Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Raadplaatje door hervé
Vandaag om 01:19:12
Heroplage Artitec Plan W? door dennie
Vandaag om 00:28:31
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
13 July 2025, 23:28:32
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
13 July 2025, 23:03:47
Sfeer op je modelbaan door Rody v. G.
13 July 2025, 22:48:25
Een NS 5500 knutselen door Huup
13 July 2025, 22:29:30
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan door MOVisser
13 July 2025, 22:23:23
Westinghouse en knorr luchtpomp wat is het verschil? door j.ossebaar
13 July 2025, 22:17:12
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko? door eichddraig
13 July 2025, 21:20:14
BR-18.6 Schaal-0. door Benelux795
13 July 2025, 20:03:26
Rheinburg, TP V/VI door Dave.......
13 July 2025, 19:56:08
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Besselspoor
13 July 2025, 19:51:56
UP Mikado. Messing model schaal-0. De zaag er in. door FritsT
13 July 2025, 19:26:27
vervolg op "veel AC wielen" door Dirk
13 July 2025, 18:24:58
Sikje 225 door Huup
13 July 2025, 18:03:31
De bouw van een modulebaan met Nederlands landschap. door Frits C
13 July 2025, 17:20:30
Klein baantje 1200x1200mm door Frits C
13 July 2025, 17:12:28
Rhätische Bahn in 0m; van Filisur naar Stuls door NS264
13 July 2025, 16:20:08
Nahmertaler Kleinbahn door tothebeach
13 July 2025, 16:11:09
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door skiptram
13 July 2025, 15:20:57
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
13 July 2025, 15:10:47
Harzwald Hafen Bahn (spoor 0) door BartvD
13 July 2025, 15:04:42
DB Cargo gaat op Betuweroute proeven doen met automatisch rijdende locomotief door MOVisser
13 July 2025, 14:54:16
Modules van Kees Gorter (vervolg) door NS264
13 July 2025, 13:47:34
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
13 July 2025, 13:16:48
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Tedo
13 July 2025, 12:08:10
Roco 2025 door IJmc
13 July 2025, 11:52:00
Nedersaksenlijn in Nederland. door Hans Reints
13 July 2025, 11:50:19
Goederenloods Zandvoort door MOVisser
13 July 2025, 11:45:51
Spoor- en tramweg parafernalia door Ronald69
13 July 2025, 11:44:52

Auteur Topic: Topic blokkeren, en de houtnerf-grap-discussie...  (gelezen 32170 keer)

Sicco Dierdorp

• Nostalgist
  • Offline Offline
    • Flickr
Re: Topic blokkeren?
« Reactie #90 Gepost op: 11 August 2020, 13:30:26 »
ik zeg t gewoon nog een keer. Begin met aanstootnemers en aanstootzoekers het naar de zin te proberen te maken en t eind is zoek. Jullie trappen dr elke keer weer in. Heel nederland trapt er elke keer weer in.
Ja, heel Nederland, wordt wakker! Alleen ik ken de Waarheid  ;D ;D

Martin Welberg

• FYA !!!
  • Offline Offline
  • OO. Organisatie OntraXS!
    • Martin Welberg Scenic Studios
« Reactie #91 Gepost op: 11 August 2020, 13:32:49 »
Amen....

Edsko Hekman

• Offline Offline
  • Nooit uitgeklust....
« Reactie #92 Gepost op: 11 August 2020, 13:33:29 »
ik zeg t gewoon nog een keer. Begin met aanstootnemers en aanstootzoekers het naar de zin te proberen te maken en t eind is zoek. Jullie trappen dr elke keer weer in. Heel nederland trapt er elke keer weer in.
Dit dus. Zoals Reinout al zegt, je kunt het niet iedereen naar de zin maken. Mensen moeten maar eens leren dat het niet altijd gaat zoals jezelf wil. Blijven drammen werkt averechts. Vroeg of laat krijg je het een keer tegen je.
In zijn algemeenheid krijg ik steeds meer de indruk dat als je maar hard genoeg schreeuwt, je vanzelf je zin krijgt, gewoon omdat iedereen het geschreeuw zat is. Niet omdat men er per se achter staat.
« Laatst bewerkt op: 11 August 2020, 13:37:23 door Edsko Hekman »

Sicco Dierdorp

• Nostalgist
  • Offline Offline
    • Flickr
« Reactie #93 Gepost op: 11 August 2020, 13:43:48 »
Persoonlijk ben ik nog steeds verbaasd dat we het hierover hebben, en ook over dat mensen zich er zo druk om maken, aan beide kanten. Maar dat mag. Je heel erg druk maken over mensen die zich heel erg druk maken over zaken waar jij je niet heel erg druk om maakt.... pff en dat in deze hitte
Ik vind zelf alleen - maar dat is ook maar één mening - dat 'we' niet dat kliekje 8e-groepers-in-het-fietsenhok moeten uithangen jegens de brugpiepers, er is niks mis met hen een beetje welkom laten voelen lijkt mij.

