Verrassend, ik dacht dat dit emplacement op sterven na dood was. Wat gaan ze er doen? Ah, je gaf het antwoord ondertussen al. Interessant :-)
6.Kan NS de illegale bewoning op het terrein stopzetten? NS is de eigenaar van de grond, en in die zin verantwoordelijk voor haar terrein. Op dit moment is er sprake van illegale bewoning op ons terrein die NS graag willen stoppen. Gemeente Arnhem is echter verantwoordelijk voor haar inwoners en heeft in die zin een handhavingsrol in onder andere illegale bewoning van gronden.
Even voor mijn duidelijkheid: Het emplacement zal niet worden uitgebreid maar omgebouwd denk ik? 12 extra sporen kunnen ze daar niet kwijt. En NS zal geen eigenaar zijn van de sporen, of geldt voor Ahg een andere constructie?
Ik heb het hier nog niet voorbij zien komen, maar in opdracht van NS wordt Ahg de komende ongeveer 12 maanden verbouwd, er wordt een opstelterrein gerealiseerd van 12 opstelsporen met een lengte van ongeveer 600 meter, het opstelterrein zal ook volledige in eigen beheer van NS zijn. Oplevering staat gepland zo rond juni/juli 2021
Als ik het goed meegekregen heb is dat emplacement op een zelfde wijze bedoeld als het emplacement in Amersfoort voor de oude werkplaats; voor de opslag van nieuw nog niet ingestroomd materieel, materieel op warme reserve en mogelijk ook voor uitgefaseerd materieel.
Klopt, maar voordat een verkeerd beeld ontstaat: het gaat om de oostelijke helft van het terrein. De westelijke helft blijft liggen t/m spoor 28, waarlangs op dit moment een nieuwe loswrg gebouwd wordt.
Is met name voor infratreinen bedoeld, die in volle lengte voorheen op spoor 30 werden beladen of gelost, dat wordt nu 27 of 28. Spoor 28 wordt ook geasfalteerd.
Knokploegje sturen?