Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Rondom Charlois door Huup
Vandaag om 21:17:46
Een diorama in TT (VEB Schwellenrost) door Kees-Jan
Vandaag om 21:17:05
Problemen met digikeijs drc1100 lichtset inbouw door Peter J K
Vandaag om 21:10:55
Modelspoordagen 10 & 11 januari 2026 door puntenglijder
Vandaag om 21:09:53
La vie...Sud-Est; zolderbaan met thema zuidoost Frankrijk door Hendrik Jan
Vandaag om 21:09:22
upload deleten door René 4312
Vandaag om 20:53:30
Rivarossi br 56 HR2891S door Stefan88
Vandaag om 20:44:31
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Mispoes
Vandaag om 20:31:25
'Worst Case' materieel voor testen vrije ruimte, etc... door BramFokke
Vandaag om 20:31:09
Onshape gebruikersgroep door Henk de Vlaam
Vandaag om 19:47:25
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door spoorijzer
Vandaag om 19:39:25
Servo's voor de deuren van de Volmer E-lokloods. door ruudns
Vandaag om 19:36:05
3 januari NVBS oliebollenrit door Forever Rocofan
Vandaag om 19:14:50
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Jeronimos
Vandaag om 19:06:33
ESU V5 Decoder setting door Remunj
Vandaag om 18:24:54
Lima IRM pimpen door 008200
Vandaag om 17:32:13
Raadplaatje door Gerrit H
Vandaag om 17:18:35
Klein mobiel ontwerp met thema stadsmuren door Slotticar
Vandaag om 17:04:30
contacten roco line wissel door Klaas Zondervan
Vandaag om 16:32:41
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Silvolde
Vandaag om 15:58:47
Sankt Georgen. door AndrevdG
Vandaag om 15:42:43
US diorama in H0 door Ronald Halma
Vandaag om 15:34:35
Ombouwen Roco 1100 naar digitaal door Peter J K
Vandaag om 15:01:33
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Wim Vink
Vandaag om 14:32:52
Bouwverslag BlueBrixx BR 01 No.108054 (plusminus 1:18) door MOVisser
Vandaag om 13:24:28
Booster voor de Marklin CS 1 (60212) door KNed
Vandaag om 13:05:27
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 12:27:03
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:51:16
De (3d) knutsels van Ronald. door DH1-3104
Vandaag om 10:20:24
Yamorc 8116 en MP1 MTB door FredD
Vandaag om 09:56:09
  

Auteur Topic: Esu Engineering Edition loc mist trekkracht.  (gelezen 3645 keer)

santerdam

  • Offline Offline
  • Berichten: 3865
Re: Esu Engineering Edition loc mist trekkracht.
« Reactie #15 Gepost op: 26 January 2014, 12:45:49 »
Heel begrijpelijk dat je terughoudend bent met het openschroeven van de loc. Gewoon wachten tot de winkel open is (maandag of dinsdag) en dan de telefoon pakken. Even het probleem voorleggen aan de winkelier en zijn advies afwachten.

Sander

Mudhen

  • Offline Offline
  • Berichten: 968
  • AKA Genx Diorama
Re: Esu Engineering Edition loc mist trekkracht.
« Reactie #16 Gepost op: 26 January 2014, 12:59:19 »
Mijn ESU BR 215 is al twee keer terug geweest naar ESU. Goede service daar! Aangetekend versturen, aangetekend snel weer retour. Eerste keer nieuwe rookgenerator en fan, tweede keer nieuwe decoder. Je betaalt een smak geld voor een product wat (nog) op de rand is van wat mogelijk in h0, daar zijn nog wel eens kinderziektes bij. Bij ESU doen ze daar niet moeilijk over!

Wel balen kerel, herken het gevoel. Die van mij was ook net uit de doos toen zich het eerste probleem al snel voordeed. Btw: inderdaad niet zelf mee rommelen zonder instructies van ESU in verband met garantie! Succes.
« Laatst bewerkt op: 26 January 2014, 13:01:41 door Mudhen »
-1- Sebas

Beneluxspoor USA shelf layout
Youtube: Genx Diorama

Martijn1974

  • Offline Offline
  • Berichten: 868
    • Hanulveen.nl
Re: Esu Engineering Edition loc mist trekkracht.
« Reactie #17 Gepost op: 26 January 2014, 13:08:54 »
Het aanpassen van CV49 maakte geen verschil in het gedrag, dus die heb ik ook weer terug gezet naar originele instelling.
De motor wordt niet noemenswaardig warm. Het duurt even voordat warmte waarneembaar wordt door de metalen kap heen, maar na 10 minuten rondes rijden (zonder rookgenerator aan) was de zijkant van de loc net 'van de kou af'.

