Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door hmmglaser
28 maart 2024, 23:42:04
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
28 maart 2024, 23:37:18
US diorama in H0 door Wim Vink
28 maart 2024, 23:31:57
Al mijn goede ideeën... door bask185
28 maart 2024, 23:12:12
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door bask185
28 maart 2024, 22:51:58
Het stoomgenootschap door bloemenvelden door Seinhuis
28 maart 2024, 22:46:29
7 april De Karel on tour door Seinhuis
28 maart 2024, 22:44:31
Raadplaatje door Magic
28 maart 2024, 22:23:21
LokSound 4 decoders, files verbeteren (voor Roco b.v. TEE RAm, NS2400, etc) door Biesje
28 maart 2024, 22:06:44
Geluid NS Mat'46 vs NS Mat'54 door Rob Bennis
28 maart 2024, 21:54:12
Engelse wagon uit 1930 opgegraven in Antwerpen door willem2
28 maart 2024, 21:52:45
NS GLY omspuiten en opschriften door Rob Ellerman
28 maart 2024, 21:45:55
De Hondsrugbaan door cor_b
28 maart 2024, 21:40:07
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit door Railman
28 maart 2024, 21:36:50
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
28 maart 2024, 21:22:18
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door puntenglijder
28 maart 2024, 21:15:13
Bouw van materieel 40 treinstellen door Rob Bennis
28 maart 2024, 21:09:04
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door basjuh1981
28 maart 2024, 20:54:43
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door 1200blauw
28 maart 2024, 20:32:41
Welke Vallejo kleur voor drijfstangen van een DB stoomlocomotief? door Ronald69
28 maart 2024, 20:00:39
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door arnout
28 maart 2024, 19:53:27
Punt- en hartstukken door Klaas Zondervan
28 maart 2024, 19:41:21
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door bord4kop
28 maart 2024, 19:34:37
De (3d) knutsels van Ronald. door gdh
28 maart 2024, 19:22:56
Piko NS 2015 stroomafname probleem door Ben
28 maart 2024, 19:08:30
Bauarbeiten im gange door ruudns
28 maart 2024, 18:50:26
HSM D1715 door vpeters1984
28 maart 2024, 17:34:25
Beekdaelen in H0 door Stieven76
28 maart 2024, 17:17:41
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
28 maart 2024, 15:58:15
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
28 maart 2024, 15:06:14
  

Auteur Topic: Beurs in Houten 29 augustus 2020 - de voor- en nabeschouwing  (gelezen 78624 keer)

FritsT

  • Offline Offline
  • Berichten: 9557
    • nulpunt
Re: Beurs in Houten 29 augustus 2020 - de voor- en nabeschouwing
« Reactie #150 Gepost op: 11 augustus 2020, 00:04:27 »
Overgenomen Nu.nl, vandaag

Het belangrijkste coronanieuws van maandag 10 augustus

Nederland:
-Het totaal aantal besmettingen van Nederland is het afgelopen etmaal met 630 ziektegevallen gestegen. Het gaat om de grootste dagelijkse stijging in ruim drie maanden tijd. . Het gros van de positief geteste personen is twintig tot veertig jaar oud.

-De regio's van Amsterdam en Rotterdam zagen het aantal besmettingen het hardste stijgen. In Amsterdam gaat het om bijna tweehonderd nieuwe ziektegevallen, terwijl Rotterdam melding maakt van 130 nieuwe besmettingen.

-Er liggen nog 29 coronapatiënten op Nederlandse intensive cares. Dat zijn twee personen minder dan het aantal dat gisteren werden gemeld.

-Zo'n 99 coronapatiënten worden op reguliere ziekenhuisafdelingen behandeld: 12 meer dan gisteren. Het gaat om het hoogste aantal sinds 1 juli.

