Doel:€250.00
Donaties:€100.00

Per saldo:€-150.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 01-08-2022

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

M.s.v. De Percee bouwt aan nieuwe clubbaan door J. Moors
Vandaag om 00:08:05
Rob bouwt ook een GTR - 4-assige kolenwagen van de NS door Rob Bennis
18 augustus 2022, 23:36:49
Raadplaatje door HIJ
18 augustus 2022, 23:35:35
ervaring met tomy tec rail reiniger door ceuleer
18 augustus 2022, 23:21:13
Bouw van NS (HSM) AB8c en C10c coupé rijtuigen door MathynK
18 augustus 2022, 22:47:27
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door ES44C4
18 augustus 2022, 22:23:14
NS 6000 (in schaal 0) door FritsT
18 augustus 2022, 22:18:28
Rondom Charlois door Alewijn
18 augustus 2022, 21:47:25
Heen, En en Weer: de tram. door eemstede
18 augustus 2022, 21:47:15
Toon hier je (model)TRAM foto's. door GerardvV
18 augustus 2022, 21:41:25
Harzwald Hafen Bahn (spoor 0) door Hans1963
18 augustus 2022, 20:58:47
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Pescher
18 augustus 2022, 20:51:32
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
18 augustus 2022, 20:32:39
Modelbaan Beltheim. door BeltHeim
18 augustus 2022, 20:15:54
Ga weer verder met waar ik mee bezig was. Maar eerst nog even hoe het begon. door Tom1946
18 augustus 2022, 20:00:22
Roco Geoline exit? door Lolke Bijlsma
18 augustus 2022, 19:52:09
Lasersnijden/graveren met diode laser door 3dbuildr
18 augustus 2022, 19:42:55
NS DH1 Wadloper in spoor 0 door edwin1974
18 augustus 2022, 19:00:48
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Floris
18 augustus 2022, 18:50:09
smalspoormodelbouwdagen 27 en 28 augustus 2022 door NS1220
18 augustus 2022, 18:48:16
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Frank 123
18 augustus 2022, 18:39:59
Proeflocomotieven Nederlandse spoorwegen door Benelux795
18 augustus 2022, 18:18:30
Railtalk Magazine Latest Issue door Erik Mijd
18 augustus 2022, 17:38:45
Bahnstrecke 5867 door Wim Vink
18 augustus 2022, 16:42:38
Ervaringen met de koop van artikelen via dit forum. door heuvelbaan
18 augustus 2022, 16:22:58
Artitec stopt met hondekoppen door Illya Vaes
18 augustus 2022, 15:49:50
Bouw van een zeillogger en een stoomdrifter. door Hans Reints
18 augustus 2022, 15:44:13
Polariteit bepalen van rails door Remunj
18 augustus 2022, 15:40:11
In beeld: Modernisering van VIRM 2/3 naar VIRMm 2/3 bij NS in Haarlem door Carel Ruysink
18 augustus 2022, 15:31:45
Snapmaker 3 in 1 door Montanbahn
18 augustus 2022, 15:27:39
  

Auteur Topic: Laag-Baarlo  (gelezen 20856 keer)

Mitchell

  • 3D Designer
  • Offline Offline
  • Berichten: 2853
    • SpoorObjecten
Re: Laag-Baarlo
« Reactie #75 Gepost op: 27 november 2021, 13:04:13 »
"kijk zo kan het ook" zeg ik hier thuis.
Maar een blik van afkeuring zegt genoeg  :'(

succes met de baan, ben benieuwd!  (y)

Christoph

  • Offline Offline
  • Berichten: 3014
    • Zwetdorf in model
Re: Laag-Baarlo
« Reactie #76 Gepost op: 28 november 2021, 08:37:10 »
De onderbouw is samengesteld en geplaatst.


Zicht vanuit het noordoosten




Hoi Mark Lin,

Ziet er erg netjes uit, toch ben ik benieuwd hoe je nu op deze tussenliggende verdieping rails gaat vastleggen?
Ook leuk om te weten dat we dus naar het zuid-westen kijken  (y).

Groeten,

Christoph

Blausee-Mitholz

  • Offline Offline
  • Berichten: 716
Re: Laag-Baarlo
« Reactie #77 Gepost op: 28 november 2021, 09:10:06 »
Waarom vast leggen bij een permanente baan?
Bij mij liggen hier en daar ook rails los geen enkel probleem.

