Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Piko Hobby lok welke condensator er uit? door Ben
Vandaag om 17:47:19
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door roco
Vandaag om 17:38:16
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 17:33:44
Fleischmann 741005 BR 601 DB samenstellen? door Ferdinand Bogman
Vandaag om 17:29:24
Aachenau West door Eric v C
Vandaag om 17:20:32
Zelfgemaakt BiDiB modules door vt175
Vandaag om 16:55:58
Vraag over vervangmotor Lima-locomotief door janw
Vandaag om 16:50:25
The Summer of 69 door Sporlijn Úje
Vandaag om 16:48:48
Rheinburg, TP V/VI door wob
Vandaag om 16:39:44
EX-CSB1 DCC Centrale door guy1846
Vandaag om 16:36:04
19 Toen door Montanbahn
Vandaag om 16:18:05
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 16:17:36
Raadplaatje door eemstede
Vandaag om 16:06:47
Modelspoorbeurs MC Spijkspoor zaterdag 6 december 2025 door Suchet
Vandaag om 16:05:28
Roco 290 digtaliseren door Henk Veenstra
Vandaag om 15:56:13
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door rhberk
Vandaag om 15:51:33
Altburg. een analoge, opklapbare Mäklinbaan door daan2353
Vandaag om 15:48:39
W.V. Kalender 2026 door basjuh1981
Vandaag om 15:45:30
Stottering Piko 98551BD door Modeltreinmulder
Vandaag om 15:21:02
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Bertholdowitsch
Vandaag om 15:14:31
Industrieel smalspoor inspiratiedraadje door Noordernet
Vandaag om 14:48:06
losse onderdelen door Arjan6511
Vandaag om 14:16:12
US diorama in H0 door Ronald Halma
Vandaag om 13:20:32
Bf Kibronn door Benelux795
Vandaag om 12:46:18
Rondje door Lissabon met Lijn 28 door ronald1956
Vandaag om 12:34:41
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Jeroen Water
Vandaag om 11:58:08
Smeren, vet, olie, enz door Herb73
Vandaag om 10:53:40
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door AndrevdG
Vandaag om 10:11:36
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 10:11:05
Arlbergbahn.. ? door spoorijzer
Vandaag om 09:42:39
  

Auteur Topic: Kalibratie Artitec HK in koploper  (gelezen 1218 keer)

De eerste Ivo

  • Offline Offline
  • Berichten: 865
Kalibratie Artitec HK in koploper
« Gepost op: 19 August 2021, 07:16:36 »
Heeft mss iemand de snelheidskalibratie van de HK voor elkaar in Koploper? Hoe ziet de tabel er uit?

Ivo

Servé

  • Team encyclopedie
  • Offline Offline
  • Berichten: 1772
  • Niks kan tippen aan een E1700
Re: Kalibratie Artitec HK in koploper
« Reactie #1 Gepost op: 19 August 2021, 10:26:22 »
Dat is afhankelijk van je decoderinstellingen en je digitale centrale, die kun je dus niet zomaar overnemen van iemand anders. Zelf ijken is en blijft de beste optie :)
Vriendelijke groet, Servé.

phdirk

  • Offline Offline
  • Berichten: 1967
Re: Kalibratie Artitec HK in koploper
« Reactie #2 Gepost op: 19 August 2021, 21:53:49 »
Hoi Ivo,

Ik heb de Hondekop 771 van Artitec in Koploper geijkt. Dat ging zonder problemen.  Nu ijk ik de maximum snelheid altijd af op circa 100 km/uur, veel harder rijden ze toch niet op de baan.
Ik heb alleen de motorbak laten rijden en eerst CV 5 ingesteld met een ijking op stap 28. Die kwam bij mij uit op 110. Daarbij is de maximum snelheid 100 km/uur. CV6 is verder niet in te stellen, omdat de decoder een 28-punt curve heeft.



Met beste groeten,

Dirk Meijer

De eerste Ivo

  • Offline Offline
  • Berichten: 865
Re: Kalibratie Artitec HK in koploper
« Reactie #3 Gepost op: 20 August 2021, 09:51:11 »
Hallo Serve en Dirk,

Volgens mij is de ijking niet afhankelijk van de centrale, natuurlijk wel van de decoder.

IK heb relatief kleine stukjes bezetmelder. Daarom wil ik alleen de motorbak gebruiken. De totale trein geeft volgens mij problemen. Alleen de motorbak alleen komt tot stilstand in de bochten ivm stroomafname.
Ik zal dus een tijdelijk apart recht traject moeten leggen om deze te kalibreren. Tenzij nog iemand slimme andere oplossingen heeft....

Ivo

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 8087
Re: Kalibratie Artitec HK in koploper
« Reactie #4 Gepost op: 20 August 2021, 13:07:35 »
Ik zal dus een tijdelijk apart recht traject moeten leggen om deze te kalibreren. Tenzij nog iemand slimme andere oplossingen heeft....
Dan heb je wel een redelijk lang recht traject nodig om goed te kunnen ijken.
Zeker op de hogere snelheden schiet je trein best wel een stuk door.

Voor testen en ijken heb ik een ovaal gemaakt op een klapbare plank. Totaal 1 x 2m. En opgeklapt 1 x 1 m die ik gemakkelijk opzij kan zetten.

Voor het ijken kunnen de treinen dan eerst een tijdje lekker inrijden en daarna ijken.
Werkt perfect voor mij.
Gr.
Eric