Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

trix vraagje door hmmglaser
Vandaag om 23:08:45
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door mitchell2000
Vandaag om 23:03:43
VSM Oostenrijkers door WesleyMunnik
Vandaag om 22:58:37
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door 741230
Vandaag om 22:55:30
Module vliegveld Jan van Mourik door Wim Vink
Vandaag om 22:46:03
BNLS-Werkspoor - Bouw 3900 van DJH/Modelloco met tips voor beginners door prutser
Vandaag om 22:44:00
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Wim Vink
Vandaag om 22:32:49
Wissel decoder WD8D door Keessap
Vandaag om 22:32:14
De bouw van “Bahnstrecke Lahr” door Peter.v.L
Vandaag om 22:24:24
Spoor 0 meterspoor door Marc tramt
Vandaag om 22:12:45
De Passage, een minimalistisch tentoonstellingsbaantje (H0) door Huup
Vandaag om 22:09:06
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 22:06:32
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 22:04:23
Microstepper motoren voor armseinpalen door bask185
Vandaag om 21:38:30
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Rick
Vandaag om 20:20:56
Ns 1200 turquoise en turquoise rijtuigen. door Luc2000
Vandaag om 19:35:26
Roco Plan V Douwe Egberts door Corné81
Vandaag om 19:20:03
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Olav
Vandaag om 19:14:00
Artitec Opel vrachtwagen in H0 (10.366) door Forever Rocofan
Vandaag om 18:53:09
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frank103
Vandaag om 18:45:00
CIWL of toch niet?? Maar wat dan wel? door nighttrain1
Vandaag om 18:31:52
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door puntenglijder
Vandaag om 18:22:05
Waar plaats ik de seinen op mijn modelbaan? (duitsland, tp. 3) door Spoor010
Vandaag om 17:54:53
Fleischmann Profi rails aan Roco Line rails zonder bedding koppelen door Ferdinand Bogman
Vandaag om 17:42:59
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door Vislijn
Vandaag om 17:30:47
DCC-decoder geïntegreerd in sein(voet) door AP3737
Vandaag om 17:28:09
RTM in 0m door BartvD
Vandaag om 17:17:38
Fleischmania Nostalgia door tothebeach
Vandaag om 16:52:10
Veevervoer ss/ ns door Mar-Cas
Vandaag om 14:21:04
Het einde van de RhB- Chiavenna Stazione Merci door AP3737
Vandaag om 13:53:41
  

Auteur Topic: NS: intercity Den Haag-Aken in 2025 haalbaar  (gelezen 3708 keer)

VAM65

  • Omroep Modelspoor Club. Elke laatste donderdag gratis toegankelijke rij-avond. Zie ook onze website door op het groene bolletje onder "Nederland 1949-1963" te drukken.
  • Offline Offline
  • Berichten: 4577
  • Nederland 1949-1963 in h0
    • Omroep Modelspoor Club - Hilversum
NS: intercity Den Haag-Aken in 2025 haalbaar
« Gepost op: 23 June 2020, 13:19:59 »
De NS wil met de overheid en ProRail in gesprek over de realisering van een intercity-verbinding tussen de Randstad en de Duitse stad Aken. Die verbinding begint in Den Haag en doet Rotterdam, Eindhoven en Heerlen aan, voordat hij de grens oversteekt. Vanuit Aken kunnen internationale reizigers snel doorreizen naar andere plaatsen in Duitsland.

De NS ziet de verbinding als een belangrijke stap in het uitbreiden van het aantal grensoverschrijdende treinverbindingen.

Als het lukt om de intercity in 2025 te laten rijden, profiteren daar elke dag 1250 internationale reizigers van en nog eens 2000 reizigers op binnenlandse deel van het traject. De verwachting is................

