Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Beekdaelen in H0 door VulcanRaven
Vandaag om 11:00:45
Doornvliet door cor_b
Vandaag om 10:59:07
Leids spoor (voorheen Blauwpoortsbrug) door Dave.......
Vandaag om 10:49:12
7 april De Karel on tour door Rick
Vandaag om 10:39:15
Piko NS 2015 stroomafname probleem door brutus
Vandaag om 10:32:52
Stroomdetectie bij goederenwagens door henk
Vandaag om 10:32:03
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door NTeering
Vandaag om 10:23:47
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door Cor--24
Vandaag om 10:21:50
De (3d) knutsels van Ronald. door Johan Schalken
Vandaag om 10:12:14
Punt- en hartstukken door odaoda
Vandaag om 10:12:00
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit door Railman
Vandaag om 10:06:39
nieuw te leggen sporen passend maken door Jelmer
Vandaag om 10:05:07
MSV Post B, even voorstellen... door Rsd1000
Vandaag om 10:01:44
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door Jelmer
Vandaag om 09:52:49
FFA koelwagen door martijnhaman
Vandaag om 09:46:10
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door DJV
Vandaag om 09:42:59
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 09:24:22
Zoekfunctie ? door henk
Vandaag om 09:18:44
Bouw van materieel 40 treinstellen door Pauldg
Vandaag om 07:52:09
NS 8400 van Werps door MathynK
Vandaag om 07:05:15
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
28 maart 2024, 23:37:18
Al mijn goede ideeën... door bask185
28 maart 2024, 23:12:12
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door bask185
28 maart 2024, 22:51:58
21 april Het stoomgenootschap door bloemenvelden door Seinhuis
28 maart 2024, 22:46:29
Raadplaatje door Magic
28 maart 2024, 22:23:21
LokSound 4 decoders, files verbeteren (voor Roco b.v. TEE RAm, NS2400, etc) door Biesje
28 maart 2024, 22:06:44
Geluid NS Mat'46 vs NS Mat'54 door Rob Bennis
28 maart 2024, 21:54:12
Engelse wagon uit 1930 opgegraven in Antwerpen door willem2
28 maart 2024, 21:52:45
NS GLY omspuiten en opschriften door Rob Ellerman
28 maart 2024, 21:45:55
De Hondsrugbaan door cor_b
28 maart 2024, 21:40:07
  

Auteur Topic: Modelspoorbeurs in Houten 17 juli 2021  (gelezen 20885 keer)

ronald2016

  • Offline Offline
  • Berichten: 140
Re: Modelspoorbeurs in Houten 17 juli 2021
« Reactie #90 Gepost op: 17 juli 2021, 20:27:22 »
Was 1 van eerste binnen, lekker rond geneust. Grabbelen in bakjes. Weer als van ouds. Leuke praatjes gemaakt. Jammer dat mijn N tolhuisje vergeten was. Wordt nu opgestuurd.

Wat ik minder vond dat er altijd mensen rond lopen en dwars zijn en dan tegen de loop richting in gingen. En als je wat zegt er over, werd je raar aangekeken. Of het aan mij lag. Zo moeilijk was het niet om de pijlen te volgen.

Maar dat heeft mijn pret en gezelligheid niet weggenomen  op naar de volgende. 

Die Bahn

  • Offline Offline
  • Berichten: 444
Re: Modelspoorbeurs in Houten 17 juli 2021
« Reactie #91 Gepost op: 17 juli 2021, 21:24:18 »
Dag Ruud,
Ook nog iets gekocht tijdens deze beurs?

