Doel:€250.00
Donaties:€260.00

Per saldo:€10.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 26-11-2021

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Update: baan in de tropen door Hans Grasmaijer
Vandaag om 03:05:31
Friskorn/Philotrain 6203 door roadster36
Vandaag om 02:47:13
NS modelbaan Hoekdam H0 door ArjanB
Vandaag om 01:07:23
Grote kleine treinen wedstrijd maar dan in Duitsland door 72sonett
Vandaag om 00:43:25
Decoderadvies gevraagd voor div. analoge locomotieven. door ArjanB
Vandaag om 00:16:22
Decoder programmeer apparaat door Ronald Halma
28 november 2021, 23:38:09
LTM-51 Garratt in messing, Spoor-0 door FritsT
28 november 2021, 23:36:15
Roco plastic lichtgeleiders vraag door RikM
28 november 2021, 23:17:32
Informatie gezocht: oud model NS 1200 ca. 1960, 'N.V. Modelspoorwegen' door janw
28 november 2021, 23:17:30
Welke weerstand heb ik nodig?? door MichielB
28 november 2021, 23:15:52
Jouef NS 1300 h0, verbouwing naar Tp III door janw
28 november 2021, 23:14:25
NCS 7/8 tot NS 61 62 Maffei lok in spoor 0 door FritsT
28 november 2021, 23:10:35
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door St00mboy
28 november 2021, 22:49:21
licht uit van loc bij stoppen door Chris Westerduin
28 november 2021, 22:42:48
NS vervangt uit voorzorg voorlopig DDZ treinen door laurent
28 november 2021, 22:12:02
LokSound 4 decoders, files verbeteren (voor Roco b.v. TEE RAm, NS2400, etc) door Robkop
28 november 2021, 22:11:34
Roßnitz door Modellbahnwagen
28 november 2021, 21:53:21
MB-module: "Charleroi Route de Mons" door Jan D
28 november 2021, 21:36:14
De Wadlander, een eilandbaan. door DJV
28 november 2021, 21:30:03
Automatische treinherkenning door VvKan
28 november 2021, 21:14:13
An der Zonengrenze door spoorijzer
28 november 2021, 21:11:11
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door DJV
28 november 2021, 21:09:18
EifelBurgenBahn door Noordernet
28 november 2021, 21:00:41
SGM; de laatste loodjes. Fotodraadje. door Floris
28 november 2021, 20:51:10
Heen, En en Weer door Jan D
28 november 2021, 20:44:00
Zoemende 'sluiting' op boosterovergang door spock
28 november 2021, 20:16:15
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door André 1976
28 november 2021, 20:12:36
Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan door Hans Reints
28 november 2021, 19:56:43
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door wob
28 november 2021, 19:51:23
Rondom Charlois door Alewijn
28 november 2021, 19:37:39
  

Auteur Topic: RET Fast Ferry naar Maasvlakte stopt!  (gelezen 623 keer)

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 11361
    • sleutelspoor
RET Fast Ferry naar Maasvlakte stopt!
« Gepost op: 07 oktober 2021, 09:06:15 »


Fast ferry DE NIEUWE PRINS aan het ponton in Hoek van Holland
Photo : Piet Sinke www.maasmondmaritime.com (c)

EBS gaat per 1 januari 2022 het busvervoer verzorgen naar en van de Maasvlakte. Daarmee komt een einde aan het personenvervoer van de Fast Ferry van de RET. EBS zal het vervoer over land gaan verzorgen tussen metrostation Vlaardingen Oost en een drietal vaste halteplaatsen aan de Antarcticaweg en in de Pistoolhaven op de Maasvlakte elk half uur in de spits en sluit daarbij aan op de bestaande Maasvlakte-hopper. Het is ook mogelijk om in Brielle op- en uit te stappen. Het is vraagafhankelijk vervoer: reizigers dienen zich van tevoren te melden. EBS zal niet in het weekend rijden. De totale reistijd is, met uitzondering van de directe omgeving van Hoek van Holland, vergelijkbaar of beter dan de huidige reistijd met de Fast Ferry. Dit alternatief biedt ook de potentie om nieuwe locaties op de Maasvlakte aan te doen. Daarnaast is het vervoer over land bijna de helft goedkoper dan varen tussen Hoek van Holland en Transferium Maasvlakte. Bron : Dagblad 010 De


« Laatst bewerkt op: 07 oktober 2021, 09:23:00 door Bert van Gelder »
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 20080
Re: RET Fast Ferry naar Maasvlakte stopt !
« Reactie #1 Gepost op: 07 oktober 2021, 09:20:03 »
Ah jammer.
Het zal wel doelmatiger zijn. Maar het is een leuk vaartochtje naar Futureland en Rozenburg, langs de kranen en de zeehondenkolonie op het strand van de strategische oliereserve.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 11361
    • sleutelspoor
Re: RET Fast Ferry naar Maasvlakte stopt!
« Reactie #2 Gepost op: 12 oktober 2021, 10:43:58 »
Mogelijk komt er toch nog een bootverbinding tussen Hoek van Holland en Maasvlakte

