Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
2025-8-18: Spoor verzakt: veel minder treinen tussen Eindhoven en Utrecht
door
Jeroen Water
Vandaag
om 16:38:13
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
Vislijn
Vandaag
om 16:37:46
Pfarrerwinkel bahn
door
Wim Vink
Vandaag
om 16:33:11
Roco BR 93 stroomafname
door
rhberk
Vandaag
om 16:31:56
Is het normaal dat een digikeijs booster af en toe de gele led flitst?
door
ruudns
Vandaag
om 16:31:20
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 16:26:03
Waar plaats ik de seinen op mijn modelbaan? (duitsland, tp. 3)
door
rhberk
Vandaag
om 16:17:37
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
basjuh1981
Vandaag
om 16:11:33
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
Hans Reints
Vandaag
om 16:07:23
NS 8800 in spoor 0
door
bollen neus
Vandaag
om 15:43:22
De Passage, een minimalistisch tentoonstellingsbaantje (H0)
door
Klaas Zondervan
Vandaag
om 15:38:19
Raadplaatje
door
grossraumwagen
Vandaag
om 15:13:34
23 augustus modelspoorbeurs Houten
door
VAM65
Vandaag
om 14:50:47
Oersik NS100 schaal 1:16 in lasergesneden hout
door
VAM65
Vandaag
om 14:49:19
Mijn Ned. N. Spoorbaan ''Echthoven''
door
v140
Vandaag
om 14:42:34
Module vliegveld Jan van Mourik
door
MOVisser
Vandaag
om 14:30:21
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N
door
RobVille
Vandaag
om 13:57:10
Uhlenbrock Intellibox 3
door
Blausee-Mitholz
Vandaag
om 12:31:57
US diorama in H0
door
Wim Vink
Vandaag
om 11:45:14
Da's Daz 2
door
Huup
Vandaag
om 11:03:40
iTrain baanontwerp
door
Frans Peeters
Vandaag
om 10:50:54
kan de yamorc 6016es-cs een digikeijs dr4088 cs vervangen?
door
ruudns
Vandaag
om 10:44:34
Het einde van de RhB- Chiavenna Stazione Merci
door
Hollandserhbfan
Vandaag
om 10:41:37
Rhätische Bahn in 0m; van Filisur naar Stuls
door
maartenvdb
Vandaag
om 09:35:21
keerlusproblemen
door
n-driver
Vandaag
om 09:21:40
Configureren GCA50/GCA50a
door
cbouwhuis
Vandaag
om 09:19:47
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
741230
Vandaag
om 09:12:24
Z21 App gebruiken om wissels via de 10836 decoder
door
n-driver
Vandaag
om 09:08:00
Yet Another Servo Decoder
door
Dennis1984
Vandaag
om 09:01:32
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
door
MOVisser
Vandaag
om 08:42:19
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Materieel
|
Wat zijn we aan het rijden?
|
Verhalen uit Oberstein en Laubenstein
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Verhalen uit Oberstein en Laubenstein (gelezen 3542 keer)
smits66
Offline
Berichten: 543
Schaal 1:160, Arduino
Verhalen uit Oberstein en Laubenstein
«
Gepost op:
21 May 2012, 20:55:49 »
Ik vind de verhalen die er geschreven worden zo leuk dat ik het ook ga proberen.
rollen
Heinz Stein machinist br81
Pieter Stein machinist v100
Franz Stoltz conducteur
Paul Smient machinist V60
Jolanda Smient vrouw van Paul
Verhalen uit Oberstein en Laubenstein
Op spoor 1 bij station Laubenstein staat de br81 van Heinz stein richting Oberstein te wachten op het vertreksein van conducteur Franz Stoltz,
opeens hoort Heinz een zwaar diesel geronk op het doorgaande spoor naar Dönsdorf en ziet dat de Locomotief van Heinrich getrokken word door een andere locomotief.
Hé Heinrich je had beter in je oude vertroude br81 kunnen zitten, ha, ha, ha.
Die moderne diesseles zijn maar niets moppelt Heinz, geef mij maar mijn oude vertrouwde br81.
Even later hoort Machinist Paul Smient een zwaar gebrom aanzwellen en kijkt vanuit zijn v60 naar het doorgaande spoor richting Dönsdorf waar hij de locomotief van machinist Heinrich getrokken ziet worden ,brult hij boven het geronk van de diesel locomotief uit Hé Heinrich vergeten te tanken, ha,ha,ha
Paul geeft een dot gas om te laten horen dat hij nog genoeg brandstof heeft, hoord hij een enorme knal bij de motor vandaan komen, en kijkt verschrikt, wat gebeurd er mompelt hij, er komt dikke rook bij de motor vandaan, veroest de v60 staat in brand,
hij springt uit de cabine en belt de brandweer van Oberstein, die komen met spoed naar de plaats des onheils,
Paul kijkt nog eens goed naar de moter en ziet dat de rook is weg getrokken, er zijn geen brand sporen te bekennen hij kijkt nog eens goed naar de motor en ziet dat de druk van de motorolie op nul staat, verrek ik ben vanmorgen vergeten de motorolie bij te vullen zucht Paul.