Wordt vervolgd...


mvg,
Martijn.
NS | H0 | DCC | ECoS-2.5 | Koploper v9.4.2 |
www.hanulveen.nl

tinus

  • Offline Offline
  • Berichten: 1540
Re: Esu Engineering Edition loc mist trekkracht.
« Reactie #18 Gepost op: 26 January 2014, 13:34:53 »
Gewoon losschroeven.
ESU geeft zelf aan dit te doen.
Garantie blijft dan ook gewoon gelden.

Tinus.

Martijn1974

  • Offline Offline
  • Berichten: 868
    • Hanulveen.nl
Re: Esu Engineering Edition loc mist trekkracht.
« Reactie #19 Gepost op: 27 January 2014, 14:00:21 »
Klopt. Deze aanpassing heeft geen nadelige gevolgen voor de fabrieksgarantie.
Ik mag van de verkoper deze tip gewoon toepassen, en als het geen effect heeft kan ik hem alsnog indienen.

Maar...nu ik er met de loc al zo'n 5 bedrijfsuren op heb zitten (ik ben vrij en heb veel hobbytijd vandaag en morgen) begint hij wel los te komen.
Hij rijdt als vanzelf al wat makkelijker en heeft ook meer kracht.
De olietrein is nu geen probleem meer voor hem.

<a href="http://www.youtube.com/v/V6nqrqFuM8I" target="_blank" class="new_win">http://www.youtube.com/v/V6nqrqFuM8I</a>

Ik kijk het nog eventjes aan, maar misschien is het uiteindelijk helemaal niet nodig om de loc te openen.

mvg,
Martijn.

NS | H0 | DCC | ECoS-2.5 | Koploper v9.4.2 |
www.hanulveen.nl

lokpaint

  • Gast
Re: Esu Engineering Edition loc mist trekkracht.
« Reactie #20 Gepost op: 27 January 2014, 14:20:46 »
Hoi

Ik kom er ook nog eens op terug.
Dat je niet mag sleutelen i.v.m. de garantie is natuurlijk een fabeltje.

Ten eerste zit er een instructie bij die je laat zien hoe je een lok dient te demonteren om onderhoud te kunnen plegen.

Ten tweede zeggen de garantiebepalingen:

Die Garantieansprüche erlöschen:
1. Bei verschleißbedingter Abnutzung bzw. bei üblicher Abnutzung von Verschleißteilen.
2. Bei Umbau von ESU-Produkten mit nicht vom Hersteller freigegebenen Teilen.
3. Bei Veränderung der Teile, insbesondere fehlendem Schrumpfschlauch oder direkt am Decoder verlängerten
Kabeln.
4. Bei Verwendung zu einem anderen als vom Hersteller vorgesehenen Einsatzzweck.
5. Wenn die von der Firma ESU electronic solutions ulm GmbH in der Betriebsanleitung enthaltenen Hinweise
nicht eingehalten wurden.

Dus zelfs al zouden er onderdelen afbreken terwijl je de ESU aanleiding volgt, dan heb je nog garantie.

Tja..en punt 4 kun je zo vrij interpreteren, dat zelfs als ik de lok omspuit, ik nog fabrieksgarantie zou hebben. Weet ik wat ESU verstaat onder vorgesehenen Einsatzzweck?  ;D ;D

Overigens: Leuk olietreintje. (y) Hier mag de Class ook geen problemen mee hebben. Dat trek ik met mijn Köf nog weg. 8)

Bart
« Laatst bewerkt op: 27 January 2014, 14:24:58 door Lokpaint »

tinus

  • Offline Offline
  • Berichten: 1540
Re: Esu Engineering Edition loc mist trekkracht.
« Reactie #21 Gepost op: 27 January 2014, 18:43:36 »
Zou toch de olie nog wel toevoegen.
Met de hoeveelheid en evt soort vet wat is toegepast door ESU kan het zo zijn
dat als de lok een poosje niet word gebruikt het probleem ook weer terug is.

Tinus.

lokpaint

  • Gast
Re: Esu Engineering Edition loc mist trekkracht.
« Reactie #22 Gepost op: 27 January 2014, 19:45:53 »
Hoi

Ik zou het ook doen. Al is het maar om de motor meer te ontlasten.

Bart