Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Jeroen Water
Vandaag om 14:33:00
N spur scenery elementen maken van gips of klei? door Dave.......
Vandaag om 14:30:06
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door Cor--24
Vandaag om 14:29:40
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door RK
Vandaag om 14:28:54
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door mass am see
Vandaag om 14:18:46
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door bask185
Vandaag om 14:12:48
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 14:07:52
OVP voor wagons van blauw naar wit door Railman
Vandaag om 13:40:42
GSS Jubileumbaantje (0e / 0n30) door MacArthur
Vandaag om 12:55:30
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door spoorijzer
Vandaag om 12:33:37
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Sven
Vandaag om 12:28:41
Al mijn goede ideeën... door Karst Drenth
Vandaag om 11:42:58
NTM P1 in Schaal-1 door MaraNCS
Vandaag om 11:39:38
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 11:35:28
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 11:33:00
Rio Grande Southern - Lizard Head Pass door Hans GJ
Vandaag om 11:30:20
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:27:15
Bauarbeiten im gange door Dave.......
Vandaag om 10:55:26
Variaties op Station Zetten Andelst in HO door Duikeend
Vandaag om 10:54:40
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 10:42:29
Onze Nederlandse Stoomlocomotieven (nieuwe druk) door R v/d Hoven
Vandaag om 09:24:48
Internationale Spoor 0 en 1 dagen in Gießen, 23 en 24 maart, 2024 door bernhard67
Vandaag om 08:42:53
De Hondsrugbaan door mass am see
Vandaag om 08:15:11
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 08:00:19
M.s.v. De Percee bouwt aan nieuwe clubbaan door J. Moors
Vandaag om 01:00:05
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door WimM
Vandaag om 00:42:50
Raadplaatje door Magic
27 maart 2024, 23:27:03
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Ronald Halma
27 maart 2024, 23:17:30
Bouw van materieel 40 treinstellen door Pauldg
27 maart 2024, 22:45:06
Martijn's rariteitenkabinet door Martijn193
27 maart 2024, 22:30:17
  

Auteur Topic: ESU Lok Programmer start niet op.  (gelezen 5276 keer)

Norway13

  • Offline Offline
  • Berichten: 228
Re: ESU Lok Programmer start niet op.
« Reactie #15 Gepost op: 20 november 2020, 16:17:20 »
# Ronald
Citaat
Je kan nog eens een registercleaner proberen (zoals CCleaner) proberen
CC en Spybot er overheen gehaald alle problemen verwijderd, helaas zonder resultaat. Na opschonen en/of verwijderen ESU software via Apps verwijderen, zie ik wel dat er een Hkey vermelding van de 5.0.11 ESU versie in blijft stan. Wat zal er gebeuren als ik die regel "delete"?  Na CCleaner gedraaid te hebben kreeg ik de PC ook niet in 1x aan de gang, advies was een herstel poging maar probeerde eerst nog maar even "Doorgaan naar Windows10" en gelukkig deed ie het weer....  :P

#Remunj
Citaat
Kijk/vraag het anders ook eens op het ESU forum.
Gisteravond in het Nederlands uitgezet op het ESU forum, onder Lok Programmer issue, maar zag vraag niet in het forum komen, vanmorgen in het Engels maar zie 'm nog steeds niet. Moet eens kijken wat ik fout doe daar...

#Ceuleer
Citaat
Probeer dit eens, het programma lokprogrammer volledig verwijderen, pc terug opstarten, en dan de laatste versie van de lokprogrammer installeren.
Uiteraard al een paar keer geprobeerd en met verschillende software versies, zonder resultaat.