Alles opgeteld, van elkaar afgetrokken, vermenigvuldigd en gedeeld door elkaar is het volgens mij helemaal geen ramp als een anderhalf jaar oud grapje vanaf nu hier en daar eens verwijderd wordt. We kunnen anders altijd nog gaan demonstreren dat we al onze vrijheden daardoor kwijt zijn en dat onze hele cultuur hier op BNLS van ons afgepakt wordt, naar analogie van...

Oftewel als we van beide kanten wat minder overdreven reageren - hé het is net de échte wereld - en een heel klein beetje bewegen in elkaars richting zijn we er zo mee klaar denk ik  :)

Martijn193

• Bestuur
  • Offline Offline
« Reactie #94 Gepost op: 11 August 2020, 13:46:37 »
Blijven drammen werkt averechts.

In zijn algemeenheid krijg ik steeds meer de indruk dat als je maar hard genoeg schreeuwt, je vanzelf je zin krijgt, gewoon omdat iedereen het geschreeuw zat is. Niet omdat men er per se achter staat.

En dat geldt dus voor iedereen, dus voor voor en tegenstanders van iets. Dus als je maar hard genoeg blijft  doordrammen dat iets wel moet kunnen, krijg je hetzelfde effect.

Nogmaals, niemand die alleen maar hard genoeg schreeuwt krijgt gelijk. Alles wordt beoordeeld en gewogen en op een gegeven moment wordt een keuze gemaakt. Daar dan over door blijven schreeuwen heeft dus hetzelfde effect, Edsko.
Martijn, Voorzitter Beneluxspoor

Reinout van Rees

• Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
« Reactie #95 Gepost op: 11 August 2020, 13:55:01 »
Iedereen die denkt dat wij als moderatoren als brave schoothondjes "het alle aanstootnemers naar de zin proberen te maken...": ha ha ha.
Als ik een keer een maandje lang braaf gelijk actie onderneem zodra er ook maar iets geklaagd wordt....

Reinout-als-moderator
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)

Floris Dilz

• Nervensäge.
  • Offline Offline
    • belse roestkraam
« Reactie #96 Gepost op: 11 August 2020, 13:57:50 »
Nou, had dus tot vandaag de indruk dat t al een tijd een stuk soepeler ging inderdaad.

EDIT: dat t tot vandaag een stuk soepeler ging, beter gezegd.

En dat geldt dus voor iedereen, dus voor voor en tegenstanders van iets. Dus als je maar hard genoeg blijft  doordrammen dat iets wel moet kunnen, krijg je hetzelfde effect.

Nogmaals, niemand die alleen maar hard genoeg schreeuwt krijgt gelijk. Alles wordt beoordeeld en gewogen en op een gegeven moment wordt een keuze gemaakt. Daar dan over door blijven schreeuwen heeft dus hetzelfde effect, Edsko.
en daar zijn we weer, de ouwe bnls-kramp.  (y)

Eelco Storm

• Pauze
  • Offline Offline
    • Mijn fotoarchief
« Reactie #97 Gepost op: 11 August 2020, 14:03:15 »
Some things never change  ;)

Doet me er aan denken dat ik ook nog een nieuwe aanwinst heb die ik nog moet tonen.  8)

Edsko Hekman

• Offline Offline
  • Nooit uitgeklust....
« Reactie #98 Gepost op: 11 August 2020, 14:23:12 »

Het punt is dat je pas "voorstanders" hoort als de "tegenstanders" "boe" beginnen te roepen. Het voelt voor mij (!) dat je dingen niet meer mag zeggen, omdat iemand er aanstoot aan neemt. Het eerste dat ook bijna altijd geroepen word, is verbieden! Waarom nou niet gewoon eens het midden zoeken vanaf het begin ipv dingen verbieden? Dat voelt als monddood maken en dat is niet iets dat je moet willen denk ik. Jeroen begon hier ook mee, hij keek naar zichzelf, begon niet over verbieden of wat dan ook. Maar wilde gewoon voor zichzelf een oplossing. Gaandeweg is het overgegaan in een "verbod op de houtnerf-grap" en prompt kwam er een "red de houtnerf-grap" beweging op gang en daarmee de tegenstellingen. En nogmaals, de quote van Marc was treffend: je ergens aan storen is geen argument. Als dat wel een argument is, dan kan het forum wel dicht.
Rekening houden met anderen is prima, doe ik ook. Doet volgens mij het gros van de mensen hier. Maar we moeten eens af van "ik stoor me er aan, dus stoppen." Dat  heeft in het verleden al vaak genoeg bewezen dat het niet werkt. Zoek de nuance en kom ergens in het midden uit.

@Reinout: Ik weet dat jullie als mods wikken en wegen, dat heb ik van dichtbij meegemaakt. Niets dan lof voor jullie en ik weet ook dat jullie in die overwegingen niet over 1 nacht ijs gaan, maar er echt over discussieren en opties afwegen, voors en tegens. Het gebeurd grondig. Dat mag ook wel eens gezegd worden.

