Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Zee. Land. door AB 7216
Vandaag om 10:05:01
Schneidersein door W.Broere
Vandaag om 10:04:53
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 10:02:34
Perronhoogte TP3 door Rob Ellerman
Vandaag om 10:00:51
US diorama in H0 door MOVisser
Vandaag om 09:58:15
On traXS 15 t/m 17 maart Spoorwegmuseum Utrecht door MOVisser
Vandaag om 09:56:58
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 09:52:10
01TREFF 2024, 26&27 OKTOBER door sncf231e
Vandaag om 09:49:28
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Wim Vink
Vandaag om 09:36:22
Foto's gevraagd Den Haag CS, oude toestand door Pauldg
Vandaag om 09:22:33
Handmatige bediening van wissels d.m.v. stangen door spoorijzer
Vandaag om 09:04:33
Vraag over 20 voets container met vlakke zijwanden door henk
Vandaag om 09:02:16
Modelbaan Beltheim. door Hans GJ
Vandaag om 08:39:25
De spoorhaven van Zuidbarge. door mass am see
Vandaag om 08:25:21
BR 44 1263 UK Mit Borsig versuchs Wannentender 2'2'T 34. door Basilicum
Vandaag om 08:12:20
De Hondsrugbaan door mass am see
Vandaag om 08:07:49
Mijn Ned. N. Spoorbaan ''Echthoven'' door NS264
Vandaag om 07:49:38
Geluid NS Mat'46 vs NS Mat'54 door Thom
Vandaag om 02:40:57
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 00:54:59
Bouw Bührtal III door Schachbrett
Vandaag om 00:36:33
NS/32 door RK
18 maart 2024, 23:49:38
Ijzeren Rijn: militair transport door ijzeren rijn
18 maart 2024, 23:03:28
Kranenberg, een exercitie in code 70 door wob
18 maart 2024, 22:14:45
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
18 maart 2024, 22:07:31
Loconet over TCP/IP door bask185
18 maart 2024, 22:00:49
bezetmelder aantal lengte en treinstellen door Bobos
18 maart 2024, 21:36:41
Les Billards du Vivarais door Hans1963
18 maart 2024, 21:36:19
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Frank 123
18 maart 2024, 21:34:50
Resetten decoder via Twin Center Fleischmann door Pieter Bregman
18 maart 2024, 21:33:18
Digikeijs DR80010 door TBBW
18 maart 2024, 20:03:37
  

Auteur Topic: Service Roco, voor kleine reparatie MultiMaus  (gelezen 3867 keer)

trabiarie

  • Offline Offline
  • Berichten: 232
Service Roco, voor kleine reparatie MultiMaus
« Gepost op: 20 januari 2021, 13:34:56 »
Hallo Allemaal

Had een probleem met mijn Roco muizen , de nulstelling was niet meer voelbaar aan de draaiknop. ( Bij èèn helemaal niet meer en bij de ander heel ligt)
Had de muizen uit elkaar genomen , (schroefje wat in de achterkant in het ophang gedeelte zit eruit draaien , muis aan de bovenkant met een kleine schroevendraaier van elkaar los klikken , en dan de achterkant naar onderen schuiven uit twee nokjes aan de onderkant.) en het euvel gevonden , het meeneem gedeelte was zover naar boven verbogen , dat het niet meer over de verhoging op het huis aansloot. Dit moet in een kuiltje vallen na een verhoging te zijn gepasseerd. (Het meeneem gedeelte voor de potmeter ,welke op de printplaat zit , kun je er zo afhalen , zit met 3 nokjes geklikt en kan er maar op èèn manier op . Daarna de schroef in de midden los en je kunt hem van de draaiknop halen) . Dit heb ik verholpen door het uiteinde van het meenemer gedeelte warm te maken en naar beneden te buigen. Dit was bij èèn goed gelukt , echter bij de 2 e muis brak het lipje af . Dit heb ik  met de soldeerbout en een stukje plastic uit een bouwdoos van Faller er weer aangesmolten en een beetje versterkt met seconde lijm . Ook heb ik een mail naar Roco gestuurd en kreeg deze mail terug ( in het Nederlands) : ( nadat ik na een eerste mail gevraagd werd om hier een foto van op te sturen)
Citaat
Goede avond,
dank u voor uw e-mail met de fotos
Uit goede wil  kunnen we een enkele onderdeel (overnemer/ Mitnehmer) gratis sturen.
Helaas is dit onderdeel niet apart verkrijgbaar.
Wij hopen u te hebben geholpen met ons antwoord en wensen u veel plezier met uw hobby, de modelspoorbaan.
________________________________________________________________________________
Customer Service
Roco & Fleischmann Customer Service

