Doel:€250.00
Donaties:€130.00

Per saldo:€-120.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 24-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

firm ware voor 3 D printer door spock
Vandaag om 13:55:07
3,51° ofzoiets 😉 door rudi van der Craats
Vandaag om 13:48:54
Wach-/Begleitwagen Pwghs van USATC en FFA door martijnhaman
Vandaag om 13:21:26
Motorpost ombouwen ? door Klaas Zondervan
Vandaag om 13:09:55
19 Toen door ES44C4
Vandaag om 13:04:45
US diorama in H0 door Mark D.
Vandaag om 12:30:18
Ridder Gerco van Beelen door Edsko Hekman
Vandaag om 12:20:38
Oude metalen trafo's gebruiken....... door Martijn193
Vandaag om 12:19:48
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Rick
Vandaag om 11:59:50
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door spoorijzer
Vandaag om 11:46:00
25 jaar geleden door 1200blauw
Vandaag om 11:24:22
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:19:39
Rheinburg, TP V/VI door Dave.......
Vandaag om 11:11:36
Gewoon wat busfoto's door hervé
Vandaag om 11:08:54
Mini baantje `` De visafslag`` door Wim Vink
Vandaag om 10:28:55
NS 6000 (in schaal 0) door FritsT
Vandaag om 10:27:37
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frank103
Vandaag om 10:11:10
Piko A track met bedding past niet door Ronnor
Vandaag om 09:49:07
Laag-Baarlo door spoorijzer
Vandaag om 08:29:37
Bauarbeiten im gange door Frank 123
Vandaag om 08:07:24
Trafo 1963 TEMSI 202 gemaakt voor 220V. Is er iets om van 230V > 220V te gaan? door HuubvG
Vandaag om 07:40:45
DCCNext, een nieuwe DCC decoder! door bask185
Vandaag om 00:41:29
Schrootplaats door ruudns
26 april 2024, 23:38:00
Bahnbetriebswerk "Altendorf" door Ronald Halma
26 april 2024, 23:25:57
Raadplaatje door Arjen52
26 april 2024, 22:09:50
Station Roodeschool door Torikoos
26 april 2024, 22:07:08
Bruikbare etsplaten voor NS4000 en NS4700 tenders, en NS slijptrein? door orientexpress
26 april 2024, 21:11:47
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Biessendorf
26 april 2024, 21:02:48
RhB H0m, Albulisch door Overlast
26 april 2024, 20:21:53
Bouw NS C 8605, BC 6012 en C 6820 door prutser
26 april 2024, 19:57:45
  

Auteur Topic: Verhalen uit Oberstein en Laubenstein  (gelezen 3251 keer)

smits66

  • Offline Offline
  • Berichten: 543
  • Schaal 1:160, Arduino
Verhalen uit Oberstein en Laubenstein
« Gepost op: 21 mei 2012, 20:55:49 »
Ik vind de verhalen die er geschreven worden zo leuk dat ik het ook ga proberen.

rollen

Heinz Stein machinist br81
Pieter Stein machinist v100
Franz Stoltz conducteur
Paul Smient machinist V60
Jolanda Smient vrouw van Paul


Verhalen uit Oberstein en Laubenstein


Op spoor 1 bij station Laubenstein staat de br81 van Heinz stein richting Oberstein te wachten op het vertreksein van conducteur Franz Stoltz,

opeens hoort Heinz een zwaar diesel geronk op het doorgaande spoor naar Dönsdorf en ziet dat de Locomotief van Heinrich getrokken word door een andere locomotief.

Hé Heinrich je had beter in je oude vertroude br81 kunnen zitten, ha, ha, ha.
Die moderne diesseles zijn maar niets moppelt Heinz, geef mij maar mijn oude vertrouwde br81.


Even later hoort Machinist Paul Smient een zwaar gebrom aanzwellen en kijkt vanuit zijn v60 naar het doorgaande spoor richting Dönsdorf waar hij de locomotief van machinist Heinrich getrokken ziet worden ,brult hij boven het geronk van de diesel locomotief uit Hé Heinrich vergeten te tanken, ha,ha,ha

Paul geeft een dot gas om te laten horen dat hij nog genoeg brandstof heeft, hoord hij een enorme knal bij de motor vandaan komen, en kijkt verschrikt, wat gebeurd er mompelt hij, er komt dikke rook bij de motor vandaan, veroest de v60 staat in brand,

hij springt uit de cabine en belt de brandweer van Oberstein, die komen met spoed naar de plaats des onheils,

Paul kijkt nog eens goed naar de moter en ziet dat de rook is weg getrokken, er zijn geen brand sporen te bekennen hij kijkt nog eens goed naar de motor en ziet dat de druk van de motorolie op nul staat, verrek ik ben vanmorgen vergeten de motorolie bij te vullen zucht Paul.