Theo

Ronaldk

  • Offline Offline
  • Berichten: 8641
    • Bouw Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam
Re: ESU Lok Programmer start niet op.
« Reactie #16 Gepost op: 20 november 2020, 18:22:04 »
hoi,

# RonaldCC en Spybot er overheen gehaald alle problemen verwijderd, helaas zonder resultaat. Na opschonen en/of verwijderen ESU software via Apps verwijderen, zie ik wel dat er een Hkey vermelding van de 5.0.11 ESU versie in blijft stan. Wat zal er gebeuren als ik die regel "delete"?  Na CCleaner gedraaid te hebben kreeg ik de PC ook niet in 1x aan de gang, advies was een herstel poging maar probeerde eerst nog maar even "Doorgaan naar Windows10" en gelukkig deed ie het weer....  :P

Dan heb je een groter probleem dan alleen de ESU-software die niet goed draait. Ik heb hier een paar windows 10 PC's staan (32bit Home en 64Bit-versie Home) waar de software tot en met versie 5.1 normaal op gestart kunnen worden. De PC's zijn allemaal voorzien van de laatste windows updates. Persoonlijk zou ik een backup maken van alle persoonlijke bestanden en instellingen. Even alle installatiebestanden opzoeken van alle programma's en eventuele drivers. De hele meuk opnieuw installeren. Dan begin je compleet schoon en opnieuw.

Groet Ronald.
« Laatst bewerkt op: 20 november 2020, 18:23:39 door Ronald Koerts »
Zijn we aan het bouwen? Ja! We zijn aan het bouwen: Ronald’s nieuwe project: Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam!

VAM65

  • Omroep Modelspoor Club. Elke laatste donderdag gratis toegankelijke rij-avond. Zie ook onze website door op het groene bolletje onder "Nederland 1949-1963" te drukken.
  • Offline Offline
  • Berichten: 4132
  • Nederland 1949-1963 in h0
    • Omroep Modelspoor Club - Hilversum
Re: ESU Lok Programmer start niet op.
« Reactie #17 Gepost op: 20 november 2020, 19:53:53 »
Nogmaals, ik zou eerst voor systeemherstel gaan. Windows 10 helemaal opnieuw installeren is wel erg rigide, en kan in het uiterste geval altijd nog, of bedoelde je dat niet Ronald?

Ronaldp

  • Offline Offline
  • Berichten: 797
Re: ESU Lok Programmer start niet op.
« Reactie #18 Gepost op: 20 november 2020, 19:57:12 »
Of eerst op een andere computer proberen.

Mvg ronald
Multimaus
Bezetmelders Rosoft
Servo decoders Rosoft
xTreme Keerlus Rosoft
Rails en wissel peco 55
Koploper

René 4312

  • Offline Offline
  • Berichten: 751
Re: ESU Lok Programmer start niet op.
« Reactie #19 Gepost op: 20 november 2020, 20:04:03 »
Ik installeer Windows regelmatig (2 keer per jaar) helemaal opnieuw. Maar deze laptop wordt dan ook minimaal 4 uur per dag gebruikt en er wordt steeds van alles geïnstalleerd uitgeprobeerd en verkloot.... Ik zorg wel dat alle bestanden die bewaard moeten apart staan en niet alleen op deze laptop. Je moet er ook vanuit gaan dat je computer het in 1 keer echt begeeft of gejat wordt.
Na het opnieuw installeren denk ik altijd: O, dit had ik al weer veel eerder moeten doen. Het is even werk om alles weer te installeren maar ja....

René
René

Ronaldk

  • Offline Offline
  • Berichten: 8641
    • Bouw Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam
Re: ESU Lok Programmer start niet op.
« Reactie #20 Gepost op: 20 november 2020, 20:57:23 »
hoi,

Nogmaals, ik zou eerst voor systeemherstel gaan. Windows 10 helemaal opnieuw installeren is wel erg rigide, en kan in het uiterste geval altijd nog, of bedoelde je dat niet Ronald?

Nee, systeemherstel is leuk om het "tijdelijk" weer werkend te krijgen. Je moet daarna het probleem oplossen. Als je systeem al over de rooie gaat met simpel CCleaner draaien dan is er iets mis in de installatie. Dat zal er langer zitten dan terug naar vorige maand. Windows herinstalleren kost niet meer dan een uurtje. Moet je wel een usb-stickje hebben met de bestanden  :) Meestal ben je wel langer bezig, een middag met het herinstalleren van alle programma's en drivers. ;D Daar zit meestal het meeste werk in.

