Doel:€250.00
Donaties:€128.00

Per saldo:€-122.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 16-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frank103
Vandaag om 14:26:56
Openen Lima Hondekop door Dick55
Vandaag om 14:25:16
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door sncf231e
Vandaag om 14:22:33
Cranicher Altbahn door Arjen52
Vandaag om 13:34:22
h0 diorama USA “The Paintshops” door Mudhen
Vandaag om 13:33:01
20 en 21 april MobExpo door bollen neus
Vandaag om 13:32:32
Update: baan in de tropen door Eric v C
Vandaag om 13:29:10
La Fabrique (1:87, 0,16m2) door tothebeach
Vandaag om 13:29:09
Een stukje Odsherreds Jernbane (OHJ) door bollen neus
Vandaag om 13:27:19
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Mudhen
Vandaag om 13:26:49
Starten met messing kits door Tomasso
Vandaag om 13:11:19
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door basjuh1981
Vandaag om 13:02:22
IC-trein naar Berlijn in model, welke rijtuigen? door MarkSpoor
Vandaag om 13:01:24
Laag-Baarlo door basjuh1981
Vandaag om 12:59:58
US diorama in H0 door basjuh1981
Vandaag om 12:59:13
Station Baarn HIJSM door MaraNCS
Vandaag om 12:38:55
Het betere bochtenwerk door Pauldg
Vandaag om 12:17:15
Haandrecht materieel door orientexpress
Vandaag om 12:03:03
Dubbelom, een boekenplankspoorbaan in H0 door Klaas Zondervan
Vandaag om 11:57:48
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Ric
Vandaag om 10:50:20
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Jelmer
Vandaag om 10:12:38
LS Models 2024 door Dennis1984
Vandaag om 10:09:54
Einde Koemo ballast ??? door Klaas Zondervan
Vandaag om 09:56:39
Decals voor een Roco 64892 DSG Speisewagen door grossraumwagen
Vandaag om 09:29:39
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 07:14:29
Van Biervliet/B Models 2019, nieuws van de fabrikant door Corné81
Vandaag om 06:07:34
Keerlusmodule Digikeijs DR5013 gaat na willekeurig aantal rondes op kortsluiting door Bert_Apd
Vandaag om 00:57:40
Frans/Belgisch H0e baantje door NS264
Vandaag om 00:44:46
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door NS264
Vandaag om 00:19:08
EifelBurgenBahn door Frank 123
19 april 2024, 23:01:42
  

Auteur Topic: Biesje heeft een verfspuit! Verf zeven voor spuiten?  (gelezen 3843 keer)

Biesje

  • Offline Offline
  • Berichten: 2177
    • Biesje.nl
Re: Biesje heeft een verfspuit! Verf zeven voor spuiten?
« Reactie #15 Gepost op: 09 mei 2020, 02:42:17 »
Dank allen voor de reacties (y)

Voorlopig even wat slecht nieuws en wat goed nieuws:

Slecht nieuws: fliepje voor de Badger was binnen, en getracht te monteren zoals ik het op een instructie video zag, maar dat ging mis en ziet het fliepje er uit als een rare buisvormige wokkel (ofwel een mislukte 'mama mia' voor wie dit zoutje nog kent). Volgens instructie geprobeerd het ding in te brengen met een cocktailprikker, maar het floepte er niet in maar rekte wel op, waardoor het los in de spuit lag en er ook niet meer uit wilde. Wel uit gekregen maar onbruikbaar door de mama mia transformatie :( .

Ik heb nu wel een idee hoe ik het ga doen. Ik ga een messing staafje gebruiken met de diameter van de naald, en daarover heen een messing buisje schuiven en vastsolderen, zodat deze het fliepje aan kan duwen ende stampen zonder het op te rekken/misvormen. Of ik vraag aan Airbrush Service Almere of zij dit kunnen doen en wat dat zoal kost :P . Das natuurlijk makkelijkerder...

Dan toch maar wat goed nieuws: Ik had dus ook een Revell Profi 700 nogwat spuit. Maar deze was defect. De naald schoof er niet meer helemaal in. Maar met wat thinner wat ik op mijn werk vond (niet naar Gamma gegaan :( ) en de vermaledijde cocktailprikker die teflon mama mia's maakt, de spuit gangbaar weten te krijgen. Eerst spoot deze constant een waternevel als ik de luchtknop indrukte, maar nu spuit ie netjes alleen nat water als ik de trekker naar achteren doe. Ik kan dus weer verder testen en experimenteren (y)

Jammer van die Badger, in de instructie video zag het er simpel uit, maar viel behoorlijk tegen dus.

