Doel:€250.00
Donaties:€172.50

Per saldo:€-77.50

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 12-01-2021
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Roco MultiMaus, hoe moet je CV programmeren van 3 cijfers? door bmwpiet
Vandaag om 09:06:29
Trein botst op scootmobiel bij spoorwegovergang Vierpaardjes door Dwergsein
Vandaag om 08:55:34
Koppelen luchtslangen door Erwin L.
Vandaag om 08:45:37
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 08:41:47
Station Delft N spoor 1/160 zelfbouw door johnny
Vandaag om 08:40:09
Lux, railslijpwagen maakt veel geluid. door Cees van Stiphout
Vandaag om 08:21:17
Artitec in NOS journaal: 'Naar China verzenden is makkelijker' door henk
Vandaag om 08:18:56
Puzzel: schakelen verbindingsspoor met ompolen door bask185
Vandaag om 08:18:30
Update: baan in de tropen door AndrevdG
Vandaag om 08:16:20
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door bask185
Vandaag om 08:00:33
Modellbau Veit H0e 2021 door VFR
Vandaag om 07:57:43
Toon hier je pas gereed gekomen (model-)spoorbouwsels ... door Rick
Vandaag om 07:56:11
Baanbouw Frycio; eindelijk ruimte door Frycio82
Vandaag om 07:44:23
Roco 2021, nieuws van de fabrikant. door henk
Vandaag om 07:43:22
Kellerstein; een nieuwe baan in H0 door HuubvG
Vandaag om 07:33:09
ESU Ecos 2 uit te breiden om meerdere treinen handbediend te laten rijden? door John van Staaijeren
Vandaag om 07:32:19
Beginnen met Digitaal, automatisch rijden, ECos2 in bezit, wat nog meer nodig? door Frycio82
Vandaag om 07:14:58
Cabineritten door Nederland en Duitsland. door Arjen-V
Vandaag om 06:17:25
B-Models 2021 door Floris
Vandaag om 06:06:47
Piko 2021, nieuws van de fabrikant door Jeroen Vreeken
Vandaag om 01:06:38
MB-module: "Charleroi Route de Mons" door Modellbahnwagen
Vandaag om 00:07:04
Kopstation aan Noordzeekust Duitsland door sdz1976
Vandaag om 00:02:26
NS 6100 van GM&S door Ivo tB
25 januari 2021, 23:42:23
Wie weet wat dit onderdeel is door hgr
25 januari 2021, 23:41:24
Cubana door sdz1976
25 januari 2021, 23:39:56
Modelspoorbaan Fleischmann door Wim Vink
25 januari 2021, 23:32:09
LTM-51 Garratt in messing, Spoor-0 door FritsT
25 januari 2021, 23:22:04
PCC’s en andere trams voor Delft, h0 door GerardvV
25 januari 2021, 23:07:39
Digitaal handbestuurd rijden: en de wissels dan? door Peter Kleton
25 januari 2021, 23:07:16
Baanplan met vlak Hollands thema. door T.Trein
25 januari 2021, 22:44:41
  

Auteur Topic: Station Daarhuizen 2.0  (gelezen 8766 keer)

frederik19630

  • Offline Offline
  • Berichten: 696
Re: Station Daarhuizen 2.0
« Reactie #30 Gepost op: 01 februari 2020, 13:31:10 »
Als ik het goed begrijp voedt je de punt stuk aansluiting vanuit de kobalt?
Dan moet je daar de twee railspanningsdraden verwisselen

Fred
bezig met de aansluiting van het smalspoor aan de grote wereld te bouwen

http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,38643.msg646458.html

HenkN

  • Minder ruimte, kleinere baan: Station Daarhuizen 2.0
  • Offline Offline
  • Berichten: 171
Re: Station Daarhuizen 2.0
« Reactie #31 Gepost op: 01 februari 2020, 16:00:50 »
Dank Fred. Dat was inderdaad de truc.
Station Daarhuizen 2.0. De bouw is begonnen.

NS264

  • Offline Offline
  • Berichten: 6534
  • Midland Industrie, NS IV.
    • Midland
Re: Station Daarhuizen 2.0
« Reactie #32 Gepost op: 01 februari 2020, 17:35:36 »
Excuus,

Had voorgaande berichten niet gelezen.

Gr Koen.
Klik op de wereldbol naar ouder topic. Bouw aan diverse projecten.
Mvg Koen. Betuwse oplossing:'kumt tied, kumt road'.
Johnny Cash Hey Hey Train.

HenkN

  • Minder ruimte, kleinere baan: Station Daarhuizen 2.0
  • Offline Offline
  • Berichten: 171
Re: Station Daarhuizen 2.0
« Reactie #33 Gepost op: 24 december 2020, 12:57:40 »
Een interne verhuizing van Daarhuizen betekent, iets meer ruimte. Daarom het oorspronkelijke idee verlaten en een nieuwe gemaakt.
Daarhuizen wordt een pendelbaan in L-vorm.
In het groen boven de boerderij en naast de haven zijn opstelsporen verstopt.
Eerst maar even het plan. Is het wat? Graag jullie op- en aanmerkingen.
Fijne feestdagen,
Henk

« Laatst bewerkt op: 24 december 2020, 14:27:22 door HenkN »
Station Daarhuizen 2.0. De bouw is begonnen.

