Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Big Scale Trains - NS SLT in H0 door arnaud-ns/htm
Vandaag om 20:00:46
Rocky Rail 6400 door gtw6016
Vandaag om 19:57:35
Toon hier je (model)TRAM foto's. door spoorzeven
Vandaag om 19:43:57
LTM 51 Garratt op basis van Harry Kaffa† ets door Silvolde
Vandaag om 19:42:31
Station Roodeschool door Eric B
Vandaag om 19:28:50
Locatie van foto gezocht door odaoda
Vandaag om 19:13:38
Aachenau West door Silvolde
Vandaag om 18:49:20
Fleischmann Profi-koppeling voor Märklin 1139 door janpetel
Vandaag om 18:27:43
Sikje 225 door BartvD
Vandaag om 18:25:38
digitaal veranderd in 15 jaar door C_Jabaaij
Vandaag om 18:24:48
Raadplaatje door Nohome
Vandaag om 18:21:13
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door Bob11
Vandaag om 17:54:17
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
Vandaag om 16:29:07
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Railpassie
Vandaag om 16:19:54
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 16:14:37
Piko 2025 door spoorijzer
Vandaag om 16:04:09
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 15:24:22
Fleischmania Nostalgia door hervé
Vandaag om 15:16:54
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Vroeger
Vandaag om 14:48:54
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door Blausee-Mitholz
Vandaag om 13:51:12
Lima plan E bankjes door grossraumwagen
Vandaag om 13:46:28
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
Vandaag om 12:51:41
Railpro 607 door henk
Vandaag om 12:47:11
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door puntenglijder
Vandaag om 12:34:49
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Erwin 054
Vandaag om 12:17:39
365 "Het is weekend foto's" door MOVisser
Vandaag om 12:15:59
Locverlichting dmv micro-LEDS door shay59
Vandaag om 12:07:14
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 11:52:37
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door Hans Reints
Vandaag om 11:52:14
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Jelmer
Vandaag om 11:44:03
  

Auteur Topic: Holland Italia Express  (gelezen 30722 keer)

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 4052
Re:Holland Italia Express
« Reactie #15 Gepost op: 02 March 2013, 09:11:10 »
Om het draadje nog verder op te leuken nog een samenstelling voor 1973, met de bestelnummers.
@Gertjan: als je de bestelnummers van jouw wagens voor me hebt, maak ik er ook een samenstelling van.



dirkjan
« Laatst bewerkt op: 02 March 2013, 09:12:53 door Falkenberg »

Sander

  • Offline Offline
  • Berichten: 4670
Re:Holland Italia Express
« Reactie #16 Gepost op: 02 March 2013, 17:11:34 »
Dirkjan,

Geweldig mooi plaatje!
Perfect!!!

Hier kan je als verzamelaar wat mee!

mvg,
 Sander
mvg,
 Sander

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 4052
Re:Holland Italia Express
« Reactie #17 Gepost op: 02 March 2013, 21:07:48 »
Zo, van de trein van Gertjan voor het traject Amsterdam - Arnhem (overgang op V200 van de DB) een samenstelling gemaakt. Ik heb de FS wagens door Tipo 57 vervangen.



Door de oude wagens een stuk korter dan die van 1973.

dirkjan

gertjan_duivesteijn

  • Offline Offline
  • Berichten: 128
Re:Holland Italia Express
« Reactie #18 Gepost op: 16 March 2013, 18:02:11 »
Zojuist een mailing van een bekende firma uit Vlaardingen ontvangen.
Hierin wordt nog steeds over een ligwagen gesproken.
Ik heb toch sterk de indruk dat op de bijgevoegde foto geen ABc maar een AB te zien is.
Het witte schild met de tekst "Carrozza a cuccette" is namelijk niet te zien.
Deze zie je wel duidelijk op de afbeelding in de noviteiten folder.
Als het inderdaad een AB is kunnen ze van mij alvast een bestelling verwachten.
Nu nog de DGS WLAB in Tp III.
DB rond 1960 met focus op internationaal verkeer.

