Doel:€250.00
Donaties:€128.00

Per saldo:€-122.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 16-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Piko 2200 (52686)+ uhlenbrock 76420 door VAM65
Vandaag om 17:05:22
Bouw NS C 8605, BC 6012 en C 6820 door prutser
Vandaag om 17:05:08
EifelBurgenBahn door Benelux795
Vandaag om 16:58:17
21 april Het stoomgenootschap door bloemenvelden door Seinhuis
Vandaag om 16:48:57
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door mass am see
Vandaag om 16:46:19
Oude metalen trafo's gebruiken....... door Remunj
Vandaag om 16:27:28
rommenholler gasketelwagens door Falkenberg
Vandaag om 16:23:09
Opschriften van LS Models rijtuig veilig verwijderen…. door metpetergaathetbeter
Vandaag om 16:16:06
US diorama in H0 door Hans Reints
Vandaag om 15:54:27
Ton bouwt goederenwagens door TonM
Vandaag om 15:49:48
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door tuurtje
Vandaag om 15:19:14
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door basjuh1981
Vandaag om 15:12:20
bovenleiding Mader door Beneluxspoor.net Team Encyclopedie
Vandaag om 15:03:39
25 jaar geleden door eemstede
Vandaag om 14:51:09
Cherteau, fictieve Waals industriedorp door NS264
Vandaag om 14:44:45
Frans/Belgisch H0e baantje door NS264
Vandaag om 14:36:48
Uit Smalspoorcompagnies werkplaats. door MaraNCS
Vandaag om 14:24:15
wie heeft er ervaring met rijden met werkende schroefkoppeling van Rivarossi? door hervé
Vandaag om 13:58:30
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door ex-DR V100
Vandaag om 13:17:53
Welke TAMS decoder heb ik? door henk
Vandaag om 12:44:15
Mijn Ned. N. Spoorbaan ''Echthoven'' door MaraNCS
Vandaag om 12:07:21
De Hondsrugbaan door cor_b
Vandaag om 11:32:44
Baanplan Bührtal VI door Ronald69
Vandaag om 11:30:18
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 11:07:11
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Rob Ellerman
Vandaag om 11:02:50
PB Models, ICR-rijtuigen door Reinout van Rees
Vandaag om 10:41:36
VERPLAATST: Overlijden Joost van Ginneken door Reinout van Rees
Vandaag om 10:39:00
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door hervé
Vandaag om 10:35:02
Pools diorama H0 door mass am see
Vandaag om 10:34:51
Witmoosdorf door Bert55
Vandaag om 10:12:32
  

Auteur Topic: NS: intercity Den Haag-Aken in 2025 haalbaar  (gelezen 3238 keer)

VAM65

  • Omroep Modelspoor Club. Elke laatste donderdag gratis toegankelijke rij-avond. Zie ook onze website door op het groene bolletje onder "Nederland 1949-1963" te drukken.
  • Offline Offline
  • Berichten: 4140
  • Nederland 1949-1963 in h0
    • Omroep Modelspoor Club - Hilversum
NS: intercity Den Haag-Aken in 2025 haalbaar
« Gepost op: 23 juni 2020, 13:19:59 »
De NS wil met de overheid en ProRail in gesprek over de realisering van een intercity-verbinding tussen de Randstad en de Duitse stad Aken. Die verbinding begint in Den Haag en doet Rotterdam, Eindhoven en Heerlen aan, voordat hij de grens oversteekt. Vanuit Aken kunnen internationale reizigers snel doorreizen naar andere plaatsen in Duitsland.

De NS ziet de verbinding als een belangrijke stap in het uitbreiden van het aantal grensoverschrijdende treinverbindingen.

Als het lukt om de intercity in 2025 te laten rijden, profiteren daar elke dag 1250 internationale reizigers van en nog eens 2000 reizigers op binnenlandse deel van het traject. De verwachting is................

