Doel:€250.00
Donaties:€72.50

Per saldo:€-177.50

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 21-09-2021
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Piko NS 2000, materieelbespreking. door Johan S
Vandaag om 03:12:26
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door iarnrod
Vandaag om 02:42:17
(BNLS Modulebaan) bij de NMD in Rijswijk 24 - 26 september 2021 door iarnrod
Vandaag om 00:52:13
Overweg in overweg door Thom
Vandaag om 00:16:19
"Spoor op Vleugels" in H0 door Pinkelpa
23 september 2021, 23:51:44
N-rijder in spe. 2,80 mtr x 60 cm. door NS264
23 september 2021, 23:25:31
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
23 september 2021, 23:13:11
Nederdam, H0 1970 - 1990 door Pascal77
23 september 2021, 22:15:39
Railtalk Magazine Latest Issue door Erik Mijd
23 september 2021, 22:06:18
Dinamo systeem, ervaringen gevraagd. door denobis
23 september 2021, 22:02:42
"Rijswijk" op 24-26 sept. 2021, (noot: smalspoordagen geannuleerd) door Robert39
23 september 2021, 21:55:00
Frans loodsje et cetera door Noordernet
23 september 2021, 21:41:54
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door St00mboy
23 september 2021, 21:37:46
Inloopavond “Het Waeghspoor”, Alkmaarse Module Groep, 24-09-2021 door Bartje81
23 september 2021, 20:56:07
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Sander.
23 september 2021, 20:31:58
Bestaat er zoiets als een Railcom signaal blocker (voor Arduino decoder)? door Hasenwald
23 september 2021, 20:14:48
Lingeburg - een klein eindstation in het rivierenland door Eriktrein
23 september 2021, 20:12:18
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Modellbahnwagen
23 september 2021, 20:02:32
Harzwald Hafen Bahn (spoor 0) door Modellbahnwagen
23 september 2021, 19:49:08
Station Amsterdam Weesperpoort 1940-1975 door Modellbahnwagen
23 september 2021, 19:39:43
Oneindige Overslag 0e RC door HuubvG
23 september 2021, 19:27:42
LS Models / Models World 2021 door Rondje_HO
23 september 2021, 19:03:25
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door Peter Kleton
23 september 2021, 18:37:19
Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan door NS1220
23 september 2021, 18:37:12
Raadplaatje door Cc72000
23 september 2021, 18:19:15
SGM; de laatste loodjes. Fotodraadje. door Roy van Dijk
23 september 2021, 18:07:32
Airbrush set werkt niet door denobis
23 september 2021, 17:31:24
Aachenau West door wob
23 september 2021, 17:07:40
LTM-51 Garratt in messing, Spoor-0 door FritsT
23 september 2021, 15:57:32
Ervaring vitrineopmaat.nl door sncf231e
23 september 2021, 15:08:59
  

Auteur Topic: PIKO oliebootwagens NAM  (gelezen 2415 keer)

Die Bahn

  • Offline Offline
  • Berichten: 377
Re: PIKO oliebootwagens NAM
« Reactie #15 Gepost op: 31 juli 2021, 10:20:24 »
Goedemorgen,
#verst107:
In een ander draadje hier op dit forum heb je daar in 2012 al antwoord op gekregen van Frank (#spoorzeven)
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=44457.msg710531#msg710531
Maar om de een of andere reden stranden deze discussies steeds weer.

Gezien de diverse positieve reacties, word hier dus eigenlijk al jaren naar de ketelwagens in model gezocht.
Er word dan ook vaak gezegd dat fabrikanten en vertegenwoordigers hier op dit kletsforum  ;D meelezen.
Hopelijk lezen die nu ook mee en actie ondernemen, want er is belangstelling!
Kan mooi bij de Neuheiten 2022/23

Vriendelijke groet,
Erwin Prummel 


RodeDuivel

  • Offline Offline
  • Berichten: 693
Re: PIKO oliebootwagens NAM
« Reactie #16 Gepost op: 31 juli 2021, 10:43:18 »
De Liliput ketelwagens, die nu uitkomen, zijn zowel te combineren met de NS 600 en NS 2000 serie. Een van de opschriften is NV Nederlandse Aardolie Maatschappij Oldenzaal. Na 1952 werd Oldenzaal vervangen door 's-Gravenhage. Aanpassing van de opschriften vond geleidelijk plaats. Het artikelnummer van Liliput is bekend bij de importeur en bevindt zich in de L23016. reeks. De verwachte uitlevering is 2022.

1953 was het laatste jaar dat de NS serie 2000 regulier werd ingezet in de olietrein.

