Doel:€250.00
Donaties:€105.00

Per saldo:€-145.00

Steun ons nu!
Actie: steun €2.50 via de Wim Vink kalender 2021!

Laatst bijgewerkt
op 26-10-2020
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Digikeijs Centrale en Boosters: Kortsluiting door spanningsverschil baanvakken door Klaas Zondervan
Vandaag om 09:24:06
Volker Rail neemt 3x 1700 over van de NS door ingenium
Vandaag om 09:13:27
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Sjoerd van de Wal
Vandaag om 09:08:58
Sehr-am-Üzant II door zuylen
Vandaag om 08:45:29
Trix C-Gleis ballast kleur door Harold34
Vandaag om 08:42:02
Projekt 083-338 door charp
Vandaag om 08:34:27
Station Rekerdam door Joran
Vandaag om 08:29:23
Een kleine baan in een grote schaal: Laden en lossen in 1:22.5 door Noordernet
Vandaag om 08:07:54
Je hebt nog een ton of wat op de plank liggen... door Forever Rocofan
Vandaag om 07:54:15
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
Vandaag om 07:51:02
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 07:46:24
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door henk
Vandaag om 06:21:46
Raadplaatje door Martin Hornis
Vandaag om 00:05:03
Nieuwe baan in schaal nul: station Kloosterp door roadster36
27 oktober 2020, 23:58:28
REE 2020, nieuws van de fabrikant. door Rondje_HO
27 oktober 2020, 22:43:36
Nieuwe datum "Rijswijk", 24-26 sept. ‘21, valt samen met Smalspoormodelbouwdagen door Modellbahnwagen
27 oktober 2020, 22:28:50
Sudexpress Vossloh 4000, functie-instellingen gezocht. door Olivier77
27 oktober 2020, 22:18:05
NS modelbaan Hoekdam H0 door WesleyMunnik
27 oktober 2020, 22:15:33
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door sncf231e
27 oktober 2020, 22:13:00
Hoe zaag je een Lima hondekop door? door Krokodil68
27 oktober 2020, 22:01:50
Spooraccessoires in diverse schalen, 3D-geprint. door spoorfreak
27 oktober 2020, 21:36:56
IC Berlijn in H0. Welke rijtuigen heb ik nodig? door Quinzeedied
27 oktober 2020, 21:32:51
SGM; de laatste loodjes. Fotodraadje. door Sander.
27 oktober 2020, 21:25:59
Polarisatie ofwel keerlus schakeling met een sectie en lichtsluis door Fransx
27 oktober 2020, 21:21:42
Lofzang op een Fleischmann BR 01 door charp
27 oktober 2020, 21:11:15
Ronald’s nieuwe project: Endstation der Linie: “Bahnhof Poggendam door cor_b
27 oktober 2020, 21:04:11
Corona, en de toekomst van modeltreinbeurzen? door Syb030
27 oktober 2020, 20:51:57
De Hef in N schaal... door jowi
27 oktober 2020, 20:43:45
Nieuw n-spoor baantje...De Albula door phdirk
27 oktober 2020, 20:42:33
Gekke/vreemde/rare filmpjes en video's met treinen erin. door Forever Rocofan
27 oktober 2020, 20:36:56
  

Auteur Topic: 1e trein gearriveerd op Stockholm Norvik Port  (gelezen 933 keer)

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 10853
    • sleutelspoor
1e trein gearriveerd op Stockholm Norvik Port
« Gepost op: 15 juni 2020, 10:30:02 »
First train arrival at Stockholm Norvik Port
The first scheduled freight train has rolled into the new freight port, Stockholm Norvik Port, along the new industrial
branch line. Ports of Stockholm constructed the railway line to provide greater sustainable transport possibilities and to
increase the range of transport alternatives to and from the port. On Tuesday 9th June the first Green Cargo train arrived
at Stockholm Norvik Port on the newly built industrial branch line. Ports of Stockholm has built just over four kilometres of
industrial branch line to couple Stockholm Norvik Port to the Swedish railway network; an investment of SEK 800 million.
Industrial branch line facts
Ø A 4400 metre-long branch line
Ø An additional 360 metres of track on the port esplanade
Ø A railway yard with three 750 metre-long tracks
Ø A 100 metre-long siding
Stockholm Norvik Port opened in May 2020 and consists of two parts. One part is the container terminal that replaces the
Container Terminal at the Frihamnen Port. This will be run by Hutchison Ports, one of the world’s largest container
terminal operators, with 52 ports in 27 countries. The other part of the port is a RoRo terminal for rolling goods that will
be run by Ports of Stockholm and will open during the autumn. Source : portnews