Voor de rest zie https://nos.nl/artikel/2338228-ns-intercity-den-haag-aken-in-2025-haalbaar.html

Sven

  • Offline Offline
  • Berichten: 8346
  • Eton Wick, UK
    • Ga naar de Tramfabriek
Re: NS: intercity Den Haag-Aken in 2025 haalbaar
« Reactie #1 Gepost op: 23 June 2020, 13:58:57 »
Helemaal voor!  (y)
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op www.tramfabriek.nl.
Volg mijn bouwactiviteiten op Facebook.

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6442
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re: NS: intercity Den Haag-Aken in 2025 haalbaar
« Reactie #2 Gepost op: 23 June 2020, 14:07:34 »
Ze krijgen nog niet eens een fatsoenlijke treinverbinding van Maastricht naat Brussel van de grond.
En dat terwijl al jaren alle faciliteiten aanwezig zijn.


Jos
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

Hendrik Jan

  • Offline Offline
  • Berichten: 7199
  • 46%, unchillfiltered, natural colour
Re: NS: intercity Den Haag-Aken in 2025 haalbaar
« Reactie #3 Gepost op: 23 June 2020, 14:12:06 »
Dacht dat er tussen Heerlen en Aken al 124 jaar een grensoverschrijdende railverbinding was...

groeten
Hendrik Jan
« Laatst bewerkt op: 23 June 2020, 14:19:26 door Hendrik Jan »
Never trust a man who, when left alone with a tea cozy, doesn't try it on
-Billy Connolly

Bert van Gelder

  • Offline Offline
  • Berichten: 4385
Re: NS: intercity Den Haag-Aken in 2025 haalbaar
« Reactie #4 Gepost op: 23 June 2020, 14:19:13 »
Ze krijgen nog niet eens een fatsoenlijke treinverbinding van Maastricht naat Brussel van de grond.
En dat terwijl al jaren alle faciliteiten aanwezig zijn.


Jos

Maar dit is niet het draadje om daar je ongenoegen over te uiten.
En het betreft andere vervoerders, en andere organisaties, en heeft dus niets met elkaar te maken...

Gr, Bert

Montanbahn

  • Offline Offline
  • Berichten: 886
  • Steel is king!
Re: NS: intercity Den Haag-Aken in 2025 haalbaar
« Reactie #5 Gepost op: 23 June 2020, 14:20:49 »
en dan ook weer een verbinding A'dam, Maastricht, Luxemburg.  Ook een goed punt om verder Europa in te gaan...
MB

It's weird having the same age as old people...........

bouwdraadje

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11660
    • Mijn fotoarchief
Re: NS: intercity Den Haag-Aken in 2025 haalbaar
« Reactie #6 Gepost op: 23 June 2020, 14:52:13 »
Die verbinding begint in Den Haag en doet Rotterdam, Eindhoven en Heerlen aan, voordat hij de grens oversteekt.

En gemeentes die zich gepasseerd voelen en ook een stop willen, melden zich in 3... 2... 1...  ;D

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 8109
Re: NS: intercity Den Haag-Aken in 2025 haalbaar
« Reactie #7 Gepost op: 23 June 2020, 15:52:42 »
Ik eis een stop in Roermond  :angel: ;D
Gr.
Eric

RikM

  • Offline Offline
  • Berichten: 929
Re: NS: intercity Den Haag-Aken in 2025 haalbaar
« Reactie #8 Gepost op: 23 June 2020, 16:10:36 »
Zo lust ik er nog wel een  ;)
Geleen Oost weer intercity station (y) :angel:
« Laatst bewerkt op: 23 June 2020, 16:13:38 door RikM »
Interesse Scandinavië,NS IV-V en scenery

Rik

  • Mehh..
  • Offline Offline
  • Berichten: 400
Re: NS: intercity Den Haag-Aken in 2025 haalbaar
« Reactie #9 Gepost op: 23 June 2020, 16:30:17 »
Gemeente Simpelveld moet dan ook wel een stop krijgen van deze nieuwe IC verbinding. Geen idee of de gemeente dat vindt, maar ik wel. Maar wel met een nieuw tracé en nieuw station zodat het de ZLSM niet in de weg zit natuurlijk. :P