Ondertussen is de brandweer op de plek des onheils gekomen en ziet dat er niets aan de hand is en gaan, nadat ze Paul een uitbrander hebben gegeven terug naar de karzerne.

Met lood in de schoenen belt hij de stellwerk Oberstein dat zijn v60 defect is, vanwege het feit, dat hij vergeten is om vanmorgen het oliepeil te controleren.

Na een uur wachten komt her Pieter Stein met zijn v100 de gestrande loc van Paul Smient wegslepen ,Her Paul vergeten het olie pijl te controleren Ha, Ha, Ha, en sleept de gestrande v60 naar naar stellwerk Oberstein.


Paul moppelt dat kan de beste machinist overkomen en stapt in zijn rode vw kever om naar naar huis te gaan.

Na een half uurtje gereden te hebben komt Paul thuis, zijn vrouw wacht hem op en vraagt hoe de dag was geweest,

Paul mompelt niet zo best , samen met zijn vrouw gaat hij naar binnen.

word vervolgt,

Paul  ;)

« Laatst bewerkt op: 21 mei 2012, 23:35:55 door smits66 »
Üdvözlet Paul Smits.


bouw draadje "Laubenstein"

ex44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 15416
Re:Verhalen uit Oberstein en Laubenstein
« Reactie #1 Gepost op: 21 mei 2012, 21:28:33 »
Hoe meer verhalen hoe leuker!
Het schijnt nogal een ritje geweest te zijn, met die loc op sleeptouw  ;D
En een primeur ook nog, met die oververhitte diesel!
Toch even een vraagje: ik zie een V100 en 2 stuks V60 (en een BR81), waar of welke is die V62?
Lekker doorgaan, zul je merken dat je figuren echt gaan "leven"  ;)

Groet,
Jan

smits66

  • Offline Offline
  • Berichten: 543
  • Schaal 1:160, Arduino
Re:Verhalen uit Oberstein en Laubenstein
« Reactie #2 Gepost op: 21 mei 2012, 21:44:52 »
Foutje bedankt :P, er zijn drie v60 ,
verhaal aangepast.

mvg Paul
« Laatst bewerkt op: 22 mei 2012, 00:08:42 door smits66 »
Üdvözlet Paul Smits.


bouw draadje "Laubenstein"

gvandersel

  • HCC!m maar toch Selectrix (RMX)
  • Offline Offline
  • Berichten: 3602
  • Als het maar elektrisch is.
    • Homepage Gerard van der Sel
Re:Verhalen uit Oberstein en Laubenstein
« Reactie #3 Gepost op: 22 mei 2012, 09:28:47 »
Hoi Paul,

De kapotte diesel uit Holzburg onderweg van Bw Dönsdorf naar BW Schwarzburg is in Laubenstein gespot

Leuk verhaal. Ik hoop dat er meer gaan volgen.

Groet,

Gerard van der Sel.
Holzburg (IIIb/IVa) schaal N.
Kijk ook eens bij de bouw en lees de avonturen.

Basilicum

  • Prae-adviseur
  • Offline Offline
  • Berichten: 5336
    • Dönsdorfer Bauberichte
Re:Verhalen uit Oberstein en Laubenstein
« Reactie #4 Gepost op: 22 mei 2012, 09:49:13 »
Ik vind de verhalen die er geschreven worden zo leuk dat ik het ook ga proberen.
Goed zo. Wij lezen graag mee. Succes! (y)

Groet,
Bas

smits66

  • Offline Offline
  • Berichten: 543
  • Schaal 1:160, Arduino
Re:Verhalen uit Oberstein en Laubenstein
« Reactie #5 Gepost op: 22 mei 2012, 11:48:49 »
Het was me het dagje wel

Tring, Tring, met Jolanda Smient, ja hallo ooo u moet mijn man hebben ik geef hem even,
Met Paul, Paul met het Her dorf van bw Oberstein,ik bel je even op ivm de v60, ik heb slecht nieuws de motor van de V60 moet worden gereviseerd en dus kan die voorlopig niet meer gebruikt worden.
Ik heb op dit moment alleen nog een 237-001 die moet je vandaag komen ophalen op bw Oberstein, Her dorf alles behalve de 237-001 heeft u niet ergens nog een andere Locomotief staan een br81 of iets anders, Her Smient had je maar beter je oliepeil moeten controleren, he,he,he.