Groet Ronald
Zijn we aan het bouwen? Ja! We zijn aan het bouwen: Ronald’s nieuwe project: Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam!

phdirk

  • Offline Offline
  • Berichten: 1868
Re: ESU Lok Programmer start niet op.
« Reactie #21 Gepost op: 21 november 2020, 21:01:57 »
De wereld van de PCs blijft me verbazen.

Wij werken thuis op in totaal 6 PC's en laptops, circa 8 uur per dag, als het niet meer is. We hebben nog nooit Windows opnieuw geïnstalleerd en er ook nooit aanleiding voor gezien. We maken wel heel regelmatig backups van alles, maar ooit één keer nodig gehad toen de harde schijf van de hoofdPC het begaf.

Het kan natuurlijk gebeuren dat een deel van je harde schijf corrupt wordt en daardoor een bepaald programma niet meer (goed) werkt. Ik heb dat bij modeltreincollega's een paar keer gezien. Dan helpt vaak het programma bewust op een andere plaats (andere map bijvoorbeeld) opnieuw te installeren, bij voorkeur vanuit de originele sourcecode, waarvan je zeker weet dat die niet corrupt is geworden.
Met beste groeten,

Dirk Meijer

Bahn-AG

  • Offline Offline
  • Berichten: 1531
Re: ESU Lok Programmer start niet op.
« Reactie #22 Gepost op: 21 november 2020, 22:32:04 »
Hallo

Ik zou gewoon eens een schijfcontrole uitvoeren.

Bart

Norway13

  • Offline Offline
  • Berichten: 228
Re: ESU Lok Programmer start niet op.
« Reactie #23 Gepost op: 22 november 2020, 11:50:39 »
@Ronald Koerts
Citaat
Nee, systeemherstel is leuk om het "tijdelijk" weer werkend te krijgen. Je moet daarna het probleem oplossen
Mee eens. het zou ook nog wel eens ergens aan de PC kunnen liggen, zo nieuw is het allemaal niet meer....

@Ronaldp
Citaat
Of eerst op een andere computer proberen.
Wordt lastig, alleen nog een Macbook voor handen..

@phdirk
Citaat
Dan helpt vaak het programma bewust op een andere plaats (andere map bijvoorbeeld) opnieuw te installeren
Dát vond ik een goed advies! Op andere interne én externe schijf geprobeerd, maar ook met dezelfde uitkomst.

@Bahn-Ag
Citaat
Ik zou gewoon eens een schijfcontrole uitvoeren.
Uiteraard al paar keer gedaan zonder resultaat.

Heren allemaal heel erg bedankt voor het mee denken maar ik wacht nog even met de complete verse installatie, ondanks dat het daar wel op uit zal draaien. Dan maar even programmeren via iTrain al ben ik daar ook niet weg van.
Moet het dus even zonder de LokProgrammer doen.
Ga in het nieuwe jaar de PC maar eens een goede hardware update geven met wat nieuwe onderdelen, hij draait inmiddels alweer zowat een jaar of 8 en ik heb alleen het moederbord (Asus Z87) een keer geup dated en vorig jaar juni een nieuwe SSD "C" schijf geplaatst  .
Of dat nu wel of niet goed zal zijn voor de Lokprogrammer, dat maakt niet zoveel uit. Het probleem zal gerust een keer boven komen drijven denk ik. En zoals eerder opgemerkt, het is alleen de Lokprogrammer die niet wil...
Theo






Ronaldk

  • Offline Offline
  • Berichten: 8641
    • Bouw Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam
Re: ESU Lok Programmer start niet op.
« Reactie #24 Gepost op: 22 november 2020, 12:05:38 »
hoi,

Ga in het nieuwe jaar de PC maar eens een goede hardware update geven met wat nieuwe onderdelen, hij draait inmiddels alweer zowat een jaar of 8 en ik heb alleen het moederbord (Asus Z87) een keer geup dated en vorig jaar juni een nieuwe SSD "C" schijf geplaatst  .