Mvg Johan

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 22888
    • Pagina van klaas
Re: Laag-Baarlo
« Reactie #78 Gepost op: 28 november 2021, 09:12:25 »
Maar dan nog. Je moet er toch bovenop kunnen kijken om het netjes neer te leggen.

HuubvG

  • Offline Offline
  • Berichten: 3132
Re: Laag-Baarlo
« Reactie #79 Gepost op: 28 november 2021, 09:32:16 »
@NN, dat is heel netjes gedaan.

Christoph

  • Offline Offline
  • Berichten: 3014
    • Zwetdorf in model
Re: Laag-Baarlo
« Reactie #80 Gepost op: 28 november 2021, 10:01:53 »
Waarom vast leggen bij een permanente baan?
Bij mij liggen hier en daar ook rails los geen enkel probleem.

Mvg Johan

Waarom, omdat mij dit veiliger lijkt voor de dure modellen die er overheen gaan rijden.
Ik zou werken met flexrails en die wil ook steeds in een rechtenlijn gaan liggen, misschien doe jij dit niet?

Groeten,

Christoph

Mark Lin

  • Offline Offline
  • Berichten: 102
  • H0 2R= NS IVa
Re: Laag-Baarlo
« Reactie #81 Gepost op: 03 december 2021, 18:05:58 »
@ Vincent
Bedankt voor jouw compliment. :)
Voordat begonnen werd met de bouw van deze modelspoorweg, opende die deur naar binnen. Ik besefte toen dat de constructie van de modelspoorweg het openen van die deur zou verhinderen. Daarom heb ik destijds betreffend deurkozijn verbouwd, zodat die deur naar buiten opent.


@ Ronald
Dat is het streven! (y)


@ Floris
Bedankt voor jouw complimenten. :)
Er moeten inderdaad alleen nog even enkele dingen gedaan worden. ;D


@ Mitchell
Ik hoop dat die blik van afkeuring betrekking heeft op de ruimte die door de modelspoorweg inbeslaggenomen wordt en niet op de bouw van deze modelspoorweg. ;D
Bedankt voor jouw steun. :)


@ Christoph
Bedankt voor jouw compliment. :)
De onderbouw is opgebouwd uit segmenten, welke uitgebouwd kunnen worden, zodat handelingen daaraan mogelijk zijn.
Op de door jou getoonde foto is het westen zichtbaar. De foto’s, die vanuit het noordoosten zijn genomen, tonen achtereenvolgens zicht op het zuiden, zicht op het westen, zicht op het zuidwesten vanaf lage positie en zicht op het zuidwesten vanaf hoge positie.


@ Gert-Jan + Frank 123 + Dave + HuubvG
Bedankt voor jullie complimenten. :)
De trein laat heel wat sporen na.

Christoph

  • Offline Offline
  • Berichten: 3014
    • Zwetdorf in model
Re: Laag-Baarlo
« Reactie #82 Gepost op: 03 december 2021, 21:08:26 »
Citaat
Hoi Mark Lin,

Ziet er erg netjes uit, toch ben ik benieuwd hoe je nu op deze tussenliggende verdieping rails gaat vastleggen?

Groeten,

Christoph

@ Christoph
Bedankt voor jouw compliment. :)
De onderbouw is opgebouwd uit segmenten, welke uitgebouwd kunnen worden, zodat handelingen daaraan mogelijk zijn.
Op de door jou getoonde foto is het westen zichtbaar. De foto’s, die vanuit het noordoosten zijn genomen, tonen achtereenvolgens zicht op het zuiden, zicht op het westen, zicht op het zuidwesten vanaf lage positie en zicht op het zuidwesten vanaf hoge positie.


Maar toch ben ik benieuwd hoe je de rails gaat vastleggen, of houd je deze los?

Groeten,

Christoph
« Laatst bewerkt op: 03 december 2021, 21:10:00 door Christoph »

Mark Lin

  • Offline Offline
  • Berichten: 102
  • H0 2R= NS IVa
Re: Laag-Baarlo
« Reactie #83 Gepost op: 10 december 2021, 18:18:25 »
@ Christoph
Ik ben van plan de sporen met boekbinderslijm of houtlijm te bevestigen op de ondergrond.
De trein laat heel wat sporen na.

