Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Vijfhuis (v.h. Frotterdam)
door
Ben
Vandaag
om 17:52:29
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Wim Vink
Vandaag
om 17:42:15
Bahnstrecke 5867
door
wob
Vandaag
om 17:41:19
Roco 2025
door
hmmglaser
Vandaag
om 17:30:38
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 17:29:31
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
sncf231e
Vandaag
om 17:20:46
Trix DXI van DC naar AC
door
Silvolde
Vandaag
om 16:58:24
Wegfrezen ballastgewicht t.b.v. ruimte voor decoder
door
Herb73
Vandaag
om 16:45:50
Het einde van de RhB- Chiavenna Stazione Merci
door
Josephes
Vandaag
om 16:45:31
Dönsdorfer Bauberichte
door
wob
Vandaag
om 16:45:11
Da's Daz 2
door
spoorijzer
Vandaag
om 15:53:09
RTM in 0m
door
Sven
Vandaag
om 15:48:08
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan
door
Martin Welberg
Vandaag
om 15:36:13
Veevervoer ss/ ns
door
AB 7216
Vandaag
om 15:05:27
Een nieuw begin
door
dreezy
Vandaag
om 14:37:32
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
1795
Vandaag
om 14:36:25
Albert Modell 2025
door
Maarten.T
Vandaag
om 13:43:54
Wat spoor 1 brouwsels
door
Jelmer
Vandaag
om 13:42:25
23 augustus modelspoorbeurs Houten
door
KNed
Vandaag
om 13:10:42
De Projecten van RetroJack
door
RetroJack
Vandaag
om 12:29:23
Rheinburg, TP V/VI
door
Dave.......
Vandaag
om 12:14:28
The Summer of 69
door
Besselspoor
Vandaag
om 12:02:02
No Poirot needed.
door
Huup
Vandaag
om 12:00:46
Arlbergbahn.. ?
door
spoorijzer
Vandaag
om 11:40:46
Module vliegveld Jan van Mourik
door
MOVisser
Vandaag
om 11:29:26
Bouw NTM Stationsgebouw Lemmer
door
Jelmer
Vandaag
om 11:18:00
De projecten van Ruben (NL H0)
door
Jelmer
Vandaag
om 11:06:52
Verwijderen van het nummer op Roco 1631 – tips gezocht
door
Dick55
Vandaag
om 10:26:17
Microstepper motoren voor armseinpalen
door
bask185
Vandaag
om 10:05:08
Swalbenburg, N modulebaan
door
meino
Vandaag
om 09:22:55
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Algemeen
|
duitse armseinen welke en waar te plaatsen ??
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
Vorige
-
1
2
[
3
]
Omlaag
Auteur
Topic: duitse armseinen welke en waar te plaatsen ?? (gelezen 13020 keer)
ex44
Team forummoderators
Offline
Berichten: 15431
Re:duitse armseinen welke en waar te plaatsen ??
«
Reactie #30 Gepost op:
09 November 2012, 00:09:09 »
Ronald, de optie die jij het meest realistisch noemt, is te verdedigen.
Citaat
Maar, is 'mijn' optie te verdedigen?
Groet,
Jan
Gelogd
Edgar
Offline
Berichten: 4023
Re:duitse armseinen welke en waar te plaatsen ??
«
Reactie #31 Gepost op:
09 November 2012, 09:19:20 »
Citaat van: Ronald81 op 08 November 2012, 21:01:49
Op spoor 3 een 'Wartezeichen'. Zoals Edgar noemde...
Sorry, je hebt me niet goed begrepen. Een W-tafel aan een Ladegleis is volstrekt onrealistisch. Seinen kosten geld. Die worden alleen geplaatst als dat nodig is.
Gleissperr signale zijn in zo'n klein station onwaarschijnlijk. Geen regel zonder uitzonderingen, maar het is zeer atypisch.
Zo'n goederenspoor is normaal gesproken vrij van iedere zichtbare beveiliging. De beveiliging wordt gerealiseerd door de stand van de wissels te koppelen aan de stand van de seinen: als er gerangeerd wordt zijn de sleutels van de wissels weg en is het daardoor onmogelijk seinen in de stand veilig te zetten.
Hoe gaat dit dan in de praktijk:
Goederentrein komt binnen op spoor 1 of 2
Niet elders, want een treinbeweging moet eindigen bij een sein! Een goederentrein rijdt dus nooit binnen op spoor 3 of meteen bij de laad en losplaats
De machinist of treinbegleider gaat bij de treindienstleider de wisselsleutels halen
Er wordt gerangeerd.
Ondertussen kunnen er in Vierheim geen treinen het station binnen rijden. Het ontbreken van de sleutels maakt dit onmogelijk. Dit is gedaan omdat het rangeerdeel in een rijweg van een binnenkomende trein zou kunnen komen en je een aanrijding krijgt. (je kunt in Vierheim niet garanderen dat een rangeerdeel wegblijft van de inrijsporen)
Na het rangeren wordt de goederentrein vertrekgereed op spoor 1 of 2 gezet
de sleutels worden ingeleverd
na veiligzetten van het uitrijsein vertrekt de goederentrein weer. (altijd van spoor 1 of 2, want zonder sein kun je niet vertrekken*)
*) Echt niet? Tuurlijk wel, maar dan hebben we het over stations zonder seinen, maar zelfs dan vertrekken ze alleen van hoofdsporen, als alle wissels weer op slot zitten.
Gelogd
10-11-12-13: 41-62-54-21*
Ondertussen bouwen we aan
Granitwerk J. Köppl
.
En wordt de trein Amsterdam - Bad Harzburg
gepimpt
Print
Pagina's:
1
2
3
Vorige
-
1
2
[
3
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Algemeen
|
duitse armseinen welke en waar te plaatsen ??