Mbt de houtnerf grap, ik stoor me er niet aan. Sommige houtnerf grappen zijn grappiger dan andere.

Gr.

Edsko

Ronald Halma

• Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
« Reactie #99 Gepost op: 11 August 2020, 14:27:20 »

Dat dus! :) (y)

Silver Fox 2512

• Offline Offline
« Reactie #100 Gepost op: 11 August 2020, 14:34:14 »
Some things never change  ;)

Doet me er aan denken dat ik ook nog een nieuwe aanwinst heb die ik nog moet tonen.  8)

Idem. Nu nog de vraag welke houtnerf ik als ondergrond ga nemen... :angel:

Het op het autistische af blijven volharden in de eigen gedachtegang en daarmee weigeren de gedachtegang van een ander te accepteren was voor mij in het verleden de reden dat ik niet meer actief op dit forum te vinden was. Wat dat betreft gaat het stukken beter op dit forum. En ja, soms vraag ik me ook af of sommige uitingen nu echt nodig zijn. Maar zolang het wordt geaccepteerd door de moderatoren heb ik daar verder geen moeite mee. Rare vogels blijf je altijd houden. ;)

En humor is persoonlijk. Wat de een geweldig vindt kan de ander als kinderachtig of gewoon niet leuk ervaren. De een kijkt graag naar Blackadder terwijl de ander wegloopt met Mr. Bean. Smaken verschillen. Gelukkig maar. Iedereen een Blackadder fan is ook weer zo saai. 8)

Groeten, Peter

Sicco Dierdorp

• Nostalgist
  • Offline Offline
    • Flickr
« Reactie #101 Gepost op: 11 August 2020, 14:36:57 »
Idem. Nu nog de vraag welke houtnerf ik als ondergrond ga nemen... :angel:

Het op het autistische af blijven volharden in de eigen gedachtegang en daarmee weigeren de gedachtegang van een ander te accepteren was voor mij in het verleden de reden dat ik niet meer actief op dit forum te vinden was. Wat dat betreft gaat het stukken beter op dit forum. En ja, soms vraag ik me ook af of sommige uitingen nu echt nodig zijn. Maar zolang het wordt geaccepteerd door de moderatoren heb ik daar verder geen moeite mee. Rare vogels blijf je altijd houden. ;)

En humor is persoonlijk. Wat de een geweldig vindt kan de ander als kinderachtig of gewoon niet leuk ervaren. De een kijkt graag naar Blackadder terwijl de ander wegloopt met Mr. Bean. Smaken verschillen. Gelukkig maar. Iedereen een Blackadder fan is ook weer zo saai. 8)

Terwijl weer een ander wegloopt bij Johnny English of juist Rowan Atkinson goed vind  ;D
Verder, eensch  (y)

Hendrik Jan

• Offline Offline
  • 46%, unchillfiltered, natural colour
« Reactie #102 Gepost op: 11 August 2020, 14:38:23 »
Inkoppertje:

https://www.youtube.com/watch?v=BiqDZlAZygU

groeten
Hendrik Jan
Never trust a man who, when left alone with a tea cozy, doesn't try it on
-Billy Connolly

wob

• Offline Offline
  • Aachenau West
« Reactie #103 Gepost op: 11 August 2020, 14:40:16 »
het blijft niet beperkt tot heel Nederland....

Groet, Bas

Reinout van Rees

• Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
« Reactie #104 Gepost op: 11 August 2020, 14:50:38 »
Midden zoeken: mooi. Maar waar ligt dat midden in dit geval? Er was wel vaker aangegeven dat de houtnerf-grap inmiddels een baard had. Werd daarna het midden opgezocht en de frequentie aangepast? Nee, er werd star doorgegaan. "Er moest niet over gezeurd worden." Dus: alleen het ene uiterste van het spectrum was toegestaan. En dat lijkt nu nog het enige toegestane uiterste. Dan is "rekening houden" en "midden zoeken" wat lastig. Tenzij je ermee bedoelt dat iedereen zich aan jouw kant van het spectrum dient te bevinden.

Houtnerf verbieden: nee hoor, open gerust een draadje waar heerlijk over houtnerven wordt gepraat. Misschien op het stationsplein, maar goed.
't Is alleen dat de off-topic zaken uit het aanwinstendraadje weg moeten. Om daar nou zo over te gaan janken... In de forumregels staat wèl dat iedereen zich met off-topic in moet houden en er staat niet dat je een basisrecht hebt op het off-topic ellenlang herhalen van een grap.

Oh, en je nieuwe aanwinsten mogen net zo goed op een houten keukentafel, op de grond, in het gras of op de rug van je geit gefotografeerd worden.

Er zijn zat zaken hier op het forum waar veel mensen zich aan ergeren en waarover er veel meldingen binnenkomen en die er toch gewoon lekker blijven staan.

Reinout
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)