Doel:€250.00
Donaties:€130.00

Per saldo:€-120.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 24-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Kortsluiting bij wissels door Mark D.
Vandaag om 15:59:56
diorama, voor lange treinen. door Mark D.
Vandaag om 15:50:22
Raadplaatje door Magic
Vandaag om 15:44:10
Amerikaanse "old timer" rijtuigen in spoor 1 door sncf231e
Vandaag om 15:37:10
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
Vandaag om 15:29:26
NS 6000 (in schaal 0) door FritsT
Vandaag om 15:26:45
"Nederlandse" modellen door spoorijzer
Vandaag om 15:14:16
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Besselspoor
Vandaag om 14:59:47
Piko lok digitaal rijdt direct weg door Ronaldk
Vandaag om 14:46:54
Bahnbetriebswerk "Altendorf" door AlbertG
Vandaag om 13:26:02
Les Billards du Vivarais door MaraNCS
Vandaag om 13:14:04
RhB H0m, Albulisch door R.C.Grootveld
Vandaag om 12:59:03
Toon hier je (model)TRAM foto's. door hervé
Vandaag om 12:32:19
Gewoon wat busfoto's door hervé
Vandaag om 12:10:47
h0 diorama USA “The Paintshops” door Mudhen
Vandaag om 11:58:57
Doornvliet door mass am see
Vandaag om 11:44:10
BNLS modules: de groeten uit Berkel door Hans van de Burgt
Vandaag om 11:42:40
03-05-2024 - afscheidsrit NS ICMm 4011 door Modellbahnwagen
Vandaag om 11:34:24
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:14:38
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 11:14:03
19 Toen door PlanU
Vandaag om 11:01:05
Schrootplaats door Kees (NS Blokpost 21 Klein Bruntendijk, Friesland)
Vandaag om 10:45:54
Alt Wutachbahn - Sau-Schwänzle-bahn Weizen - Zollhaus - Blumberg door Eric v C
Vandaag om 10:42:29
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen door TonM
Vandaag om 10:09:06
20 en 21 april MobExpo door MOVisser
Vandaag om 09:52:38
Baan 'begroenen', hoe, wat en waarmee? door RBlok
Vandaag om 09:52:13
2nd Dutch US Convention, DRU Ulft NL 6/7 april 2024 door D_Loc
Vandaag om 09:38:55
Station Roodeschool door spoorijzer
Vandaag om 08:36:23
US diorama in H0 door puntenglijder
Vandaag om 07:31:13
Bouw NS C 8605, BC 6012 en C 6820 door prutser
25 april 2024, 23:33:55
  

Auteur Topic: Grote trafo van minimaal 168VA of toch niet?  (gelezen 4064 keer)

Peter Kleton

  • Offline Offline
  • Berichten: 3704
Re: Grote trafo van minimaal 168VA of toch niet?
« Reactie #30 Gepost op: 07 april 2020, 18:39:14 »
Hoi Klaas ,
Ik snap het.
Op mijn werk hadden we niet alleen te maken met de Europese stekers ,maar ook Amerikaanse stekers , vanwege de Amerikaanse fabrikant.
 Op onze werkbanken hadden we 115 V-60 Hz en 115V 400 Hz contactdozen., en overgangen van Eur>Am.
Maar van polarisatie heb ik nooit gehoord (Tot nu dan    ;)  )
Peter


NS 1924-heden.
 0 baan NS loks 2100 ,6200, 3700, 3900 ,SSN 023 en  eloks 1100,1200,1300, Mat 24 op 2 rail /bovenleiding .
  Met   kopstations als Zandvoort en Overveen en stukje dubbelspoor er tussen .Lichtseinen
Model van lok SSN 01 10 is in aanbouw.

AndrevdG

  • Offline Offline
  • Berichten: 1984
    • Baan in Los Angeles
Re: Grote trafo van minimaal 168VA of toch niet?
« Reactie #31 Gepost op: 07 april 2020, 20:09:11 »
Nu we toch aan het 'dwalen' zijn in dit draadje ;-)

Dat van die stekkers heb ik hier dus ook last van. Veel transformatoren die ik hier gebruiken kunnen 110V-240V aan, 50-60Hz.
Maar ja, die stekkers.

In eerste instantie dus met verlopen gewerkt:



Maar daar was ik al gauw klaar mee. Dus toen ik in Thailand door de bouwmarkt heen liep, toch maar even wat Thaise stekkerdozen aangeschaft die beiden aankunnen:



Deze foto laat dus ook meteen de boosters zien waar ik het overhad, en her en der versprijdt over de baan liggen. Iedere booster heeft z'n eigen kleine voeding, en deze zijn op de 110V aangesloten die op vele plaatsen beschikbaar is gemaakt. Ook handig als je eens ergens op de baan met de dremel of soldeerbout aan de gang wilt gaan: geen verlengsnoer nodig. En verder kan ik de baan met 1 schakelaar van de stroom afhalen, ook soms handig, en alles achter een UPS, mocht de spanning weer eens een paar seconden uitvallen.

Moet er dus alleen voor waken dat specifieke 220-240V er niet op aangesloten wordt...