ROCO | FLEISCHMANN
Modelleisenbahn GmbH

Plainbachstrasse 4
5101 Bergheim
Austria

Hotline D-A-CH | Phone: 00800 57626000
Hotline International | Phone: +43 820 200 668
www.moba.cc
Legal Information: Imprint | Dataprivacy
 19.01.2021 16:33 (Europe/Vienna) - Arie Leibbrand schrieb:
 Hallo danke fur deine antwort
 
Bei deze send ich dir die bilder von das teil .
Wenn es geht wolte ich gerne 2 von diese . Ich hab 2 mause und bei beide ist die nul stellung sehr leicht
und die andere hat keine nul mehr 'das hat ich behoben durch warm machen und ein bischel nach unter bogen.
vrg Grüße  Arie Leibbrand

Bij deze zal ik ook de foto's hier posten misschien dat iemand er zijn voordeel mee kan doen , of het euvel zo verhelpen want ik vond het lastig zo, of ook een mail naar roco sturen . Ik vind het in ieder geval top service .




Op de tweede foto is goed te zien dat ik het lipje er weer op gesmolten heb (pas op dat het wel gelijk blijft met de bovenkant en niet uitsteekt) . Ook is het meeneem gedeelte voor de potmeter te zien  dit ligt naast de muis , op het huis is de verhoging te zien waar dit lipje overheen draait en in het midden door een kuiltje in de nulstand blijft. Ik wacht nu af wanneer de onderdeeltjes binnen komen en bewaar deze als reserve. Ook zal ik een mail sturen of het geen idee is om deze delen in het programma op te nemen omdat ongetwijfeld hier meer mensen tegenaan lopen. Ik heb ook een wlan maus  die is nog prima in orde maar ik denk dat die er precies zo uitziet van binnen .
vr groet Arie
« Laatst bewerkt op: 20 januari 2021, 15:42:31 door Bert van Gelder. Reden: Titel, en quote gemaakt. »

Jan-Peter

  • Offline Offline
  • Berichten: 2274
  • Bnlx treinendokter.
Re: Service Roco
« Reactie #1 Gepost op: 20 januari 2021, 13:45:28 »
Ik ben, denk ik, een beetje blond, maar;

Roco geeft aan dat het onderdeel niet meer leverbaar is, en ook niet uit serviceoogpunt gratis kan worden toegestuurd.

Natuurlijk kan het berichtje hier, ook als een sarcastische sneer richting Roco worden gezien; gelukt....

Ik betwijfel dus dat er een pakketje uit Oostenrijk komt, maar wel grappig om te zien wat er aan de binnenkant van de Roco muis zit.


Jan-Peter
« Laatst bewerkt op: 20 januari 2021, 14:00:03 door Jan-Peter »
10* Dig. HO 3Rail ,HOe DB/OBB IV/V, Maritieme thema's.

Duoblock

  • Offline Offline
  • Berichten: 151
Re: Service Roco
« Reactie #2 Gepost op: 20 januari 2021, 13:55:18 »
Volgens mij schrijft Roco dat Arie slechts een "Mitnehmer" zal gaan bekommen doch?
En nu alle muizenbezitters in NL massaal het mailtje van Arie copy-pasten en naar Roco sturen  ;D

Jan-Peter

  • Offline Offline
  • Berichten: 2274
  • Bnlx treinendokter.
Re: Service Roco
« Reactie #3 Gepost op: 20 januari 2021, 13:58:58 »
Ja, inderdaad, verkeerd gelezen.

Sorry.

Jan-Peter
10* Dig. HO 3Rail ,HOe DB/OBB IV/V, Maritieme thema's.

