Doel:€250.00
Donaties:€130.00

Per saldo:€-120.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 24-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

DCCNext, een nieuwe DCC decoder! door bask185
Vandaag om 00:41:29
Bauarbeiten im gange door Wim Vink
Vandaag om 00:03:55
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 00:01:35
Schrootplaats door ruudns
26 april 2024, 23:38:00
Bahnbetriebswerk "Altendorf" door Ronald Halma
26 april 2024, 23:25:57
US diorama in H0 door Wim Vink
26 april 2024, 22:54:44
NS 6000 (in schaal 0) door FritsT
26 april 2024, 22:52:21
Oude metalen trafo's gebruiken....... door bask185
26 april 2024, 22:11:18
Rheinburg, TP V/VI door Chris Westerduin
26 april 2024, 22:10:56
Raadplaatje door Arjen52
26 april 2024, 22:09:50
Station Roodeschool door Torikoos
26 april 2024, 22:07:08
firm ware voor 3 D printer door jerrytrein
26 april 2024, 21:17:24
Bruikbare etsplaten voor NS4000 en NS4700 tenders, en NS slijptrein? door orientexpress
26 april 2024, 21:11:47
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Biessendorf
26 april 2024, 21:02:48
RhB H0m, Albulisch door Overlast
26 april 2024, 20:21:53
Bouw NS C 8605, BC 6012 en C 6820 door prutser
26 april 2024, 19:57:45
Motorpost ombouwen ? door hmmglaser
26 april 2024, 19:55:38
Bouw van postrijtuig P 7911-7920 (plan C) van FRIE door Rob Bennis
26 april 2024, 19:54:05
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen door orientexpress
26 april 2024, 19:29:26
19 Toen door defender
26 april 2024, 19:22:04
Laag-Baarlo door Mark Lin
26 april 2024, 19:02:20
Les Billards du Vivarais door Hans1963
26 april 2024, 17:51:03
Gewoon wat busfoto's door Joost O
26 april 2024, 17:47:03
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Keska
26 april 2024, 17:39:07
Piko lok digitaal rijdt direct weg door Ronaldk
26 april 2024, 17:15:48
Kortsluiting bij wissels door Voske
26 april 2024, 16:57:37
Meedhuizen in H0 door Scratchbuilt
26 april 2024, 16:31:17
diorama, voor lange treinen. door FritsT
26 april 2024, 16:29:17
Amerikaanse "old timer" rijtuigen in spoor 1 door sncf231e
26 april 2024, 15:37:10
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
26 april 2024, 15:29:26
  

Auteur Topic: Werkzaamheden bij de overweg Oosterengweg in Hilversum  (gelezen 4504 keer)

Peter Kleton

  • Offline Offline
  • Berichten: 3704
Re: Werkzaamheden bij de overweg Oosterengweg in Hilversum
« Reactie #15 Gepost op: 16 oktober 2020, 15:40:30 »
Aardig filmpje, jammer dat je niet goed kan zien wat er gebeurt.
Maar ik wil niet zeuren,hoor. Beter dan niets.  ;D
Peter
NS 1924-heden.
 0 baan NS loks 2100 ,6200, 3700, 3900 ,SSN 023 en  eloks 1100,1200,1300, Mat 24 op 2 rail /bovenleiding .
  Met   kopstations als Zandvoort en Overveen en stukje dubbelspoor er tussen .Lichtseinen
Model van lok SSN 01 10 is in aanbouw.

VAM65

  • Omroep Modelspoor Club. Elke laatste donderdag gratis toegankelijke rij-avond. Zie ook onze website door op het groene bolletje onder "Nederland 1949-1963" te drukken.
  • Offline Offline
  • Berichten: 4145
  • Nederland 1949-1963 in h0
    • Omroep Modelspoor Club - Hilversum
Re: Werkzaamheden bij de overweg Oosterengweg in Hilversum
« Reactie #16 Gepost op: 16 oktober 2020, 16:06:35 »
Nee hoor, je zeurt echt niet. Ik ben het volledig met je eens. Ik fiets er morgenochtend even langs.

