Mijn ideale controller is een draaiknop zoals op de multimaus (dus links en rechtsom draaien net als bij een ouderwetsche trafo) , maar dan met de mogelijkheid om er op te klikken om de rijrichting te veranderen (om verlichting om te schakelen zonder te trein te bewegen) met een LCD/OLED touchscreen voor de functietoetsen. Met symbooltjes voor elke functie en de mogelijkheid om de volgorde aan te passen en op te slaan per loc/adres. Dus dat je functie 10 naar positie 3 kan slepen bijvoorbeeld zonder te hoeven functiemappen.
Je kan ook de Zimo decoder instellen dat bij het terug regelen van de snelheid, of zelfs op 0 dat de locomotief heel natuurlijk langzaam uitloopt en dat je daar een functie toets moet indrukken om te beremmen (inclusief het geluid van de remschoenen op de wielen).Eigenlijk net als de auto. Het gas loslaten resulteert ook in het uitlopen van de auto. De remweg bepaal je met het rempedaal.Als je deze methode van rijden gewend bent wil je nooit meer iets anders.
De ESU-decoders voor de Amerikaanse markt hebben de mogelijkheid om samen te werken met de ProtoThrottle, dus hopelijk brengt ESU nog eens een echt realistische handregelaar uit.
Mijn ideale controller is een draaiknop zoals op de multimaus (dus links en rechtsom draaien net als bij een ouderwetsche trafo) , maar dan met de mogelijkheid om er op te klikken om de rijrichting te veranderen (om verlichting om te schakelen zonder te trein te bewegen) met een LCD/OLED touchscreen voor de functietoetsen. Met symbooltjes voor elke functie en de mogelijkheid om de volgorde aan te passen en op te slaan per loc/adres. Dus dat je functie 10 naar positie 3 kan slepen bijvoorbeeld zonder te hoeven functiemappen. Verder een echte knop als noodstop. CVs programmeren kan onder een menu toets in het LCD/OLED display alsmede een 'SHIFT' toets voor meer functies. Verder mag er een soort snelheids aandijding op komen in KM p uur. Wat je zelf in kan stellen per loc. Dus als je een Sik op maximaal 60- KMPH calibreert/afsteld dan geeft de controller 60 kph aan op max throttle. Alleen moet er dan wel moeilijk gedaan worden met snelheids curve van de decoder overnemen in de controller, want als de controller op 50% staat met een curve dan is dat geen 30 kph.
Ik hoorde over dat 300€ esu smartphone throttle dat die huilend werd doorverkocht. Batterij verbruik was ongunstig en de software was niet goed genoeg at the time, misschien dat ze dat inmiddels gefixt hebben?
...Waar ik vandaag met de multimaus wel een paar keer tegenaan liep was een probleem met de draaiknop. Hij begint meteen met instructies te sturen als je draait....Het was mij 2x overkomen dat ik per ongeluk een rijdende trein plots vol gas de verkeerde kant opstuurde....
Van de Bachmann Dynamis ken ik nog een 3e manier: versnellingsregeling met een handle:De uitslag van de handle bepaalt de versnelling of vertraging.
Enige wat ik eigenlijk mis op een MultiMaus is een knop om de rijrichting te wisselen zonder dat de trein daadwerkelijk beweegt. Nu moet je de knop voorzichtig de andere kant op draaien en meteen weer terug om de seinen van richting te veranderen als je bv kop maakt.
Maar eh..., had ik dit al eens eerder gepost?"Citaat van: NS1220 op 27 februari 1975, 21:31:52"
Ff het stof afkloppen, ik heb hem gevonden.
Oh en er moet een potmetertje op voor het LCD scherm om het contrast in te stellen.