Een deel van de gemeenteraad van Rotterdam wil dat er snel onderzocht wordt of er toch nog een waterverbinding van Hoek van Holland naar de Maasvlakte kan blijven. Verleden week werd bekend dat de Fast Ferry, die nu vaart op de Nieuwe Waterweg, per 1 januari verdwijnt en vervangen wordt door een busverbinding. Dat heeft in Hoek van Holland veel kritiek opgeleverd. De Fast Ferry werd in 2008 in het leven geroepen voor het vervoer van en naar de Berghaven in Hoek van Holland. De boot voor fietsers en voetgangers vaart op werkdagen één keer per uur en op zaterdag en zondag zes keer per dag. De gemeente Rotterdam was sinds 2019 bezig om een nieuwe exploitant te vinden voor de Fast Ferry. Twee openbare aanbestedingen hebben volgens wethouder Judith Bokhove niets opgeleverd.' Een slechte zaak voor Hoek van Holland' Een meerderheid van de Rotterdamse gemeenteraad vindt het een slechte zaak dat deze vorm van vervoer in Hoek van Holland verdwijnt. Juist omdat de Fast Ferry veel gebruikt wordt door recreanten en toeristen. Zo'n 75 procent van de 60 duizend gebruikers reist niet voor woon- en werkverkeer. "Zoals een gebiedscommissielid in Hoek van Holland ook al zegt: ze begrijpen het niet in Rotterdam. Ze willen van ons (Hoek van Holland) een vier seizoenen badplaats maken. We hebben hier een hele populaire Fast Ferry die dat voor een deel kan verzorgen en dan wordt 'ie de nek omgedraaid." "Kennelijk lukt het ons dus niet om het vervoer over water succesvol in stand te houden en ook breed toegankelijk te houden voor de mensen in de Rijnmond. We vragen ons na het schrappen van de Fast Ferry naar de Maasvlakte wel af of er goed gesproken is met de bewoners in Hoek van Holland. Zij lijken toch boven al de dupe te zijn van dit besluit." Bart van Drunen van Leefbaar Rotterdam verwees ook naar de situatie voor de bewoners op Heijplaat, die hun fiets niet meer mee kunnen nemen bij vervoer over water. De waterbus wordt vervangen door de kleinere watertaxi's. "Die mensen zijn daar gaan wonen omdat je daar zo’n geweldige verbinding hebt om met je fiets naar het centrum te gaan. Ze hoeven dan niet met de auto naar de stad. Volgens mij kunnen we hier wel de conclusie trekken dat iedereen dat een goed idee vindt", zegt Van Drunen. "Wat er nu dus dadelijk gebeurt is dat ze naar Schiedam gaan en dan maar deelscooters moeten gebruiken. Hoe je het ook wendt of keert; voor Rotterdammers is dit gewoon een hele slechte ontwikkeling", aldus het raadslid van Leefbaar Rotterdam. De Verkeerswethouder zegt dat het vervoer over water super belangrijk is. Het is een aanvulling van het OV-netwerk en een alternatief voor gebieden die moeilijk te ontsluiten zijn. Bijvoorbeeld de Maasvlakte, waar je nu nog moeilijk kan komen. Maar als straks de Blankenburgtunnel er is, dan is de ontsluiting ineens veel beter. Dat betekent dat het vervoer over water waarschijnlijk minder zal worden. Volgens de wedhouder waren er bij de aanbesteding voor een nieuw contract geen marktpartijen die voldoende toekomstperspectief zagen in zo’n bootverbinding. Daarom is er nu gekozen voor een busverbinding met ingang van het nieuwe jaar. De wedhouder zegt dat de nieuwe bus voor forenzen veel voordelen heeft. De verbinding wordt snel en de frequentie van het aantal ritten gaat ook omhoog. Als straks de Blankenbrugtunnel er ligt, dan zal dat nog verder toenemen en kunnen ook meer bedrijven op de Maasvlakte op de verbinding aangesloten worden. Belangrijk is ook dat een busverbinding uiteindelijk veel goedkoper is. Die nieuwe bus is er dus voornamelijk voor het woon- en werkverkeer. Voor de toeristenstroom van Hoek van Holland naar de Maasvlakte wil het stadsbestuur samen met het Havenbedrijf kijken of daar toch een bootverbinding kan komen. Daar is geld voor, maar hoeveel precies kon de wethouder niet zeggen. Het wordt dan geen reguliere dienstregeling voor de hele dag en mogelijk worden de kaartjes ook iets duurder. De raad stelt voor om nog vóór 1 januari naar dit voorstel te kijken. Als het allemaal lukt, dan kan die waterverbinding naar de Maasvlakte snel van start gaan. De raad vroeg zich in het debat ook al of de RET dat watervervoer eventueel zou kunnen doen. Dat bedrijf heeft nu al een schip en personeel en dat zou dat veel kosten kunnen besparen. Ook willen enkele raadsleden weten hoe de gesprekken met de RET zijn geweest. Het vervoersbedrijf heeft gezegd verrast te zijn door het besluit om er een busverbinding van te maken. "De RET was nog over het contract in gesprek en is niet officieel geïnformeerd over de beëindiging", was dit weekend de reactie van een woordvoerder. Wethouder Bokhove heeft gezegd dat twee jaar geleden al het contract per 2022 is beëindigd. Bron : WOS
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.