VAM65

  • Omroep Modelspoor Club. Elke laatste donderdag gratis toegankelijke rij-avond. Zie ook onze website door op het groene bolletje onder "Nederland 1949-1963" te drukken.
  • Offline Offline
  • Berichten: 4145
  • Nederland 1949-1963 in h0
    • Omroep Modelspoor Club - Hilversum
Re: Werkzaamheden bij de overweg Oosterengweg in Hilversum
« Reactie #17 Gepost op: 17 oktober 2020, 15:08:05 »
En dit ging eraan vooraf. Wat goed trouwens dat ze dat zand gebruiken voor het project verderop!

https://www.youtube.com/watch?v=97_qCzlDzkg&feature=youtu.be

Peter Kleton

  • Offline Offline
  • Berichten: 3704
Re: Werkzaamheden bij de overweg Oosterengweg in Hilversum
« Reactie #18 Gepost op: 17 oktober 2020, 16:44:09 »
Dat was een leerzame film, ik denk dat de meesten van ons hier niet wisten dat er zoveel meer werkzaamheden  bij hoorden.
Er blijkt dus dat een heel stuk straat ook verdiept  moet worden en niet alleen een overweg vervangen door een viaduct. .
Niet iedereen woont in Hilversum :D.
Peter
« Laatst bewerkt op: 17 oktober 2020, 17:10:06 door Peter Kleton »
NS 1924-heden.
 0 baan NS loks 2100 ,6200, 3700, 3900 ,SSN 023 en  eloks 1100,1200,1300, Mat 24 op 2 rail /bovenleiding .
  Met   kopstations als Zandvoort en Overveen en stukje dubbelspoor er tussen .Lichtseinen
Model van lok SSN 01 10 is in aanbouw.

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 25304
    • Pagina van klaas
Re: Werkzaamheden bij de overweg Oosterengweg in Hilversum
« Reactie #19 Gepost op: 17 oktober 2020, 16:54:37 »
Vond het een interessant filmpje. Als het op damwanden aankomt weten ze bij spoorprojecten wel hoe het moet.
Hier in Middelburg heb ik projecten meegemaakt waar het met de damwanden slecht afliep.

Weet iemand hoe het indrukken van die stalen damwanden in zijn werk gaat? Je moet ergens gewicht of kracht vandaan halen om zo'n ding naar beneden te krijgen.

Corny121

  • Offline Offline
  • Berichten: 131
Re: Werkzaamheden bij de overweg Oosterengweg in Hilversum
« Reactie #20 Gepost op: 17 oktober 2020, 17:26:04 »
Klaas,

hier meer info over hoe te drukken: https://www.gebrdekoning.nl/trillingsvrij-damwand-aanbrengen/

Jos_1972

  • Offline Offline
  • Berichten: 70
Re: Werkzaamheden bij de overweg Oosterengweg in Hilversum
« Reactie #21 Gepost op: 17 oktober 2020, 17:30:42 »
Vond het een interessant filmpje. Als het op damwanden aankomt weten ze bij spoorprojecten wel hoe het moet.
Hier in Middelburg heb ik projecten meegemaakt waar het met de damwanden slecht afliep.

Weet iemand hoe het indrukken van die stalen damwanden in zijn werk gaat? Je moet ergens gewicht of kracht vandaan halen om zo'n ding naar beneden te krijgen.

Klaas, de machines die deze damwanden drukken zijn aardig gewichtig en kunnen volgens de website richting de 90 - 100 ton gaan.
Kijk bijvoorbeeld op de website www.kandtbv.nl.
« Laatst bewerkt op: 17 oktober 2020, 17:38:20 door Jos_1972 »

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 25304
    • Pagina van klaas
Re: Werkzaamheden bij de overweg Oosterengweg in Hilversum
« Reactie #22 Gepost op: 17 oktober 2020, 17:36:08 »
Duidelijk. De indrukkracht kan dus uit het gewicht van machine komen, of uit de kleef van eerder aangebrachte delen.

borotof

  • Offline Offline
  • Berichten: 688
Re: Werkzaamheden bij de overweg Oosterengweg in Hilversum
« Reactie #23 Gepost op: 17 oktober 2020, 17:39:15 »
Prachtig woord : damwanddrukmachine  :D

Erik Mijd

  • Offline Offline
  • Berichten: 692
    • flickr
Re: Werkzaamheden bij de overweg Oosterengweg in Hilversum
« Reactie #24 Gepost op: 17 oktober 2020, 17:43:30 »
Hoi Klaas, lang geleden werden damwanden met een valblok geheid, later met een dieselblok. Nu wordt een trilblok gebruikt, die kan damwand trillen en trekken.