De ketelwagens die in de jaren zeventig en tachtig werden ingezet hebben de aandacht van een modelspoorfabrikant. Het grote probleem was echter dat er geen foto's waren van gedetailleerde opschriften. In dat euvel is inmiddels voorzien. Op basis van het beschikbare beeldmateriaal zijn er twee varianten mogelijk.


Die Bahn

  • Offline Offline
  • Berichten: 377
Re: PIKO oliebootwagens NAM
« Reactie #17 Gepost op: 31 juli 2021, 11:46:20 »
#RodeDuivel,
Hartelijk dank voor dit bericht.
Het is fijn te lezen dat er aandacht is van een modelspoorfabrikant.
U schrijft, dat er op basis ven het beschikbare beeldmateriaal, er twee varianten mogelijk zijn.
Is dat aan ons uit te leggen wat er met twee varianten word bedoeld?
Want ik weet niet beter, dan dat deze gehuurde VTG ketelwagens tot het laatst toe werden gebruikt vanuit Schoonebeek.

Vriendelijke groet,
Erwin Prummel

1200blauw

  • Offline Offline
  • Berichten: 1890
  • NS 1968-1982
    • Dit ben ik
Re: PIKO oliebootwagens NAM
« Reactie #18 Gepost op: 31 juli 2021, 12:01:20 »


Dit is Almelo lijkt me, maar in welk jaar? Gezien de bebouwing gok ik <1980? In dat geval: laat maar komen!
« Laatst bewerkt op: 31 juli 2021, 12:07:32 door 1200blauw »

spoorzeven

  • Offline Offline
  • Berichten: 3947
Re: PIKO oliebootwagens NAM
« Reactie #19 Gepost op: 31 juli 2021, 12:04:54 »
Klopt Erwin, maar er waren twee versies: die met depot Nieuw Amsterdam voor de treinen naar Schoonebeek en die met depot Den Haag HS (Loolaan) voor de Haagse olietreinen.
Als er van de versie met depot Den Haag HS twaalf nummervarianten komen, kun je de Haagse trein natuurgetrouw nabootsen. Die bestonden namelijk uit twaalf vierassers (net nog even gecheckt op het fotomateriaal van een goede vriend van mij). Dat was volgens mij vanwege de capaciteit van het vulstation bij de Loolaan: 2 x zes wagons. De Haagse treinen (met 2 x 2200/2300) reden gewoonlijk, met kopmaken in Rotterdam CS, naar Vlaardingen (Shell) en die uit Schoonebeek (met zowel E- als DE tractie afhankelijk van het deeltraject) naar Pernis (Shell) of naar de Botlek (Esso). Die treinen waren een stuk langer (rond de dertig vierassers).
Overigens kan ik niet beoordelen of het voor een fabrikant doenlijk is twaalf nummervarianten uit te brengen, maar wellicht zijn losse decals een optie.

Almelo is juist, maar eind juli 1983 zag het er daar ook nog zo uit:



« Laatst bewerkt op: 31 juli 2021, 12:08:27 door spoorzeven. Reden: Foto Almelo toegevoegd »
Groet, Frank

Die Bahn

  • Offline Offline
  • Berichten: 377
Re: PIKO oliebootwagens NAM
« Reactie #20 Gepost op: 31 juli 2021, 13:06:30 »
#1200blauw:
Het is niet bekend wanneer deze foto in Almelo is gemaakt.
Gezien de afbeelding van Frank (spoorzeven) is het ergens in de jaren 80

#spoorzeven:
Dankjewel Frank, voor de toelichting.
Ik zeg laat maar komen.
En dan in beide varianten.

Vriendelijke groet,
Erwin Prummel

edwin1974

  • Offline Offline
  • Berichten: 1813
  • Allegra" treinstel
Re: PIKO oliebootwagens NAM
« Reactie #21 Gepost op: 31 juli 2021, 17:45:39 »
hier nog een foto van de NAM ketelwagen uit de jaren 70/80

https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=17847.690

Jean-Pierre

  • Offline Offline
  • Berichten: 264
    • flickr fotopagina
Re: PIKO oliebootwagens NAM
« Reactie #22 Gepost op: 31 juli 2021, 20:06:56 »
Klopt Erwin, maar er waren twee versies: die met depot Nieuw Amsterdam voor de treinen naar Schoonebeek en die met depot Den Haag HS (Loolaan) voor de Haagse olietreinen.
Als er van de versie met depot Den Haag HS twaalf nummervarianten komen, kun je de Haagse trein natuurgetrouw nabootsen. Die bestonden namelijk uit twaalf vierassers (net nog even gecheckt op het fotomateriaal van een goede vriend van mij). Dat was volgens mij vanwege de capaciteit van het vulstation bij de Loolaan: 2 x zes wagons. De Haagse treinen (met 2 x 2200/2300) reden gewoonlijk, met kopmaken in Rotterdam CS, naar Vlaardingen (Shell).
Over welke periode heb je het dan? In "mijn" tijd (jaren tachtig) reed deze trein ook naar Pernis en/of Botlek. Overigens zijn 8 nummervarianten al genoeg  ;). In 1987 was de samenstellingen vaak 9 of 10 wagons, maar in 1988 heb ik dia's met maar 8 wagons, zowel de beladen variant (tr 57223) als de lege (tr 58221). En zoals ik ook in het andere draadje aangaf, werd deze trein in ieder geval in de periode 1986-1988 regelmatig getrokken door een E-lok, al dan niet met de 2200 ('en) in opzending.

