Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
US diorama in H0
door
puntenglijder
Vandaag
om 16:57:45
Br 38 Piko Superen.
door
puntenglijder
Vandaag
om 16:55:31
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
saskia
Vandaag
om 16:49:53
Raadplaatje
door
Dpc Fo
Vandaag
om 16:39:05
Rijnstraat
door
Gerco van Beelen
Vandaag
om 16:39:00
Klein baantje 1200x1200mm
door
Prutsert
Vandaag
om 16:38:53
keerlusproblemen
door
saskia
Vandaag
om 16:32:43
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Gino
Vandaag
om 16:20:05
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 16:15:42
Plaat met klinkerpatroon voor straatspoor
door
Jeronimos
Vandaag
om 16:09:45
20 jaar BNLS
door
Karben
Vandaag
om 16:07:04
Depot + vervolg Vlieringen-2
door
jan47
Vandaag
om 14:26:55
Piko 2025
door
1200blauw
Vandaag
om 13:41:50
Reactiveren van de 0N30 Mumby Lumber baan (ex-JD) by Ronald
door
Ronald Halma
Vandaag
om 13:39:25
Voor een beginner welk spoor is handing bij bepaalde oude treinen
door
spoorijzer
Vandaag
om 13:27:33
Bauarbeiten im gange
door
741230
Vandaag
om 13:26:44
Maasmuiden Haven
door
tijgernootje
Vandaag
om 13:20:41
Reizigersmaterieel Twentelijn in de jaren '70
door
spoorijzer
Vandaag
om 12:59:53
kade bij Valkenburgse meer "stort in"
door
spoorijzer
Vandaag
om 12:40:43
NZH A 1001 - 1004
door
Dave.......
Vandaag
om 10:44:12
Verschil leveranciers DCC decoders?
door
Ronald Halma
Vandaag
om 10:10:49
Stalen D 4 deurs spoor 0
door
1795
Vandaag
om 10:05:10
lais dcc decoder aan sluiten
door
Ronald Halma
Vandaag
om 09:39:36
Philotrain NS6001-6006
door
Gert Arkema
Vandaag
om 09:07:32
Aachenau West
door
Jelmer
Vandaag
om 08:10:56
Minibaan Visserskaai H0
door
Jelmer
Vandaag
om 08:03:45
Br 41 Weinert, loop of sloop ?
door
puntenglijder
Vandaag
om 07:38:40
0n30 diorama: Sedona Verde River Canyon
door
Frits C
Vandaag
om 06:37:33
Ik kom er niet uit... zelfbouw schakelprint
door
Martijn1974
Vandaag
om 05:21:17
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Modeltreinproblemen en -vragen
|
Esu Engineering Edition loc mist trekkracht.
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
Vorige
-
1
[
2
]
Omlaag
Auteur
Topic: Esu Engineering Edition loc mist trekkracht. (gelezen 3428 keer)
santerdam
Offline
Berichten: 3865
Re: Esu Engineering Edition loc mist trekkracht.
«
Reactie #15 Gepost op:
26 January 2014, 12:45:49 »
Heel begrijpelijk dat je terughoudend bent met het openschroeven van de loc. Gewoon wachten tot de winkel open is (maandag of dinsdag) en dan de telefoon pakken. Even het probleem voorleggen aan de winkelier en zijn advies afwachten.
Sander
Gelogd
Mudhen
Offline
Berichten: 976
AKA Genx Diorama
Re: Esu Engineering Edition loc mist trekkracht.
«
Reactie #16 Gepost op:
26 January 2014, 12:59:19 »
Mijn ESU BR 215 is al twee keer terug geweest naar ESU. Goede service daar! Aangetekend versturen, aangetekend snel weer retour. Eerste keer nieuwe rookgenerator en fan, tweede keer nieuwe decoder. Je betaalt een smak geld voor een product wat (nog) op de rand is van wat mogelijk in h0, daar zijn nog wel eens kinderziektes bij. Bij ESU doen ze daar niet moeilijk over!
Wel balen kerel, herken het gevoel. Die van mij was ook net uit de doos toen zich het eerste probleem al snel voordeed. Btw: inderdaad niet zelf mee rommelen zonder instructies van ESU in verband met garantie! Succes.
«
Laatst bewerkt op: 26 January 2014, 13:01:41 door Mudhen
»
Gelogd
-1- Sebas
Beneluxspoor
USA shelf layout
Youtube:
Genx Diorama
Martijn1974
Offline
Berichten: 850
Re: Esu Engineering Edition loc mist trekkracht.
«
Reactie #17 Gepost op:
26 January 2014, 13:08:54 »
Het aanpassen van CV49 maakte geen verschil in het gedrag, dus die heb ik ook weer terug gezet naar originele instelling.
