Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

01TREFF 2024, 26&27 OKTOBER door sncf231e
Vandaag om 09:49:28
Zee. Land. door BartvD
Vandaag om 09:47:29
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Wim Vink
Vandaag om 09:36:22
On traXS 15 t/m 17 maart Spoorwegmuseum Utrecht door Martin Welberg
Vandaag om 09:29:33
Foto's gevraagd Den Haag CS, oude toestand door Pauldg
Vandaag om 09:22:33
Handmatige bediening van wissels d.m.v. stangen door spoorijzer
Vandaag om 09:04:33
Vraag over 20 voets container met vlakke zijwanden door henk
Vandaag om 09:02:16
Modelbaan Beltheim. door Hans GJ
Vandaag om 08:39:25
Perronhoogte TP3 door Ronaldk
Vandaag om 08:36:50
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 08:31:57
Bahnstrecke 5867 door Wim Vink
Vandaag om 08:29:34
De spoorhaven van Zuidbarge. door mass am see
Vandaag om 08:25:21
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 08:18:33
BR 44 1263 UK Mit Borsig versuchs Wannentender 2'2'T 34. door Basilicum
Vandaag om 08:12:20
De Hondsrugbaan door mass am see
Vandaag om 08:07:49
Mijn Ned. N. Spoorbaan ''Echthoven'' door NS264
Vandaag om 07:49:38
Geluid NS Mat'46 vs NS Mat'54 door Thom
Vandaag om 02:40:57
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 00:54:59
Bouw Bührtal III door Schachbrett
Vandaag om 00:36:33
Schneidersein door MartinRT
Vandaag om 00:00:05
NS/32 door RK
18 maart 2024, 23:49:38
Ijzeren Rijn: militair transport door ijzeren rijn
18 maart 2024, 23:03:28
Kranenberg, een exercitie in code 70 door wob
18 maart 2024, 22:14:45
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
18 maart 2024, 22:07:31
Loconet over TCP/IP door bask185
18 maart 2024, 22:00:49
bezetmelder aantal lengte en treinstellen door Bobos
18 maart 2024, 21:36:41
Les Billards du Vivarais door Hans1963
18 maart 2024, 21:36:19
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Frank 123
18 maart 2024, 21:34:50
Resetten decoder via Twin Center Fleischmann door Pieter Bregman
18 maart 2024, 21:33:18
Digikeijs DR80010 door TBBW
18 maart 2024, 20:03:37
  

Auteur Topic: Drukke spoorlijn Den Dolder?  (gelezen 6083 keer)

Dwergsein

  • Offline Offline
  • Berichten: 709
Re: Drukke spoorlijn Den Dolder?
« Reactie #15 Gepost op: 10 januari 2021, 17:11:22 »
@dwergsein: ik zie dat de 2 emoticons uit mijn bericht de quote niet gehaald hebben

Sorry Sander, inderdaad niet gezien, bril niet op.

Sander.

  • Offline Offline
  • Berichten: 1174
Re: Drukke spoorlijn Den Dolder?
« Reactie #16 Gepost op: 10 januari 2021, 17:22:14 »
Geen punt  (y)

Mvg

Sander.
Een baan als machinist, je weet niet wat je mist!

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 21624
Re: Drukke spoorlijn Den Dolder?
« Reactie #17 Gepost op: 10 januari 2021, 17:27:22 »
@dwergsein: ik zie dat de 2 emoticons uit mijn bericht de quote niet gehaald hebben.
Je hebt helemaal gelijk hoor en tyfoneren doe ik alleen als ik Henk op de parkeerplaats van de Appie zie staan  :P  ;D

Ah, was jij dat?  :D
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Eenerspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 997
  • D813 Groningen,1972-73 grijs verleden met karakter
    • MSC-Roden
Re: Drukke spoorlijn Den Dolder?
« Reactie #18 Gepost op: 16 januari 2021, 18:57:08 »
Maar die overweg gaan wij van ProRail opruimen en vervangen voor een muisstille onderdoorgang.

Volgens wat ik van inwoners van Den Dolder hoorde, staat het nog niet vast dat daar een onderdoorgang komt. Wel dat de overweg wordt afgesloten en dat men dan met de auto kilometers moet omrijden om aan de andere kant van het spoor te komen. Met de fiets kan men wel een kortere weg nemen: door de tunnel bij de Tolhuislaan.

Citaat
Tussen Den Dolder en Bilthoven staan geluidschermen langs het spoor, dat scheelt enorm in het treingeluid.

Dat heb ik inderdaad gehoord.

Citaat
Maar, waar je ook gaat wonen, beleving is iets persoonlijks. Dus ter plekke goed gaan luisteren en zelf je conclusies trekken is het beste.

Dat gaat ze doen.

Citaat
Succes!

Dankjewel!