Voor de rest zie https://nos.nl/artikel/2338228-ns-intercity-den-haag-aken-in-2025-haalbaar.html

Sven

  • Offline Offline
  • Berichten: 7839
  • Eton Wick, UK
    • Ga naar de Tramfabriek
Re: NS: intercity Den Haag-Aken in 2025 haalbaar
« Reactie #1 Gepost op: 23 juni 2020, 13:58:57 »
Helemaal voor!  (y)
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op www.tramfabriek.nl.
Volg mijn bouwactiviteiten op Facebook.

NS 1607

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6394
  • 1982 - 2018
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re: NS: intercity Den Haag-Aken in 2025 haalbaar
« Reactie #2 Gepost op: 23 juni 2020, 14:07:34 »
Ze krijgen nog niet eens een fatsoenlijke treinverbinding van Maastricht naat Brussel van de grond.
En dat terwijl al jaren alle faciliteiten aanwezig zijn.


Jos
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang

Hendrik Jan

  • Offline Offline
  • Berichten: 7039
  • 46%, unchillfiltered, natural colour
Re: NS: intercity Den Haag-Aken in 2025 haalbaar
« Reactie #3 Gepost op: 23 juni 2020, 14:12:06 »
Dacht dat er tussen Heerlen en Aken al 124 jaar een grensoverschrijdende railverbinding was...

groeten
Hendrik Jan
« Laatst bewerkt op: 23 juni 2020, 14:19:26 door Hendrik Jan »
Never trust a man who, when left alone with a tea cozy, doesn't try it on
-Billy Connolly

Bert van Gelder

  • Offline Offline
  • Berichten: 4387
Re: NS: intercity Den Haag-Aken in 2025 haalbaar
« Reactie #4 Gepost op: 23 juni 2020, 14:19:13 »
Ze krijgen nog niet eens een fatsoenlijke treinverbinding van Maastricht naat Brussel van de grond.
En dat terwijl al jaren alle faciliteiten aanwezig zijn.


Jos

Maar dit is niet het draadje om daar je ongenoegen over te uiten.
En het betreft andere vervoerders, en andere organisaties, en heeft dus niets met elkaar te maken...

Gr, Bert

Montanbahn

  • Offline Offline
  • Berichten: 444
  • Steel is king!
Re: NS: intercity Den Haag-Aken in 2025 haalbaar
« Reactie #5 Gepost op: 23 juni 2020, 14:20:49 »
en dan ook weer een verbinding A'dam, Maastricht, Luxemburg.  Ook een goed punt om verder Europa in te gaan...
MB

It's weird having the same age as old people...........

bouwdraadje

Eelco Storm

  • Slechts een kniesoor die hier op let...
  • Offline Offline
  • Berichten: 11416
    • Mijn fotoarchief
Re: NS: intercity Den Haag-Aken in 2025 haalbaar
« Reactie #6 Gepost op: 23 juni 2020, 14:52:13 »
Die verbinding begint in Den Haag en doet Rotterdam, Eindhoven en Heerlen aan, voordat hij de grens oversteekt.

En gemeentes die zich gepasseerd voelen en ook een stop willen, melden zich in 3... 2... 1...  ;D

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 7813
Re: NS: intercity Den Haag-Aken in 2025 haalbaar
« Reactie #7 Gepost op: 23 juni 2020, 15:52:42 »
Ik eis een stop in Roermond  :angel: ;D
Gr.
Eric

RikM

  • Offline Offline
  • Berichten: 828
Re: NS: intercity Den Haag-Aken in 2025 haalbaar
« Reactie #8 Gepost op: 23 juni 2020, 16:10:36 »
Zo lust ik er nog wel een  ;)
Geleen Oost weer intercity station (y) :angel:
« Laatst bewerkt op: 23 juni 2020, 16:13:38 door RikM »
Interesse Scandinavië,NS IV-V en scenery

Rik

  • Mehh..
  • Offline Offline
  • Berichten: 407
Re: NS: intercity Den Haag-Aken in 2025 haalbaar
« Reactie #9 Gepost op: 23 juni 2020, 16:30:17 »
Gemeente Simpelveld moet dan ook wel een stop krijgen van deze nieuwe IC verbinding. Geen idee of de gemeente dat vindt, maar ik wel. Maar wel met een nieuw tracé en nieuw station zodat het de ZLSM niet in de weg zit natuurlijk. :P