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18619
    • Het Groterdam Project
Re:Holland Italia Express
« Reactie #19 Gepost op: 16 March 2013, 18:09:11 »
Ik heb grote foto's van de wagens, zal ze vanavond hier neerzetten.
De tekst heb ik puur van de ACME catalogus.

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 4052
Re:Holland Italia Express
« Reactie #20 Gepost op: 17 March 2013, 07:39:02 »
Goed initiatief van ACME. Alleen weer volledig zonder info wat de trein was, deed en hoe de samenstelling er uit zag. Maar daar zijn wij voor  ;) Zoals Gertjan aangeeft in de ABc een rare, aangezien die er normaal gesproken niet in zat. Als ze de samenstelling van 1960 willen maken ben ik benieuwd hoe ze de CIWL slaapwagen regelen. Met Sachsenmodelle/Tillig en Artitec valt vast te praten over de SBB Bc en de NS Stalen D, maar bij LS Models vragen om de CIWL slaapwagen lijkt me uitgesloten, gezien de stormachtige relatie die ACME en LS hebben gehad. Dus ik ben benieuwd of ACME het aandurft ook deel 2 op de markt te brengen.

dirkjan

gertjan_duivesteijn

  • Offline Offline
  • Berichten: 128
Re:Holland Italia Express
« Reactie #21 Gepost op: 18 March 2013, 14:41:32 »
Chris,

Toch wel benieuwd of jouw fotos meer duidelijkheid verschaffen.
DB rond 1960 met focus op internationaal verkeer.

gertjan_duivesteijn

  • Offline Offline
  • Berichten: 128
Re:Holland Italia Express
« Reactie #22 Gepost op: 24 March 2013, 20:04:23 »
Met dank aan Dirk Jan hierbij de samenstelling die een stuk dichter bij de werkelijkheid komt.
Niet de beste kwaliteit foto, maar toch.

Nu nog afwachten wat ACME met zijn set en het eventuele vervolg daarop gaat doen.
DB rond 1960 met focus op internationaal verkeer.

gertjan_duivesteijn

  • Offline Offline
  • Berichten: 128
Re: Holland Italia Express
« Reactie #23 Gepost op: 12 December 2013, 19:22:39 »
Verdacht stil gebleven rondom de ACME set van de Holland italie Express sinds maart.
Iemand nog nieuws?
DB rond 1960 met focus op internationaal verkeer.

HPMMulder

  • Nieuwe gebruiker
  • Offline Offline
  • Berichten: 2
Re: Holland Italia Express
« Reactie #24 Gepost op: 30 December 2013, 15:53:59 »
 :D Zo maar hier op deze topic gekomen, Ik heb zelf van 1981 tot en met 1991 Bij de CIWLT gewerkt en ja natuurlijk hoort daar de D201 Holland Italien express. Dus jongens breek maar los met de vragen. in mijn tijd als ik mij het goed kan herinneren was de samenstelling van staart tot locomotief  Bcc (DB) dienst NS Ams - Chur , slaapwagen Ciwlt MU Ams - Chur, Slaapwagen Ciwlt MU Ams- Milano, Bcc (DB) dienst NS Ams - Milano (zomer regeling extra) Bcc (DB) dienst NS Ams - Chiasso , Personenrijtuig DB dienst NS AMS- Milano, Personenrijtuig FS AMS - Roma, Personenrijtuig FS AMS - Roma, Bagagewagen DB dienst NS Ams - Roma (winterplanning weekeinde) Bcc DB dienst NS Ams - Brig en dan de Ciwlt MU Ams - Brig. De Chur en de Brig ruituigen worden in Basel SBB afgekoppeld en daar met de plaatselijke IC diensten van de SBB verder gereden naar hun bestemming, de Chiasso (alleen zomer) word tijdens de Locwissel bij de grens van Chiasso eruit gehaald en bleef achter, in Milaan bleef een deel (de Couchettes en de slaapwagen achter en de Roma treinstellen werden achter de IC Milaan - Rome gehangen. De Bcc DB dienst NS waren blauw maar ook Groen beige met alleen een ligwagen teken bij de deuren en de Ciwlt type MU wagen droegen de opschrift TENight met een witte bies. De FS rijtuigen waren in die tijd gestreept in bordeaux rood en grijs. verder natuurlijk de personenrijtuig DB in dienst NS waren ook in Groen beige. Soms als de trein te lang is door de extra rijtuigen reed er een 2e trein de 1201 tot Emmerich en daar worden ze als nog gekoppeld maar vaak ook tot Basel als 2 aparte treinen.