Mvg,
Henk
H0 2-rail, ECoS, TwinCenter, LocoNet, Koploper, iTrain.

richardvandijk

  • Offline Offline
  • Berichten: 130
Re: Drukke spoorlijn Den Dolder?
« Reactie #19 Gepost op: 16 januari 2021, 22:43:59 »
Ik kom oorspronkelijk uit Den Dolder. wat betreft de overweg daar balen bijna alle inwoners van omdat men dan er om moet rijden. En wat betreft het geluid overlast. Dat ligt er en beetje aan waar in Den Dolder je dochter wil gaan wonen.  Ik heb zelf op de Willem Arnstzlaan gewoond. Daar hoorden we heel soms het spoor maar dan moest het in de omgeving bijna geluidloos zijn en de wind de goede kant op staan.

Richard

Eenerspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 997
  • D813 Groningen,1972-73 grijs verleden met karakter
    • MSC-Roden
Re: Drukke spoorlijn Den Dolder?
« Reactie #20 Gepost op: 17 januari 2021, 09:11:47 »
Tussen het spoor en de Willem Arnstzlaan staat de Remia en die houdt het geluid van de spoorbaan ook tegen. Is a.h.w. een geluidswal.
Wij hebben aan de Tolhuislaan geluisterd en het geluid was minder erg dan we hadden verwacht. Dat zal wel komen door de geluidswal.

Mvg,
Henk
H0 2-rail, ECoS, TwinCenter, LocoNet, Koploper, iTrain.

Eenerspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 997
  • D813 Groningen,1972-73 grijs verleden met karakter
    • MSC-Roden
Re: Drukke spoorlijn Den Dolder?
« Reactie #21 Gepost op: 17 januari 2021, 09:13:38 »
Ik ben ook benieuwd of Jeroen iets kan schrijven over de plannen voor de onderdoorgang in de Dolderseweg. Hoe concreet zijn de plannen van Prorail?

MVg,
Henk
H0 2-rail, ECoS, TwinCenter, LocoNet, Koploper, iTrain.

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 21624
Re: Drukke spoorlijn Den Dolder?
« Reactie #22 Gepost op: 17 januari 2021, 10:02:54 »
De laatste stand van zaken was dat de gemeenteraad in 2019 definitief akkoord is gegaan met het zogenaamde drieluik: aanleg tunnel in Tolhuislaan (al klaar), bouw verbindingsweg naar N238 langs het spoor voor minder omrijden en afsluiten overgang voor gemotoriseerd verkeer. Het was niet de bedoeling de overgang helemaal te laten verdwijnen.
https://www.ad.nl/utrecht/spoorwegovergang-den-dolder-gaat-dicht-voor-auto-s~a8908923/

Het kan dat Prorail op een tunnel zint. Maar een tunnel ook voor autoverkeer was altijd een probleem, omdat de bebouwing dicht op de Dolderseweg staat. Alles kan, maar dat werd altijd als een te grote ingreep met te grote risico’s beschouwd.
Met de bouw van de verbindingswegen is omrijden in veel gevallen gereduceerd tot nul en in de andere gevallen tot een paarhonderd meter. Met de auto hè.
« Laatst bewerkt op: 17 januari 2021, 10:43:39 door henk »
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Thom

  • Online Online
  • Berichten: 3860
Re: Drukke spoorlijn Den Dolder?
« Reactie #23 Gepost op: 17 januari 2021, 10:49:05 »
De truc is dat de overweg als gevaarlijk bestempeld word door velen en men er daardoor vanaf wil.

Wat vervolgens kant noch wal slaat, is dat men de overweg voor gemotoriseerd verkeer wil afsluiten terwijl praktisch alle ongelukken gebeurde met voet- en fietsgangers, waarvoor de overweg dus vervolgens gewoon toegankelijk blijft  ::)

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 21624
Re: Drukke spoorlijn Den Dolder?
« Reactie #24 Gepost op: 18 januari 2021, 09:20:30 »
Prorail beschouwt de overgang op basis van risicoanalyses ook voor het autoverkeer als een groot risico. Ze hebben camera's gebruikt om te kijken hoe vaak gevaarlijke situaties ontstaan. Dat was nog best vaak begrijp ik. Dat het al die tijd met een sisser is afgelopen, zegt niet alles. Uit eigen ervaring kan ik in ieder geval beamen dat de situatie onoverzichtelijk is.

Vraag me vooral af of de situatie op de N238 niet gevaarlijke wordt met twee extra zijwegen.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

richardvandijk

  • Offline Offline
  • Berichten: 130
Re: Drukke spoorlijn Den Dolder?
« Reactie #25 Gepost op: 18 januari 2021, 21:16:19 »
De gevaarlijke situatie die waarschijnlijk wordt bedoeld is als het druk is bij de appie. Er dan veel wachtende zijn en zo een rij laten opdoemen over de overweg heen. Wat ik ooit van mijn ouders heb begrepen is dat de bus nog wel gebruik zou maken van de overweg.