Zelf hier een DELL 530s staan... Minimaal 11 jaar oud. Daar werk ik bijna dagelijks nog op. Zeker nu met het thuiswerken. Kwam binnen met Windows Vista. Als experiment Windows 7 geïnstalleerd. Dat werkte lekker. Al een keer de HDD vervangen door een oude SSD. Dit was een oude SSD (samsung 830) uit een oude laptop. Toen ook Windows 10 op gezet. Afgelopen april had de PCI-Express videokaart het begeven. Gelukkig functioneerde de interne videokaart nog. Toen ook de oude SSD vervangen. Ik merkte dat de PC het niet zo heel lekker liep met de samsung SSD. (o.a. traag opstarten) Met het inzetten van de nieuwe SSD wel de boel compleet opnieuw geïnstalleerd. Dit om "schoon" te beginnen. Sindsdien loopt het weer als een zonnetje  :)

Succes! Dat je nog lang plezier mag hebben van de PC.

Groet Ronald.
« Laatst bewerkt op: 22 november 2020, 12:09:33 door Ronald Koerts »
Zijn we aan het bouwen? Ja! We zijn aan het bouwen: Ronald’s nieuwe project: Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam!

Casmir

  • Offline Offline
  • Berichten: 613
Re: ESU Lok Programmer start niet op.
« Reactie #25 Gepost op: 22 november 2020, 13:31:42 »
Ik heb al 12 jaar Vista,
En mijn lokprogrammer doet het er nog heerlijk op.
Hij geeft ook nog steeds updates naar nieuwere versies aan, die deze dan ook weer netjes installeerd.

phdirk

  • Offline Offline
  • Berichten: 1868
Re: ESU Lok Programmer start niet op.
« Reactie #26 Gepost op: 22 november 2020, 17:23:45 »
Hallo Theo,

Ik sluit niet uit dat je installatiebestand zelf corrupt is geworden. Als dat bestand gebruikt om LokProgrammer te installeren zal het steeds mis gaan. Heb je al eens een volledig nieuwe installatie vanaf de site van ESU uitgevoerd. En dat bestand dan natuurlijk downloaden op een andere plek dan waar het installatiebestand nu staat.
Met beste groeten,

Dirk Meijer

Norway13

  • Offline Offline
  • Berichten: 228
Re: ESU Lok Programmer start niet op.
« Reactie #27 Gepost op: 22 november 2020, 18:48:20 »
@phdirk
Citaat
een volledig nieuwe installatie vanaf de site van ESU uitgevoerd

Ai..., dat had ik nog niet geprobeerd, nu dus wel met helaas het zelfde resultaat....

evengoed bedankt!

theo

Zaanlijn

  • Offline Offline
  • Berichten: 54
Re: ESU Lok Programmer start niet op.
« Reactie #28 Gepost op: 23 november 2020, 08:06:16 »
Hoi Theo,

heb je het programma ook al eens opgestart als Administrator ( rechtermuis toets run as Administrator)?

Groeten Marco

Norway13

  • Offline Offline
  • Berichten: 228
Re: ESU Lok Programmer start niet op.
« Reactie #29 Gepost op: 23 november 2020, 19:18:27 »
Ja hoor, ook als Administrator geprobeerd..., maar geen succes.

Heb vanmiddag de oudste versie 2.7.9 gedown loaded van de ESU web site..., en ja hoor die deed het! Maar kon niet overweg met m'n Versie 4 en 5 decoders....-;)
Meteen de volgende versie 4.7.2. geprobeerd, en helaas...., weer fout.

Ook op het Windows 10 platvorm forum komt men er niet uit, er wordt steeds verwezen naar de instellingen van Net framework 3.5, maar die staan goed. Heb ik ook verwijderd en opnieuw geïnstalleerd maar wederom  weer de fout...
Mijn oudste systeem herstel is van 10 oktober, volgens mij haalt dat niet zoveel uit als ik die zou proberen, de fout is volgens mij ouder. Ik zat er dicht tegen aan om die uit te voeren....

theo