Doel:€250.00
Donaties:€55.00

Per saldo:€-195.00

Steun ons nu!
Actie: steun €2.50 via de Wim Vink kalender 2021!

Laatst bijgewerkt
op 18-10-2020
Algemeen

De stichting

Recente berichten

DR5000 en gelijkstroom door 72sonett
Vandaag om 02:04:06
Trix C-Gleis ballast kleur door EddyK
Vandaag om 02:00:41
RhB Ge6/6I Messingbouwverslag door mwdb
Vandaag om 00:25:53
Eerste H0, Marklin M-rail modelbaan door hervé
Vandaag om 00:22:36
Probeersel in schaal 0, als dat maar wat wordt! door sdz1976
Vandaag om 00:10:39
M.s.v. De Percee bouwt aan nieuwe clubbaan door J. Moors
Vandaag om 00:05:11
Projekt 083-338 door charp
24 oktober 2020, 23:52:13
H0 NS modellen van verlichting voorzien: Sneak Preview door Rob E.
24 oktober 2020, 23:46:00
De Hef in N schaal... door janw
24 oktober 2020, 23:31:35
Stroomdetectie M-Rails en gebruik UTP bekabeling door Klaas Zondervan
24 oktober 2020, 23:30:16
Baanbouw Bosje77 door Wim Vink
24 oktober 2020, 23:28:12
Krokettenkarren en restauraties LS models door Chris2412
24 oktober 2020, 23:25:41
NCS 41-50 / NS 7001-7010 in messing / Spoor-0 door FritsT
24 oktober 2020, 23:07:40
Bouw "Bahnhofsvorfeld" door charp
24 oktober 2020, 23:05:10
CityNightLine 1:1, 1:87 en 1:160 door Rondje_HO
24 oktober 2020, 22:58:09
MRDirect aansturen door JMRI door HansQ
24 oktober 2020, 22:54:22
Een nieuw begin in 0 door roadster36
24 oktober 2020, 22:35:04
Martin's geknoei met groen.. door bosje77
24 oktober 2020, 22:26:40
Minimale lengte terugmeldsectie door VvKan
24 oktober 2020, 22:10:43
Fleischmann DB BR218-452-1 door ron.kraaijkamp
24 oktober 2020, 22:05:59
Koppelen Artitec PEC aan Artitec DE-I door Roy van Dijk
24 oktober 2020, 21:59:16
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door bosje77
24 oktober 2020, 21:57:31
Botsing NMBS trein op losgeslagen goederenwagons door Falcon10
24 oktober 2020, 21:55:21
Nieuwe Noorse baan : Nordlandsbanen: Hell Stasjon - Polarsirkelen door Duits-lijntjefan
24 oktober 2020, 21:54:32
Rocrail gebruikersgroep door ron.kraaijkamp
24 oktober 2020, 21:46:33
Roco Plan V geeft zichzelf andere adresnummers door phdirk
24 oktober 2020, 21:38:18
Pendelbaantje: langzamer optrekken en wel meteen stoppen door PeterC
24 oktober 2020, 21:32:19
To sound of niet to sound door Roy van Dijk
24 oktober 2020, 21:30:34
Station Apeldoorn, op foto's en ansichtkaarten door ApeldoRom
24 oktober 2020, 21:08:15
Roco E50 H0 met ESU LokPilot V4.0 na enige tijd rijden onbestuurbaar door Jan-Peter
24 oktober 2020, 21:01:47

Auteur Topic: Corona-virologen, en alle andere Corona-gerelateerde berichten.  (gelezen 4992 keer)

rjr

• Offline Offline
Re: Corona-virologen
« Reactie #165 Gepost op: 29 september 2020, 11:49:24 »
Dat begreep ik al. Toch wordt dat van ons allen verwacht, de supermarkt vraagt het ook aan je, overal vind je die aanwijzingen met plakkers, stickers enz. en in de media word je er mee dood gegooid. Ik vind het dan raar dat jij dat niet op volgt.

Gr, Ben.