Maartenw

  • Offline Offline
  • Berichten: 546
    • Valleitrein
Re: Beurs in Houten 29 augustus 2020 - de voor- en nabeschouwing
« Reactie #151 Gepost op: 11 augustus 2020, 00:38:33 »
Nu moet ik toch weer eens reageren.
Ik zie weer overdreven reacties.
Mogelijk zelfs trollen van het WHO? (Big Boy). Net zoals de Nederlandse overheid influencers inzette...
Dit deden ze al vaker in andere kwesties: https://www.volkskrant.nl/columns-opinie/kabinet-zet-influencers-in-voor-afschaffing-dividendbelasting~b7ac8eb4/

In ieder geval reacties van weer een paar gehersenspoelde mensen. Sorry dat ik het zo moet noemen, maar ik zie het echt zo.
De media weten de angst er wel in te houden.
Nu wil de organisator volgens de huidige overheidsregels een modelspoorbeurs organiseren en nu roept men alweer dat het onverantwoord is. Dan sla je echt ver door.
Als het aan de critici op het forum ligt komt er nooit meer een modelspoorbeurs want Corona gaat nooit meer weg…
Want o.a. topvirologen zoals  Prof. Dr. H. Streeck zeggen dat we er rekening mee moeten houden dat er nooit een effectief vaccin gevonden wordt. Echter hebben de overheden geen plan B…
Dit zegt ook de bekende Zweedse epidemioloog Tegnell Corona is ook met een vaccin onuitroeibaar en we moeten de realiteit onder ogen zien.
Allemaal nieuwsberichten dat de groepsimmuniteit niet wordt bereikt, kloppen niet.
Een recente studie van King's College London toonde aan dat het niveau van antilichamen zo snel kan dalen dat ze niet detecteerbaar zijn binnen drie maanden na infectie. Het lichaam bouwt echter ook andere vormen van immuniteitsreacties op, waaronder van zogenaamde T-cellen, die een belangrijke rol lijken te spelen bij de bescherming tegen herinfectie met Covid-19.
Omdat de antilichamen zo snel verdwijnen kan je d.m.v. antistoffenonderzoek nooit komen tot bijv. 60% Dus kan je a.d.v. dat onderzoek dus ook niet in de krant beweren dat groepsimmuniteit niet bereikt wordt.
Ik heb al eens eerder wat gepost, o.a. over de sterk vervuilde cijfers en ga dat niet allemaal herhalen, maar men heeft nog nooit een effectief vaccin tegen een Corona virus kunnen vinden.
Ook het influenza virus is MET vaccin niet weg te krijgen, in tegendeel.
https://rp-online.de/panorama/coronavirus/streeck-zu-corona-werden-lernen-muessen-das-virus-in-unseren-alltag-zu-integrieren_aid-52608591
In de media wordt een beeld geschetst dat Covid-19 qua gevaar gelijk staan aan Ebola e.d.
We moeten dit toch echt relativeren. Hoe je het ook bekijkt.
Want dit gaat leiden tot excessen die we een jaar geleden voor onmogelijk hielden en alleen dachten dat dit in dictatoriale landen voorkomt, 1 heel actueel voorbeeld https://www.telegraaf.nl/nieuws/1340352104/corona-kids-mogelijk-uit-huis-geplaatst-in-duitsland

Terug naar de modelspoorbeurzen:

Ook in de “coronapiek” in maart april bleven zaken zoals bouwmarkten gewoon open voor het publiek. (GEEN REGISTRATIE)
Gereguleerde toestroom a.d.v. het aantal vierkante meters. Dat is wat hier ook gebeurd op de Modelspoorbeurs Houten. (MAAR MET REGISTRATIE, dus beter als in de winkel).

Citaat: “veelal mensen uit de risico-(leeftijds)groep”
Nu dat zal wel meevallen, als ik het zo inschat n.a.v. opmerkingen van mensen hier op het forum, klanten e.d. blijven die mensen voor een groot deel thuis.
Er wordt zo vaak gezegd dat bijna allemaal oudere mensen zich met de hobby bezig houden.
Maar ik heb zoveel jonge klanten, ik herken dat beeld niet zo.

PS aan de moderatoren, misschien hoort dit ook wel in het topic "Toekomst van modeltreinbeurzen?" maar gezien de voorgaande reactie's is het grotendeels een antwoord  hierop.
Met vriendelijke groet, Maarten

Hendrik Jan

  • Offline Offline
  • Berichten: 7031
  • 46%, unchillfiltered, natural colour
Re: Beurs in Houten 29 augustus 2020 - de voor- en nabeschouwing
« Reactie #152 Gepost op: 11 augustus 2020, 00:52:23 »
In de media wordt een beeld geschetst dat Covid-19 qua gevaar gelijk staan aan Ebola e.d.

