Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

US diorama in H0 door puntenglijder
Vandaag om 16:57:45
Br 38 Piko Superen. door puntenglijder
Vandaag om 16:55:31
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door saskia
Vandaag om 16:49:53
Raadplaatje door Dpc Fo
Vandaag om 16:39:05
Rijnstraat door Gerco van Beelen
Vandaag om 16:39:00
Klein baantje 1200x1200mm door Prutsert
Vandaag om 16:38:53
keerlusproblemen door saskia
Vandaag om 16:32:43
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Gino
Vandaag om 16:20:05
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 16:15:42
Plaat met klinkerpatroon voor straatspoor door Jeronimos
Vandaag om 16:09:45
20 jaar BNLS door Karben
Vandaag om 16:07:04
Depot + vervolg Vlieringen-2 door jan47
Vandaag om 14:26:55
Piko 2025 door 1200blauw
Vandaag om 13:41:50
Reactiveren van de 0N30 Mumby Lumber baan (ex-JD) by Ronald door Ronald Halma
Vandaag om 13:39:25
Voor een beginner welk spoor is handing bij bepaalde oude treinen door spoorijzer
Vandaag om 13:27:33
Bauarbeiten im gange door 741230
Vandaag om 13:26:44
Maasmuiden Haven door tijgernootje
Vandaag om 13:20:41
Reizigersmaterieel Twentelijn in de jaren '70 door spoorijzer
Vandaag om 12:59:53
kade bij Valkenburgse meer "stort in" door spoorijzer
Vandaag om 12:40:43
NZH A 1001 - 1004 door Dave.......
Vandaag om 10:44:12
Verschil leveranciers DCC decoders? door Ronald Halma
Vandaag om 10:10:49
Stalen D 4 deurs spoor 0 door 1795
Vandaag om 10:05:10
lais dcc decoder aan sluiten door Ronald Halma
Vandaag om 09:39:36
Philotrain NS6001-6006 door Gert Arkema
Vandaag om 09:07:32
Aachenau West door Jelmer
Vandaag om 08:10:56
Minibaan Visserskaai H0 door Jelmer
Vandaag om 08:03:45
Br 41 Weinert, loop of sloop ? door puntenglijder
Vandaag om 07:38:40
0n30 diorama: Sedona Verde River Canyon door Frits C
Vandaag om 06:37:33
Ik kom er niet uit... zelfbouw schakelprint door Martijn1974
Vandaag om 05:21:17
  

Auteur Topic: Esu Engineering Edition loc mist trekkracht.  (gelezen 3428 keer)

santerdam

  • Offline Offline
  • Berichten: 3865
Re: Esu Engineering Edition loc mist trekkracht.
« Reactie #15 Gepost op: 26 January 2014, 12:45:49 »
Heel begrijpelijk dat je terughoudend bent met het openschroeven van de loc. Gewoon wachten tot de winkel open is (maandag of dinsdag) en dan de telefoon pakken. Even het probleem voorleggen aan de winkelier en zijn advies afwachten.

Sander

Mudhen

  • Offline Offline
  • Berichten: 976
  • AKA Genx Diorama
Re: Esu Engineering Edition loc mist trekkracht.
« Reactie #16 Gepost op: 26 January 2014, 12:59:19 »
Mijn ESU BR 215 is al twee keer terug geweest naar ESU. Goede service daar! Aangetekend versturen, aangetekend snel weer retour. Eerste keer nieuwe rookgenerator en fan, tweede keer nieuwe decoder. Je betaalt een smak geld voor een product wat (nog) op de rand is van wat mogelijk in h0, daar zijn nog wel eens kinderziektes bij. Bij ESU doen ze daar niet moeilijk over!

Wel balen kerel, herken het gevoel. Die van mij was ook net uit de doos toen zich het eerste probleem al snel voordeed. Btw: inderdaad niet zelf mee rommelen zonder instructies van ESU in verband met garantie! Succes.
« Laatst bewerkt op: 26 January 2014, 13:01:41 door Mudhen »
-1- Sebas

Beneluxspoor USA shelf layout
Youtube: Genx Diorama

Martijn1974

  • Offline Offline
  • Berichten: 850
    • Hanulveen.nl
Re: Esu Engineering Edition loc mist trekkracht.
« Reactie #17 Gepost op: 26 January 2014, 13:08:54 »
Het aanpassen van CV49 maakte geen verschil in het gedrag, dus die heb ik ook weer terug gezet naar originele instelling.
De motor wordt niet noemenswaardig warm. Het duurt even voordat warmte waarneembaar wordt door de metalen kap heen, maar na 10 minuten rondes rijden (zonder rookgenerator aan) was de zijkant van de loc net 'van de kou af'.

