Ik denk dat museummaterieel meestal voorzien is van knorr-remkranen, dat zal vervangen moeten worden door remkranen met atb contacten
Dit is ook een van de redenen waarom de 1250 van acts niet meer gebruikt wordt. Zijn atb voldoet ook niet meer.
Sikken en 600en hebben nooit ATB gehad, en zullen dat niet krijgen want hun snelheid ligt daar gewoon te laag voor.en sikken mogen daarnaast niet eens op de hoofdbaan komen.
Ik kwam dit net tegen op de site van Telegraaf:http://www.telegraaf.nl/binnenland/3501345/_Kamer_op_de_bres_voor_stoomtreinen__.html?p=37,1Overigens grappig dat de stichting Historisch Streekvervoer Achterhoek aan de noodfluit trok.. Over de ZLSM wordt niet gesproken, maar dit klinkt in ieder geval goed!
Overigens, geldt de ontheffing voor ZSLM voor het Simpelveld -Valkenburg ook voor hun lmt 248, zodat wellicht we op dit deel van de hoofdbaan toch ooit misschien nog eens een Sik mogen begroeten?
Ik heb ergens opgevangen dat de 1200'en nog een oude ATB-versie hebben die niet overweg / aagepast kan worden voor de ATB VV die nu op diverse gevaarpunten wordt ingevoerd. Maar ergens is dat vreemd, want dat zou betekenen dat museumlocs met die ATB-versie ook niet meer zouden mogen rijden?Maar afgezien daarvan geldt natuurlijk dat locs van ruim 55 jaar oud wel redelijk afgereden zijn. Belangrijkste daarbij is dat je op een gegeven moment tegen hoge onderhouds- / herstelkosten aan loopt.