Ondertussen is de brandweer op de plek des onheils gekomen en ziet dat er niets aan de hand is en gaan, nadat ze Paul een uitbrander hebben gegeven terug naar de karzerne.
Met lood in de schoenen belt hij de stellwerk Oberstein dat zijn v60 defect is, vanwege het feit, dat hij vergeten is om vanmorgen het oliepeil te controleren.
Na een uur wachten komt her Pieter Stein met zijn v100 de gestrande loc van Paul Smient wegslepen ,Her Paul vergeten het olie pijl te controleren Ha, Ha, Ha, en sleept de gestrande v60 naar naar stellwerk Oberstein.
Paul moppelt dat kan de beste machinist overkomen en stapt in zijn rode vw kever om naar naar huis te gaan.
Na een half uurtje gereden te hebben komt Paul thuis, zijn vrouw wacht hem op en vraagt hoe de dag was geweest,
Paul mompelt niet zo best , samen met zijn vrouw gaat hij naar binnen.
word vervolgt,
Paul
«
Laatst bewerkt op: 21 May 2012, 23:35:55 door smits66
»
Gelogd
Üdvözlet Paul Smits.
bouw draadje "Laubenstein"
ex44
Team forummoderators
Offline
Berichten: 15431
Re:Verhalen uit Oberstein en Laubenstein
«
Reactie #1 Gepost op:
21 May 2012, 21:28:33 »
Hoe meer verhalen hoe leuker!
Het schijnt nogal een ritje geweest te zijn, met die loc op sleeptouw
En een primeur ook nog, met die oververhitte diesel!
Toch even een vraagje: ik zie een V100 en 2 stuks V60 (en een BR81), waar of welke is die V62?
Lekker doorgaan, zul je merken dat je figuren echt gaan "leven"
Groet,
Jan
Gelogd
smits66
Offline
Berichten: 543
Schaal 1:160, Arduino
Re:Verhalen uit Oberstein en Laubenstein
«
Reactie #2 Gepost op:
21 May 2012, 21:44:52 »
Foutje bedankt
, er zijn drie v60 ,
verhaal aangepast.
mvg Paul
«
Laatst bewerkt op: 22 May 2012, 00:08:42 door smits66
»
Gelogd
Üdvözlet Paul Smits.
bouw draadje "Laubenstein"
gvandersel
HCC!m maar toch Selectrix (RMX)
Offline
Berichten: 3603
Als het maar elektrisch is.
Re:Verhalen uit Oberstein en Laubenstein
«
Reactie #3 Gepost op:
22 May 2012, 09:28:47 »
Hoi Paul,
De kapotte diesel uit
Holzburg
onderweg van
Bw Dönsdorf
naar BW Schwarzburg is in Laubenstein gespot
Citaat van: smits66 op 21 May 2012, 20:55:49
Leuk verhaal. Ik hoop dat er meer gaan volgen.
Groet,
Gerard van der Sel.
Gelogd
Holzburg (IIIb/IVa) schaal N.
Kijk ook eens bij de
bouw
en lees de
avonturen
.
Basilicum
Prae-adviseur
Offline
Berichten: 5408
Re:Verhalen uit Oberstein en Laubenstein
«
Reactie #4 Gepost op:
22 May 2012, 09:49:13 »
Citaat van: smits66 op 21 May 2012, 20:55:49
Ik vind de verhalen die er geschreven worden zo leuk dat ik het ook ga proberen.
Goed zo. Wij lezen graag mee. Succes!
Groet,
Bas
Gelogd
Deining in Dönsdorf
•
Dahinterhofen im Bau
smits66
Offline
Berichten: 543
Schaal 1:160, Arduino
Re:Verhalen uit Oberstein en Laubenstein
«
Reactie #5 Gepost op:
22 May 2012, 11:48:49 »
Het was me het dagje wel
Tring, Tring, met Jolanda Smient, ja hallo ooo u moet mijn man hebben ik geef hem even,
Met Paul, Paul met het Her dorf van bw Oberstein,ik bel je even op ivm de v60, ik heb slecht nieuws de motor van de V60 moet worden gereviseerd en dus kan die voorlopig niet meer gebruikt worden.