Wordt vervolgd...


mvg,
Martijn.
NS | H0 | DCC | ECoS-2.5 | Koploper v9.4.2 |
www.hanulveen.nl

tinus

  • Offline Offline
  • Berichten: 1540
Re: Esu Engineering Edition loc mist trekkracht.
« Reactie #18 Gepost op: 26 January 2014, 13:34:53 »
Gewoon losschroeven.
ESU geeft zelf aan dit te doen.
Garantie blijft dan ook gewoon gelden.

Tinus.

Martijn1974

  • Offline Offline
  • Berichten: 850
    • Hanulveen.nl
Re: Esu Engineering Edition loc mist trekkracht.
« Reactie #19 Gepost op: 27 January 2014, 14:00:21 »
Klopt. Deze aanpassing heeft geen nadelige gevolgen voor de fabrieksgarantie.
Ik mag van de verkoper deze tip gewoon toepassen, en als het geen effect heeft kan ik hem alsnog indienen.

Maar...nu ik er met de loc al zo'n 5 bedrijfsuren op heb zitten (ik ben vrij en heb veel hobbytijd vandaag en morgen) begint hij wel los te komen.
Hij rijdt als vanzelf al wat makkelijker en heeft ook meer kracht.
De olietrein is nu geen probleem meer voor hem.

<a href="http://www.youtube.com/v/V6nqrqFuM8I" target="_blank" class="new_win">http://www.youtube.com/v/V6nqrqFuM8I</a>

Ik kijk het nog eventjes aan, maar misschien is het uiteindelijk helemaal niet nodig om de loc te openen.

mvg,
Martijn.

NS | H0 | DCC | ECoS-2.5 | Koploper v9.4.2 |
www.hanulveen.nl

lokpaint

  • Gast
Re: Esu Engineering Edition loc mist trekkracht.
« Reactie #20 Gepost op: 27 January 2014, 14:20:46 »
Hoi

Ik kom er ook nog eens op terug.
Dat je niet mag sleutelen i.v.m. de garantie is natuurlijk een fabeltje.

Ten eerste zit er een instructie bij die je laat zien hoe je een lok dient te demonteren om onderhoud te kunnen plegen.

Ten tweede zeggen de garantiebepalingen:

Die Garantieansprüche erlöschen:
1. Bei verschleißbedingter Abnutzung bzw. bei üblicher Abnutzung von Verschleißteilen.
2. Bei Umbau von ESU-Produkten mit nicht vom Hersteller freigegebenen Teilen.
3. Bei Veränderung der Teile, insbesondere fehlendem Schrumpfschlauch oder direkt am Decoder verlängerten
Kabeln.
4. Bei Verwendung zu einem anderen als vom Hersteller vorgesehenen Einsatzzweck.
5. Wenn die von der Firma ESU electronic solutions ulm GmbH in der Betriebsanleitung enthaltenen Hinweise
nicht eingehalten wurden.

Dus zelfs al zouden er onderdelen afbreken terwijl je de ESU aanleiding volgt, dan heb je nog garantie.

Tja..en punt 4 kun je zo vrij interpreteren, dat zelfs als ik de lok omspuit, ik nog fabrieksgarantie zou hebben. Weet ik wat ESU verstaat onder vorgesehenen Einsatzzweck?  ;D ;D

Overigens: Leuk olietreintje. (y) Hier mag de Class ook geen problemen mee hebben. Dat trek ik met mijn Köf nog weg. 8)

Bart
« Laatst bewerkt op: 27 January 2014, 14:24:58 door Lokpaint »

tinus

  • Offline Offline
  • Berichten: 1540
Re: Esu Engineering Edition loc mist trekkracht.
« Reactie #21 Gepost op: 27 January 2014, 18:43:36 »
Zou toch de olie nog wel toevoegen.
Met de hoeveelheid en evt soort vet wat is toegepast door ESU kan het zo zijn
dat als de lok een poosje niet word gebruikt het probleem ook weer terug is.

Tinus.

lokpaint

  • Gast
Re: Esu Engineering Edition loc mist trekkracht.
« Reactie #22 Gepost op: 27 January 2014, 19:45:53 »
Hoi

Ik zou het ook doen. Al is het maar om de motor meer te ontlasten.

Bart