Christoph

  • Offline Offline
  • Berichten: 3014
    • Zwetdorf in model
Re: Laag-Baarlo
« Reactie #84 Gepost op: 10 december 2021, 23:15:22 »
Ja, dat is ook een idee. Ik hoop dat je je ervaringen hier kunt delen?

Groeten,

Christoph

Mark Lin

  • Offline Offline
  • Berichten: 102
  • H0 2R= NS IVa
Re: Laag-Baarlo
« Reactie #85 Gepost op: 20 december 2021, 18:47:14 »
Ja, dat is ook een idee.
Ik ben benieuwd welk idee jij hebt.

Ik hoop dat je je ervaringen hier kunt delen?
Dat kan ik wel doen, maar pas in het tweede kwartaal van het komende jaar verwacht ik daarmee aan de slag te gaan.
De trein laat heel wat sporen na.

Mark Lin

  • Offline Offline
  • Berichten: 102
  • H0 2R= NS IVa
Re: Laag-Baarlo
« Reactie #86 Gepost op: 27 december 2021, 19:25:50 »
Bovenbouw


Dit gedeelte betreft de derde fase van het bouwplan, zijnde het realiseren van de spoorweg en de omgeving, welke onder meer bestaat uit de volgende projecten.


4-sporige schaduwstation niveau 1

8-sporige schaduwstation

2-sporige paradebaan

6-sporige reizigersstation + goederenstation

4-sporige paradebaan

4-sporige schaduwstation niveau 2

Seinhuis Post II

Stationsgebouw

Perron 1

Perron 2

Goederenloods

Losweg

Tankplaat

Seinhuis Post I
De trein laat heel wat sporen na.

Mark Lin

  • Offline Offline
  • Berichten: 102
  • H0 2R= NS IVa
Re: Laag-Baarlo
« Reactie #87 Gepost op: 15 april 2022, 22:49:59 »
4-sporige schaduwstation niveau 1


De radius van het hart van de keerlus betreft grotendeels 600 millimeter en de hart op hart afstand van de sporen betreft grotendeels 60 millimeter.

Met betrekking tot de op de keerlus bevindende sporen zijn de volgende radiussen van toepassing:
•   spoor 1 = grotendeels 510 millimeter
•   spoor 2 = grotendeels 570 millimeter
•   spoor 3 = grotendeels 630 millimeter
•   spoor 4 = grotendeels 690 millimeter


De radius van het hart van het baanlichaam betreft deels 750 en deels 900 millimeter en de hart op hart afstand van de sporen betreft 50 millimeter.

Met betrekking tot de op het baanlichaam bevindende sporen zijn de volgende radiussen van toepassing:
•   spoor 1 = 825 millimeter
•   spoor 2 = deels 725 en deels 875 millimeter
•   spoor 3 = deels 775 en deels 925 millimeter
•   spoor 4 = 975 millimeter
De trein laat heel wat sporen na.

Mark Lin

  • Offline Offline
  • Berichten: 102
  • H0 2R= NS IVa
Re: Laag-Baarlo
« Reactie #88 Gepost op: 09 mei 2022, 23:54:35 »
Ten behoeve van het 4-sporige schaduwstation niveau 1 zijn de volgende handelingen verricht.


•   oppervlakken van houten stroken geëgaliseerd

•   oppervlakken van houten stroken geschilderd

•   hartlijnen van sporen op houten stroken afgetekend

•   gaten voor wisselaandrijvingen op houten stroken afgetekend

•   gaten voor wisselaandrijvingen in houten stroken gemaakt

•   kurkstroken voor sporen op maat gemaakt

•   kurkstroken voor sporen op houten stroken aangebracht












« Laatst bewerkt op: 10 mei 2022, 07:45:10 door Mark Lin »
De trein laat heel wat sporen na.

Benelux795

  • Offline Offline
  • Berichten: 2416
  • Vinnie the who?
    • Arlbergbahn...?
Re: Laag-Baarlo
« Reactie #89 Gepost op: 10 mei 2022, 09:12:15 »
Bijna OCD dit, maar héél netjes; respect!
De groeten! Vincent

Arlbergbahn...?
Bf Kibronn