Dat je zoals je aangeeft nog wel wat langer wilde blijven, is denk ik voor menige handelaar niet haalbaar.
En zoals Ronald Visser ook al aangeeft, tegen drie uur zijn de bezoekers, op een enkeling na zoals jij,  vertrokken.
De openingstijden van beurzen was in het verleden in Nederland regelmatig een punt van discussie.
Ook Houten wilde graag naar 16.00 uur.
Maar waarom tot 16.00 uur als de bezoekers om 15.00 uur vertrokken zijn.
Eindtijd 15.00 uur vonden wij destijds perfect.
En ik vermoed ook de buitenlandse handelaren die uit België en Duitsland moeten komen, is 15.00 uur het meest haalbare.
En dan wonen wij nog maar 150km van Houten vandaan.... is niet ver, hoor ik dan zeggen.
Hier even een dag van ons toen we nog vol in de onderdelen business waren, we stonden 's morgens om 5.00 uur op.
Auto met handel inladen, was een secuur werkje, want er moest zoveel mogelijk mee in de stationcar.
(wilde nooit een aanhanger of bus, want dan neem je nog meer mee en ben je ook meer tafels nodig en een hogere tafelhuur)
Het moest als hobby erbij wel leuk blijven.
Vertrek: 6.00 uur vanuit Emmen richting Houten.
Aankomst Houten: 7.40 uur.
Snel de auto parkeren en uitladen maar.
Van 8.00 uur tot kort voor 10.00 waren we bezig met de opbouw van de verkoopstand en tussendoor ongeduldige handelaren helpen die hun bestellingen kwamen afhalen, want werd als excuses aangegeven, dat men na 10.00 uur niet meer bij hun verkoopstand vandaan konden.....
Snel nog een kop koffie met een gevulde koek wegwerken voordat de beurs open ging.
10.00 uur beurs draaien tot 15.00 uur en soms werd het 1e broodje ergens rond 14.00 uur genuttigd.
Dus lekker verkopen tot 15.00 uur.
Daarna inpakken en inladen waarna we rond 16.00 uur richting Emmen afreisden.
Aankomst Emmen rond 18.00 uur, auto uitladen, waarna voor mij na de administratie gedaan te hebben, het voor mij 21.00 uur was dat de dag weer om was.
Eenmaal op de bank met kladblok, pilsje erbij en de gedachten laten gaan van wat er allemaal aan vragen van de hobbyisten bij ons allemaal die dag voorbij waren gekomen.
Regelmatig werden er dan al onderdelen opgeschreven, over gestelde vragen tijdens de beurs voor onze hobby, om die dan te gaan bestellen.
Rond 00.00 uur werd het dan tijd om naar bed te gaan.
In al die jaren ontzettend veel plezier en genoegen gehad van die blije en glimlachende gezichten als we weer een onderdeelprobleem hadden opgelost.

Vriendelijke groet,
Erwin Prummel
« Laatst bewerkt op: 17 juli 2021, 22:50:42 door Bert van Gelder »

Treintje_komt_zo

  • Offline Offline
  • Berichten: 48
Re: Modelspoorbeurs in Houten 17 juli 2021
« Reactie #92 Gepost op: 17 juli 2021, 21:25:40 »
Was geheel ingepakt, mondkapje en handschoentjes, op pad. Hoewel geheel, bewezen, gevaccineerd ga ik niet voor een risico. Zo loop ik al ruim een jaar supermarkt in en uit, dus waarom veranderen? Ik kan wel omgaan met wat extra warme handjes of warme lucht rond m'n mond.

Maar inderdaad heel vreemd om te zien dat er nog genoeg mensen zijn die zich totaal niets aantrekken van het verschijnsel "looprichting" en "toch wel wat afstand houden". Alles stond duidelijk aangegeven. En die ene meneer die zich zo voordrong terwijl ik aan het kijken was: die rochelhoest was om je te laten schrikken omdat ik het toch wel aso vond hoe u zich voor me drong vanuit rechts. 30 seconden later was ik weggeweest. Nu bleef ik nog 5 minuten langer staan  :-X

Helaas was waar ik naar zocht heel dun gezaaid en heb ik dus bij KleiNSpoor wat 1600-pimp spullen aangeschaft. Wat me wel opviel was dat de verhouding Marklin/non-Marklin 60/40% was. Normaal is dat wat meer 50/50%.

Ncio

KoosDeJong

  • Offline Offline
  • Berichten: 143
  • Nooit te oud om digitaal te ontdekken!
    • YouTube kanaal van Koos de Jong
Re: Modelspoorbeurs in Houten 17 juli 2021
« Reactie #93 Gepost op: 17 juli 2021, 22:08:20 »
Ik weet niet wat het was maar de A12 tussen Den Haag en Utrecht heeft me een half uur extra aan file gebracht. ;)
Om te parkeren was ik ook veel tijd kwijt.
Terug was de A12 bij Gouda ook weer geblokkeerd. >:(
Een sluiproute onder Gouda was even rampzalig, wegens een afgezette N-weg  :'(

Maar toch: na een jaar weer eens naar een beurs geweest!  (y)
Het aantal handelaren viel me best mee. Ik kwam zo kwart voor 12 (dus te laat) binnen en ik vond het qua bezoekers best druk.
Leuk was de heren van HCC!m een keer 'in het wild' te ontmoeten! :police:
Tot nu toe alleen op wazige webcam beelden gezien bij de internet club bijeenkomsten en Webinars. ;D

Een historisch moment was dat ik eindelijk mijn Expo horeca 10 stempel kaart kon inleveren en een kop koffie met een gevulde koek kon scoren. (y)
Daar heb ik dan ongeveer 2 jaar over gedaan!  :angel:
Dat is ongeveer de periode dat ik me echt weer met modelspoor bezig houd.