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 21624
Re: Service Roco
« Reactie #4 Gepost op: 20 januari 2021, 13:59:22 »
Ja, ik lees eruit dat het onderdeel niet los is te bestellen (dat is ook nooit zo geweest), maar dat Roco er uit coulance eentje zal sturen.
Is overigens een bekend euvel van de Multimaus. Arie  zal wel de zoveelste zijn en dit is kennelijk het beleid.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

trabiarie

  • Offline Offline
  • Berichten: 232
Re: Service Roco
« Reactie #5 Gepost op: 20 januari 2021, 14:59:36 »
Hallo
Ik heb ze ook nog een mail gestuurd of het een optie is om deze meenemer in het programma op te nemen , tot nog toe geen bericht.
Ja ze sturen er een op , (of twee dat is door het vertaal programma mij onduidelijk) ik had er om twee gevraagd .
Tot nog toe doen mijn muizen het weer goed alleen hoelang met deze reparatie. degene die niet gebroken is en ik kon verbuigen zal het wel langer houden , maar dan heb ik voor de andere een reserve onderdeel.
Zou dit onderdeel te printen zijn ? en zou dat zomaar mogen?
vr groet Arie

trabiarie

  • Offline Offline
  • Berichten: 232
Re: Service Roco
« Reactie #6 Gepost op: 20 januari 2021, 15:30:48 »
Zojuist mailtje terug gehad :

Citaat
Beste klant,

Dank u voor uw antwoord. We hebben dit doorgegeven aan de relevante afdelingen, maar kunnen nog geen definitieve oplossing bieden.

Tot die tijd kunt u, als dit blijft gebeuren, alleen proberen de schroef iets aan te draaien om de contactdruk te verhogen. Het is ook noodzakelijk om na te gaan in hoeverre de inkeping in de behuizing aanwezig is.
 
Wij hopen u te hebben geholpen met ons antwoord en wensen u veel plezier met uw hobby, de modelspoorbaan.

Met vriendelijke groet
________________________________________________________________________________
Customer Service
Roco & Fleischmann Customer Service

ROCO | FLEISCHMANN
Modelleisenbahn GmbH

Plainbachstrasse 4
5101 Bergheim
Austria

Hotline D-A-CH | Phone: 00800 57626000
Hotline International | Phone: +43 820 200 668
www.moba.cc

wordt dus vervolgd , schroef zit overigens vast en inkeping is in orde , wat gebeurt is door het vele draaien dat het uitstekend deel naar achteren buigt. Ik bedenk net dat het ook iets kan helpen als ik iets van de stift die in de draaiknop gaat afvijl zodat hij wat dieper naar het huis komt te liggen. De meenemer voor de potmeter is lang genoeg die steekt daardoor heen , en het gaat maar om 1 of 2  tiende mm denk ik.
« Laatst bewerkt op: 20 januari 2021, 15:40:41 door Bert van Gelder. Reden: Quote gemaakt »

Bouwer

  • Offline Offline
  • Berichten: 395
Re: Service Roco, voor kleine reparatie MultiMaus
« Reactie #7 Gepost op: 20 januari 2021, 16:11:15 »
Hoi Arie,
Wil jij een foto van de voor en achterzijde van de printplaat posten, ik heb namelijk hetzelfde probleem met 1 van mijn 2 Wlan muizen, ik krijg alleen de printplaat niet los op de plaats waar de draaiknop zit, ik denk dat het binnenwerk verschilt.

Bedankt voor de te nemen moeite.
Met vriendelijke groet, Jan.

TT-baan "Klingenberg"  https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=61652.0

trabiarie

  • Offline Offline
  • Berichten: 232
Re: Service Roco, voor kleine reparatie MultiMaus
« Reactie #8 Gepost op: 20 januari 2021, 18:26:00 »
Hallo J Brouwer
Hierbij de foto's , je moet de printplaat wel tussen de afstand ribben in het bovenstuk uit halen misschien zit hij daar een beetje klem tussen.
Ik heb voorzichtig aan de draad aansluiting de print naar boven gewipt.