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18250
  • wat ruist er door het struikgewas?
    • Het Groterdam Project
Re: PIKO oliebootwagens NAM
« Reactie #23 Gepost op: 03 augustus 2021, 14:35:35 »
Nou, het vrijgeven van de bestelnummers laat ik aan de importeur over, anders vrees ik dat er  klanten naar winkels gaan bellen met de mededeling dat men die wil bestellen en de winkelier staat dan met zijn bek vol tanden :)

Dat ze komen mocht ik al wel vertellen, de vertegenwoordiger heeft het ook al laten weten aan diverse winkeliers.

Maar bestelnummers geef ik zelf nog niet. Mocht ik bv maandag horen dat ik dat wel mag, zet ik ze hier neer, maar ik denk echt dat de importeur er volgende week mee komt.

Bestelnummer 2 delige set NAM ketelwagens Liliput met nieuwe nummers en juiste opschriften is : 230168

Winkeliers zullen zo wel gaan mailen :)

Edsko Hekman

  • Team Beurzen & PR
  • BNLS trambaan-deelnemer
  • Offline Offline
  • Berichten: 7679
  • Nieuw huis... eerst klussen. De baan komt later.
Re: PIKO oliebootwagens NAM
« Reactie #24 Gepost op: 03 augustus 2021, 15:07:52 »
Hebben....

Edsko Hekman

  • Team Beurzen & PR
  • BNLS trambaan-deelnemer
  • Offline Offline
  • Berichten: 7679
  • Nieuw huis... eerst klussen. De baan komt later.
Re: PIKO oliebootwagens NAM
« Reactie #25 Gepost op: 03 augustus 2021, 16:26:19 »
Dat artikelnummer staat al sinds 6 juli op MP. Hoe kan dat dan?
Is wel aan de prijs vind ik eerlijk gezegd.... :-\ Nee, het is niet mijn bedoeling een prijs discussie te starten! :police:

Martin Hornis

  • Offline Offline
  • Berichten: 1284
Re: PIKO oliebootwagens NAM
« Reactie #26 Gepost op: 03 augustus 2021, 16:54:47 »
Dat kan omdat de verkoper het op bestelling kan gaan leveren. Dus die verkoper handelt in nieuw spul.
Märklin K-rails met boogstralen > 500 mm; NS-lichtseinen met cijferbak: 4, 6 en 8 in één bak; iTrain; Intellibox I; OC32;
eigen treindetectiesysteem aangesloten op OC32;
controleprogramma voor OC32.

VAM65

  • Omroep Modelspoor Club. Elke laatste donderdag gratis toegankelijke rij-avond. Zie ook onze website door op het groene bolletje onder "Nederland 1949-1963" te drukken.
  • Offline Offline
  • Berichten: 3073
  • Nederland 1949-1963 in h0
    • Omroep Modelspoor Club - Hilversum
Re: PIKO oliebootwagens NAM
« Reactie #27 Gepost op: 03 augustus 2021, 17:00:16 »
Dan neemt hij genoegen met flink minder marge. Geen prijsdiscussie, maar wat een prijzen zeg, 90 - 99 euro de twee. Ben blij dat mijn boot al compleet is.

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18250
  • wat ruist er door het struikgewas?
    • Het Groterdam Project
Re: PIKO oliebootwagens NAM
« Reactie #28 Gepost op: 03 augustus 2021, 17:01:07 »
@Edsko : De vertegenwoordiger van Liliput is al tijden geleden diverse winkels afgegaan om te vertellen dat ze komen.
Nu de tekeningen zijn gecontroleerd en we 100% zeker weten dat ze komen (vertelde de vertegenwoordiger ons afgelopen vrijdag) zijn wij (MTE) er mee naar buiten gekomen.
Dus niet raar dat enkele dealers de boel al langer online hebben staan.

De nummers van de wagens zijn echter pas sinds vorige week bekend  ;)
De opschriften die die verkoper laat zien, krijgen deze wagens ook niet.
« Laatst bewerkt op: 03 augustus 2021, 17:03:46 door Chris »