Ben, dat is feitelijk niet waar he, in de noodwet wordt het wat duidelijker verwoord wat het doel is, en daar staat dus ook dit deel:
Met het voorstel wordt beoogd een wettelijke verbodsnorm te regelen die ertoe strekt te kunnen handhaven in gevallen waarin personen zich ophouden tot anderen zonder de veilige afstand te bewaren. Ophouden betekent in dit verband dat men gedurende enige tijd bij elkaar verkeert terwijl er feitelijk gelegenheid is om afstand van elkaar te nemen. Daarmee valt het louter passeren en het per abuis in nabijheid van elkaar geraken waarna onmiddellijk weer afstand wordt genomen, buiten de wettelijke verbodsnorm

En met dit is het dus niet z'n probleem om in de supermarkt, of waar dan ook, een ander te passeren binnen de 1.5 meter als er op dat moment geen ruimte is om die afstand wel te nemen. Maar helaas worden zaken soms verweven tot wet, terwijl het advies is. Zo ook van gisteren waarin het advies is om niet meer dan 3 mensen thuis te ontvangen. Terwijl je dan vervolgens vandaag in de media leest dat het verboden is om meer dan 3 mensen thuis te ontvangen.

Als ik dan vervolgens 4 mensen thuis ontvang, dan houd ik me niet aan het advies, waarom, omdat die 4 uit 1 ander huishouden komen, en als er nu 3 of 4 van die mensen bij mij thuis zijn heeft dat geen effect op besmetting, die 3 zullen die vierde dan alsnog besmetten als ze weer naar huis gaan, dan wel, die waren toch al allemaal besmet en zullen het dus bij ons brengen of ze nu met 3 of 4 mensen binnen komen.
Maar volgens sommigen ben ik dan vervolgens in overtreding omdat er meer dan 3 zijn.

Volgens mij is het beter om te leven na de gedachte van de wet dan naar de letter van de wet, en dan kun je jezelf best wat vrijheid geven zonder het gevaar te vergroten.
Wat betreft de afstand, stel dat de 1.5 een harde wet zou zijn ( niet volgens de noodwet die de regering graag ziet ),
Als ik iemand of een groepje mensen zie staan die erg aan het hoesten en niesen zijn. Of erg hard lopen te schreeuwen, dan loop ik liever met een afstand van 2.5 meter er omheen. Aan de andere kant, als er in de supermarkt iemand iets uit de schappen pakt dan heb ik er niet zo veel moeite mee om daar op 1 meter afstand snel achterlangs te lopen, als er ruimte is voor 1.5 doe ik dat, maar als die er niet is dan niet. Mijn hoofd een beetje de andere kant op draaiend zodat mijn adem ook van die persoon gericht is.
Volgens de letter van de wet doe ik het fout, maar denk dat iemand die in deze gevallen 1.5 meter aanhoud, en in de supermarkt dan maar wacht tot hij er langs kan, maar zelfs loopt te hoesten in de richting van de personen voor meer verspreiding kan zorgen dan ik. Terwijl hij zich 100% aan de wet heeft gehouden wat betreft de afstandsregel. Wat klachten betreft had hij misschien thuis moeten blijven, maar die klachten had hij bij vertrek ook nog niet, maar onderweg een vliegje in de keel gekregen, of een nare lucht van iemand met te veel spuitwerk op.

Voor sommige personen zijn die harde waarden nodig omdat ze zelf niet kunnen inschatten hoe het zit, maar voor velen is dat niet nodig. Dat maakt het natuurlijk moeilijk om de wet te maken, en nog moeilijker om die te handhaven, maar een goede handhaver zou er toch ook op deze manier naar moeten kijken. Is het doel zo veel mogelijk boetes uitschrijven, of het virus in te dammen?

rjr

• Offline Offline
« Reactie #166 Gepost op: 29 september 2020, 12:03:00 »
..... maar er is er geen een die beweert dat je er niet dood aan kan gaan (of in ieder geval aan de gevolgen).