Vierkant

  • Offline Offline
  • Berichten: 323
  • ***** ***** **
Re: Holland Italia Express, info over samenstelling gevraagd
« Reactie #25 Gepost op: 22 August 2018, 22:54:21 »
Ik ben bezig met het bij elkaar zoeken van de treinsamenstelling van 1960 in model. Alleen met een kleine twist, Ik rijd naar Italiaans voorbeeld. Het treindeel Amsterdam - Basel komt bij mij te vervallen en ik zal een treindeel Basel – Venezia in de samenstelling moeten opnemen. Over dit laatste treindeel heb ik een aantal vragen en ik hoop dat iemand mij daarmee verder kan helpen.

Het treindeel bestaat uit twee wagens van de SBB een A en een B. Nu weet ik helaas niets van de SBB. Ik vraag me dan ook af welk type A en B in deze samenstelling passen? En welke fabrikant deze in model maakt? Is de B het samo/tillig model dat in dit draadje te zien is?  Zie ik het overigens goed dat het treindeel naar Venetië tussen het treindeel naar Genua en het treindeel naar Rome wordt geplaats? Hopelijk kan iemand mij verder op weg helpen.
« Laatst bewerkt op: 23 August 2018, 08:23:31 door Bert van Gelder »
Groeten, Freek

ReneN

  • Gast
Re: Holland Italia Express
« Reactie #26 Gepost op: 23 August 2018, 01:24:54 »
Voor wat de internationale inzet en kleurstellingen van FS-rijtuigen betreft is er dit overzicht, in fraai Italiaans prontuario geheten: http://www.stagniweb.it/carrozz1.htm

De SBB en BLS beschikten in 1960 nog niet over UIC-X rijtuigen (pas vanaf 1964), ik vermoed dat nog vooroorlogs materieel werd ingezet. Roco heeft ooit deze set uitgebracht (45915): https://www.roco.cc/en/product/22942-0-0_1000_0-9-0-403-0-003002-0/products.html

Dat is dan wel een SBB Historic stam, dus eigenlijk tp V. Set 45916 bevat derdeklassers, dus die valt sowieso af.
« Laatst bewerkt op: 23 August 2018, 01:28:56 door ReneN »

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 4052
Re: Holland Italia Express
« Reactie #27 Gepost op: 23 August 2018, 09:58:40 »
Die Roco set is van Tijdperk V, maar de wagens zijn ingericht conform TP IIIa dus tot 1956, verkeerde opschriften voor 1960. Voor de A heb je Roco 44880 nodig, voor de B nummer 44878

dirkjan

Vierkant

  • Offline Offline
  • Berichten: 323
  • ***** ***** **
Re: Holland Italia Express
« Reactie #28 Gepost op: 23 August 2018, 10:37:21 »
Heren, bedankt voor de hulp. Ik ga opzoek naar de twee losse Roco wagens om mijn trein compleet te krijgen.
Groeten, Freek

gertjan_duivesteijn

  • Offline Offline
  • Berichten: 128
Re: Holland Italia Express
« Reactie #29 Gepost op: 25 August 2018, 09:18:13 »
Je zou ook de Schlieren rijtuigen van Sachsenmodelle kunnen overwegen.
Sachsenmodelle 74642 (A) en 74643 (B)
Of die daadwerkelijk in de HIE hebben gezeten weet ik niet maar waren wel internationaal inzetbaar.
DB rond 1960 met focus op internationaal verkeer.