Doel:€250.00
Donaties:€85.00

Per saldo:€-165.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 21-04-2020
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Maïsveld n spoor maken, tips? door RemcoStarter
Vandaag om 08:22:14
Gezocht, iemand die decoders in Märklin TEE 3071 wil inbouwen (Utrecht) door Huib
Vandaag om 07:57:35
Projekt 083-338 door Falkenberg
Vandaag om 07:54:24
Marklin H0 trein rijdt alleen maar achteruit door Pauldg
Vandaag om 07:46:19
Baanbouw Bosje77 door Frycio82
Vandaag om 07:38:11
Cubana door Lucien
Vandaag om 07:32:32
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door MarcNL
Vandaag om 07:12:01
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frank 123
Vandaag om 06:28:17
BMB 00-modulebaan, Beveiliging door nighttrain1
Vandaag om 00:43:33
Raadplaatje door spoorzeven
04 juni 2020, 23:20:30
De terugkeer van het Eiland Waan door RobK
04 juni 2020, 23:07:13
Märklin 60760 locdecoder instellen in iTrain. door PkAlfisti
04 juni 2020, 23:00:54
Welke rijtuigen achter NS 1100 door piet keppel
04 juni 2020, 22:46:42
NS modelbaan Hoekdam H0 door MOVisser
04 juni 2020, 22:44:41
Molendaal, h0-baan, Nederlands tintje, Periode III-heden. 2,6x1,4m door Juroen
04 juni 2020, 22:42:53
Frans loodsje et cetera door Noordernet
04 juni 2020, 22:39:03
DR5000, problemen met hoge locomotiefadressen door Karst Drenth
04 juni 2020, 22:37:14
Initiatief Tramweg Stichting voor behoud SUN-tramstel (Ut) scoort eerste succes door martijn v m
04 juni 2020, 22:32:03
Waar koop je tegenwoordig 'betaalbare' sounddecoders? door dimo1_dimo1
04 juni 2020, 21:57:42
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door HuubvG
04 juni 2020, 21:52:38
BMB 00-modulebaan, Algemeen. door St00mboy
04 juni 2020, 21:22:32
Oersik etsplaat spoor 0 van Erwin, beginnersbouwverslag door Tulpendaal
04 juni 2020, 21:15:40
Modelspoorbaan Fleischmann door bosje77
04 juni 2020, 20:54:22
Hoe groen was de groene E-loc 1000? door Bahn-AG
04 juni 2020, 20:46:01
Aankomst grootste containerschip ter wereld door FritsT
04 juni 2020, 20:45:36
Rottershausen TP IIIb(1956 - 1968) H0 door Ronald69
04 juni 2020, 20:22:46
Even voorstellen: nieuwe baan: Ernum, Marklin H0 analoog 2.70x2.90 U vorm x 2 door Klarentrein
04 juni 2020, 20:13:40
Soldeerapparaat kopen, aanbevelingen? door peterha
04 juni 2020, 20:11:34
Welke Duitse rangeerseinen bij eindstation door Wim Hesselink
04 juni 2020, 19:37:18
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door mass am see
04 juni 2020, 18:54:58
  

Auteur Topic: “Sporen over de Zee, Het verhaal van het treinveer Harwich - Zeebrugge.  (gelezen 773 keer)

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 10696
    • sleutelspoor


Recently Mainline & Maritime published a remarkable booklet entitled “Rails Across the Sea, The Harwich – Zeebrugge Train Ferry Story”. The book is bi lingual, the Dutch title being “Sporen over de Zee, Het verhaal van het treinveer Harwich - Zeebrugge. Kevin Hoggett signed as the author. It is the first full history of the Harwich – Zeebrugge train ferry service. The author worked for British Rail at Zeebrugge (Belgium) in the train ferry service. He had access to previously unpublished material and images (including maps, advertising and other ephemera). The story includes the history of the “precursor’services operated by the military in WW1.The Harwich – Zeebrugge train ferry service started on April 24th, 1924 and was set up by Great Eastern Train Ferries Ltd. (GETF). In a very short time it became very successful especially for transport of perishables from the European Continent to the UK. This was done in special temperature controlled wagons. During the big depression in the thirties, GETF was taken over by the London and North Eastern Railways (later becoming part of British Rail).
Due to the breaking out of WW2, the train ferry service was suspended on September 1st; 1939 and resumed mid September 1944. At the beginning of the war the three ferry-boats were taken over by the Royal Navy and converted to “Landing Craft Carriers”. Two of them did not survive the war.The service was finally stopped when the Chunnel, the canal tunnel under the Channel, became operational. Al those years the service was run on a daily basis, with up to four sailing in each direction. “Rails Across the Sea” (ISBN 978-1-900340-59-3) counts 80 pages, 96 images of which 35 in colour. It is available as softback (retailprice £14.95 exclusive P & P). The book can be ordered via the better bookshop, or direct with the publishers,
 Mainline & Maritime, 3 Broadleaze, Upper Seagry near Chippenham SN15 SEY, Tel. +44.(0)1275.845012.
 Ordering can also via the link https://mainline-maritime.myshopify.com/collections/maritime-1/products/rails-across-the-sea.
« Laatst bewerkt op: 09 april 2020, 09:53:07 door Hans Reints »
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Eric B

  • Offline Offline
  • Berichten: 3753
  • NS tijdperk III b/c
    • Obdam in H0 op Facebook
Re: “Sporen over de Zee, Het verhaal van het treinveer Harwich - Zeebrugge.
« Reactie #1 Gepost op: 09 april 2020, 08:47:19 »
Bedankt voor de tip Hans!
Fotodijk(je)
Obdam
Als alles meeloopt hebben we morgen een optocht.

Jean-Pierre

  • Offline Offline
  • Berichten: 234
    • flickr fotopagina
Re: “Sporen over de Zee, Het verhaal van het treinveer Harwich - Zeebrugge.
« Reactie #2 Gepost op: 09 april 2020, 09:25:18 »
 (y) Boek besteld

paazhaas

  • Offline Offline
  • Berichten: 12
Re: “Sporen over de Zee, Het verhaal van het treinveer Harwich - Zeebrugge.
« Reactie #3 Gepost op: 29 april 2020, 13:45:44 »
Een zeer interessant boekwerk en zeker het bestellen waard.