Maar er zijn er wel die beweren dat je extra kans hebt om te sterven door de gekozen behandeling die verkeerd is. Onderzoek in Spanje heeft aangetoond dat vitamine D erg goed is, iets wat je onder andere in de zon krijgt, en hier in NL worden mensen verplicht binnen te blijven als je het virus hebt. Ondanks dat er na de eerste golf geruchten waren dat ziekenhuizen iets wilde doen met bedden op het dak omdat ook die toen al zagen dat buiten zijn goed is voor de patiënten. Je hoort er nu niets meer van.

Daarnaast zijn er andere artsen die aan de bel hebben getrokken dat het beleid schadelijk is voor andere mensen. Maar daar wordt niet naar geluisterd, hoor je weinig of niets van in de media, en dat soort artsen worden zelfs ontslagen omdat het?, ja waarom eigenlijk, omdat ze tegen de overheid in gaan?

We zullen het nooit weten, maar ik zou graag cijfers zien van hoeveel mensen/levensjaren we gered hebben met deze maatregelen, tegen hoeveel mensen/levensjaren we verloren hebben met deze maatregelen. Reguliere zorg die minder wordt betekend gegarandeerd dat er daar mensen eerder sterven, misschien niet nu, maar over 1, 3, 5, x aantal jaren? En de depressie die de maatregelen veroorzaakt bij mensen waarbij het dan dus niet meer zo nodig moet.
En dat is mijn grootste probleem van de aanpak van de regering, alle maatregelen zijn gericht tegen corona, en worden enkel getoetst aan de economische gevolgen, maar heb nooit gehoord dat er ook met andere zaken rekening gehouden wordt. De slachtoffers aan die kant van de lijn zullen we nooit te weten komen. En dat alleen omdat we als mens alles onder controle willen hebben, en niet willen beseffen dat we dat niet kunnen, en dus ook niet moeten willen.

Martin Welberg

• FYA !!!
  • Offline Offline
  • Team Mitropa FNDL
    • Martin Welberg Scenic Studios
« Reactie #167 Gepost op: 29 september 2020, 12:10:56 »
Nou, eerlijk gezegd is de aanpak van bijna elke regering het voorkomen van een overbevolking van IC's. En daarbij proberen het economische aspect niet uit het oog te verliezen. Met een overbevolking van de IC's met corona patienten komt de reguliere zorg pas echt in gevaar, en dat kost dan mensenlevens door opgeschoven zorg.

Martin Welberg

• FYA !!!
  • Offline Offline
  • Team Mitropa FNDL
« Reactie #168 Gepost op: 29 september 2020, 12:13:56 »
En welke artsen zijn er ontslagen dan omdat ze een andere mening toegedeeld waren?

BartvD

• Offline Offline
  • Relax, it is only a hobby.
« Reactie #169 Gepost op: 29 september 2020, 12:53:55 »
maar denk dat iemand die in deze gevallen 1.5 meter aanhoud, en in de supermarkt dan maar wacht tot hij er langs kan, maar zelfs loopt te hoesten in de richting van de personen voor meer verspreiding kan zorgen dan ik. Terwijl hij zich 100% aan de wet heeft gehouden wat betreft de afstandsregel.

Deze persoon had volgens de richtlijn van het RIVM gewoon thuis moeten blijven. Heeft zich duidelijk niet 100% aan de regels gehouden. Dus die redenatie gaat niet helemaal op.

Dat van de vitamine D zit ook een kink in. De Spaanse overheid had in maart en april hele steden in een harde lockdown waarbij iedereen binnen moest blijven. Pas in Mei mocht men naar buiten (grote koppen in onze krant met foto's van Spanjaarden die eindelijk naar buiten mochten).

Er wordt trouwens (al jaren) aangegeven dat een gezond leven (geen overgewicht/obese, gezond eten, beweging etc.) een positief effect heeft op een persoon zijn weerstand al is er ook hier geen silver bullet. Waarom denk je dat er een schijf van vijf is uitgevonden? Wel is aangetoond dat je extra risico's loopt op basis van leeftijd, overgewicht, roken en wat ze tegenwoordig zo mooi "onderliggend leiden" noemen zoals; kanker, astma en diabetes.

