Heel veel onduidelijkheid dus bij ESU vind ik. Eveneens op de site geen handleidingen te vinden blijkbaar die wat meer duidelijkheid geven over de mogelijkheden van de verschillende modules.
Wat ik eigenlijk dus zoek is : een controller om wissels te bedienen, een controller om seinen te bedienen en een controller die bezetmeldingen op railsecties doet.
Eveneens op de site geen handleidingen te vinden blijkbaar die wat meer duidelijkheid geven over de mogelijkheden van de verschillende modules.
De links bij de products zelf werken niet, had te snel verkeerde conclusie getrokken. Dank voor het wijzen hierop.
Mag ik vragen welke controllers jij gebruikt voor schakel en terugmelddecoders ? Aangezien je Lopi's gebruikt in de loks en geen problemen, ga ik er van uit dat je controllers goed samenwerken hiermee. In de manuals van de ESU controllers merk ik toruwens op dat veel van hun aansluitingen 3-rail gericht zijn ( staat ook wel 2-rail in ). Ikzelf rij 2-rail, dus ik zal in elk geval met stroomdetectie moeten werken.
Heeft trouwens iemand weet van 1 of andere goede lectuur mbt inlezen van Digitaal rijden/opbouw van een baan ?Ik weet dat de Nspoorproject website een duidelijke pagina heeft over dat digitaal rijden iets meer dan 2 draadjes solderen is, waar oa heel wat verduidelijkt word tivm aansluiting van wisseldecoders en bezetmelding, maar is er bv iets van boek ofzo waar men ook over de verschillende protocols gaat, eventueel bespreking tussen verschillende (merken) controllers ?
Je hebt ze met en zonder stroomdetectie en voor tweerail heb je stroomdetectie nodig.
Ik denk dat jij trouwens mijn vraag goed begrijpt. Als ik jou antwoord betreffende de terugmelding goed begrijp, is bij bezetmelding een blok een virtueel iets dat je instelt in de decoder, dat bv bestaat uit 3 fysieke terugmeldpunten. Correct ?Mag ik vragen welke controllers jij gebruikt voor schakel en terugmelddecoders ? Aangezien je Lopi's gebruikt in de loks en geen problemen, ga ik er van uit dat je controllers goed samenwerken hiermee. In de manuals van de ESU controllers merk ik toruwens op dat veel van hun aansluitingen 3-rail gericht zijn ( staat ook wel 2-rail in ). Ikzelf rij 2-rail, dus ik zal in elk geval met stroomdetectie moeten werken.
een controller die bezetmeldingen op railsecties doet.
Een centrale alleen, die bezetmeldingen ontvangt, zal daar niets mee doen.