Dat is een buitengewone stelling.
Die vereist buitengewoon bewijs.

groeten
Hendrik Jan
Never trust a man who, when left alone with a tea cozy, doesn't try it on
-Billy Connolly

Maartenw

  • Offline Offline
  • Berichten: 546
    • Valleitrein
Re: Beurs in Houten 29 augustus 2020 - de voor- en nabeschouwing
« Reactie #153 Gepost op: 11 augustus 2020, 01:24:11 »
@ Hendrik Jan
Infectieziekten worden door de overheid ingedeeld in groepen.
Waarvan groep A met Mogelijk wettelijke maatregelen: gedwongen opname tot isolatie of thuisisolatie, gedwongen onderzoek, gedwongen quarantaine (inclusief medisch toezicht), verbod van beroepsuitoefening. Dit geldt voor:
COVID-19
MERS-coronavirus
Pokken
Polio
Severe acute respiratory syndrome (SARS)
Virale hemorragische koorts (zoals Ebola)
Bron RIVM
Dus wordt inderdaad in dezelfde (allerhoogste) categorie geplaatst.
Terwijl dat mijns inziens niet terecht is. Dan zou van tijd tot tijd ook het influenza virus er in moeten staan.
Want 9.500 griepdoden in 2018 vinden we toch ook niet acceptabel?
Een interessante video: https://the-iceberg.net/dutch
Er wordt niet ontkend dat er veel mensen overleden zijn, maar je moet het wel in perspectief zien.

1 voorbeeld van overdreven krantenkoppen: "Bijlmer gevangenis zwaar getroffen." (dit moest zijn detentiecentrum Schiphol, zie bron onder). Dan denk je op zin minst zijn er een paar overleden…
Maar nee, 6 besmet. Nog niet eens 6 echt ziek.
Ja, zo krijg je iedereen wel gek.
Foto’s van drukte worden met telelenzen genomen. Onlangs zag ik op een Deense site een artikel met foto voorbeelden hoe je zelfs een rij van mensen die op de juiste afstand van elkaar staan, zo kunt fotograferen zodat het lijkt of het enorm dringen is... Wie kan dit nog vinden?

https://www.ad.nl/binnenland/grote-onrust-in-detentiecentrum-schiphol-na-weer-een-besmetting~a64efcb7/
« Laatst bewerkt op: 11 augustus 2020, 01:28:48 door Maartenw »
Met vriendelijke groet, Maarten


Carel Ruysink

  • Offline Offline
  • Berichten: 1060
Re: Beurs in Houten 29 augustus 2020 - de voor- en nabeschouwing
« Reactie #155 Gepost op: 11 augustus 2020, 08:35:11 »
Overgenomen Nu.nl, vandaag

Het belangrijkste coronanieuws van maandag 10 augustus

Nederland:
-Het totaal aantal besmettingen van Nederland is het afgelopen etmaal met 630 ziektegevallen gestegen. Het gaat om de grootste dagelijkse stijging in ruim drie maanden tijd. . Het gros van de positief geteste personen is twintig tot veertig jaar oud.

-De regio's van Amsterdam en Rotterdam zagen het aantal besmettingen het hardste stijgen. In Amsterdam gaat het om bijna tweehonderd nieuwe ziektegevallen, terwijl Rotterdam melding maakt van 130 nieuwe besmettingen.

-Er liggen nog 29 coronapatiënten op Nederlandse intensive cares. Dat zijn twee personen minder dan het aantal dat gisteren werden gemeld.