De printplaat zit in het gedeelte waar de toetsen zitten geklemd . Ik heb 2 muizen open gehad en zijn beide hetzelfde .
Misschien zit hij klem bovenin  of de meenemer in de potmeter. de printplaat zal iets anders zijn omdat in uw muis een ontvangst en zend
gedeelte zit, zit er geen schroefje in het batterij compartiment wat de plaat vasthoud ?
vr groet Arie
« Laatst bewerkt op: 20 januari 2021, 21:14:50 door Reinout van Rees. Reden: url tag gerepareerd »

Leen Stolk

  • Offline Offline
  • Berichten: 347
Re: Service Roco, voor kleine reparatie MultiMaus
« Reactie #9 Gepost op: 20 januari 2021, 20:41:03 »
Ik heb de stift inderdaad afgevijld werkt prima, al jaren geen probleem meer mee.
Karweitje van niets.
Groet Leen.

trabiarie

  • Offline Offline
  • Berichten: 232
Re: Service Roco, voor kleine reparatie MultiMaus
« Reactie #10 Gepost op: 21 januari 2021, 08:51:02 »
Hallo Leen
Bedankt voor het bericht , ik had daar later ook over zitten denken weet nu dat het kan .
Ga dit de volgende keer dat het weer gebeurt ook doen , ook had ik een beetje vet op de beide aanloop
kanten van de verhoging gedaan.
vr groet Arie

Bouwer

  • Offline Offline
  • Berichten: 395
Re: Service Roco, voor kleine reparatie MultiMaus
« Reactie #11 Gepost op: 21 januari 2021, 09:51:53 »
Hallo Arie,
Bedankt voor het plaatsen van de foto’s, heb nu een idee hoe e.e.a. in elkaar zit en ga er mee aan de slag.
Met vriendelijke groet, Jan.

TT-baan "Klingenberg"  https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=61652.0

Bouwer

  • Offline Offline
  • Berichten: 395
Re: Service Roco, voor kleine reparatie MultiMaus
« Reactie #12 Gepost op: 21 januari 2021, 14:23:58 »
Hallo allen,
Het probleem is door mij als volgt opgelost, ik heb van asje van de knop (zie foto) iets afgevijld waardoor het nokje weer dieper komt te liggen en alles werkt weer zoals het hoort, echter Roco moet het onderdeel met het nokje los leverbaar maken want na onderzoek blijkt dat het nokje wel erg snel slijt (zie foto)




Om toch minder slijtage te hebben op het nokje heb ik er een likje vet opgedaan

Met vriendelijke groet, Jan.

TT-baan "Klingenberg"  https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=61652.0

trabiarie

  • Offline Offline
  • Berichten: 232
Re: Service Roco, voor kleine reparatie MultiMaus
« Reactie #13 Gepost op: 21 januari 2021, 18:28:28 »
Hallo Jan Brouwer

Kon je nu de printplaat er wel uitkrijgen , of moest er nog iets speciaals losgedraaid worden?
ik heb ook een wlan muis dus als het daarbij gebeurt heb ik alvast een idee hoe te demonteren.
Mooi dat het gelukt is , ik vond het erg lastig zonder duidelijk voelbare nul stelling
vr groet Arie

Bouwer

  • Offline Offline
  • Berichten: 395
Re: Service Roco, voor kleine reparatie MultiMaus
« Reactie #14 Gepost op: 21 januari 2021, 20:54:46 »
Hoi Arie,
De printplaat zat een beetje vast met het asje in de potmeter, maar door voorzichtig aan beide zijkanten licht te wrikken kwam hij los, verder zit hij niet vast, bij het monteren heb ik een heel klein beetje vet aan het asje gesmeerd en gaat de printplaat nu makkelijk eruit en er weer in. Hierbij nog een foto van het binnenwerk.



De nulstelling is nu weer goed voelbaar en op het nokje heb ik een klein beetje vet gedaan want de slijtage van kunststof op kunststof gaat snel, afvijlen van de knop zoals getoond op foto is maar heel weinig en heb ik gedaan met een heel klein zoetvijltje.

Als je nog vragen hebt, laat maar weten, groeten Jan.
Met vriendelijke groet, Jan.

TT-baan "Klingenberg"  https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=61652.0