De motor wordt niet noemenswaardig warm. Het duurt even voordat warmte waarneembaar wordt door de metalen kap heen, maar na 10 minuten rondes rijden (zonder rookgenerator aan) was de zijkant van de loc net 'van de kou af'.
Wordt vervolgd...
mvg,
Martijn.
Gelogd
NS | H0 | DCC | ECoS-2.5 | Koploper v9.4.2 |
www.hanulveen.nl
tinus
Offline
Berichten: 1540
Re: Esu Engineering Edition loc mist trekkracht.
«
Reactie #18 Gepost op:
26 January 2014, 13:34:53 »
Gewoon losschroeven.
ESU geeft zelf aan dit te doen.
Garantie blijft dan ook gewoon gelden.
Tinus.
Gelogd
Martijn1974
Offline
Berichten: 850
Re: Esu Engineering Edition loc mist trekkracht.
«
Reactie #19 Gepost op:
27 January 2014, 14:00:21 »
Klopt. Deze aanpassing heeft geen nadelige gevolgen voor de fabrieksgarantie.
Ik mag van de verkoper deze tip gewoon toepassen, en als het geen effect heeft kan ik hem alsnog indienen.
Maar...nu ik er met de loc al zo'n 5 bedrijfsuren op heb zitten
(ik ben vrij en heb veel hobbytijd vandaag en morgen)
begint hij wel los te komen.
Hij rijdt als vanzelf al wat makkelijker en heeft ook meer kracht.
De olietrein is nu geen probleem meer voor hem.
http://www.youtube.com/v/V6nqrqFuM8I
Ik kijk het nog eventjes aan, maar misschien is het uiteindelijk helemaal niet nodig om de loc te openen.
mvg,
Martijn.
Gelogd
NS | H0 | DCC | ECoS-2.5 | Koploper v9.4.2 |
www.hanulveen.nl
lokpaint
Gast
Re: Esu Engineering Edition loc mist trekkracht.
«
Reactie #20 Gepost op:
27 January 2014, 14:20:46 »
Hoi
Ik kom er ook nog eens op terug.
Dat je niet mag sleutelen i.v.m. de garantie is natuurlijk een fabeltje.
Ten eerste zit er een instructie bij die je laat zien hoe je een lok dient te demonteren om onderhoud te kunnen plegen.
Ten tweede zeggen de garantiebepalingen:
Die Garantieansprüche erlöschen:
1. Bei verschleißbedingter Abnutzung bzw. bei üblicher Abnutzung von Verschleißteilen.
2. Bei Umbau von ESU-Produkten mit nicht vom Hersteller freigegebenen Teilen.
3. Bei Veränderung der Teile, insbesondere fehlendem Schrumpfschlauch oder direkt am Decoder verlängerten
Kabeln.
4. Bei Verwendung zu einem anderen als vom Hersteller vorgesehenen Einsatzzweck.
5. Wenn die von der Firma ESU electronic solutions ulm GmbH in der Betriebsanleitung enthaltenen Hinweise
nicht eingehalten wurden.
Dus zelfs al zouden er onderdelen afbreken terwijl je de ESU aanleiding volgt, dan heb je nog garantie.
Tja..en punt 4 kun je zo vrij interpreteren, dat zelfs als ik de lok omspuit, ik nog fabrieksgarantie zou hebben. Weet ik wat ESU verstaat onder vorgesehenen Einsatzzweck?
Overigens: Leuk olietreintje.
Hier mag de Class ook geen problemen mee hebben. Dat trek ik met mijn Köf nog weg.
Bart
«
Laatst bewerkt op: 27 January 2014, 14:24:58 door Lokpaint
»
Gelogd
tinus
Offline
Berichten: 1540
Re: Esu Engineering Edition loc mist trekkracht.
«
Reactie #21 Gepost op:
27 January 2014, 18:43:36 »
Zou toch de olie nog wel toevoegen.
Met de hoeveelheid en evt soort vet wat is toegepast door ESU kan het zo zijn
dat als de lok een poosje niet word gebruikt het probleem ook weer terug is.
Tinus.
Gelogd
lokpaint
Gast
Re: Esu Engineering Edition loc mist trekkracht.
«
Reactie #22 Gepost op:
27 January 2014, 19:45:53 »
Hoi
Ik zou het ook doen. Al is het maar om de motor meer te ontlasten.
Bart
Gelogd
Print
Pagina's:
1
2
Vorige
-
1
[
2
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Modeltreinproblemen en -vragen
|
Esu Engineering Edition loc mist trekkracht.