Hoe groter de afstand tot je medemens des te minder kans op besmetting. Hoe minder contacten iemand heeft, hoe minder de kans op besmetting, Hoe gezonder je bent, de meer kans heb je dat het zich als een milde aandoening manifesteert.
Groeten uit Zeeuws Vlaanderen

www.flickr.com/photos/bvdoorn
Bij voorkeur in Schaal 0.

prutser

• Offline Offline
  • Spaar ze allemaal.
« Reactie #170 Gepost op: 29 september 2020, 13:04:43 »
En welke artsen zijn er ontslagen dan omdat ze een andere mening toegedeeld waren?

Ik heb er één gevonden: Rick Bright, door Trump ontslagen omdat Bright weigerde mee te werken aan pogingen om medicijnen te adviseren die niet blijken te werken, zoals het antimalariamiddel hydroxychloroquine.

Hoe langer dit duurt hoe meer onzin er word rondgepompt; Zat laatst de nationale clown op tv te beweren dat de anticoronomaatregelen wereldwijd al meer dan zo'n 80 miljoen slachtoffers heeft gemaakt.

Stephan.
« Laatst bewerkt op: 29 september 2020, 13:07:35 door prutser »

rjr

• Offline Offline
« Reactie #171 Gepost op: 29 september 2020, 13:06:32 »
.... Dat Youtube een onderdeel van datzelfde Google is? Dat er nog steeds voldoende politieke nonsens te vinden is en dat de censuur daar dus ernstig meevalt.
Blijkbaar is dat over youtube wel waar aangezien er dus zelfs een rechtzaak over geweest is:
https://tweakers.net/nieuws/171994/nederlandse-rechter-youtube-moet-videos-met-kritiek-op-visie-rivm-toestaan.html

En deze arts heeft het aangevochten, hoeveel hebben dat niet gedaan en is de film dus toch verwijderd?

prutser

• Offline Offline
  • Spaar ze allemaal.
« Reactie #172 Gepost op: 29 september 2020, 13:12:40 »
En deze arts heeft het aangevochten

En verloren, zijn filmpje mocht verwijderd worden vanwege desinformatie met mogelijk schadelijke gevolgen.

rjr

• Offline Offline
« Reactie #173 Gepost op: 29 september 2020, 13:15:32 »
Ik heb er één gevonden: Rick Bright, door Trump ontslagen omdat Bright weigerde mee te werken aan pogingen om medicijnen te adviseren die niet blijken te werken, zoals het antimalariamiddel hydroxychloroquine.

als je het buitenland er bij haalt:
https://www.parool.nl/nieuws/derde-russische-corona-arts-valt-uit-raam-na-kritiek~be089799/?referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F
en zo is er ook wel wat te vinden over arts in china.
Zelfs in ons europa:
https://www.xandernieuws.net/algemeen/corona-politiestaat-een-feit-advocaat-en-arts-met-kritiek-op-beleid-opgesloten-in-inrichtingen/

Twentse artsen kregen veel over zich heen na kritiek op beleid:
https://www.tubantia.nl/enschede/twentse-artsen-kregen-veel-over-zich-heen-na-kritiek-op-beleid-pijnlijk-dat-mensen-ziekenhuis-gingen-mijden~ab9359c6/?referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F

of deze:
https://www.metronieuws.nl/in-het-nieuws/binnenland/2020/09/hoogleraar-die-brandbrief-tegen-coronaregels-ondertekende-het-middel-erger-dan-de-kwaal/ waar ze dit aangeven:
Op 21 september zijn er twee mensen overleden, maar het aantal mensen dat niet behandeld is voor hun leukemie is vele malen meer.”

En ondanks dat gaan we nu weer dezelfde kant op als begin dit jaar en wordt er alleen naar corona gekeken.
En zien we hier op het forum ook hetzelfde, als je kritiek hebt op de aanpak of vragen over de aanpak dan wordt je ook hier weggezet als iemand met een complot theorie, en hopen ze je nooit tegen te komen in een supermarkt.

