om 12:22:25
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
VAM65
Vandaag
om 11:09:35
lampjes in huizen willekeurig schakelen
door
Ronald Schreuder
Vandaag
om 10:46:10
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Eifelquerbahn
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Eifelquerbahn (gelezen 2492 keer)
Luit
Offline
Berichten: 1419
Eifelquerbahn
«
Gepost op:
14 November 2014, 16:43:06 »
Ik lees net dat er plannen zijn om de Eifelquerbahn te reactiveren.
Kosten 24milj.€ en de helft is voorrekening van de gemeenten.
Gelogd
tijgernootje
Offline
Berichten: 12235
Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
Re: Eifelquerbahn
«
Reactie #1 Gepost op:
14 November 2014, 20:13:25 »
Iets meer info over waar dat te lezen valt is errug handig.
Al werd er al enige tijd gesproken in wandel gangen dat men de lijn wilde herstellen,blijf ik toch erg benieuwd naar wie er nu weer popie jopie wil doen
Gelogd
Met vr gr
Floris
Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0
Luit
Offline
Berichten: 1419
Re: Eifelquerbahn
«
Reactie #2 Gepost op:
14 November 2014, 20:20:23 »
SWR RP
Gelogd
marcombv
Gast
Re: Eifelquerbahn
«
Reactie #3 Gepost op:
14 November 2014, 20:53:53 »
Citaat van: Luit op 14 November 2014, 20:20:23
SWR RP
Dat is nog eens een duidelijk antwoord.
Gelogd
Luit
Offline
Berichten: 1419
Re: Eifelquerbahn
«
Reactie #4 Gepost op:
14 November 2014, 21:08:11 »
Voluit dan:
Süd WestRundfunk Rheinland-Pfalz
Gelogd
fatboyke
Offline
Berichten: 21
Re: Eifelquerbahn
«
Reactie #5 Gepost op:
14 November 2014, 21:15:47 »
Gutachten zur Eifelquerbahn
http://www.swr.de/landesschau-aktuell/rp/trier/gutachten-zur-eifelquerbahn/-/id=1672/nid=1672/did=14532700/13aocj2/index.html
Gelogd
Falkenberg
Offline
Berichten: 4054
Re: Eifelquerbahn
«
Reactie #6 Gepost op:
14 November 2014, 21:26:27 »
Hopelijk kunnen de schienenbusse dan ook weer over de lijn knetteren. Met de hoop dat de sfeer van de lijn door de modernisering niet vernietigd wordt.
dirkjan
Gelogd
Reinout van Rees
Team forummoderators
Offline
Berichten: 7751
Forummoderator
Re: Eifelquerbahn
«
Reactie #7 Gepost op:
14 November 2014, 21:51:21 »
Ik volg twee duitstalige forums (mittelrheinforum en eifelbahnforum) en voorlopig lijkt er nog geen schot in de zaak te zitten. Er is inderdaad geld bij de provincie ("Land") en de gemeentes moeten wat ophoesten 5-15% ofzo.
En daar zit de crux. Al die gemeentes zijn zo arm als een kraai en hebben hier geen geld voor. Dus kan het land mooi met geld zwaaien maar hoeft het niet uitgegeven te worden. Tenminste, zo wordt het op die twee (nogal kritische) fora vermeld.
Een groot potentieel probleem is de "Behelfsbrücke", de hulpbrug, bij Pelm. Die is een beetje onduidelijk qua onderhoudsstaat en de financiële regeling die voorgesteld werd legde wel erg veel van de risico's bij de plaatsen in de buurt neer. Want als er echt aan geklust moet worden is dat de nummer één financiële ingreep in de lijn.
Ik heb er op die fora de vinger niet echt achter kunnen krijgen wat nu het echte probleem is. Er is wel wat onderhoud nodig, maar grote delen van de lijn zijn relatief recent nog bijgewerkt. Uiteindelijk is het een centenkwestie geweest en daarmee vooral een kwestie van politieke wil. Geld is er uiteindelijk wel, zeker voor zo'n lijn die het toeristisch gezien eigenlijk prima deed.
Grappig dat dit onderwerp nu langs komt. Ik ben recent begonnen met m'n baan die als thema de Eifelquerbahn heeft. Zie het draadje
Eifelburgenbahn
.
Reinout
Gelogd
Bouw v/d EifelBurgenBahn
(h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis
(verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)
Reinout van Rees
Team forummoderators
Offline
Berichten: 7751
Forummoderator
Re: Eifelquerbahn
«
Reactie #8 Gepost op:
14 November 2014, 22:10:44 »
Hier zijn ze er bijvoorbeeld over aan het discussiëren
. In het krantenartikel wordt de 50/50 verhouding genoemd, waarschijnlijker is het uiteindelijk 85/15.
Gemeentes aan de lijn hebben er ook niet allemaal zin in.
Darscheid vindt het al jammer
een paar 1000 euro per jaar uit te geven om her en der wat groenwerkzaamheden uit te moeten voeren om een zichtveld ofzo ergens te waarborgen. En kom alsjeblieft niet met regulier personenverkeer op de lijn aanzetten want dan moeten we in Daun bij het station uitstappen i.p.v. de bus te pakken die ons bij het centrum afzet.
(Ik had het idee dat Ulmen bijvoorbeeld wel graag het verkeer zag).
Als er niet snel een andere wind gaat waaien vrees ik dat binnenkort de asfalteermachine er overheen gaat voor een fietspad. Aan de andere kant ... ik zal er graag een keer overheen fietsen, hoor. Het plan voor komende zomer is om met het gezin richting Eifel te gaan en dan plan ik het voornamelijk over ex-spoorlijnen.
En: in die buurt wensen ze elk zijlijntje wat nog niet helemaal is weggeroest te behouden. Zowel de Eifelquerbahn als Gerolstein-Prüm. En alles wat er nog in de Hunsrück ligt. Zou mooi zijn, maar ik denk toch dat het handiger zou zijn je op één lijn te concentreren ofzo. Nu zou de Eifelquerbahn best toekomst kunnen hebben. Kan je dan de gemeentes of de provincie niet enthousiaster daarvoor krijgen als je Gerolstein-Prüm opoffert?
Genoeg heiligschennis voor één avond :-)
Reinout
Gelogd
Bouw v/d EifelBurgenBahn
(h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis
(verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Eifelquerbahn