Doel:€250.00
Donaties:€130.00

Per saldo:€-120.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 24-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 22:54:44
NS 6000 (in schaal 0) door FritsT
Vandaag om 22:52:21
Oude metalen trafo's gebruiken....... door bask185
Vandaag om 22:11:18
Rheinburg, TP V/VI door Chris Westerduin
Vandaag om 22:10:56
Raadplaatje door Arjen52
Vandaag om 22:09:50
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 22:07:08
Bahnbetriebswerk "Altendorf" door wob
Vandaag om 21:58:57
firm ware voor 3 D printer door jerrytrein
Vandaag om 21:17:24
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door bigboynl
Vandaag om 21:15:26
Bruikbare etsplaten voor NS4000 en NS4700 tenders, en NS slijptrein? door orientexpress
Vandaag om 21:11:47
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Biessendorf
Vandaag om 21:02:48
Schrootplaats door 741230
Vandaag om 20:38:38
RhB H0m, Albulisch door Overlast
Vandaag om 20:21:53
Bauarbeiten im gange door 741230
Vandaag om 20:09:36
Bouw NS C 8605, BC 6012 en C 6820 door prutser
Vandaag om 19:57:45
Motorpost ombouwen ? door hmmglaser
Vandaag om 19:55:38
Bouw van postrijtuig P 7911-7920 (plan C) van FRIE door Rob Bennis
Vandaag om 19:54:05
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen door orientexpress
Vandaag om 19:29:26
19 Toen door defender
Vandaag om 19:22:04
Laag-Baarlo door Mark Lin
Vandaag om 19:02:20
Les Billards du Vivarais door Hans1963
Vandaag om 17:51:03
Gewoon wat busfoto's door Joost O
Vandaag om 17:47:03
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Keska
Vandaag om 17:39:07
Piko lok digitaal rijdt direct weg door Ronaldk
Vandaag om 17:15:48
Kortsluiting bij wissels door Voske
Vandaag om 16:57:37
Meedhuizen in H0 door Scratchbuilt
Vandaag om 16:31:17
diorama, voor lange treinen. door FritsT
Vandaag om 16:29:17
Amerikaanse "old timer" rijtuigen in spoor 1 door sncf231e
Vandaag om 15:37:10
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
Vandaag om 15:29:26
"Nederlandse" modellen door spoorijzer
Vandaag om 15:14:16
  

Auteur Topic: Kleinbottwar in spoor 1  (gelezen 6605 keer)

frederik19630

  • Offline Offline
  • Berichten: 766
Re: Kleinbottwar in spoor 1
« Reactie #30 Gepost op: 06 januari 2023, 18:24:59 »
de andere kant van het haltegebouw moet een overweg worden, zie 4.36 in dit stukje nostalgie:

https://www.youtube.com/watch?v=b_uO6C0p6vk

@Wim, ik had al bij Zapf geklikt, maar kon niet direkt iets vinden wat er goed op leek, maar ik blijf de ogen openhouden

Fred
bezig met de aansluiting van het smalspoor aan de grote wereld te bouwen

http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,38643.msg646458.html

becasse

  • Offline Offline
  • Berichten: 968
  • http://becasse-weathering.blogspot.nl/
Re: Kleinbottwar in spoor 1
« Reactie #31 Gepost op: 12 januari 2023, 20:59:03 »
Ha Fred,

Als je iets specifieks nodig hebt maakt Joachim Zapf dat met alle liefde voor je.
Hoef je alleen maar de afmetingen door te geven en presto!

Michiel
Waar gaan we heen voor spoor 1?
http://becasse-weathering.blogspot.nl/

frederik19630

  • Offline Offline
  • Berichten: 766
Re: Kleinbottwar in spoor 1
« Reactie #32 Gepost op: 12 januari 2023, 21:00:33 »
Dank Michiel, waardevolle tip!

Fred
bezig met de aansluiting van het smalspoor aan de grote wereld te bouwen

http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,38643.msg646458.html

frederik19630

  • Offline Offline
  • Berichten: 766
Re: Kleinbottwar in spoor 1
« Reactie #33 Gepost op: 26 november 2023, 17:03:01 »
We naderen de kerstvakantie weer, maar zelfs daarvoor is al de nodige voortgang te melden.
Het zal de inspiratie van Maarn geweest zijn. Op de twee beschikbare bakken liggen de rails vast, de
bakken staan op demontabele poten (1.10 meter als hoogte gekozen).

Alle rails gespoten, maar het tweede potje roestkleur van Wenz was wel wat donkerder, dus het kan
in het geheel nog een keer. Het moest sowiso nog vanwege wat missende bielzen en zo.

Inmiddels de gaten tussen de rails (die liggen op 6mm multiplex) vullen met xps plaat. Het ziet er inmiddels zo uit,
er komt nog 1 3mm laag op, dan zit het tot halverwege de bielzen.

het doorgaande spoor:



vanaf de laadplaats:



Het rijdend krijgen begint in de buurt te komen, daarvoor moet er een centrale komen. Ik heb geen idee of de spoor
1e lokomotieven zo stroomhongerig zijn dat er een hele stevige moet komen. Ergens denk ik dat de 3A van de Yamorc
van Karst best wel genoeg is, hard gereden wordt er sowiso niet. Als iemand advies heeft hoor ik dat graag.
Daarmee komt dan ook het werkje van de servos voor de wissels in beeld.

Inmiddels ook bedacht dat het rondje dat ik eerst in gedachte had voor rij-bedrijf niet nodig is. Een fiddle yard aan 1 kant is
genoeg, dan met een tweede lok de boel omzetten voor het stationnetje langs. Genoeg gedoe voor zo'n halte.

Fred


bezig met de aansluiting van het smalspoor aan de grote wereld te bouwen

http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,38643.msg646458.html