Maar om inhoudelijk te reageren.. De NOS heeft het erover dat vanuit Aachen overgestapt kan worden op allerlei verbindingen verder Duitsland in, maar vanuit Heerlen kan dat nu ook al met het stoppertje naar Aachen. Wat vanuit de Randstad en Eindhoven de meerwaarde is is mij onduidelijk. Die ene IC die dagelijks naar Berlijn gaat zal het niet zijn.. Verder gaat er vooral snel verkeer richting Keulen en Brussel. De rest zijn gewoon RB en RE treinen. Vanuit de Randstad is het dan praktischer om gewoon de Benelux te pakken, vanuit Eindhoven naar Belgie gaat nog altijd sneller over Maastricht. Wil je vanuit de Randstad naar Keulen gaat er een mooie ICE over Utrecht. Wil je vanaf Eindhoven naar Keulen, dan lijkt het me een stuk sneller om via Venlo te reizen. Ondanks dat ik het prima vind dat er een IC komt op dit stukje snap ik het 'dieper Duitsland in reizen' niet helemaal.

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 3865
Re: NS: intercity Den Haag-Aken in 2025 haalbaar
« Reactie #10 Gepost op: 23 juni 2020, 17:28:03 »
Die IC naar Berlijn gaat elke 2 uur, dus wel wat meer dan 1x per dag.

En zo'n stoppertje is leuk, maar een verbinding word een stuk aantrekkelijker als een trein en beetje door kan rijden en je niet hoeft over te stappen.
Dat stoppertje levert je 2x extra overstappen op en zal er langer over doen dan bedoeld is met die IC.

BrightonBelle

  • Offline Offline
  • Berichten: 1222
  • Southern....de oude dan
Re: NS: intercity Den Haag-Aken in 2025 haalbaar
« Reactie #11 Gepost op: 23 juni 2020, 17:31:08 »
Niet eens tegen de subsidie Thom? ;D

Rik

  • Mehh..
  • Offline Offline
  • Berichten: 407
Re: NS: intercity Den Haag-Aken in 2025 haalbaar
« Reactie #12 Gepost op: 23 juni 2020, 17:37:49 »
Die IC naar Berlijn gaat elke 2 uur, dus wel wat meer dan 1x per dag.

En zo'n stoppertje is leuk, maar een verbinding word een stuk aantrekkelijker als een trein en beetje door kan rijden en je niet hoeft over te stappen.
Dat stoppertje levert je 2x extra overstappen op en zal er langer over doen dan bedoeld is met die IC.

Met de IC naar Berlijn bedoel ik de IC Aken - Berlijn, die gaat maar eens per dag en is dus geen logische overstap mogelijkheid. Naja.. voor één IC uit Den Haag misschien, mits die op tijd in Aken is. Dus daarmee blijft bij mij de vraag wat bedoeld wordt met aansluiting voor reizigers die verder willen reizen Duitsland in, daar het aanbod vanuit Aken hoofdzakelijk regionaal is.

iarnrod

  • Offline Offline
  • Berichten: 1618
  • Is fada an bóthar nach mbionn casadh ann
Re: NS: intercity Den Haag-Aken in 2025 haalbaar
« Reactie #13 Gepost op: 23 juni 2020, 19:50:50 »
Is het grensstuk reeds dubbelsporig of nog altijd enkelspoor tot Herzogenrath?.
(vroeger nog met den Talent 1.0 meegereden)
Ní huasal ná íseal ach thuas seal agus thíos seal

Hennie

  • Offline Offline
  • Berichten: 72
Re: NS: intercity Den Haag-Aken in 2025 haalbaar
« Reactie #14 Gepost op: 23 juni 2020, 20:24:03 »
Heerlen - Herzogenrath is enkelspoor. Wat de suggestie van de overstap op verdere verbindingen Duitsland in: als je dat een journalist vertelt - al of niet via een persbericht - dan zal hij dat als een lekker hapje tot zich nemen en er over schrijven, brood op de plank zal ik maar zeggen.