Meteen maar even een E-mail opstellen zodat ze wat te lachen hebben in Almere...

Mvg,

Robert

Biesje

  • Offline Offline
  • Berichten: 2177
    • Biesje.nl
Re: Biesje heeft een verfspuit! Verf zeven voor spuiten?
« Reactie #16 Gepost op: 09 mei 2020, 20:08:23 »
Update:

Airbrush Service Almere bood aan om het pakkingfliepje er in te schoenlepelen, dus dat komt in orde.

De Revel profi 700 is idd weer 'gangbaar' zodat de naald er weer helemaal in past, maar er zit nog een kwak troep in. Ik ga ook maar een ultrasoon reiniger scoren denk ik.

Verder nog steeds apart dat ik niks kan vinden over deze spuit:


Proxxon AB-200

Ding heeft een andere aansluiting dan de andere 3 spuiten voor de compressor. De anderen maken gebruik van het Revell slangetje. Deze heeft een veel grotere schroefdraad en is voorzien van een snelkoppeling. Ik heb 1 slang met zo'n snelkoppeling aan ene kant en Revell aansluiting aan andere, dus ik kan hem wel aansluiten. Maar toch een raar ding :P

Mvg,

Robert

Biesje

  • Offline Offline
  • Berichten: 2177
    • Biesje.nl
Re: Biesje heeft een verfspuit! Verf zeven voor spuiten?
« Reactie #17 Gepost op: 16 mei 2020, 17:54:44 »
Yay! Badger gefikst. Top service in Almere! (y) Ik kreeg ook twee filters van ze toen ik het er over had.

Vandaag eens geprobeerd en dat spuit een stuk beter nu, zonder de onderbrekingen. Denk dat alleen mijn verf iets te dik is nog.

Toen ik de druk opvoerde bij wijze van experiment ontplofte een slang :o Was ff schrikken maar de slang was alleen losgeschoten van het koppelstuk. De vorige eigenaar van deze set had er een snelkoppeling op gefabriekt. Dat werkt wel makkelijk, niet alleen met wisselen van spuit maar ook omdat de slang dan kan draaien. Er zat ook een verdroogde slang bij de set die in stukken brak toen ik deze wilde uitrollen. Ik kon daar de knelkoppelingen van gebruiken om de slang met de snelkoppeling te repareren.

De Proxxon spuit blijkt een goedkoop ding te zijn wat onder vele merken verkocht is. Niet zo heel erg boeiend dus. Wel een hele fijne naald, dus wie weet is het ding bruikbaar voor bepaalde dingen.

Ik ga weer verder prutsen ende kliederen :-X

Mvg,

Robert

spock

  • Offline Offline
  • Berichten: 653
Re: Biesje heeft een verfspuit! Verf zeven voor spuiten?
« Reactie #18 Gepost op: 16 mei 2020, 20:01:44 »
Hoi biesje,

Probeer eens de verf meer te verdunnen en de druk te verlagen, dan krijg je wat meer controle.
Ik begin met de volgende waarden

Naald 0.4mm
Verdunning 2:1
Druk 1.0 bar.

Heeft ASA je de correcte bediening van een double action airbrush verteld: (omlaag, achter, voor, omhoog) en niet (omlaag , achter, omhoog, voor)?

Mvg spock




Tulpendaal

  • Offline Offline
  • Berichten: 3580
  • Westlandbaan-Delft
    • DELFT
Re: Biesje heeft een verfspuit! Verf zeven voor spuiten?
« Reactie #19 Gepost op: 17 mei 2020, 07:41:25 »
morgen biesje

Je verf moet de vloeien als melk, zie je als je de vloeistof in het cupje zwenkt. Dan zit ie goed,
Voor zeer goede training videos zoek op youtube de Airbrushtutor, Die heeft goede beginners videos, met praktische tips en vingeroefeningen als ook hoe je airbrush te reinigen is.
Van die heb ik het meeste geleerd.

gr Joke

prutser

  • Offline Offline
  • Berichten: 6519
  • Spaar ze allemaal.
Re: Biesje heeft een verfspuit! Verf zeven voor spuiten?
« Reactie #20 Gepost op: 17 mei 2020, 12:21:51 »
De Proxxon spuit blijkt een goedkoop ding te zijn wat onder vele merken verkocht is. Niet zo heel erg boeiend dus. Wel een hele fijne naald, dus wie weet is het ding bruikbaar voor bepaalde dingen.

Ligt een beetje aan de naald en de conditie van dat ding, gewoon proberen, ik gebruik dit soort klonen maar dan met een andere naam.
Misschien is deze voor nail-art ofzo verkocht.

Stephan.