-Zo'n 99 coronapatiënten worden op reguliere ziekenhuisafdelingen behandeld: 12 meer dan gisteren. Het gaat om het hoogste aantal sinds 1 juli.
Ik ben eind maart twee weken gevloerd geweest. Koorts 39 graden maar ik was goed genoeg om zelfstandig thuis de griep/corona te verwerken. De huisarts en ziekenhuis wilden niet weten wat ik had. Heb nog steeds last van de bekende verschijnselen die excorona-patienten hebben; rare soort benauwdheid en niet vooruit te branden. Toch sta ik niet in de statistieken.
Nu komen mensen in de statistieken die positief testen maar geen verschijnselen hebben of krijgen.
Al die getallen die we nu krijgen te zien zijn de bekende appels en peren.
Als ze willen aantonen dat we naar een tweede golf gaan kunnen we alleen maar afgaan op zekere getallen toen en nu en dat zijn de cijfers van de IC-opnames.
Toen (maart april) 1000 plus en nu??? volgens mij dik onder de 100 en er komt nauwelijks iemand bij.
Er zijn vergissingen, leugens en statistieken.
Ik wil de toestand nu niet bagatelliseren maar we worden op het moment wel gestuurd met statistieken die de bestuurders goed uitkomen en met een aantal maatregelen die er louter op gericht zijn om de "bewustwording" wakker te houden.
Dit ondermijnd uiteindelijk het vertrouwen in de "deskundigen".

Carel
Als je bang bent voor de dood dan heb je geen leven

MOVisser

  • Offline Offline
  • Berichten: 6130
    • Modelbouw in't algemeen. 3D printen etc..
Re: Beurs in Houten 29 augustus 2020 - de voor- en nabeschouwing
« Reactie #156 Gepost op: 11 augustus 2020, 09:27:01 »
Ik kom op voor mezelf en hoop daarmee anderen te beschermen:

gewoon voorzichtig doen, niet overdreven uitspattingen aangaan en juist het doorgeven aan anderen (proberen)vermijden.
Meer kan je niet.

O, ja
Ik heb gisteren gemaild:  Juist op basis van de kaartverkoop gaat de beurs gewoon door.....

Ronald Visser
Je kunt me vinden op diverse treinenbeurzen. Houten 30 maart sta ik er weer. Ook met N-schaal.

Martin Welberg

  • FYA !!!
  • Offline Offline
  • Berichten: 9156
  • OO. Organisatie OntraXS!
    • Martin Welberg Scenic Studios
Re: Beurs in Houten 29 augustus 2020 - de voor- en nabeschouwing
« Reactie #157 Gepost op: 11 augustus 2020, 10:14:46 »
Citaat
Een interessante video: https://the-iceberg.net/dutch
Er wordt niet ontkend dat er veel mensen overleden zijn, maar je moet het wel in perspectief zien.

Idd, maar wel met een dik aantal fouten die telkens herhaald wordt. Belangrijkste hierin is het telkens herhalen van hoe meer tests hoe hoger het aantal gevallen, dat is een soort van Trumpiaans rekenen. Het klopt maar klopt ook niet, let wel dat mensen die geen klachten hebben niet naar een test grijpen, dus is het aantal oplopende besmettingen niet zomaar uit de lucht gegrepen. Daarnaast het constante de "onafhankelijke wetenschap" heeft aangetoond, das ook zo'n fijne dooddoener. Wetenschap is in mijn ogen altijd onafhankelijk of alle wetenschap is dat niet. De meeste wetenschappers worden ergens van en door betaald en zijn dus nooit onafhankelijk. Uiteindelijk begint het filmpje bijna een reclamespot voor hydroxy chloroquine te worden. Dit toont aan dat de wetenschap ook gebaseerd is op meningen en ondervindingen. Covid-19 staat echt niet gelijk aan een influenza virus.

Martin Welberg

  • FYA !!!
  • Offline Offline
  • Berichten: 9156
  • OO. Organisatie OntraXS!
    • Martin Welberg Scenic Studios
Re: Beurs in Houten 29 augustus 2020 - de voor- en nabeschouwing
« Reactie #158 Gepost op: 11 augustus 2020, 10:25:57 »
Daarnaast komt dit dus gewoon uit de Viruswaanzin hoek, als je wat zoekt op diegenen die op de site vermeld staan zie je dat de site is opgezet door Stefan Noordhoek. Man die 1+1 bij elkaar kan optellen en er een goed marketing concept van kan maken. Zo zetten ze vragen bij het feit of mensen wel dood gaan aan corona of met corona maar stellen wel dat  HIV 1 miljoen doden zou opleveren per jaar, lullig dat er niemand dood gaat aan HIV maar wel aan dat wat het virus doet met je immuunsysteem.