Maar om inhoudelijk te reageren.. De NOS heeft het erover dat vanuit Aachen overgestapt kan worden op allerlei verbindingen verder Duitsland in, maar vanuit Heerlen kan dat nu ook al met het stoppertje naar Aachen. Wat vanuit de Randstad en Eindhoven de meerwaarde is is mij onduidelijk. Die ene IC die dagelijks naar Berlijn gaat zal het niet zijn.. Verder gaat er vooral snel verkeer richting Keulen en Brussel. De rest zijn gewoon RB en RE treinen. Vanuit de Randstad is het dan praktischer om gewoon de Benelux te pakken, vanuit Eindhoven naar Belgie gaat nog altijd sneller over Maastricht. Wil je vanuit de Randstad naar Keulen gaat er een mooie ICE over Utrecht. Wil je vanaf Eindhoven naar Keulen, dan lijkt het me een stuk sneller om via Venlo te reizen. Ondanks dat ik het prima vind dat er een IC komt op dit stukje snap ik het 'dieper Duitsland in reizen' niet helemaal.

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4059
Re: NS: intercity Den Haag-Aken in 2025 haalbaar
« Reactie #10 Gepost op: 23 June 2020, 17:28:03 »
Die IC naar Berlijn gaat elke 2 uur, dus wel wat meer dan 1x per dag.

En zo'n stoppertje is leuk, maar een verbinding word een stuk aantrekkelijker als een trein en beetje door kan rijden en je niet hoeft over te stappen.
Dat stoppertje levert je 2x extra overstappen op en zal er langer over doen dan bedoeld is met die IC.

BrightonBelle

  • Offline Offline
  • Berichten: 1366
  • Southern....de oude dan
Re: NS: intercity Den Haag-Aken in 2025 haalbaar
« Reactie #11 Gepost op: 23 June 2020, 17:31:08 »
Niet eens tegen de subsidie Thom? ;D

Rik

  • Mehh..
  • Offline Offline
  • Berichten: 400
Re: NS: intercity Den Haag-Aken in 2025 haalbaar
« Reactie #12 Gepost op: 23 June 2020, 17:37:49 »
Die IC naar Berlijn gaat elke 2 uur, dus wel wat meer dan 1x per dag.

En zo'n stoppertje is leuk, maar een verbinding word een stuk aantrekkelijker als een trein en beetje door kan rijden en je niet hoeft over te stappen.
Dat stoppertje levert je 2x extra overstappen op en zal er langer over doen dan bedoeld is met die IC.

Met de IC naar Berlijn bedoel ik de IC Aken - Berlijn, die gaat maar eens per dag en is dus geen logische overstap mogelijkheid. Naja.. voor één IC uit Den Haag misschien, mits die op tijd in Aken is. Dus daarmee blijft bij mij de vraag wat bedoeld wordt met aansluiting voor reizigers die verder willen reizen Duitsland in, daar het aanbod vanuit Aken hoofdzakelijk regionaal is.

iarnrod

  • Offline Offline
  • Berichten: 1624
  • Is fada an bóthar nach mbionn casadh ann
Re: NS: intercity Den Haag-Aken in 2025 haalbaar
« Reactie #13 Gepost op: 23 June 2020, 19:50:50 »
Is het grensstuk reeds dubbelsporig of nog altijd enkelspoor tot Herzogenrath?.
(vroeger nog met den Talent 1.0 meegereden)
Ní huasal ná íseal ach thuas seal agus thíos seal

Hennie

  • Offline Offline
  • Berichten: 87
Re: NS: intercity Den Haag-Aken in 2025 haalbaar
« Reactie #14 Gepost op: 23 June 2020, 20:24:03 »
Heerlen - Herzogenrath is enkelspoor. Wat de suggestie van de overstap op verdere verbindingen Duitsland in: als je dat een journalist vertelt - al of niet via een persbericht - dan zal hij dat als een lekker hapje tot zich nemen en er over schrijven, brood op de plank zal ik maar zeggen.