Op de beurs heb ik gevonden wat ik zocht: 4 Fleischmann Modellgleis wisselaandrijvingen tegen een redelijke prijs.

Na 15 uur ben ik weer vertrokken onder het genot van een soft ijsje! :-*

Tot slot: ik waardeer iedereen die dit dagje uit voor mij mogelijk maakt!  (y)

Gr Koos



2 rail analoog én digitaal, Koploper software, Digikeijs hardware, LocoNet, Fleischmann + Roco + Piko lok's op 'good old' Modellgleis 😁
De Avatar: mijn 1e trein was een blikken BUB V200. Nu een kunststof Roco en een oude luidruchtige gietijzeren Trix �

BaRo

  • Offline Offline
  • Berichten: 21
Re: Modelspoorbeurs in Houten 17 juli 2021
« Reactie #94 Gepost op: 17 juli 2021, 22:09:13 »
Prima georganiseerd. In deze omstandigheden was het heerlijk om weer eens te kunnen grasduinen tussen al het aangebodene. En weer eens wat onverwachts te kopen. 1,5 afstand bewaren is lastig, maar velen deden hun best. Volgende keer ben ik weer van de partij.

Forever Rocofan

  • Offline Offline
  • Berichten: 2394
Re: Modelspoorbeurs in Houten 17 juli 2021
« Reactie #95 Gepost op: 17 juli 2021, 23:12:53 »
@Diebahn ( Erwin ),

Wat ik bedoelde is dat een aantal kramen tussen zelfs tussen 14.30 en 14.45 al leeggehaald was en dat is niet tof op een beurs die tot 15.00 uur duurt.

Ik heb op de heenweg ook vertraging opgelopen op de A 12 en ben nog lang bezig geweest om binnen te komen.

Ik kon niet inloggen op de site van Hobma om bij " mijn bestellingen " mijn toegangscode tevoorschijn te toveren. Ook geen bevestigingsmail in mijn inbox of bij ongewenste mail. Dus met iemand van de organisatie mee en bij de infobalie het verhaal uitgelegd. Ik had 11 Juni al een kaartje gekocht. En dan zeggen ze daar doodleuk " oh, dat kan wel kloppen, de site is eind Juni veranderd en daardoor kunt u niet meer inloggen" Toen ik bijna ontplofte van ergenis mijn bankapp geopend en godzijdank stond daar de toegangscode bij. Ik had een kaartje voor 10.15 en kon net voor 11.00 naar binnen.

Dus eerst even af moeten koelen voor ik aan gezellig shoppen toe was. Uiteindelijk weinig gekocht.

Vriendelijke groet Ruud B.
Verzamelaar van NS treinen in rood, blauw, bruin, groen en geel. En ooit hiermee rijden over mijn zelfgebouwde station Blaak.

Die Bahn

  • Offline Offline
  • Berichten: 444
Re: Modelspoorbeurs in Houten 17 juli 2021
« Reactie #96 Gepost op: 18 juli 2021, 00:10:27 »
Ruud,
Dat ben ik ook met je eens.
Als  de beurs tot 15.00 uur is, dan hoort de deelnemer zich
daar ook aan te houden en niet eerder de tafel te ruimen.
Jammer dat je niet zonder problemen binnen kon komen.
Dan is eigenlijk de lol er al vanaf voordat je binnen bent.
Volgende beurs meer succes gewenst.
En als het kan wil ik ook eens in augustus als bezoeker rondneuzen
Vriendelijke groet,
Erwin Prummel.

Ben

  • Online Online
  • Berichten: 5762
Re: Modelspoorbeurs in Houten 17 juli 2021
« Reactie #97 Gepost op: 18 juli 2021, 05:57:37 »

Ook geen bevestigingsmail in mijn inbox of bij ongewenste mail. Dus met iemand van de organisatie mee en bij de infobalie het verhaal uitgelegd. Ik had 11 Juni al een kaartje gekocht.


Weet je Ruud: je hebt 5 weken de tijd gehad even met Hobma te bellen, telefoonnummer staat op de site. ;)

Gr, Ben.

Forever Rocofan

  • Offline Offline
  • Berichten: 2394
Re: Modelspoorbeurs in Houten 17 juli 2021
« Reactie #98 Gepost op: 18 juli 2021, 08:34:15 »
Hoi Ben,

Er stond dat bij " mijn bestellingen " mijn toegang zichtbaar was. En dat was ook zo tot ze de site veranderden. De dames bij de ingang begonnen gisteren over een bevestigingsmail en die had ik dus niet.