Final Containership Leaves Stockholm's Frihamnen Port

The unloading of the final containership at the Frihamnen port in Stockholm marks the end of an era.
The 1,349 TEU Dutch-flagged containership ESSENCE unloaded the final cargo at Frihamnen on June 1, but the CTF
container terminal will remain open until June 23 to allow customers to collect the last of their containers. Going forward,
Stockholm's container cargoes will be redirected to the city's new freight port, Stockholm Norvik Port, which recently
opened and is better equipped and ore strategically located to enable direct transport to the growing Stockholm region.
“It feels wonderful to finally be able to open Stockholm Norvik Port, but we are also very proud that we have been able to
provide such efficient container handling all the way to the end at Frihamnen port. With incredibly dedicated and
professional personnel, as well as customers willing to work with us, we have been able to handle 40 lifts per hour, all the
way to the final container,” explains Johan Wallén, Marketing and Sales Manager at Ports of Stockholm.
The new port contributes to achieving sustainable transport direct to the growing Stockholm region by being able to
handle larger vessels, with shorter approaches to the port, in addition to more efficient handling. The container terminal
at Stockholm Norvik Port is now open, both for vessel calls and shore-based business operations. The container terminal
is run by Hutchison Ports, which operates at 52 ports in 27 countries. Work is ongoing to complete the other part of
Stockholm Norvik Port, the RoRo terminal, which is planned to open during the autumn. Source : portnews
« Laatst bewerkt op: 15 juni 2020, 10:35:13 door Hans Reints »
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

RikM

  • Offline Offline
  • Berichten: 514
Re: 1e trein gearriveerd op Stockholm Norvik Port
« Reactie #1 Gepost op: 15 juni 2020, 11:16:30 »
Denk dat het voor zowel de schepen als milieu een hele verbetering is. In plaats van de wonderschone maar moeilijke invaart naar hartje Stockholm nu naar Nynäshamn. Dat ligt toch een behoorlijk stuk buiten Stockholm. Voor containers is dat prima. Voor Ferry en Cruise blijft het Frihamn.
Norvik Stockholm te noemen is commercieel begrijpelijk maar iets uit de koers.  Vanuit Frihamn ben je zo in het centrum van Stockholm. Daarentegen vanuit Nynäshamn is het toch een uurtje rijden.
Interesse Scandinavië,NS IV-V en scenery

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 10853
    • sleutelspoor
Re: 1e trein gearriveerd op Stockholm Norvik Port
« Reactie #2 Gepost op: 15 juni 2020, 16:47:13 »
Zandvliet is Antwerpen en 2e maasvlakte is gewoon Rotterdam ;D
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Noordster

  • Offline Offline
  • Berichten: 107
Re: 1e trein gearriveerd op Stockholm Norvik Port
« Reactie #3 Gepost op: 15 juni 2020, 22:04:17 »
Whatever

ANDREUS

  • Offline Offline
  • Berichten: 286
Re: 1e trein gearriveerd op Stockholm Norvik Port
« Reactie #4 Gepost op: 17 juni 2020, 16:57:20 »
Hallo RikM,

ben jij bekend met Nynäshamn?

Onze zoon met zweedse vrouw wonen en werken daar,
reacties mogen per PB, lijkt me leuk.

Momenteel een moeilijk project onder handen, een reactie kan dus even duren, sorry!

ANDREUS