NS264

  • Offline Offline
  • Berichten: 6534
  • Midland Industrie, NS IV.
    • Midland
Re: Station Daarhuizen 2.0
« Reactie #34 Gepost op: 27 december 2020, 18:32:05 »
Hoi,

Ik denk dat dit een mooi baantje wordt.
Je bent al aardig eind op weg.

Gr. Koen.
Klik op de wereldbol naar ouder topic. Bouw aan diverse projecten.
Mvg Koen. Betuwse oplossing:'kumt tied, kumt road'.
Johnny Cash Hey Hey Train.

ArjanB

  • Offline Offline
  • Berichten: 836
Re: Station Daarhuizen 2.0
« Reactie #35 Gepost op: 27 december 2020, 18:57:30 »

leuk project met leuk mogelijkheden.
 
Misschien nog eens kijken naar die zig zag beweging onder bij het station. Kun je met de lengtes die je hebt met een goederenwagon op het onderste spoortje (losweg?) komen als er een wagon bij de kolehandel en bij de goederenloods staat. het lijk mij wat kort?

Arjan

HenkN

  • Minder ruimte, kleinere baan: Station Daarhuizen 2.0
  • Offline Offline
  • Berichten: 171
Re: Station Daarhuizen 2.0
« Reactie #36 Gepost op: 28 december 2020, 17:20:23 »
@ Arjan: je hebt gelijk. Ik heb het plan aangepast. Nu is er meer raillengte.
Tevens de goederenloods verplaatst. Weet nog niet of ik het op die plek zal handhaven.

Groet, Henk

Station Daarhuizen 2.0. De bouw is begonnen.

spoorzeven

  • Offline Offline
  • Berichten: 3564
Re: Station Daarhuizen 2.0
« Reactie #37 Gepost op: 28 december 2020, 18:42:47 »
Henk, ik zou de goederenloods daar weghalen, dat vlak geheel als losweg inrichten en boven de tankplaats een extra rechts wissel invoegen met een spoor naar links. Dat dient dan voor de naar links op te schuiven houthandel, die dan tegenover het seinhuis komt. De goederenloods kan dan op de plek van de houthandel zoals jij die nu hebt ingetekend. Eventueel het onderste spoor rechts iets inkorten en van een korte koplading voorzien. Kun je ook altijd leuke motieven mee maken.
Groet, Frank

HenkN

  • Minder ruimte, kleinere baan: Station Daarhuizen 2.0
  • Offline Offline
  • Berichten: 171
Re: Station Daarhuizen 2.0
« Reactie #38 Gepost op: 28 december 2020, 19:40:11 »
@Frank. Even wat zitten spelen met Anyrail en jouw idee vertaald.
De verandering geeft meer ruimte op de losplaats en dus weer andere mogelijkheden.
Groet,
Henk
Station Daarhuizen 2.0. De bouw is begonnen.

Matthijs van Heijningen

  • Offline Offline
  • Berichten: 2212
Re: Station Daarhuizen 2.0
« Reactie #39 Gepost op: 28 december 2020, 19:56:27 »
Henk,

Als ik naar je baanplan kijk dan is misschien het baanontwerp van Buitenlust (station Baarn) nog een mogelijke inspiratiebron
https://floodland.nl/aim/blust_sporenplan_1.htm

mvg,

Matthijs

HenkN

  • Minder ruimte, kleinere baan: Station Daarhuizen 2.0
  • Offline Offline
  • Berichten: 171
Re: Station Daarhuizen 2.0
« Reactie #40 Gepost op: 28 december 2020, 20:39:44 »
Ga ik doen.
Groet
Henk
« Laatst bewerkt op: 28 december 2020, 21:33:02 door HenkN »
Station Daarhuizen 2.0. De bouw is begonnen.

HenkN

  • Minder ruimte, kleinere baan: Station Daarhuizen 2.0
  • Offline Offline
  • Berichten: 171
Re: Station Daarhuizen 2.0
« Reactie #41 Gepost op: 29 december 2020, 21:42:58 »
Vandaag de 'oude' baan deels afgebroken en verzaagd voor hergebruik in de nieuwe versie van Station Daarhuizen.
Ik ben een NOLS station aan het bouwen op basis van een bouwkit die ik ooit eens op Eurospoor gescoord heb.
Omdat ik zelf uit de regio van de NOLS-spoorlijn kom wil ik het fictieve station Daarhuizen in die regio situeren.
Het baanplan is een knipoog naar Mariënberg) met een vleugje Baarn (omdat ik een eindstation wil maken). @Matthijs: dank voor de tip.
De houthandel van Spijkeren (afgeleid van Van Pijkeren Dalfsen)en een Grolsch koelhuis zijn de ingrediënten om de sfeer van Salland te benaderen.
Tevens vanmiddag nog zitten sleutelen aan het baanplan. Het bouwen begint deze week.

Met vriendelijke groet,
Henk



Station Daarhuizen 2.0. De bouw is begonnen.

spoorzeven

  • Offline Offline
  • Berichten: 3564
Re: Station Daarhuizen 2.0
« Reactie #42 Gepost op: 30 december 2020, 09:41:04 »
Henk, eerlijk gezegd, vind ik de vorige versie beter: logischer en minder stijf. Maar: het is natuurlijk jouw baan.
Groet, Frank