Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Roco NS bolkoprijtuig deel -tig: gepiel op de 1,5 mm2
door
Edsko Hekman
Vandaag
om 17:51:58
mDDM, waarom 3 draaistellen?
door
Eric B
Vandaag
om 17:48:42
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
Flevodienst 1976
Vandaag
om 17:36:07
Vraag over vervangmotor Lima-locomotief
door
Menno
Vandaag
om 17:31:15
Station Roodeschool
door
Torikoos
Vandaag
om 17:24:23
vrijgavecode z21 centrale
door
AlbertG
Vandaag
om 17:10:10
De Projecten van RetroJack
door
RetroJack
Vandaag
om 16:56:34
Rondom Charlois
door
Alewijn
Vandaag
om 16:54:11
Noordelijke Spoor en Modelbouwdagen in VEENDAM
door
Ronald69
Vandaag
om 16:36:02
Yet Another Servo Decoder
door
bask185
Vandaag
om 16:29:54
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
Vandaag
om 16:29:12
Line-up foto's van modellen
door
spoorijzer
Vandaag
om 16:08:27
Big Scale Trains - NS SLT in H0
door
Sebastiaan Pot -- Big Scale Trains
Vandaag
om 16:06:29
Leids spoor (voorheen Blauwpoortsbrug)
door
Gerco van Beelen
Vandaag
om 15:53:51
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Thai-Bundesbahn
Vandaag
om 15:45:59
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
R1954
Vandaag
om 15:33:08
Rijnstraat
door
Gerco van Beelen
Vandaag
om 15:32:33
1865/68 aanleg kreekrakdam Bergen op Zoom / goes.
door
TonM
Vandaag
om 15:21:17
Piko 2025
door
Sicco Dierdorp
Vandaag
om 15:16:37
Seinen programeren met de Pro-Link naar de 10837 dec.
door
bask185
Vandaag
om 15:15:50
NS huisstijl jaren zeventig / jaren tachtig
door
Luc2000
Vandaag
om 14:40:25
3D/RM-IG: CTA bakken (H0) (met texture!)
door
Luc2000
Vandaag
om 14:38:25
Scandinavië-IG: Skandinavisk bangården. Voor op Scandinavië gerichte spoorzaken
door
Loki
Vandaag
om 14:34:14
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 14:30:52
PBM/PWM met joystick
door
BR41
Vandaag
om 14:21:41
Piko TT 2025
door
Bartje81
Vandaag
om 14:16:26
Onshape gebruikersgroep
door
Hans van de Burgt
Vandaag
om 13:45:26
Vele baanplannen online gezet
door
BramFokke
Vandaag
om 13:27:36
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
meino
Vandaag
om 12:17:58
Da's Daz 2
door
spoorijzer
Vandaag
om 12:07:48
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Algemeen
|
duitse armseinen welke en waar te plaatsen ??
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
Vorige
-
1
2
[
3
]
Omlaag
Auteur
Topic: duitse armseinen welke en waar te plaatsen ?? (gelezen 13343 keer)
ex44
Team forummoderators
Offline
Berichten: 15430
Re:duitse armseinen welke en waar te plaatsen ??
«
Reactie #30 Gepost op:
09 November 2012, 00:09:09 »
Ronald, de optie die jij het meest realistisch noemt, is te verdedigen.
Citaat
Maar, is 'mijn' optie te verdedigen?
Groet,
Jan
Gelogd
Edgar
Offline
Berichten: 4023
Re:duitse armseinen welke en waar te plaatsen ??
«
Reactie #31 Gepost op:
09 November 2012, 09:19:20 »
Citaat van: Ronald81 op 08 November 2012, 21:01:49
Op spoor 3 een 'Wartezeichen'. Zoals Edgar noemde...
Sorry, je hebt me niet goed begrepen. Een W-tafel aan een Ladegleis is volstrekt onrealistisch. Seinen kosten geld. Die worden alleen geplaatst als dat nodig is.
Gleissperr signale zijn in zo'n klein station onwaarschijnlijk. Geen regel zonder uitzonderingen, maar het is zeer atypisch.
Zo'n goederenspoor is normaal gesproken vrij van iedere zichtbare beveiliging. De beveiliging wordt gerealiseerd door de stand van de wissels te koppelen aan de stand van de seinen: als er gerangeerd wordt zijn de sleutels van de wissels weg en is het daardoor onmogelijk seinen in de stand veilig te zetten.
Hoe gaat dit dan in de praktijk:
Goederentrein komt binnen op spoor 1 of 2
Niet elders, want een treinbeweging moet eindigen bij een sein! Een goederentrein rijdt dus nooit binnen op spoor 3 of meteen bij de laad en losplaats
De machinist of treinbegleider gaat bij de treindienstleider de wisselsleutels halen
Er wordt gerangeerd.
Ondertussen kunnen er in Vierheim geen treinen het station binnen rijden. Het ontbreken van de sleutels maakt dit onmogelijk. Dit is gedaan omdat het rangeerdeel in een rijweg van een binnenkomende trein zou kunnen komen en je een aanrijding krijgt. (je kunt in Vierheim niet garanderen dat een rangeerdeel wegblijft van de inrijsporen)
Na het rangeren wordt de goederentrein vertrekgereed op spoor 1 of 2 gezet
de sleutels worden ingeleverd
na veiligzetten van het uitrijsein vertrekt de goederentrein weer. (altijd van spoor 1 of 2, want zonder sein kun je niet vertrekken*)
*) Echt niet? Tuurlijk wel, maar dan hebben we het over stations zonder seinen, maar zelfs dan vertrekken ze alleen van hoofdsporen, als alle wissels weer op slot zitten.
Gelogd
10-11-12-13: 41-62-54-21*
Ondertussen bouwen we aan
Granitwerk J. Köppl
.
En wordt de trein Amsterdam - Bad Harzburg
gepimpt
Print
Pagina's:
1
2
3
Vorige
-
1
2
[
3
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Algemeen
|
duitse armseinen welke en waar te plaatsen ??