Ik ben zelf van plan om nooit koploper oid te gebruiken omdat ik vreesde altijd dat ik dan tegen limiaties zou aanlopen.o
Ik heb ook wel eens verhaaltjes gelezen van mensen die de middensectie ook terugmeldden. Het nut hiervan was eigenlijk aan mij ontgaan en ik zou dat zelf ook niet toepassen. Bij ons op de club gebruiken ze het op de Alkmaar baan die ze met dinamo aansturen.
Ik heb trouwens zelf ook een vraaje. Het volgende schiet me zo te binnen. Al zou ik een schaduwstation moeten voorzien van melders dan zou ik er wel geteld 1 toepassen. Ik zou de gehele wisselstraat detecteren. De wisselstraat zelf zou dan als inrij melder voor alle secties werken. Dus zodra een trein de wisselstraat in rijdt, remt hij af naar een bepaalde snelheid. Pas wanneer de melder verbroken wordt (en de trein dus vrij is van de wisselstraat) dan zou de trein moeten remmen tot stilstand. Het verbreken van de inrijmelder telt dan als het betreden van de uitrijmelder. Dit zou dan alleen goed kunnen werken wanneer de hele trein wordt gedecteerd. Dus dat wordt dan of een lichtsluis (of meerdere parallel aangesloten) of je hele trein moet stroom afnemen met weerstandslak oid. In theorie moet dit werken, maar dan de praktijk...Stel nu dat ik dit ga proberen (of dat Falcon het gaat proberen ) kan je koploper dan ook zover krijgen dat dit ook gaat werken? Kan je het verbreken van een inrij melder gebruiken als (virtuele) uitrijmelder?
Je centrale zal eerder de limiet zijn als de software.
Belangrijkste reden waarom ik het doe is "volledige detectie"
Graag even een eigen draadje starten, nu kaap je het draadje van Falcon.
Een limitatie die mij te binnenschiet is dat die M* CS troep niet met koploper werkt maar wat voor limitaties hebben andere centrales???