Je hebt helemaal gelijk.Ik heb e.e.a. nog even nagezocht in diverse bronnen en kom dan tot het volgende:Geblokte 1e klasse streep tussen 11-80 en 12-82.R4 Revisie 11-86 tot begin 1989Elektrische koersrollen2 delige schuiframen met getint glasKleine ramen in de cabinedeurEen 2 bij de 2e klasseRegengoten verwijderd en grijze dak iets naar beneden doorgetrokkenPneumatische ruitenwisser rechter bijrijderVanaf ongeveer 1995 gele BH'sVanaf 06-1996 gele hoekruiten
....in mijn beleving / herinnering heeft Plan V 1,2 en 3 nooit een electrische- / pneumatische- / automatische ruitenwisser gehad. (Rechts)Tot nog toe heeft google mij daarin niet tegen gesproken.Anders gezegd; ik heb nog geen afbeelding kunnen vinden van een stel uit genoemde serie die het wel heeft.Zelfs de Bk (ex)424 in Plan T 528 had het nietMvgSander.
....in mijn beleving / herinnering heeft Plan V 1,2 en 3 nooit een electrische- / pneumatische- / automatische ruitenwisser gehad. (Rechts)Tot nog toe heeft google mij daarin niet tegen gesproken.MvgSander.
Ach, op mijn baan regent het als het goed is nooit , 😂 hahaTjee, we hebben wel een dingetje, van klinknagels tellen naar type ruitenwisser aandrijving...Is de sound van de ruitenwisser ook toegevoegd, want dat maakt nogal een verschil, handmatig hoor je de machinist met spierballen keihard eye of the tiger zingen, elektrisch hoor je denk ik niets want aandrijfmotor van de trein overstemd het geluid , en pneumatisch gaat de compressor draaien ....Wat leuk allemaal https://youtu.be/M8-tM3eZtNo
Vergeet niet de ventilatiesleuven in de zwenkzwaai-deuren. Jeroen