En ik heb geen vijf weken dagelijks ingelogd om te kijken of " mijn bestelling " nog zichtbaar was.

Dat ze bij de ingang namen en nummers op papieren lijsten moeten controleren is niet meer van deze tijd. Hobma heeft sinds de verkoop van de eerste kaartjes tussentijds het systeem aangepast. Dat is dus niet mijn fout.

« Laatst bewerkt op: 18 juli 2021, 08:40:54 door Forever Rocofan »
Verzamelaar van NS treinen in rood, blauw, bruin, groen en geel. En ooit hiermee rijden over mijn zelfgebouwde station Blaak.

JaJo

  • Offline Offline
  • Berichten: 11147
  • Spoor-0 & Spoor-1
    • Modeltreinbaan.nl
Re: Modelspoorbeurs in Houten 17 juli 2021
« Reactie #99 Gepost op: 18 juli 2021, 08:38:32 »
Mopperdemopper.........
Groet Jaap
Duits/NL, Spoor-0 en Spoor-1.Tijdperk II en III.
http://www.modeltreinbaan.nl

Ronaldk

  • Offline Offline
  • Berichten: 8641
    • Bouw Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam
Re: Modelspoorbeurs in Houten 17 juli 2021
« Reactie #100 Gepost op: 18 juli 2021, 09:20:52 »
@Forever RocoFan / Ruud: Het is allemaal goed gekomen. Je mocht naar binnen ... Je hebt rond mogen struinen Dus  (y) (y) Niet meer zo veel mopperen. Nergens voor nodig  :)
Zijn we aan het bouwen? Ja! We zijn aan het bouwen: Ronald’s nieuwe project: Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam!

Forever Rocofan

  • Offline Offline
  • Berichten: 2394
Re: Modelspoorbeurs in Houten 17 juli 2021
« Reactie #101 Gepost op: 18 juli 2021, 09:26:07 »
Ja joh,

Het was heel erg leuk. Ik ben nogal fan van wachten. Keer op keer vergeet ik dat je dit forum altijd alleen maar blij mag doen. Als iets tegen valt het liefst gewoon mondje houden.

Hoe kan ik mijn profiel verwijderen ?
Verzamelaar van NS treinen in rood, blauw, bruin, groen en geel. En ooit hiermee rijden over mijn zelfgebouwde station Blaak.

Simplex

  • Offline Offline
  • Berichten: 7176
Re: Modelspoorbeurs in Houten 17 juli 2021
« Reactie #102 Gepost op: 18 juli 2021, 09:30:22 »
Ruud, maak de volgende keer een
screenshot. Dan heb je iig de gegevens
op een foto in je telefoon. Heeft mij
ook al eens geholpen. En graag niet
'te blij' doen hoor, ook dat kan niet  ;)
Mvh Steef

Ronaldk

  • Offline Offline
  • Berichten: 8641
    • Bouw Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam
Re: Modelspoorbeurs in Houten 17 juli 2021
« Reactie #103 Gepost op: 18 juli 2021, 09:39:48 »
Keer op keer vergeet ik dat je dit forum altijd alleen maar blij mag doen. Als iets tegen valt het liefst gewoon mondje houden.

Je mag het rustig zeggen dat iets tegenvalt. Waarom niet? Alleen je geeft af op het feit dat je bijna niet binnen kwam. Dat is uiteindelijk goed gekomen.  (y) Het zou beroerder zijn dat je een "Testen Voor Toegang" nodig had en dan opeens "positief" blijkt te zijn ....  :)

Groet Ronald.
Zijn we aan het bouwen? Ja! We zijn aan het bouwen: Ronald’s nieuwe project: Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam!

MOVisser

  • Offline Offline
  • Berichten: 6130
    • Modelbouw in't algemeen. 3D printen etc..
Re: Modelspoorbeurs in Houten 17 juli 2021
« Reactie #104 Gepost op: 18 juli 2021, 09:52:13 »
Ik ben het er geheel mee eens.
als je als standhouder weet wat de eindtijd is dan zul je die moeten respecteren.

Ooit, ik zeg ooit, is er in de laatste minuut nog veel gekocht bij mij. dus.....

Ronald Visser
(blijheid is een gegeven goed, even van je afschudden ook....) (y)
Je kunt me vinden op diverse treinenbeurzen. Houten 30 maart sta ik er weer. Ook met N-schaal.