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 7805
Re: Beurs in Houten 29 augustus 2020 - de voor- en nabeschouwing
« Reactie #159 Gepost op: 11 augustus 2020, 10:42:45 »
Hier staat het bij: https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/5133741/fotografie-drukte-telelens-voor-de-gek-perspectief-inzoomen-lens
Dit geeft inderdaad een vertekend beeld. Maar dan nog vindt ik het er op de rechter foto nog steeds druk uitzien. Mij niet gezien daar. Laat staan op een beperkte ruimte in een beurshal.
Ik wacht wel lekker af en neem de adviezen in acht "vermijd drukke plekken".
Gr.
Eric

Maartenw

  • Offline Offline
  • Berichten: 546
    • Valleitrein
Re: Beurs in Houten 29 augustus 2020 - de voor- en nabeschouwing
« Reactie #160 Gepost op: 11 augustus 2020, 10:53:04 »
Bron Volkskrant van enkele dagen geleden:
De Zweedse viroloog Anders Tegnell, de architect van de Zweedse aanpak, is van mening dat het uitroeien van het virus sowieso geen haalbare kaart is. Ook niet met een vaccin. 'Ook griep kunnen we niet uitroeien, zelfs mét vaccin.'

'Als je kijkt naar vergelijkbare ziekten, zoals griep en andere respiratoire virussen, zijn we niet eens in de buurt van uitroeien, ondanks het feit dat we een vaccin hebben,' zegt Tegnell in een interview. 'We zullen ermee moeten leren leven.'

COVID-19 is een coronavirus en behoort dus ook tot respiratoire virussen, is dus wel degelijk vergelijkbaar.
De ernst en mate van griep verschilt per jaar.

Kijk dat zijn nu ook dooddoeners "uit de Viruswaanzin hoek" , en critici schuift men op 1 hoop  met aluhoedjesdragers, complotdenkers en 5G.
Zo krijgen we geen eerlijke discussie.
Men weet heel goed dat het niet zuiver gespeeld word. Bij factchecking door de media haalt men een paar onbewezen uitspraken eruit maar de kern laat men ongemoeid, want ja dat wordt wel erg lastig. In de media werd in februari en ook in  maart gemeld dat er een griepepidemie was. Dat gaat men nu erg afzwakken, en zegt dat het nu zeer mild was.
Het feit is dat in Nederland veel doden zonder test zijn geteld. Dit begon al 9 april toen de cijfers van de een op andere dagen enorm stegen door een (handmatige correctie), huisartsen konden achteraf, zonder test over onderzoek, Coronadoden melden. Heel veel symptomen zijn echter gelijk. En uit ervaring weet ik dat benauwdheidsklachten nog geen Corona betekenen. Dit kan heel goed ook door andere luchtwegvirussen worden veroorzaakt. Dus heel vaag.
Sommige medici van het LUMC proberen dat (griepepidemie) ook weg te poetsen door nu te stellen dat er geen sprake was van een griepgolf en dus oproepen om de griepprik te halen want als in het komende griepseizoen wel een griepepidemie krijgen....
Het probleem is dat we nu een groeiende groep burgers gaat krijgen met een groot wantrouwen naar de overheid en media en men zoekt zijn heil bij site zoals Ninefornews en Xandernieuws. Deze sites staan al jarenlang vol met complottheorieën echter hebben ze nu op bepaalde punten in deze crisis gelijk. En dan kan ik begrijpen dat mensen meer en meer deze sites bezoeken. Dat moeten we eigenlijk niet willen, maar het gaat zo wel.
Met vriendelijke groet, Maarten

nkob

  • Offline Offline
  • Berichten: 2055
Re: Beurs in Houten 29 augustus 2020 - de voor- en nabeschouwing
« Reactie #161 Gepost op: 11 augustus 2020, 11:13:54 »
hoi Maarten
influenza is Niet vergelijkbaar met covid
denk even aan orgaanfalen door bloedstolsels
hersenschade langdurige rest schade
Dit is niet IC post trauma!
Doden zonder test
Kijk even naar de oversterfte in vergelijking met  voorgaande jaren .
Dokkum klopt niet want sommige media enz
maar er worden continu mediaberichten geciteerd .
Met wat grasduinen kan ik ws met onderzoeken en mediaberichten aannemelijk maken dat covid uit een wuhanlab komt [hoor je niets meer over] dat het een verdienmodel is van de spatschermen fabrikant  en ga zo maar door .
met groet kees




