Hier zie je de zeven sporen in beeld. Perronspoor en het doorgaande spoor tellen uiteraard niet mee. De 2200 op de achtergrond rijdt over het aankomst-/vertrekspoor. Op de andere zes sporen worden de groepjes groepswagens verdeeld, op het achterste staan twee aparte groepjes. Uiteraard werden ook wagens afgestoten naar het aankomst-vertrekspoor als er geen trein in aantocht was. Kijk anders ook even op SporenplanOnline, zie je het sporenverloop zoals het was (bij 1985 kijken). Het uithaalspoor was het spoor dat tegen de Linge aan eindigde. Niet overdreven lang en dat maakte het natuurlijk wel wat lastiger. Er is in de zeventiger jaren nog overwogen het emplacement uit te breiden, c.q. beter in te richten. We weten echter hoe het is gegaan met het stukgoedvervoer (en het fijnmazige goederenvervoer per spoor in zijn algemeenheid).Met een blik op dit plaatje mogen we natuurlijk hopen dat ExactTrain met meer dan de nu geplande twee nummers van de Gs-t gaat komen.....
Heerlijke foto Frank! Bij revisie werden de daken niet meer grijs gespoten, maar met de rest van se wagen in roodbruin.
De wagens zijn volop in productie. Ze komen deze maand (tweede helft) gereed. We hebben nou 2 nummers G&L zonder handels onder de luiken in volgende batch. Ga bij de fabriek informeren of ik nog wat met daken kan doen voor de variatie. Dat zou leuk zijn. Nu komen de DB Gms56 zonder rembordes, Veel SBB versies en natuurlijk de NS versies. Volgende batch juni komen DB GS211 en 213 met en zonder rembordes en andere versies van de NS (G&L, werkwagen en tpIII(met alumium luiken) en enkele SBB versies. Daarna komen de SNCF, CFL, FS en oostblock versies. Vooral de Franse versies zijn spectaculair. We hebben hier speciaal een spaakwil voor ontwikkeld met details die typisch Frans zijn en door nog geen firma zo ontwikkeld is. Ook komen ze met typisch frans rembordes, handwiel en Buffers. Ze wijken op veel punten af van andere landen. De oostblockversie hebben diverse type daken (horizontale en verticalen ribbels)waardoor ze de typische oostblock look hebben. Ook die kwamen veel naar nederland in 60,70 en net even in 80 jaren.mvrgtPiet
De Linge ligt vrij dicht op het emplacement, en dat leidt inderdaad tot tamelijk korte uithaalspoortjes.