Martin Welberg

• FYA !!!
  • Offline Offline
  • Team Mitropa FNDL
« Reactie #174 Gepost op: 29 september 2020, 13:23:04 »
xandernieuws, dat ga je toch niet serieus menen? Dat komt uit de krochten van het internet..

Ben

• Offline Offline
« Reactie #175 Gepost op: 29 september 2020, 13:25:55 »

En zien we hier op het forum ook hetzelfde, als je kritiek hebt op de aanpak of vragen over de aanpak dan wordt je ook hier weggezet als iemand met een complot theorie, en hopen ze je nooit tegen te komen in een supermarkt.

Ik wil jou wel tegenkomen in de supermarkt hoor, geen probleem. En zelfs een praatje met je maken over slimme meters en zonnepanelen als je dat wilt.  :P Maar als je binnen mijn 1,5m komt rij ik met mijn karretje zo hard mogelijk tegen je schenen en roep wat ik tegen iedereen roep: pleur op, hier rij ik. ;D

Gr, Ben.

Martin Welberg

• FYA !!!
  • Offline Offline
  • Team Mitropa FNDL
« Reactie #176 Gepost op: 29 september 2020, 13:29:05 »

En deze arts heeft het aangevochten, hoeveel hebben dat niet gedaan en is de film dus toch verwijderd?

" De rechtbank vindt dat YouTube de video niet terug hoeft te plaatsen, omdat de huisarts zijn mening uitte als feit. De rechter is net als YouTube van mening dat het daarmee gaat om desinformatie over het coronavirus die mogelijk schadelijke gevolgen heeft en daarom was de beslissing om de video te verwijderen volgens de rechtbank terecht. Die video hoeft dus niet te worden teruggezet."

prutser

• Offline Offline
  • Spaar ze allemaal.
« Reactie #177 Gepost op: 29 september 2020, 13:33:25 »
Ik wil jou wel tegenkomen in de supermarkt hoor, geen probleem. En zelfs een praatje met je maken over slimme meters en zonnepanelen als je dat wilt.  :P Maar als je binnen mijn 1,5m komt rij ik met mijn karretje zo hard mogelijk tegen je schenen en roep wat ik tegen iedereen roep: pleur op, hier rij ik. ;D

Gr, Ben.

Precies, als je je als asociaal gedraagt en stelselmatig de 1,5m. weigert en zo anderen die dat wel willen dit ontneemt wil ik je niet tegenkomen, waar dan ook.

Martin Welberg

• FYA !!!
  • Offline Offline
  • Team Mitropa FNDL
« Reactie #178 Gepost op: 29 september 2020, 13:40:40 »
Citaat
En ondanks dat gaan we nu weer dezelfde kant op als begin dit jaar en wordt er alleen naar corona gekeken.

Das niet zo gek, de cijfers lopen weer op, de IC's geraken voller en voller. Maar dat zal wel fake news zijn dan? Dat vraagt soms wat om drastische maatregelen. Blijkbaar kunnen velen zich niet aan een klein aantal regeltjes houden.  En idd kom ook liever niet teveel mensen tegen die in mijn persoonlijke sfeer die ik uitgebreid heb tot 1,5 meter komen staan.

prutser

• Offline Offline
  • Spaar ze allemaal.
« Reactie #179 Gepost op: 01 oktober 2020, 17:53:39 »
Hier in een woonzorgcentrum zijn er zo'n dertien bewoners en meerdere werknemers besmet maar de bewoners hoeven niet in quarantaine want het is maar een milde vorm van corona, wat een mazzel hè.
Het waren zelfs 20 bewoners en 20 medewerkers die positief getest waren.

Inmiddels zijn er 2 bewoners aan corona overleden. Gelukkig hadden ze maar milde klachten, stel je voor hoe het met ze was afgelopen als ze echt ziek waren geworden.
« Laatst bewerkt op: 01 oktober 2020, 17:55:42 door prutser »