Martin Welberg

  • FYA !!!
  • Offline Offline
  • Berichten: 9156
  • OO. Organisatie OntraXS!
    • Martin Welberg Scenic Studios
Re: Beurs in Houten 29 augustus 2020 - de voor- en nabeschouwing
« Reactie #162 Gepost op: 11 augustus 2020, 11:40:39 »
Citaat
Kijk dat zijn nu ook dooddoeners "uit de Viruswaanzin hoek" , en critici schuift men op 1 hoop  met aluhoedjesdragers, complotdenkers en 5G.
Zo krijgen we geen eerlijke discussie.

Dat begint al met het feit dat men in deze hoek veelal ook niet open staat voor de mening van een ander. Film alles maar want anders verdraaid de mainstream media alles is een uitspraak die laatst door Willem gebezigd werd. Alleen al het feit om te zeggen dat de media gecontroleerd wordt door de overheid slaat men daar de plank mis.

Citaat
Het feit is dat in Nederland veel doden zonder test zijn geteld

Waarop baseer je dit feit?



Maartenw

  • Offline Offline
  • Berichten: 546
    • Valleitrein
Met vriendelijke groet, Maarten

TonM

  • Offline Offline
  • Berichten: 2383
Re: Beurs in Houten 29 augustus 2020 - de voor- en nabeschouwing
« Reactie #164 Gepost op: 11 augustus 2020, 12:09:38 »
Zo langzamerhand zou je de indruk krijgen dat we hier op een medisch forum zitten, maar goed...... ::)

Zelf hou ik het graag simpel en volgens mij is er een aantal eenvoudige feiten over Covid-19 die algemeen aanvaard zijn (behalve door groeperingen zoals "Viruswaarheid"):
- Het is een ziekte die besmettelijk is en van mens op mens kan worden overgedragen.
- Besmetting gebeurt doordat het virus door aanraking (direct of indirect) of door nabijheid (via de lucht / druppeltjes / aerosolen) van een drager overgaat op een ontvanger
- Als het virus op jou overgaat kan je ziek worden, soms heel erg ziek en soms zelfs eerder doodgaan dan je had gepland. Ook kan je op jouw beurt weer mensen in je omgeving besmetten.

Als je het bovenstaande accepteert en je wilt het risico beperken om zelf besmet te raken, dan moet je dus voorkomen dat je een besmet persoon aanraakt, dingen aanraakt die kort daarvoor door een besmet persoon zijn aangeraakt en op zodanige afstand blijven van besmette personen dat je niet via de lucht wordt besmet.

Tot zover wat ik als feiten beschouw. Zelf geloof ik niet dat de modelspoorliefhebber die naar de beurs wil zich eerst laat testen om zeker te weten dat hij geen drager is en na die test in quarantaine blijft tot het begin van de beurs.
En vanuit mijn ervaring op beurzen geloof ik ook niet dat alle bezoekers het fatsoen en het geduld zullen opbrengen om 1,5 meter afstand te houden van andere bezoekers. Stel dat jij bij een verkoper een model staat te bekijken en die andere bezoeker ziet vlak bij jou iets liggen dat hij graag wil hebben, zou hij geduldig op een afstand gaan staan wachten of ziet hij jou niet meer en  komt hij vlak naast je staan? En als jij iets hebt opgepakt en weer weggelegd, staat de verkoper dan klaar met ontsmettingsmiddel om het onmiddellijk schoon te maken?

Als je dan toch naar de beurs wilt gaan en het risico wilt lopen om anderen te besmetten of om zelf besmet te raken, moet je vooral je gang gaan. Als je de risico's wilt ontkennen en allerlei argumenten wilt aanvoeren om jezelf en anderen te overtuigen dat Covid-19 helemaal zo erg niet is: leef je uit. Daarin mag iedereen zijn eigen keuzes maken. Een modelspoorbeurs is per slot van rekening niet de buurtsuper waar mensen wel naartoe moeten. Maar achteraf s.v.p. niet zeuren over de gevolgen van je keuze.

En wat mijzelf betreft: ik weet niet of ik op de beurs in Houten meer risico loop dan hier op straat, maar ik woon dan ook in Bergen op Zoom  ;D

Grtz, Ton