 
Damwanden worden nu ook gedrukt.

Damwand drukken:   https://www.youtube.com/watch?v=z6k5D8oJIzg

Groet>Erik.

VAM65

  • Omroep Modelspoor Club. Elke laatste donderdag gratis toegankelijke rij-avond. Zie ook onze website door op het groene bolletje onder "Nederland 1949-1963" te drukken.
  • Offline Offline
  • Berichten: 4145
  • Nederland 1949-1963 in h0
    • Omroep Modelspoor Club - Hilversum
Re: Werkzaamheden bij de overweg Oosterengweg in Hilversum
« Reactie #25 Gepost op: 17 oktober 2020, 19:02:19 »
Dat was een leerzame film, ik denk dat de meesten van ons hier niet wisten dat er zoveel meer werkzaamheden  bij hoorden.
Er blijkt dus dat een heel stuk straat ook verdiept  moet worden en niet alleen een overweg vervangen door een viaduct. .
Niet iedereen woont in Hilversum :D.
Peter

Ja, dat is wel nodig, want die tunnel is straks dubbeldeks. Onderin rijden de auto's en bovenin is voor de fietsers en voetgangers.

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 3869
Re: Werkzaamheden bij de overweg Oosterengweg in Hilversum
« Reactie #26 Gepost op: 17 oktober 2020, 23:41:27 »
Is het niet zo dat het voet/fiets gedeelte gewoon naast de weg ligt maar minder verdiept is dan de weg omdat daarvoor minder doorrijdt hoogte nodig is?
Dan word voor hun de afdaling en stijging namelijk ook beperkt.

Zo is bijvoorbeeld de onderdoorgang onder het spoor bij station Driebergen-Zeist ook ingericht.

AB 7216

  • Offline Offline
  • Berichten: 1519
    • Dwangrail.nl
Re: Werkzaamheden bij de overweg Oosterengweg in Hilversum
« Reactie #27 Gepost op: 18 oktober 2020, 08:44:28 »
Daar is bij deze onderdoorgang geen ruimte voor,.
Dat is de reden voor de dubbeldeks uitvoering.

Groeten Arjen
The light at the end of the tunnel is the headlamp of an oncoming train (Murphy)

VAM65

  • Omroep Modelspoor Club. Elke laatste donderdag gratis toegankelijke rij-avond. Zie ook onze website door op het groene bolletje onder "Nederland 1949-1963" te drukken.
  • Offline Offline
  • Berichten: 4145
  • Nederland 1949-1963 in h0
    • Omroep Modelspoor Club - Hilversum
Re: Werkzaamheden bij de overweg Oosterengweg in Hilversum
« Reactie #28 Gepost op: 18 oktober 2020, 09:17:49 »
Dat dus! Om even een indruk te geven. Als je op de webcam kijkt dan is een klein stukje verderop de tunnelbak maar liefst 15 meter diep! Bron: een van de werkmannen.

VAM65

  • Omroep Modelspoor Club. Elke laatste donderdag gratis toegankelijke rij-avond. Zie ook onze website door op het groene bolletje onder "Nederland 1949-1963" te drukken.
  • Offline Offline
  • Berichten: 4145
  • Nederland 1949-1963 in h0
    • Omroep Modelspoor Club - Hilversum
Re: Werkzaamheden bij de overweg Oosterengweg in Hilversum
« Reactie #29 Gepost op: 18 oktober 2020, 10:25:11 »
Hieronder een kaart. De rode pijlen geven de in-/uitgang van de autotunnel aan, de groene die van de fiets- en wandeltunnel.