Zal het verschil van kleur daadwerkelijk verschil maken in het zien of niet zien aankomen van de trein?Ik begrijp dat een AHOB plaatsen ontzettend duur is, maar is een oude AKI, met bijvoorbeeld alleen knipperlicht of iets dergelijks goedkoper om te implementeren?
Ik begreep dat die er wel was
De boer in het fimpje zegt dat hij met zwaar materieel 10 - 15 seconden nodig heeft om de overweg te passeren. Ik denk dan dat dat toch ruim voldoende is als je goed uit je doppen kijkt?
Je bekijkt zeker weinig foto's van treinen?
....Zou zo'n overstekende boer niks kunnen met de actuele spoorkaart op zijn mobiele telefoon?
Zou zo'n overstekende boer niks kunnen met de actuele spoorkaart op zijn mobiele telefoon? Nadeel is alleen dat goederentreinen daarop niet zichtbaar zijn.
Stoppen voor de overweg, kijken, optrekken en oversteken: je hebt voor de passage alleen al zo'n 600 m zicht nodig, plus het waarnemen, zit je zo aan de 750 m. Dat is er lang niet overal.
Verder valt me op dat veel van die oversteken een kattenrug vertonen. Dat kost snelheid en het vergroot de kans dat je blijft steken met de dumpkar.