Over een uur verwacht ik je bij sw Oberstein.

Boos gooit Paul de telefoonhoorn op het toestel, wat is er vraagt Jolanda, ik moet over een uur bij bw Oberstein zijn om de 237-001 op te halen, wat is er mis met deze locomotief vraagt Jolanda ?
Het is net een speelgoed trein en er zit totaal geen snelheid en kracht in de motor, wees blij dat ze je niet ontslagen
hebben, werk ze hi,hi,hi.

Mopperend loopt Paul naar zijn auto om naar sw Oberstein te gaan.

Een uurtje later is hij bij bw Oberstein en ziet de 237-001 staan en schaamt zich diep dat hij op deze locomotief moet gaan rijden.

Gelukkig ziet hij geen colega's staan en koppelt een platte wagon aan om zijn auto op te zetten.
Na anderhalf uur rijden is hij weer op het industrie terein.

Hé Paul roept Pieter Stein vanuit de v100, heb je je speelgoed trein meegenomen naar je werk, lacht Pieter en geeft vol gas richting Oberstein.

Mopperend gaat paul verder met werken er moeten nog drie plate wagens en drie gesloten wagens klaar gezet worden op het inhaalspoor voor vervoer naar Oberstein.

Plotsseling hoort Paul hard remmen op het hoofdspoor en kijkt die kant op ,de V100 van Pieter gaat vol in de remmen om op tijd te stoppen, om niet te botsen met de tankauto die op de spoorweg overgang vast staat, met geblokeerde remmen.

Op het laatse moment weet pieter de trein tot stilstand te brenggen.

Gelukkig zucht Paul en stapt uit de 237-001 om te gaan kijken.

Ondertussen is de brandweer gewaarschuwt dat er een bijna ongeluk is gebeurd en gaat er op af om te kijken.

Ook Her Wijnand bommel van spoorveiligheid is gewaarschuwd en komt van sw Oberstein naar de plaats van het bijna ongeluk.

Op de plaats aangekomen begint her Bommel de plaats te onderzoeken, Her Pieter en Her Paul waarom is hier geen fatsoenlijke en beveiligde spoorweg overgang en waarom staan hier geen seinen dat weten we niet dit is al jaren zo en de spoorbeheerder vond het niet nodig.

Hoe haalt de spoorbeheerder het in zijn hoofd om hier geen beveiliging en een veilige spoorweg overgang te plaatsen briest her Bommel, ik ga er meteen achteraan.

Her bommel is erg kwaad, zegt Paul tegen pieter zeg maar gerust woest, gelukig is het goed afgelopen.

Met behulp van een andere vrachtwagen word de tankwagen van het spoor gehaald en aan de kant gezet.

Paul en pieter gaan weer aan het werk, na een uurtje kijkt Paul op zijn horloge en ziet dat het tijd is om naar huis te gaan.

Paul stapt in zijn auto en gaat naar huis.
Hoe was je dag, vraagt Jolanda, "het was me het dagje wel vandaag" zei Paul, vertel het binnen maar aan tafel, we eten je favorite kostje boerekool met rookworst, lekker daar ben ik wel aan toe.
« Laatst bewerkt op: 22 mei 2012, 12:25:24 door smits66 »
Üdvözlet Paul Smits.


bouw draadje "Laubenstein"

ex44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 15416
Re:Verhalen uit Oberstein en Laubenstein
« Reactie #6 Gepost op: 22 mei 2012, 19:07:04 »
't Is genieten Paul! De brandweer heeft het er maar druk mee! Sturen ze nog een rekening voor uitrukken wegens vals alarm?

Groeten,
Jan

smits66

  • Offline Offline
  • Berichten: 543
  • Schaal 1:160, Arduino
Re:Verhalen uit Oberstein en Laubenstein
« Reactie #7 Gepost op: 12 januari 2013, 23:59:56 »
Hoi

Paul Smient moest even de Köff III van station Oberstein naar Laubenstein rijden, er moesten wat wagons terug gebracht worden naar Laubenstein..



Op station Laubenstein moest Paul Smient wachten voor de vertrekkende  trein Br89 met een korte sleep.




Om vervolgens de wagons af te leveren bij de goederen loods, er word nog aan het spoor gewerkt. ;)

grt Paul
Üdvözlet Paul Smits.


bouw draadje "Laubenstein"