Ik heb op dit moment alleen nog een 237-001 die moet je vandaag komen ophalen op bw Oberstein, Her dorf alles behalve de 237-001 heeft u niet ergens nog een andere Locomotief staan een br81 of iets anders, Her Smient had je maar beter je oliepeil moeten controleren, he,he,he.
Over een uur verwacht ik je bij sw Oberstein.
Boos gooit Paul de telefoonhoorn op het toestel, wat is er vraagt Jolanda, ik moet over een uur bij bw Oberstein zijn om de 237-001 op te halen, wat is er mis met deze locomotief vraagt Jolanda ?
Het is net een speelgoed trein en er zit totaal geen snelheid en kracht in de motor, wees blij dat ze je niet ontslagen
hebben, werk ze hi,hi,hi.
Mopperend loopt Paul naar zijn auto om naar sw Oberstein te gaan.
Een uurtje later is hij bij bw Oberstein en ziet de 237-001 staan en schaamt zich diep dat hij op deze locomotief moet gaan rijden.
Gelukkig ziet hij geen colega's staan en koppelt een platte wagon aan om zijn auto op te zetten.
Na anderhalf uur rijden is hij weer op het industrie terein.
Hé Paul roept Pieter Stein vanuit de v100, heb je je speelgoed trein meegenomen naar je werk, lacht Pieter en geeft vol gas richting Oberstein.
Mopperend gaat paul verder met werken er moeten nog drie plate wagens en drie gesloten wagens klaar gezet worden op het inhaalspoor voor vervoer naar Oberstein.
Plotsseling hoort Paul hard remmen op het hoofdspoor en kijkt die kant op ,de V100 van Pieter gaat vol in de remmen om op tijd te stoppen, om niet te botsen met de tankauto die op de spoorweg overgang vast staat, met geblokeerde remmen.
Op het laatse moment weet pieter de trein tot stilstand te brenggen.
Gelukkig zucht Paul en stapt uit de 237-001 om te gaan kijken.
Ondertussen is de brandweer gewaarschuwt dat er een bijna ongeluk is gebeurd en gaat er op af om te kijken.
Ook Her Wijnand bommel van spoorveiligheid is gewaarschuwd en komt van sw Oberstein naar de plaats van het bijna ongeluk.
Op de plaats aangekomen begint her Bommel de plaats te onderzoeken, Her Pieter en Her Paul waarom is hier geen fatsoenlijke en beveiligde spoorweg overgang en waarom staan hier geen seinen dat weten we niet dit is al jaren zo en de spoorbeheerder vond het niet nodig.
Hoe haalt de spoorbeheerder het in zijn hoofd om hier geen beveiliging en een veilige spoorweg overgang te plaatsen briest her Bommel, ik ga er meteen achteraan.
Her bommel is erg kwaad, zegt Paul tegen pieter zeg maar gerust woest, gelukig is het goed afgelopen.
Met behulp van een andere vrachtwagen word de tankwagen van het spoor gehaald en aan de kant gezet.
Paul en pieter gaan weer aan het werk, na een uurtje kijkt Paul op zijn horloge en ziet dat het tijd is om naar huis te gaan.
Paul stapt in zijn auto en gaat naar huis.
Hoe was je dag, vraagt Jolanda, "het was me het dagje wel vandaag" zei Paul, vertel het binnen maar aan tafel, we eten je favorite kostje boerekool met rookworst, lekker daar ben ik wel aan toe.
«
Laatst bewerkt op: 22 May 2012, 12:25:24 door smits66
»
Gelogd
Üdvözlet Paul Smits.
bouw draadje "Laubenstein"
ex44
Team forummoderators
Offline
Berichten: 15431
Re:Verhalen uit Oberstein en Laubenstein
«
Reactie #6 Gepost op:
22 May 2012, 19:07:04 »
't Is genieten Paul! De brandweer heeft het er maar druk mee! Sturen ze nog een rekening voor uitrukken wegens vals alarm?
Groeten,
Jan
Gelogd
smits66
Offline
Berichten: 543
Schaal 1:160, Arduino
Re:Verhalen uit Oberstein en Laubenstein
«
Reactie #7 Gepost op:
12 January 2013, 23:59:56 »
Hoi
Paul Smient moest even de Köff III van station Oberstein naar Laubenstein rijden, er moesten wat wagons terug gebracht worden naar Laubenstein..
Op station Laubenstein moest Paul Smient wachten voor de vertrekkende trein Br89 met een korte sleep.
Om vervolgens de wagons af te leveren bij de goederen loods, er word nog aan het spoor gewerkt.
grt Paul
Gelogd
Üdvözlet Paul Smits.
bouw draadje "Laubenstein"
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Materieel
|
Wat zijn we aan het rijden?
|
Verhalen uit Oberstein en Laubenstein