Hoe vindt je zelf de situatie daar? Want zeg nou zelf, aan een zijde staat dat bord doodlopende straat, maar dat is het niet. Om het helemaal veilig te maken, had aan de andere kant eigenlijk een bord verboden in te rijden moeten staan of sterker misschien alleen voor bestemmingsverkeer.
Blijf je zitten met het feit dat de chauffeur Pool is.
Laat nou precies dat ene verbodsbord wat er wél staat precies dat als onderbord hebben; 'uitgezonderd bestemmingsverkeer'...
Maakt allemaal weinig uit, het diepladerboekje bestaat tegenwoordig niet meer...
Echter word dat bord doodlopend niet herhaald op de plek waar je dan daadwerkelijk niet meer verder zou mogen rijden met een voertuig langer dan 8 meter, dus dat heeft ook geen waarde.
Dat is geen kromme redenering. Een bord 'doodlopend' betekent niet dat je er niet in mag rijden, maar wel dat je moet verwachten dat er verderop een punt komt waar je echt niet meer verder kan of mag. Op dat punt zou je in dit geval dus een bord verwachten dat verder rijden verbiedt.Of het verstandig is om zo'n doodlopende weg in te rijden zonder dat je weet of je aan het 'einde' kunt keren is een ander ding.
Het lijkt me toch handiger om vakbekwame Nederlandstalige chauffeurs met wegbekendheid in te schakelen!
Dat vind ik nog zacht uitgedrukt. Een boete voor spoorlopen lijkt me voor de filmert wel op z'n plaats. Het is echt net gebeurd. Dan mag je hopen dat er niet nog wat van de andere kant komt.@ Remunj: het lijkt alsof hij met z'n oplegger zo'n beetje vast zit op het schrikhek.Ik schrik misschien nog wel meer van de extreme stevigheid van die aluminiumbomen! Ik heb al eens eerder een video gezien waarbij een bestelbus zwaar gehavend was na een poging zo'n ding kapot te rijden, maar afbreken doen ze dus absoluut niet! Slechte zaak!
Waar ligt de schuldvraag? Volgens mij zal de rekening neergelegd worden bij de chauffeur of de eigenaar van de Poolse vrachtwagen.Wanneer ik in Polen een verkeersfout maak doordat ik een waarschuwing of het onderschrift van een verkeersbord niet kan lezen, wordt ik ook aansprakelijk gesteld.Het lijkt me toch handiger om vakbekwame Nederlandstalige chauffeurs met wegbekendheid in te schakelen!
Als je een bord tegenkomt "Doodlopend, muv (brom)fietsers' dan kom je daar uiteindelijk op die weg een bord tegen dat de weg over gaat in een (brom)fietspad, wat betekend dat het voor ander verkeer vanaf daar verboden is.Bij de situatie hier ga je dus een bord verwachten wat een daadwerkelijk verbod uitspreekt voor voertuigen boven de 8 meter.
Misschien hadden die rollen wel Polen als eindbestemming, en stond er daarom een Poolse chauffeur.Dan kun je dat wel door een Nederlander laten doen, maar die is daarna in Polen net zo onbekend als die Poolse chauffeur hier in Nederland